Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Näyttää tulokset 211 - 224 / 224

Aihe: Suomen brevetit 2020

Tonnikaksisataselle pitää vielä treenata muutama veto ennenkuin olen siihen valmis. Ajattelinkin jo että brevettini on tälle vuodelle ajeltu, mutta speksailinpa kuitenkin vielä kaksisatasen. Käyn keräämässä leimoja paikoista Shell Pukinmäki (lähtö), ABC Kuninkaantie Pernaja 65 km, Neste Oil Tuuliruusu Mäntsälä 120 km, ABC Hyvinkää 149 km ja Shell Pukinmäki 202 km (maali). Ajan tämän jonakin lähiviikonloppuna hyvän sään aikana.
    Tapio-T muokkasi tätä : 30.09.2020 at 19.37

Vilu 1200! Kiitos Mikko järjestelyistä ja kiitos vapaaehtoisille, jotka olivat meidän tukena Liesjärven kontrollilla, jonne porukka tuli ja meni säännöllisesti ja eri suunnista. Täältä löytyi sänky ja ruokaa ja kontrolli kolme kertaa. Ensimmäinen kerta kuin saavuimme pienellä ryhmällä sinne alueelle meillä oli pieni dataongelma. Eli reitti vei meidät väärälle rivitalolle, jossa ovi oli auki ja usko dataan kova. Tämä ja minun vessahätä pakotti minut käytännössä vieraaseen kotiin vessaan! Minua jopa kannustettiin :"omista tilanne!". Kun tulin ulos joku ryhmästä oli löytänyt oikean rivitalon ja kuului: "täällä se on".
    Olin alunperin ajatellut jatkaa vielä tuon kontrollin jälkeen Turkuun, mutta jotenkin päätin kokeilla millaista olisi jos ottaisi pienet torkut ja jatkaisi myöhemmin.
    Reitti oli hieno ja vaihteleva ja lämpötila pysyi kohtuullisen tasaisena koko brevetin aikana. Kolmantena päivänä satoi , mutta ei tuntunut kylmältä.
    Osallistujat olivat kaikki kokeneita, vaikka joillekin tämä pitkä brevet oli ensimmäinen. Mahtavia tyyppejä!
    Erikoisimmat kokemukset olivat: Kristian (ABC Karjaa), joka otti leimasimen innolla korkeaan käteen kuin tulimme sisään, Suomusjärven juoksukaljajunnut, johon sisältyi pientä dramatiikkaa ja mörkövarjot pimeän tien reunassa olevissa pusikoissa. Kiitos meidän miniryhmälle (3).
    Oli mahtava pieni syyslomareissu!

Speksailen tulevaa kesää silmällä pitäen B600:sta Helsingistä Kalajoelle. Reitti kulkisi Helsinki-Tampere-Parkano-Seinäjoki-Kaustinen-Kokkola-Kalajoki. Lähtö tuttuun tapaani Pukinmäen Shelliltä ja kontrollit ABC Lahdesjärvi 173 km (auki 24h), ABC Seinäjoki 372 km (auki 05-24) sekä maali Shell Kalajoki 600 km. (auki 24h). Riittääkö tuo määrä kontrolleja noin pitkälle matkalle? Laskin, että jos starttaisin Puksusta iltapäivällä 16:00, ehtisin omaa tavanomaista vauhtiani Seinäjoelle kontrollin aukioloajan puitteissa. Muut leimapisteet ovatkin 24/7 asemia, joten periaatteessa on ihan sama mihin aikaan niissä on, kunhan pysytään aikataulussa.

Sen verran mukavuudenhaluinen olen, ettei kiinnostaisi tuhannen väsyksissä räplätä nollakuitteja mistään kylmäasemilta, vaan ottaa leimat sellaisista paikoista joihin joko on realistista ehtiä aukioloaikojen puitteissa tai jotka ovat auki 24/7. Laskeskelin exceliin miten kauan tuossa menisi olettaen, että loppumatkasta keskinopeus tippuu alaspäin ja sain tulokseksi 38 tuntia. Jos Puksusta lähtisi klo 16, saisi suunnilleen puolitoista vuorokautta siitä eteenpäin juoda aamukahvit Kalajoen Shellillä. Huomiona mainittakoon että koskaan en ole vielä kuusisatasta ajanut ja että reittisuunnitelmat sekä niihin tehdyt taulukkolaskelmat tuppaavat saamaan Suomen luonnossa täysin uudet sävyt.

Kyllähän tuon tarvittaessa yksinkin ajaa mutta onko kellään kiinnostusta tällaiseen aktiviteettiin jonkinlaisella porukalla esimerkiksi ensi kesänä jos kaikinpuolin maailman tilanne ja tähtien asento sen sallivat?

Lapualla oli n. kuukausi sitten 24h shelli, jos vaan sattuu reitille.

Pohojanmaalla on kommeita maisemia, vaikka tasaista onkin. Parhaita yöpätkiä mitä on tullut ajettua on Seinäjoki-Lapua-uusikaarleby väli. Vahva suositus. Ei ole päivälläkään paha väli.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Samoin seitsemän sillan tie (tie 749) Pietarsaari-Kokkola välillä on ajamisen arvoinen. Tuota on tullut muutamaan kertaan pyöräiltyä niin päivällä kuin yölläkin. Aina yhtä hieno kokemus ollut.

Voisin tuota 600 km brevetiä harkita, jos ajospeksit kohtaavat yhtään omiani.
    www.club15k.com/SR

Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Samoin seitsemän sillan tie (tie 749) Pietarsaari-Kokkola välillä on ajamisen arvoinen. Tuota on tullut muutamaan kertaan pyöräiltyä niin päivällä kuin yölläkin. Aina yhtä hieno kokemus ollut.

Voisin tuota 600 km brevetiä harkita, jos ajospeksit kohtaavat yhtään omiani.
    Kerro ihmeessä lisää ajospekseistäsi. Minä tykkään ajella aika rauhallista vauhtia, 20-22 km/h ja pidän lyhyitä taukoja aina kun siltä tuntuu. Laskin, että rauhallista brevettivauhtiani polkisin välin Puksu-Lahdesjärvi 173 km noin kymmeneen tuntiin, sisältäen pikku taukoja. Siitä olisi ~200 km Seinäjoelle seuraavalle kontrollille, johon arvioisin menevän 12 tuntia, edelleen pikku tauot sisältäen. Seinäjoki-Kalajoki tekee noin 230 km, johon arvioin menevän 16 tuntia tauot sisältäen. Oman kroppani tuntien keskinopeus tulee tippumaan viimesellä satasella väsymyksen myötä. Toki jos olosuhteet on suotuisat ja voimia piisaa, saatan ajaa välillä lujempaakin. Ja koskaan ei tiedä millaiset olosuhteet luonto järjestää.

Jos tekee mieli ottaa tirsat jollain bussipysäkillä, saattaa olla viisasta pakata kevyt retkimakuualusta matkaan. Nelisatasen oon ajanu yksillä silmillä, mutta kuusisatanen tuskin menee. Mites kovemmat ja kokeneemmat brevettikuskit tekee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    Lapualla oli n. kuukausi sitten 24h shelli, jos vaan sattuu reitille.

Pohojanmaalla on kommeita maisemia, vaikka tasaista onkin. Parhaita yöpätkiä mitä on tullut ajettua on Seinäjoki-Lapua-uusikaarleby väli. Vahva suositus. Ei ole päivälläkään paha väli.
    Speksailin Komootilla tuota reittiä uusiksi siten, että kontrolli Seinäjoen Abc:ltä siirtyi tuohon Lapuan Shell Tamppariin ja nyt kaikki leimapisteet on 24/7 asemilla. Näköjään Komootti myöskin piirsi oletuksena reitin kulkemaan Seinäjoki-Lapua-Uusikarlepyy välin. Reittiin sisältyisi nyt myös Seitsemän sillan tie 749.

hyödyntänet teitä 7041 ja 7323? Alahärmässä suosittelen ajaan Knuutilan raitin kautta. Ennen Uusikaarlebyytä pääsee joen ylittään riippusiltaa pitkin. Seitsemän sillan tie (749) on minusta ihan perus suomalainen tie, tienvarsi pusikoineen. Ajankohdasta riippuen vielä kovahko liikennekkin.

Kovempi kuski tuskin olen, mutta muutaman 600:n olen ajellut. Taktiikkana ollut ajaa niin pitkälle yksillä silmillä kuin pystyy, 400-500 km. Sitten jossain tien varressa 15-30min torkut. Mielellään 5-tähden brevet-hotellissa mutta tarvittaessa ihan pientareella. mitään alustoja ei ole ollut mukana. Ajokamppeet vaihdan jossakin välissä tuomaan lisää intoa. Aikaa on mennyt keleistä ja muista tekijöistä riippuen 36-39h. Lähdöt olen ajoittanut aamuun, 7-10 väliin taukopaikkojen aukiolojen mukaan, täällä on harvassa 24h asemat.

Henkisesti nämä pidemmät on vaikeita, kuntoa on riittävästi kun ajaa pohjiksi lyhyemmät brevetit. Pari kertaa olen keskeyttänyt kun pää pehmeni kesken kaiken (eka kerralla oli takana n.400 km sadetta ja vastatuulta ja jäljellä oli ennusteen mukaan 200km sateessa ja vastatuullessa, toisella kertaa aivot suli käristyskupolissa kun juomat (2x750ml + 0,5l cocis) loppu 70km etapilla, kolmas keskeytys tuli kun teloin varpaani HSH:n yötaukopaikan uimapaikalla. Niin ja LEL keskeytyi unenpuutteeseen ennen ajoa ja itselle väärin rytmittynyt ajotahti porukassa mikä vaan pahensi unenpuutetta Moffattiin asti missä olin sitten ns. valmis)
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Tuo kun on yhdensuuntainen reitti luoteeseen, niin kannattanee ehkä hiukan tutkailla sääkartoista tuulensuuntia kun matkaan lähtee. meinaan jos oikein ultimaattisen huono tuuri kävisi niin saisi mennä melkein koko matkan vastaiseen, jolloin käy aika rankaksi. Toki täydellisellä tuurilla tilanne voi olla päinvastainen. Ajoseuralla tuota tietysti pystyy kompensoimaan, mutta itse suosin edestakaisia tai ympyräreittejä.
    Mulla on kolme 600sta takana 32-36h kokonaisajoin. Tuo 32h oli yksin ajettu ja yksillä silmillä. Matkavauhtina olen yrittänyt pitää 22-25, jolloin pystyy pitämään jokusen hiukan pidemmänkin tauon. Minä tykkään syödä tuollaisella matkalla muutaman kerran oikein kunnolla. Olen yrittänyt ottaa torkkujakin, oikein vuoteessa, mutta mulla käy jonkun 300-400km jälkeen keho vielä niin kierroksilla ettei uni tule. 600:n jälkeen ei ole ollut ongelmia .
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Talvipäivänseisaus lähestyy ja vaikka aiemmin sanoin itselleni että ei, niin huomaan silti miettiväni että ehkä kuitenkin.. Mulla olis alku ja loppupaikkana Lahti, onkohan täältä tai lähiseuduilta ketään muuta osallistumassa? Jos joku sopiva porukka muodostuisi niin voisi olla hiukka mukavampi ajella

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Kyllä Talvipäivänseisaus pitää päästä ajamaan. Minä tosin lähen/palaan Helsingistä/Helsinkiin. Kyllähän sitä vois käydä kääntymässä vaikka Mäntsälässä?

Onhan se vaikka mahdollista että tekee Mäntsälästä alkaen ja sinne loppuen jonku kierroksen. Voisi olla ihan järkeä jos muitakin haluaa liittyä, on suht tavoitettavan matkan päässä monesta paikasta ja sieltä löytyy ne kaksi 24h huoltsikkaa kumminki

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Vilu 1200 km tulokset on lisätty LRM:n listalle. https://www.randonneur.me/index.html...UiOiJ2aWx1In19

Samanlaisia aiheita

1. Suomen brevetit 2019
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 117
    Viimeinen viesti: 12.03.2020, 16.07
  2. Suomen Brevetit 2018
    By Jan Kruse in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 268
    Viimeinen viesti: 29.03.2019, 09.52
  3. Suomen brevetit 2017
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 440