Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 217

Aihe: Suomen brevetit 2020

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ^^ Maanantain kovasta pohjoistuulesta ei ollut haittaa? Oli kyllä hieno keli. Tällä hetkellä näyttää niin hyvää keliä ensi su-ma että saatan aikaistaa omaakin reissua. Yölläkään ei pitäisi mennä alle 16 asteen. Kyllä tämä kesänä on kelien puolesta hellitty
    Kyllähän se pohjoistuuli vastusti viimeiset 200 km. Oli joku ajatus etukäteen keskinopeudesta ja sitä myöten ajoajasta. Reilusti siitä jäin kyllä. Parempi vaan kun ei lataa suuria odotuksia ainakaan nopeuksien suhteen. Ajaa vaan mieli rauhallisena hetkessä, huomio tiessä ja ympäröivässä luonnossa. Perillä ollaan sitten, kun sen aika on. Su-ma -yönä ennen Mäntyharjua lämpötila laski 7 asteeseen. Ei haittais jatkossa yhtään lämpimämpi. Ei muuta kuin tsemppiä ja hyviä tuulia ajoon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Su-ma -yönä ennen Mäntyharjua lämpötila laski 7 asteeseen. Ei haittais jatkossa yhtään lämpimämpi.
    Tunnistan tämän. Viime kesänä olin samassa tilanteessa yöllä ... ja ennen Mäntyharjua. Tunnistan myös tuon nopeusodotusten hyödyttömyyden ... mutta miten siitä pääsisi eroon?

Yöllä palelusta itsekin olen ehkä eniten huolissaan yön yli ajaessa. Mulla jäätyy varpaat todella helposti ja siinä menee kyllä äkkiä motivaatio nollaan.

Tuossa kiire jutussa on vielä se paha puoli että ainakin itse tykkään hieman aikatauluttaa ennen reissua milloin on missäkin reissun aikana. Sitten satulassa ja tauoilla huomaa kuinka kello vaan juoksee ja oikeastaan ei pitäisi olla edes kiire minnekään mutta siltä kuitenkin tuntuu...

Hylsy sitten tuli B600:sta. Muutin lähtöaikaa viime hetkellä klo 8 aamulla ja kiertosuunnan toisin päin jotta kerkesin kontrollille joka oli auki klo 9-21. Kontrollilla käynnin jälkeen olin puolessa välissä ja kello oli 22. Kaverin luokse yöksi meno kävi vastustamattomaksi kun muutenkin meno oli ollut tahmeaa. Nukuin aamulla 7 asti ja kun vielä aamupala pöydässäkin tuntui siltä että reilun 300 km sijaan poljen suoraan kotiin 240 km päätin antaa B600 olla ja lähdin kotiin päin.

Kaikesta huolimatta hieno joskin raskas reissu. Mitään ei jäänyt hampaan koloonkaan koska nyt tuli kokemusta kahdesta peräkkäisestä päivästä (316km + 240km) ja vaikka näennäisesti matkaa ei jäänyt kuin 50 km kuuteensataan ja aikakin olisi riittänyt, tekemäni reitti oli sellainen että se ei olisi mennyt.

Hieman on Ruska ollut haaveissa toisinaan mutta kyllä tällä kokemuksella olisi erittäin tiukassa pystyisinkö toistamaan tätä viikon ajan. Eiköhän tämän vuoden brevetit olleet tässä. B200, B300 ja B400 ajettu. Jäipähän jotain tulevaisuuteenkin.

^ Ensi kerralla sitten skippaat kaverilla käynnin.

Asiallinen kahden päivän setti tuosta kuitenkin tuli. Ja kokemuksena tärkeä. Mulle nimenomaan muinoin Route300 + Mylly tupla ja Maratonpyöräily Kilpisjärvi - Tornio (https://www.maratonpyoraily.fi/) ovat olleet sellaisia itseluottamuksen rakentamiskokemuksia. Ehkä portaita eteenpäin. Tosin mun pisin lenkki tähän mennessä on Styrkeprövet Trondheim - Oslo vuoden 2015 edition, jossa juhlavuoden kunniaksi mittari taltioi 555km. Pysähdyksiä 10 kappaletta, lähtö merenpinnan tasolta ja korkein kohta vähän yli 1000 metriä. Mutta hei, kilometrin vähemmän kuin sun tupla. Vedit käytännössä peräkkäisinä päivinä brevettisarjasta 200 ja 300. Nostan kypärää myös sille, että osasit nähdä omat voimavarasi rajallisina. Tämäkin on tärkeä taito, joita kaikilla ei ole. Eli sulla on kaikki eväät ajaa pitkiä suorituksia.

Kiitos! Taitaa Styrkebrössa olla vähän enemmän korkeuseroja kuin pohjanmaalla

Ehkä isompia kehitys askeleita on tämä kesänä ollut että fysiikka ei enää vastusta. Uudella pyörällä olen nyt ajanut kuukaudessa yli 1500 km sisältäen B400 ja nyt tämän kahden päivän setin. Mitään ongelmia selän, persuuksien tai muunkaan kanssa ei ollut koko reissun aikana. Toki paikat hieman jäykistyy ja reisissä tuntuu että on poljettu mutta muuten siltä puolelta kaikki on ok. Ongelmat ovat pään sisäisiä. Ilta kun hämärtyy ja 300 km on takana sekä 300 km edessä on matka jotenkin niin murskaava ettei vaan kykene henkisesti jatkamaan. Mukavuuden halu voittaa Nimenomaan se kokemuksen rakentaminen on tärkeää. Kun on aiemmin kohdannut vaikkapa 200 km fiilikset ne seuraavalla kerralla on paljon helpompia. Se oli matka jonka polkeminen "jännitti" keväällä ja nyt voi lähteä tuosta noin vain polkemaan seuraavana päivänä...

Jo matkan varrella loin strategian seuraavaan B600:seen. Se illalla lähtö että saa ajaa yöhön melko tuoreena sekä mielellään siirtyminen 600 km päähän josta polkee kotiin. Eikä oikaisu mahdollisuuksia...

e: ventovieraiden ihmisten juttusille tulo on kyllä mukavaa pitkän matkan pyöräilyssä. Lähes joka paikassa missä pidin taukoja ja oli muita ihmisiä joku tuli kyselemään mistä olen tulossa ja minne menossa. Eräs pappa epäili että onko minulla pyörässä sähkömoottori

Eiköhän se 600km brevetti ensi kerralla taitu jos noin lähellä sitä jo nyt oltiin.
    Allekirjoitan täysin tuon ventovieraiden jutustelun, jokaisella tämän vuoden brevetillä joku tullut kyselemään retkestä, reitistä jne.

Itse paketoin brevettikauden viime viikonlopun 600km reissuun. Itselle tämän oli pisin matka, jonka olen polkenut ja oikeastaan meni erittäin mukavasti. n. 450km + 3h unta + loput 150km, kokonaisajan ollessa n. 30h.
    200, 300, 400 & 600km n. kerran kuukaudessa aikataululla sopi hyvin omaan aikatauluun ja elokuun deadlineihin. Ensi vuodelle jää 1000km kokeilu
    Kaikki nämä olivat omatoimibrevettejä täällä Tampereen nurkilla, joten täytyy ensi vuodeksi ehkä hieman aktivoitua ja kysellä retkelle mukaan.

Jo matkan varrella loin strategian seuraavaan B600:seen. Se illalla lähtö että saa ajaa yöhön melko tuoreena sekä mielellään siirtyminen 600 km päähän josta polkee kotiin. Eikä oikaisu mahdollisuuksia...
    Joo. Pakko on paras muusa.

e: ventovieraiden ihmisten juttusille tulo on kyllä mukavaa pitkän matkan pyöräilyssä. Lähes joka paikassa missä pidin taukoja ja oli muita ihmisiä joku tuli kyselemään mistä olen tulossa ja minne menossa. Eräs pappa epäili että onko minulla pyörässä sähkömoottori
    Tämä on sekä pitkänmatkanpyöräilyn suola että pippuri. Yleensä mukavaa, joskus ei millään jaksaisi. Nimenomaan, kun ei muutenkaan jaksaisi. Toisinaan toisaalta niin, että reissun varsinaisena tarkoituksenakin on olla yksin. Loman aloituksena heinäkuussa ajoin kaksipäiväisen gravel-backbiking-turneen Länsi-Uudellamaalla. Yhteensä noin 250 kilometriä. Vähän alle. Yritin tarkoituksella olla mahdollisimman paljon omissa oloissani. Elokuussa yöllä ajaminen on tässä mielessä parhautta, jos on onnistunut reitinvalinnassa. Viime vuonna ajoin elokuussa yön yli Espoosta Ruotsinpyhtään ja Kouvolan kautta Heinolaan, josta vaimo aamulla/aamupäivällä nappasi auton kyytiin. Käytännössä tyhjiä teitä Porvoon jälkeen. Aivan maagisella tavalla stressiä ja kiirettä poistavaa ajaa vain fillarin valojen näyttämässä tunnelissa. Olla maksimaalisen yksin itsensä kanssa.

Herättää kuitenkin positiivisia fiiliksiä kaiken vastakkain asettelun keskellä kun Lapualla paikallisen Shellin terassilla istuvat kolme äijää jotka olivat niin autoilijoita kun olla ja voi olivat hirveän kiinnostuneita reissusta ja yrittivät antaa mulle vinkkejä mistä ehkä pyörällä kannattaisi ajaa

1200:n hakemus on nyt LRM:lla eli jos mitään yllätyksiä ei enää tule niin Suomen ensimmäinen 1200 km brevetti ajetaan 1.-5.10.2020.

Tuopin jäljet 200 km maalipaikka vaihtuu Tullinpuomin Shelliksi, koska Elukalla on poikkeusaukioloajat. Lähtö on kuitenkin edelleen Eläintarhan Nesteeltä kello 15. Ajankohta siis 5.9. ja perjantaihin 4.9. asti voi ilmoittautua. https://www.randonneurs.fi/tapahtuma...ljet-200-km-6/

Kirjaillaanpa tähän tällanen lyhkäsempi brevetti, eli 200:nen jonka ajoin ke 19.8. Idea lähtöön tuli silleen aika nopsaan vaikka asiaa oli mietitty, ja mökillä alkoi edellisenä iltana jokseenkin kuumeinen varusteiden tutkailu (vaikka ei 200 välttämättä ihmeitä vaadi, niin pitäähän sitä vähän liikaa kamaa mukana olla...). Tarvittava löytyi ja aamulla hiukan klo 7:30 jälkeen alkoi ensimmäinen etappi mökiltä kohti lähtöpaikkaa. Oli ihan mahtavan sumuinen aamu ja oli pakko pysähdellä monta kertaa ihailemaan maisemia. Noin klo 8 alkoi varsinainen brevetti Tammisaaren Nesteeltä ja suunta kohti Hankoa. Auringon noustessa sumu hiljalleen hälveni ja maisema alkoi kirkastua. Niin, speksihän mulla oli sellainen, että ei hengästytä vaan nautitaan matkasta ja pysähdellään aina kun mieli tekee. Hangossa ostin hiukan matkaevästä (olen mieltynyt Vihisten koostumukseen välipaloina, hyvin energiaa, hyviä rasvoja, helppo syödä ja maistuu mulle eikä se lihattomuuskaan haitaksi ole) ja takaisin kohti Tammisaarta aurinkoisessa säässä. Matka jatkui hyvin hienoisessa tuulessa Hangontietä kohti Inkoota seesteisin mielin. Matkalla pieni evästauko kannon nokassa. Inkoosta käännyin sitten ylämäkeen 186 -tietä kohti Mustiota ja sieltä matka jatkui Karjalohjaa. Tässä kohtaa oli rauhallinen myötätuuli tukenani, joka teki matkasta oikein miellyttävän. Karjalohjalla pysähdyin paikalliseen Alepaan (mukava henkilökunta) täydentämään juomavarastoja ja koulusta tulevia pikkupoikia tuli siihen tutkailemaan kovin kiinnostuneina pyörääni, mutta eivät hirveästi uskaltaneet jutella. Annoin heille muutaman tyhjentyneen pullon karkkirahaksi.
    Karjalohjalta käännyin 1872 tielle tavoitteena Suomusjärvi. Nyt kun matkaa oli takana sellaset 150km piti hengästyä ensimmäisen kerran, sen verran jyrkkiä muutamat mäet olivat. Suomusjärjvellä noin 160km kohdalla hampurilaistauko, lähtiessä tuli yhden ohikulkijan kanssa muutama sana juteltua mukavia. Paluu Karjalohjalle 1873 tien kautta josta sitten eteenpäin kuoppia väistellen Fiskarsiin. Tässä kohtaa brevetti oli 189km kohdalla, mutta kun kiire ei ollut niin nappasin vielä jäätelön ja limun ja ihmettelin kahvilan terassilla istuessani ohikulkevaa auto- ja ihmisvirtaa. Pohjan kautta köröttelin lopulta Tenholaan, johon päättyi brevettiosuus noin 218km kohdalla. Hiukan ylimittainen brevetti siis oli, mutta väliäkö tuolla. Aikaa itse brevettiin meni noin 10h, josta ajoaikaa ihan pikkasen yli 8h. Tenholasta kauppareissun jälkeen vielä reilu 10km siirtymä mökille. Kokonaisuudessaan lenkkin oli 241km ja aikaa meni 11h josta liikkeessä oltiin 9h.
    Mutta tämä oli kyllä niin helppo brevetti ettei ikinä ole ollut. Alla kuitenkin oli eddellisten 12 päivän aikana 11 lenkkiä, joista viikonlopun lenkit onnistuin vetämään sinne oksennuksen rajalle saakka ja edellisen kahden päivän lenkit oli sitten rauhallsempia. Kroppa pelasi, pyörä pelasi, minulle tyypillisä vatsavaivoja ei ollut, ilma oli täydellinen (siinä hellelukeman pinnassa), mieli oli virkeä ja rauhallinen. Kuitenkin vauhti oli minulle tosi hyvää brevettivauhtia, mutta nyt aivan äärimmäisen tasaista alusta loppuun. Ja olo oli perillä kuin olisi leppoisan sunnuntailenkin tehnyt.
    On se kivaa joskus tällainenkin reissu tehdä, kun sitä jotenkin on niin tottunut siihen että aina jossakin kohtaa on joku vaikeampi paikka josta sitten yli pitää mennä. Tämä reissu jää kyllä lähtemättömästi mieleen sellaisena vaivattomana ajeluna.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti The flying Chocobo Katso viesti
    On se kivaa joskus tällainenkin reissu tehdä, kun sitä jotenkin on niin tottunut siihen että aina jossakin kohtaa on joku vaikeampi paikka josta sitten yli pitää mennä. Tämä reissu jää kyllä lähtemättömästi mieleen sellaisena vaivattomana ajeluna.
    Mukava postaus. Kiitos. Tämä lainaamani kohta etenkin puhutteli. Ja tunnnistin heti, millaista tilannetta & tunnetta kuvaat. Harmi, että ainakin mulla nämä kokemukset ovat olleet harvinaisia - jos ei nyt ihan ainutlaatuisia. Ja kokemuksenahan tuo on todella voimaannuttava ja jatkoa motivoivaa.

Eli kiitos.

Kiitos kiitoksista. Ja teit aivan samat johtopäätökset kuin minäkin tuossa lopuksi. Tästä on hyvä jatkaa. Aikaisemmin on ollut enemmänkin voittajafiilis kun vaikeuksista huolimatta matka on päättynyt onnellisesti, mutta tämä avasi silmät ihan uudella tavalla. Ei tarvitse voittaa mitään, ei edes itseään, saadakseen täydellisen fiiliksen. Ja oppia tuli oikeastaan enemmän kuin vaikeuksien voittamisen kautta. Minulle brevetit ovat aina olleet myös henkisesti avaavia ja eheyttäviä kokemuksia, tämä oli siinä suhteessa huippuluokkaa. Toivon totisesti että näitä jokaisen kohdalle osuu, ajoi sitten pidempää tai lyhyempää matkaa.

Semmonen tunne tuli että kolme brevettiläistä tuli vastaan tänään Västilässä, Pirkanmaalla. Saa tunnustaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Semmonen tunne tuli että kolme brevettiläistä tuli vastaan tänään Västilässä, Pirkanmaalla. Saa tunnustaa.
    Tunnustan kyllä, mutta vähän myöhemmin olimme vasta Västilässä eilisellä B400:lla Päijänteen ympäri vastapäivään neljän hengen voimin :-) Tämän kuvan nappasin klo 20:50 Längelmäen kirkolta päin Västilän ohi ajaessa:

Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

LRM lisäsi kalenteriin Suomelle 1200:n eli 1.-5.10. Helsingistä Helsinkiin Suomen linnoja kiertäen 1200 km brevet. Ilmoittautuminen alkaa 2.9. ja on auki 9.9. asti. Karsintana pitää olla ajettuna vähintään 200 km brevet ja hinta on 100 euroa (3x majoitus, ruoka ja bag drop kontrollilla sekä mitali). Lisätiedot ja tapahtumasivu tulee huomenna.

Onkohan kukaan muu tulossa Tuopin jäljille Lahdesta/jostain niin että matka kulkee Lahden ohi? Jos on ja on mahdolisuutta/halua tarjota paluukyyti miehelle+pyörälle niin saa hihkaista. Osallistun kuluihin toki.
    Suunnittelin että voisin päivällä pyöräillä Helsinkiin, mutta yöllä ei enää innosta takaisin ajella välttämättä. Tosin jos tämän hetken sääennuste pitää kutinsa ja sataa koko päivän niin jää varmaan tuo "lämmittely" väliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    LRM lisäsi kalenteriin Suomelle 1200:n eli 1.-5.10. Helsingistä Helsinkiin Suomen linnoja kiertäen 1200 km brevet. Ilmoittautuminen alkaa 2.9. ja on auki 9.9. asti. Karsintana pitää olla ajettuna vähintään 200 km brevet ja hinta on 100 euroa (3x majoitus, ruoka ja bag drop kontrollilla sekä mitali). Lisätiedot ja tapahtumasivu tulee huomenna.
    Onpa mielenkiintoinen! No, oma työaikataulu ei tuota salli ja on siinä rajalla minun kohdalla tuo ilmaston mahdollinen viileyskin. Toivottavasti saatte osallistujia, hyviä kokemuksia ja joskus olisi vastaava hiukan lämpimämpään aikaan... Tuleekohan tähän seurantaa?

Vaikken ole osallistumassa niin vaatinee virallisen ajetun brevetin tänä vuonna. Omatoimi ei riitä kun ei sitä ole vielä keretty "virallistamaan" ?

Vaikken ole osallistumassa niin vaatinee virallisen ajetun brevetin tänä vuonna. Omatoimi ei riitä kun ei sitä ole vielä keretty "virallistamaan" ?
    Hyväksytty suoritus viimeistään edeltåvänä viikonloppuna Suomessa riittää. Omatoiminen, Evon kierto tai Tuopin jäljet.

Tämän vuoden brevetteihin liittyen.

Ajelin omatoimi brevetit elokuun deadlineihin peilaten:

200km - Huhtikuu
    300km - Toukokuu
    400km - Kesäkuu
    600km - Elokuu

Kortit ja gps-jäljet on toimitettu Paavolle, kuten ohjeistettu. Näistä ei kuitenkaan ole tullut mitään kuittaus ole sähköposteihin tullut / vastauksia liittyen super randonneur -mitaliin. Osaako joku kertoa, että käydäänkö noita tyyliin kerran syksystä läpi, vai kuinka tuo toimii? Muistoksi retkistä merkkasin brevet-kortteihin mitalin + toki tuon super randonneur-mitalin, nämä ilmeisesti sitten jossain kohtaa tulevat kotiin ja niistä veloitus jossain muodossa?

ps. 1200km brevetit olisi kanssa kiinnostanut, mutta tällä varoajalla ei kyllä saa töitä ja muita menoja järjestettyä siihen että pystyisi osallistumaan. Jos sattuisi olemaan ensi vuonna vaikka joskus kesä-elokuu akselilla niin ehdottomasti mukana

Mitalit ja kortit palautunee vuodenvaihteen jälkeen, vähän aina siitä kiinni milloin mitaleita on Ranskasta saatu ja mikä määrä.

Alkaa kanssa pikku hiljaa olla aika ilmoittaa vuoden 2021 kalenteria Ranskaan, jos haluat järjestää brevettiä jonain tiettynä ajankohtana, nyt olis sopiva aika aktivoitua.

Pisimmäksi brevetikseni jää tälle vuodelle heinäkuinen kolmisatanen. Syksylle vielä haaveissa omatoimi B200. Arjessa pyöräilyn pääpaino on pitkälti peruskunnon ylläpidossa - ja brevettihaaveilussa...

Vilu 1200 (1.-5.10.2020) ilmoittautuminen on nyt auki ja paikat (50) täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. https://www.randonneurs.fi/tapahtuma/vilu-1200/

(En avaa tapahtumalle erillistä ketjua foorumille, koska osallistujien pitää joka tapauksessa olla jo ajanut tällä kaudella brevetti niin tapahtuma löytyy varmaan täältäkin..)

Tuopin jälkiin ehtii ilmoittautua vielä perjantain ajan. Maalipaikka on vaihtunut Tullinpuomin Shellille, mutta lähtö edelleen lauantaina 5.9. kello 15 Eläintarhan Nesteeltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Vilu 1200 (1.-5.10.2020) ilmoittautuminen on nyt auki ja paikat (50) täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. https://www.randonneurs.fi/tapahtuma/vilu-1200/

(En avaa tapahtumalle erillistä ketjua foorumille, koska osallistujien pitää joka tapauksessa olla jo ajanut tällä kaudella brevetti niin tapahtuma löytyy varmaan täältäkin..)
    Viluun on ilmoittautunut 9 henkeä. Ilmoittautuminen loppuu keskiviikkona 9.9. eli hopi hopi.

Hiukan liian viluisa minulle + työkiireet aiheuttaa sellaisen yhtälön ettei onnistu. Kun katsoin reitin niin täytyy sanoa että oli hyvin houkutteleva (pitänee napata se talteen). Ja nuo mkpaan järjestelyt on aina olleet vakuuttavan loistavia. Toivottavasti joskus tulee vaikka 'kuuma' esim. loppukesäisempään aikaan about samalla reitillä, niin tuskinpa malttaisin pysyä poissa. Oikein onnistunutta reissua osallistujille!

Juuri tuli 12. ilmoittautuminen Viluun. Vielä keskiviikon ajan otetaan ilmoittautumisia.

Jos joku vielä halajaa mukaan Viluun niin siellä olisi kaksi paikkaa vapaana. https://www.randonneurs.fi/tapahtuma...nstance_id=674

Samanlaisia aiheita

1. Suomen brevetit 2019
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 118
    Viimeinen viesti: 26.04.2021, 21.52
  2. Suomen Brevetit 2018
    By Jan Kruse in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 268
    Viimeinen viesti: 29.03.2019, 09.52
  3. Suomen brevetit 2017
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 440