Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Nöösi kysyy

Nöösi kysyy

Hei!

Varmana tästä on vastauksia, mutta kysyn silti. Lähtöjkohtani on fatbike retkeilyyn ja kysyn: miten hiivarissa ja helposti peräkärry - mieluummin yksirattainen - on kiinnitettävissä fillariin? En jaksa alkaa liikaa muttereita kääntään matkan aiana- Kiitän vastauksista etukäteen. Ja en sitten ala laittaan kärryä kiinni akseliin.

Minä en ole törmännyt kuin akseliin kiinnitettäviin vetolaitteisiin. Yksi ja kaksirenkaisena...
    Onnea etsintään!

j

Lainaus Alkujaan tämän lähetti loputon Katso viesti
    Hei!

Varmana tästä on vastauksia, mutta kysyn silti. Lähtöjkohtani on fatbike retkeilyyn ja kysyn: miten hiivarissa ja helposti peräkärry - mieluummin yksirattainen - on kiinnitettävissä fillariin? En jaksa alkaa liikaa muttereita kääntään matkan aiana- Kiitän vastauksista etukäteen. Ja en sitten ala laittaan kärryä kiinni akseliin.
    Nöösi voisi ensimmäisen kysymyksensä/postauksensa esittää ymmärrettävästi (tai selkeästi). Mikä on ongelma?
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Eikös noita jotain satulaputkeen kiinnitettäviäkin ole? Meneehän tohon peräkärryn akseliin kiinnittämiseen ehkä 10 sekuntia eikä mutereita tarvitse väännellä muuta kuin sopivat akselin/pikalinkiún lähtiessä vaihtaa.

Onko hiivari joku paikka?
    Jos ei halua/voi laittaa akseliin kiinni niin se sitten on kiinnitettävä muualle.
    Tässä olisi vaihtoehtoja (myös muualle kiinnitettäväksi) peräkärryksi:
    https://www.cyclingabout.com/best-bi...cycle-touring/
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Kiitos. Onpa nyt sitten yksi haaste vähemmän.

Tarkoitukseni on laittaa eväitä mukaan satulalaukkuihin ja yksirattaiseen peräkärryyn yöpymisvehkeet. Karkeasti luokiteltuna. Satulalaukkujutun olen ratkaissut - mietin vaan sitä peräkärryjuttua, josta sain jo kaksi hyvää vinkkiä. Kiitos siitä!

BoB Yak oli aikoinaan mainio kapistus napakiinnityksellä mutta saako nykymittaisiin sopivana?

Vähän leventää BoB:n haarukkaa ja kääntää kiinnikkeet oikeaan kulmaan niin menee roberts axleen kiinni hienosti 197 peräänkin.

Tout Terrain Mule Bike Trailers on nyt harkinnassa ja pari muuta samankaltaista. Huomasin, että satulatolppakiinnityksellä minun on luovuttava satulalaukuista eli tavaratelineestä Se ei ole ongelma. Pikkuhilut voi sitten laittaa muualle kuin sinne. Olen piakkoin 60v ja mietin nyt sitä, että mikä olisi sopiva päivämatkan pituus. Itse olen haarukoinut sen 50-60 kilometrin paikkeille ja ainakin yksi lepopäivä ja joskus kaksi per viikko. Elo-syyskuussa. Oulun-Lapinlääniä ajattelen polkea läskipyörälläni silloin. Kysymys oikeastaan on siitä, että kuinka paljon painoa kannattaa perässään vetää. Haarukka yksirattaiselle peräkärrylle on luokkaa 30-45kg maksimissaan satulatolppakiinnityksellä, minkä eri valmistajat lupaavat.

Minulla ei ole kokemusta viikkoja kestävästä retkeilystä polkupyörällä - ainoastaan kohtalainen peruskunto. Siksi utelen ja kyselen.

Tout Terrain Mule Bike Trailers on nyt harkinnassa ja pari muuta samankaltaista. Huomasin, että satulatolppakiinnityksellä minun on luovuttava satulalaukuista eli tavaratelineestä Se ei ole ongelma. Pikkuhilut voi sitten laittaa muualle kuin sinne. Olen piakkoin 60v ja mietin nyt sitä, että mikä olisi sopiva päivämatkan pituus. Itse olen haarukoinut sen 50-60 kilometrin paikkeille ja ainakin yksi lepopäivä ja joskus kaksi per viikko. Elo-syyskuussa. Oulun-Lapinlääniä ajattelen polkea läskipyörälläni silloin. Kysymys oikeastaan on siitä, että kuinka paljon painoa kannattaa perässään vetää. Haarukka yksirattaiselle peräkärrylle on luokkaa 30-45kg maksimissaan satulatolppakiinnityksellä, minkä eri valmistajat lupaavat.

Minulla ei ole kokemusta viikkoja kestävästä retkeilystä polkupyörällä - ainoastaan kohtalainen peruskunto. Siksi utelen ja kyselen.
    Ajankohtana pohjoisen elo-syyskuu on siinä mielessä haastava, että luvassa voi hyvin olla mitä tahansa t-paitakeleistä pikkupakkaseen. Perässäsi vedettävä tavaramäärä kannattaa pyrkiä minimoimaan, mutta kokonaispainon suhteen paljon riippuu siitä, miten aiot retkelläsi majoittua ja syödä. Jopa alle 10 kilon tavaramäärä ei minimalismiin kallellaan olevalle ole kuitenkaan mahdottomuus, vaikka nukkuisi yönsä ulkona.

Päivämatka kannattaa suhteuttaa reitin haastavuuteen. Väitän, että valtatien laitaa ajaen 100 kilometriä ei ole matka eikä mikään, mutta jos lähdet kiertämään mäkisiä metsäautoteitä, voi kolmasosakin tuosta olla jo kovan työn takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Onko hiivari joku paikka?
    Hiivari on kai kovaa merenkäyntiä.
    https://www.espoonkipparit.fi/tietoa/merislangia
    Kannattaa vaan sitoa pyörä ja peräkärry kiinni aluksen rakenteisiin.

Huomasin, että satulatolppakiinnityksellä minun on luovuttava satulalaukuista eli tavaratelineestä
    Mielestäni ei tarvitse luopua. Itselläni on peräpyörä satulatolppakiinnityksellä ja sivulaukut toimii hyvin. Ainoa rajoite on, että tavaratelineen päällä ei voi tavaraa kuljettaa.

Samanlaisia aiheita

1. Newbie kysyy: Minkälainen olisi oikea kampi/eturattaat.
    By Golibri in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 22.06.2017, 10.45
  2. Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.11.2015, 20.28
  3. Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 22.05.2014, 07.05
  4. Noviisi kysyy neuvoa krossarista...
    By melkein munkki in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 23.06.2013, 16.49
  5. Aloittelija kysyy: Takakiekko hybridiin harjoitusvastuskäyttöön
    By Jaaba in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 21.09.2012, 11.39

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •