Näyttää tulokset 1 - 27 / 27

Aihe: Meridan sähkömaasturit

Meridan sähkömaasturit

Onkohan kukaan kokeillut mahtuuko Fat Freddie Eone Sixtyn takahaarukkaan ?
    Chainstay on niin lyhyt että epäilen ettei..

Voi kyllä tehdä aika tiukkaa. Ainakaan 2.8 Minionien kanssa sinne ei liikaa tilaa jää missään suunnassa.

Juu...ei siellä liikaa tilaa ole. Vaikka paikallaan ollessa mahtuisikin epäilen että viimeistään perän niiatessa ottaa johonkin kiinni.

Tuossa Sähkönaastopyörä ehdotuksia - keskusteluketjussa nimimerkki hai71 oli postannut viestin , jonka mukaan FF mahtuu juuri ja juuri. Sivulla 14, on viesti kuvan kanssa.

BTW. jos ostaa Meridan, kannattaa budjetoida pari kymppiä uuteen satulaan. Meridan vakiopenkistä katoaa korostukset ja muut krumeluurit muutaman ensimmäisen lenkin aikana. Maahantuojan kommentti oli, että ei näihin laatupenkkejä kannata laittaa, kun porukka ostaa kuitenkin erikseen uuden. No, samallahan siihen voisi laittaa Alivio-osasarjan ja halpis-jousitukset.

Tässä olen kyllä hieman samoilla linjoilla maahantuojan kanssa..ainakin itse vaihdan aina pyörään suosikkipenkkini. Mitä kallimpi originaalipenkki on ollut sitä varmemmin en ole siitä pitänyt.

No joo, mutta miksi laittaa sitten penkkiä ollenkaan? Ei näissä tule polkimiakaan. Tai itse asiassa tuli, mutta en ole niitä laittanut kiinni. Ja tuli valot ja kaikki. Takavalojakin kaksin kappalein.

Vähän harmittaa, kun tuo penkki on muuten mun persiille tehty

Mulle se kyllä sopisi että penkkiä ei tulisi mukana kunhan se näkyisi hinnassa
    Tuleehan noissa tosiaan mukana noita turhia hilppeitä jotka menee saman tien kierrätykseen...oiskohan esim. nuo heijastimet joku pakollinen varuste..?

Ei taida OEM-penkin hinta paljoa kympistä heittää verottomana tehtaan sisäänostossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Onkohan kukaan kokeillut mahtuuko Fat Freddie Eone Sixtyn takahaarukkaan ?
    Chainstay on niin lyhyt että epäilen ettei..
    Nostetaanpas tätä. Kyllä mahtuu 3" FF, mutta tilaa ei jää yhtään. Ja paineitakin voi laittaa vain yhden barin verran, muuten nastat ottavat takahaarukkaan kiinni. Tämä siis eOne-Twentyssä vakiovanteilla ja sisureilla.

Mutta loistavat on ajaa. Voin suositella.

Tässä vielä kuva.

Eikö edes iskarin liikkuessa ota kiinni takana runkoon ?
    Minulla nimittäin otti kiinni kun kokeilin.. joten oisko niin että kaikki renkaat ei ole prikulleen saman kokoisia.

Enpä ole huomannut. Pitääkin ihan vasiten kokeilla ja kerron sitten. Mutta siis mulla on tuossa 1.0 bar paineita, kovemmilla paineilla ei mahdu.

Ja siis sulla on eOneSixty ja mulla eOneTwenty. Ilmeisesti Sixtyssä takakolmio nousee ylemmäs (mikä on aika luonnollista. Onkohan näissä sama runko, vain iskarit vaihdettu?)...

eOn-Sixtyssä ei muistaakseni ole noin tiukkaa FF renkailla, olen ajanut noin 150km enkä ole huomannut että osuisi mihinkään.
    Minkälaisia rengaspaineita olette muuten pitäneet FF nastarenkailla sähkömaastureissa?

No mulla on se n. 1.0 bar sisureilla ja Meridan orkkis-vanteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Enpä ole huomannut. Pitääkin ihan vasiten kokeilla ja kerron sitten. Mutta siis mulla on tuossa 1.0 bar paineita, kovemmilla paineilla ei mahdu.

Ja siis sulla on eOneSixty ja mulla eOneTwenty. Ilmeisesti Sixtyssä takakolmio nousee ylemmäs (mikä on aika luonnollista. Onkohan näissä sama runko, vain iskarit vaihdettu?)...
    Taloudessa on molemmat; eOneSixty ja eOneTwenty joka on talvikuosissa. Runko noissa on eri.

Pieni nosto tälle talvea. Laitoin Wrathchildin 27+ etuseen ja Fat Freddien takakiekolle. FF ihan liian korkea eikä mahdu eOneSixtyyn. Nastat raapii takakolmion ylätukikaareen, joutunee miettimään jotain muuta rengasta taakse. Harmi ettei noita 27+ koon nastarenkaita ole kovin paljoa tarjolla erilaisia.

Liekö viimeiset Suomi Tyresin Fat Freddiet ennen konkurssia olleet erilaisia kuin viime talven mallit.

Eikös wrathchild ole matalampi kuin ff? Jos laittaisit renkaat toiste päin, ff eteen ja wrathchild taakse.

Joo, Wratchild mahtuu pyörimään helposti ainakin eOneTwentyssä, jossa FF otti kiinni takahaarukkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smooth Katso viesti
    Eikös wrathchild ole matalampi kuin ff? Jos laittaisit renkaat toiste päin, ff eteen ja wrathchild taakse.
    Ajatuksena ollut paremmin rullaava rengas taakse ja edessä paremmin pitävä. Kokeilen illasta tiputtaa paineet FF 1bariin, nyt oli litkutuksen jälkeen vielä 2bar, ja seurata miten tuo pyörii ja jos ei vaan toimi niin pitää katsella cake eateria tai wrathchildia tilaukseen.

Sivuhuomautuksena oli kyllä FF helpoin tähän menessä vanteille menevä rengas, mitä olen koskaan laittanut. Litkutuskin meni kuin itsestään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jabi Katso viesti
    Pieni nosto tälle talvea. Laitoin Wrathchildin 27+ etuseen ja Fat Freddien takakiekolle. FF ihan liian korkea eikä mahdu eOneSixtyyn. Nastat raapii takakolmion ylätukikaareen, joutunee miettimään jotain muuta rengasta taakse. Harmi ettei noita 27+ koon nastarenkaita ole kovin paljoa tarjolla erilaisia.

Liekö viimeiset Suomi Tyresin Fat Freddiet ennen konkurssia olleet erilaisia kuin viime talven mallit.
    Kyllä mulla ainakin on tänä vuonna ostettu M-kokoinen e-onesixty 800 ja kuukaus sitten motonetistä haetut FF:ät jotka mahtuu molempiin päihin.
    Takakolmiossa on vielä alkuperäinen roiskeläppäkin nippareilla mutta se piti kyllä siirtää yläpuolelle että senverta tiukkaa on kuitenkin.

Kysymys yleisesti E8000 liittyen että kun noihin on asentanut kiinteän valon miten muilla on range ennusteen kanssa käynyt?
    Itsellä kun aktivoi e-tubesta valon päälle niin range-ennuste tippuu 100km-->70km ja muutenkin tuntuu se laskuri menevän ihan omille lukemille.
    Jostain luin että järjestelmä jättää jonkun puskurin ettei virta lopu kesken, mutta onko tuo jotenkin säädettävissä huollossa?
    Valona on lezyne ebike macro drive 1000.

