^hikoaispa jalat hetkessä nihkeäksi. Aina voi haaveilla...
Mulla hikoaa jalat ja sormet. Tajusin itsekkin vasta jokin aikaa sitten, että se kylmä tulee kun sukat kastuvat. Tuon vuoksi ei oikein auta mikään muu kuin sähkö pidemmillä lenkeillä. Paksummasta kengästä ei ole pahastikkaan hyötyä. Paksuilla kengillä on alussa kaamea hiki ja lopussa jäätyy kuitenkin varpaat. Sähkösukkien kanssa on keskimäärin pirun hyvä koko ajan.
Kaveri kehui muovipusseja. Pitäisi varmaan testata, mutta jotenkin tuo merinovillainen sähkösukka kuulostaa kuitenkin mukavammalta
Käsissä sama juttu. Tarkenen -10c kelissä helposti hansikkailla, mutta jos vaan sormet pääsevät kastumaan, niin voi tulla kylmä. Nyt tilasinkin reilumman kokoiset hansikkaat, joihin mahtuu hyvin alushanskat. Ei viel paljoa tilaa vaihtaa alushanskoja kesken lenkin.
Itselläni on (nyt yhden talven kokemuksella) toiminut todella hyvin tälläinen Term-IC:n lämpösukkien ja Northwaven (kevyt?)talvikenkien yhteistyö. Aikaisemmin varpaat aikoivat jäätymään jo 5-10 asteen pakkasilla hyvinkin nopeasti, nyt tuolla yhdistelmällä on tullut ajettua viimetalvena jopa yli -25´C pakkasissa maastossa.
Mitä mä olen sealskinzia vähän käyttänyt, niin ei niissä hikoilu ole koskaan ollut ongelma, eikä myöskään bridgedalessa, tosin kokemusta vasta pariltakymmeneltä vuodelta, mutta kuitenkin. Ehkä enemmänkin henkilön fysiikasta kiinni. Täytyy näemmä ite kokeilla noita thermicin sukkiakin, vaikka oon vähän negatiivinen kaikkeen ylimääräiseen akkujen kanssa pläräilyyn
Minä olen taas ajatellut että sealzkinin sukka perustuu siihen että jalka on aina märkä. Ihan sama pääseekö se vesi yläkautta vai hikoilemalla, märkä se aina kuitenkin on. Mutta lämmin kyllä märkänäkin.
https://www.broshop.fi/products/glov...atimella-musta
Nämä toimineet ihan hyvin, ostin syksyllä kun sai 99e. Toimii ilman kaukosäädintäkin ja vastuslanka menee jalan sivussa.
Tehoa ehkä saisi olla enemmän mutta silti jalat lämpimänä pysyneet. Ei varmaan parhaimmat mutta varmaan hintansa veroiset. Hitaat vaan kuivumaan. Nuo verkkokaupan sukat olisin muuten ostanut mutta ei ollut vielä lähetettävissä.
Hanskojen kanssa varsinkin suosittelen kokeilemaan sitä, että laita käsiin nitriili-kertakäyttökäsineet talvihanskan alle. Pysyy tosiaan hanska kuivana ja siten lämpimänä, kun käden hikoilu ei kostuta niitä.https://www.motonet.fi/tuote/semperg...oduct=40-13174
Yhdellä latauksella eilen n. 3h ja tänään n. 4h pyöräilyä ulkoilmassa (ykkösasennolla lämpötilasäätö), tänään pakkasta garminin mukaan oli enimmillään -18 ja sitten se Garmin tilttaskin. Hyvin riitti lämpö meikäläiselle, no tänään ehkä loppumatkasta tuli tunne, että onko ne päällä vai ei, ja olihan ne päällä vielä kun kotiin saavuin.
Sain joulun alla ostettua Lake 304 kengät alennuksesta, noissa mun toisissa talvikengissä "Northwave" ei olisi mulla varmasti tänään riittänyt se ykkösasento näissä lämpösukissa. Yhden lenkin teinkin joulun aikaan Northwaveilla noin 5-6 pakkasta oli ja parin tunnin lenkki niin paleli vähän asennolla 1.
Nää on meikäläiselle tarpeeksi hyvät, Verkkokauppacomiin näkyi kans yks arvostelu tulleen ja se oli ihan hyvä.
Ihan normivillasukan tuntuset on jalassa, itse en ainakaan huomaa/tunne mitään outoja tuntemuksia näissä sukissa..
tobby muokkasi tätä : 05.01.2025 at 18.44
^
Onkos noissa sukissa minkälaiset hoito-(pesu)ohjeet?
HOITO JA SÄILYTYS
-Noudata sukkien tekstiilimerkintöjä
-Irrota aina akut sukista ennen pesua. Aseta mukana tulevat tulpat akkuliitännän suojaksi.
-Käsinpesu on suositeltavaa. Jos sukat pestään koneessa, käytä pesupussia ja käytä vähäistä määrää pesuainetta.
Älä käytä valkaisuainetta äläkä linkoa.
-Älä kuivaa kuivausrummussa. kuivaus vaakatasossa.
30 astetta näyttää pesuohje
Säilytys kuivassa tilassa huoneenlämmössä akut irroitettuina.
Ohjeesta tuo kirjoitettu.
Hyvä, että tuli ohjetta NYT luettua, selvisi niiden tulppienkin tarkoitus, jotka minä tai emäntä taisi jo viskata roskiin, kun en niitä löydä
^
Asia selvisi, kiitos vastauksesta!
Laitan harkintaan!
No joo. Onhan se vähän näissäkin ongelma, että jalat on saunassa ekan tunnin vähän toista. Nää ei tunnu kuitenkaan märiltä ja ikäviltä kuten nuo muovisemmat. Jossain tunnin ja puolentoista välillä lämmöt päälle niin tarkenee niin kauan kuin akkua riittää. Oisko jotain -13 ollu lähtiessä.
Kävin eilen ja tänään vetään muovisukilla parin tunnin lenkit, oikein mukavan lämpiminä pysy jalat. Kengät/sukat/hanskat ja niiden mukavuus riippuu varmaan aika paljon miten jalat/kädet hikoilee. Itsellä ei juurikaan eli pitää olla lämmintä talvella.
Hankintaansa nuo Noux Calidus -lämmitettävät sukat sitten meni!
Kaupat tein kotimaisessa kivijalassa, vaikkakin hin oli vähän kallis verrattuna Viron tarjontaan. Mutta, takuuasioiden hoidon johdosta kotimaa vei voiton!
Asiallidilta sukat tuntuvat päällisin puolin tarkasteltuna, oikein laadukasta työtä!
Materiaali tuntuu iholle oikein mukavalta, toki tulen käyttämään alla ohuita nilkkasukkia. Syystä että pesukettpjs kertyy vähemmän.
Latasin akut täyteen, sovitin jalkaan ja ei kun menoksi! Oikein mukavalta tuntui polkea, ei tarvitse enää kärvistellä kylmien varpaiden kanssa!
Sukkien kooksi ilmoitetaan 45-48!!!
Itselle koko sattui sopivasti, kun jalka on +47.
Aika tulee sitten näyttämään, mikä on kestävyys. Täytyy jossain vaiheessa selvitellä, saako ”varaosana” pelkästään yhtä sukkaa ilman akkuja?
Ostin juuri Lenzin sähkölämmitteisiä rukkaset. Muuten hyvä mutta akkujen kesto oli aika onneton. Parin tunnin käytön jälkeen pienimmällä teholla akut oli tyhjät. Akkupaketti oli 1200 lithium ja täyteen ladattuna. Onkohan niissä jokin vika?
Minulla on Lenzin Heat Glove 6.0 sormikkaat noilla samoilla 1200 mAh akuilla ja akkujen kesto on useita tunteja. En ole varsinaisesti testannut, mutta kyllä akkujen kesto on varmasti noin 5-6 tuntia. En osaa sanoa eroaako rukkaset sormikkaista kulutukseltaan kuinka paljon, mutta ei tuo normaalilta vaikuta.
@kupeki ihmetteli akkujen huonoa kestoa.
Toki tuotteissa on eroja, mutta itsellä rukkaset, joissa 2200 mAh akut. Pienimmällä teholla varausta kestää noin viitisen tuntia.
Mielestäni 1200 mAh akut ovat alimitoitettuja tuohon käyttöön!
Huom! Tämä keskusteluosio on sähkölämmitteisille sukille!
Osui silmiin vanhasta uutiskirjeestä, kun aloin katsomaan milloin omat sukat ja 1800mAh akut ostanut. Omat akut kestää sukkien kanssa pienimmällä teholla 8-10h ainakin.
Restore the full capacity
After a longer period of non-use over the summer or when using the lithium packs for the first time, they should be fully charged and discharged two to three times to regain full capacity.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Itsellä 1200 mAh akut ja kestää 6+ tuntia pienimmällä teholla.
Kirjanmerkit