Onko kellään kokemuksia neopreeni lämpösuojista akulle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti launonen Katso viesti
    Kysymys yleisesti E8000 liittyen että kun noihin on asentanut kiinteän valon miten muilla on range ennusteen kanssa käynyt?
    Itsellä kun aktivoi e-tubesta valon päälle niin range-ennuste tippuu 100km-->70km ja muutenkin tuntuu se laskuri menevän ihan omille lukemille.
    Jostain luin että järjestelmä jättää jonkun puskurin ettei virta lopu kesken, mutta onko tuo jotenkin säädettävissä huollossa?
    Valona on lezyne ebike macro drive 1000.
    En ole asiaa havainnut, mutta en kyllä ole tajunnut testatakkaan. Mulla on lamppu päällä koko ajan kesät talvet. Voisi kyllä seuraavalla kerralla testata, jos vain muistaa.

Mutta tokihan tuo lamppu vaikuttaa reservin määrään, mutta luulisi että ei kovin paljoa. Mulla on Supernovan 235 lumenin tuikku eikä se voi montaa wattituntia kuluttaa.

Onko kellään kokemuksia neopreeni lämpösuojista akulle?
    On. Mutta ei mitään mitattua arvoa. Mulla on kylmillä keleillä tuo suoja akun päällä ja akku ajojen välillä sisällä lämpöisessä. Mutta eipä ole nyt päässyt täällä etelässä juuri pakkaskestoja testaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    En ole asiaa havainnut, mutta en kyllä ole tajunnut testatakkaan. Mulla on lamppu päällä koko ajan kesät talvet. Voisi kyllä seuraavalla kerralla testata, jos vain muistaa.

Mutta tokihan tuo lamppu vaikuttaa reservin määrään, mutta luulisi että ei kovin paljoa. Mulla on Supernovan 235 lumenin tuikku eikä se voi montaa wattituntia kuluttaa.

On. Mutta ei mitään mitattua arvoa. Mulla on kylmillä keleillä tuo suoja akun päällä ja akku ajojen välillä sisällä lämpöisessä. Mutta eipä ole nyt päässyt täällä etelässä juuri pakkaskestoja testaamaan.
    Mulla käy itseasiassa juuri näin että järjestelmä sammuu kun kaksi palkkia on jäljellä https://www.emtbforums.com/community...5/#post-117286

Oletko itse tehnyt lämpösuojan vai onko heittää jotain mallikohtaista mikä istuu nätisti bt-e8010 akulle
    launonen muokkasi tätä : 18.12.2019 at 17.43

Minulla on verkkokauppa.com:ista ostettu neopreeni-suoja E8000:en akun päällä. Ei ole ollut niin kylmää että olisin päässyt vertailemaan.

Kiitoksia tuosta valo-vinkistä. Pitää seurata miten oma käyttäytyy, Supernovan M99 Mini pro minulla.

Oletteko eOne-kuskit mitään aftermarket moottorisuojaa (bash plate) laittaneet pyörään? Välillä hirvittää, että moottorinkoppa osuu kiveen ja tulee isompaa tuhoa..

Ei taida shimppaan sellaista löytyä. Joku kätevähän voisi tuollaisen tehdä. Yleensä mulla iskee se eturatas jos joku iskee. Moottorikoppakin on kyllä saanut hittiä. Mun pyörä nyt muutenkin alkaa oleaan aika ajetun näköinen, vaikkei ole vielä kai 2000 täynnä.

Itsekin tein oman moottorisuojan. Tilasin muovailtavaa "tyhjiö"muovailtavaa levyä ja lämmitin sitä kuumailmapuhaltimella haluttuun muotoon.

Löytyi syyllinen miksi Fat Freddie ei mahdu pyörimään. Axle hubi poikki... Ihme että sitä ei huomaa ajossa ollenkaan, edes rengasta laittaessa ei huomannut että se pyöri kuin puolukka syysmetsässä. Vanne heittää jonku millin pari mutta ei liiku paikalleen laitettuna.

Samanlaisia aiheita

1. Meridan läskit
    By nakamura10 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 01.06.2018, 15.18

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •