Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 260

Aihe: Digitalisaation ahdistus

^jos niskaan jotain tatuoidaan niin se on tämä:

</HEAD>
    <BODY>

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^ ^Viivakoodina sen sijaan löytyy tämän erehtymättömän tietolähteen mukaan "joka toisella kundilla" https://keskustelu.suomi24.fi/t/3444...koodi-niskassa

Mä olen niska/kaulatatuoinneissa tykännyt aina siitä cut here -katkoviivasta

Se on toi QR-koodi jo niin vanhanaikaista. RF tägi niskaan kuten tessullakin ja kuinka asiat yksinkertaistuvat!
    Moneen paikkaan ja asiaan riittää, kun vaan kävelee sisään:
    Kauppakassi
    Joukkoliikenne
    Peltipoliisi
    Passitarkastus
    Isoveli
    jne.

Kyllä myymälävarkaan hommakin menee jo kikkailuksi, kun pitää sen foliokassin lisäksi kääriä foliota kaulankin ympärille. Aina saa pelätä, että suojaus meni fiduiksi ja lähettävät kaupasta laskun.
    ride to the hills - ride for your lives

Nii, ja jos sitä viivakoodia, niin sitten pitää muistaa start- ja stop bitit, jotta luku käy.
    Exceliin voi muuten ladata eri viivakoodifontit, jos haluaa kikkailla viivakoodien kanssa.
    ride to the hills - ride for your lives

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Se on toi QR-koodi jo niin vanhanaikaista. RF tägi niskaan kuten tessullakin ja kuinka asiat yksinkertaistuvat!.
    QR-koodin voi lukea kauempaa hyvällä optiikalla kuin metrin päästä. Siinä sen vahvuus. Liha on myös aika hyvä signaalivaimennin. En tosin ole tutkinut tuota puolta noin heikkojen signaalien kanssa. Toisaalta voitaisiin kehittää joku solutasolta energiansa ottava piiri, jolloin voitaisiin käyttää vahvempaa signaalia.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Qr-koodit plaah, kyllä sen läpiakseli-koodi pitää olla.
    kukavaa muokkasi tätä : 02.01.2020 at 07.58
    Fucked up and ready to die.

^hörähdin itsekseni tyhjällä työpaikalla.

..mä olen jo pitemmän aikaa ihmetelly mikä piru on toi QR-koodi, mitä virkaa sillä on?
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ..mä olen jo pitemmän aikaa ihmetelly mikä piru on toi QR-koodi, mitä virkaa sillä on?
    Se on kuva, johon voidaan koodata tekstiä; nimi, osoite, hetu, URL, younameit. Koodi on helppo lukea huonohkollakin optiikalla tai huonohkosta tulosteesta.
    Hyvin pienellä vaivalla löytyy tietoa https://fi.wikipedia.org/wiki/QR-koodi
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Tämäpä oli hieno kolumni nuoren toimittajan kynästä. Eikä ihan offtopikkia: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006358295.html

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

^ äh, eikun ^^ meni vieläkin vaikeemmaksi, "younameit"....
    tempokisu.kuvat.fi

ot:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mä olen niska/kaulatatuoinneissa tykännyt aina siitä cut here -katkoviivasta
    Lounasruokalassa näin yhden tyypin jolle oli tehty jonkin sortin kalloleikkaus. Arpi oli korvastakorvaan takakautta ja tikkien/hakasten jäljet selvästi näkyvisssä. Siihen sopisi taakse tatskana pari vetoketjunvedintä keskelle.

kisu: "younameit" tarkoittaa: tähän haluamasi teksti
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

^Kyllä tollanen "mahdollisuus" pitäisi tosiaan hyödyntää .

Tämä on varmaankin sitä oman kuplan rakentamista, eli kirja joka vahvistaa jo valmiita käsityksiä ko. aiheesta...

Kirja-arvostelu: Facebook vie yksityisyytemme, älypuhelin keskittymiskykymme ja tekoäly työpaikkamme – Kone kaikkivaltias -kirja on painokas puheenvuoro digitalisaatiota vastaan https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000...b9de43d5807050

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    ot:

kisu: "younameit" tarkoittaa: tähän haluamasi teksti
    no niin on, mielsin kirjainyhdistelmän youna-meit....muutamilla nettisivuilla on ollu mahdollisuus lisätä haluamansa kuva siihen ja se on selkeesti your photo here...

Mä en kyllä ymmärrä äänikirjoja(kaan). Kirjan idea on mun mielestä juuri se että saa rauhoittua ja lukea kirjaa vaikka ulkosalla ja tarvittaessa lukea joku kohta useampaan kertaan, tehdä ehkä merkintöjäkin. Voi lukea nopeesti tai hitaasti. Entä jos joku mies/naisääni ei ole se paras vaihtoehto itsellle? Paperinen kirja on aina henkilökohtaisin tapa, ja että voi tarvittaessa palata hyviin kohtiin uudelleen ( mieleen tuli heti Taru Sormusten Herrasta ja 3 muskettisoturia, niissä oli kohtia jotka avautuivat vasta kun oli lukenut sen useamman kerran, samoin Raamatun ja Kalevalan kanssa mutta en mä niitä ole kokonaan lukenu pienen osan vaan...)
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tämä on varmaankin sitä oman kuplan rakentamista, eli kirja joka vahvistaa jo valmiita käsityksiä ko. aiheesta...

Kirja-arvostelu: Facebook vie yksityisyytemme, älypuhelin keskittymiskykymme ja tekoäly työpaikkamme – Kone kaikkivaltias -kirja on painokas puheenvuoro digitalisaatiota vastaan https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000...b9de43d5807050
    Tuossa on ihan ajattelemisen aihetta tai aiheita. Tuo, että lopetamme itsenäisen ajattelun ja alamme ajatella kuin koneet muokkaavat meidän näkemystämme maailmasta. Taannummeko samalle tasolle kuin mitä löytyy niinkin 'sivistyneestä' alueesta kuin Pohjois-Amerikan syrjäseuduilta tai Borneon metsistä? Jälkimmäinen noista ei ole ongelma vaan siunaus - saavat elää omaa elämäänsä rauhassa ja uskoa mihin uskovat vaikuttamatta muiden elämään. Ensimmäinen on ongelma, koska heidän mielipiteensä vaikuttaa kuitenkin ison globaalin toimijan päätöksiin vaaleissa yms.

Arvostelussa mainitaan myös että "Mutta yhtä hyvin, ehkä jopa todennäköisemmin, voisi sanoa, että kokemus on siinä määrin epämiellyttävä, että se työntää ihmiset pois tällaisten palveluiden parista.". Minun on vaikea uskoa, että kaikki edes ymmärtävät kokemustaan ja sitä kautta kokemusta ei koeta epämiellyttävän eikä palveluiden välttämistä tapahdu. Vielä ollaan osittain siinä, että ihmiset - ainakin suuri osa/moni/usea - kokevat Echot, Chromecastit yms. vieraiksi, mutta pikkuhiljaa ne valloittavat asuinpiirimme.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    no niin on, mielsin kirjainyhdistelmän youna-meit....muutamilla nettisivuilla on ollu mahdollisuus lisätä haluamansa kuva siihen ja se on selkeesti your photo here...

Mä en kyllä ymmärrä äänikirjoja(kaan). Kirjan idea on mun mielestä juuri se että saa rauhoittua ja lukea kirjaa vaikka ulkosalla ja tarvittaessa lukea joku kohta useampaan kertaan, tehdä ehkä merkintöjäkin. Voi lukea nopeesti tai hitaasti. Entä jos joku mies/naisääni ei ole se paras vaihtoehto itsellle? Paperinen kirja on aina henkilökohtaisin tapa, ja että voi tarvittaessa palata hyviin kohtiin uudelleen ( mieleen tuli heti Taru Sormusten Herrasta ja 3 muskettisoturia, niissä oli kohtia jotka avautuivat vasta kun oli lukenut sen useamman kerran, samoin Raamatun ja Kalevalan kanssa mutta en mä niitä ole kokonaan lukenu pienen osan vaan...)
    Kirjojen lukemisesta keskustelimme taannoin lounaspöydässä ja aika vahva kokemus muksujen kautta on se, että kirjojen lukemisella on monta funktiota, jotka häviävät äänikirjoissa. Keskittyminen ja oma tahti ovat yksi iso argumentti, mutta myös kirjoitetun sanan näkeminen tukee meidän oppimistamme sekä kielellisesti että muutenkin. Itse olen opiskellut lukiossa venäjän suggestopedisella menetelmällä. Menetelmään ei kuulunut pelkästään kuunteleminen ja rentoutuminen vaan myös se, ettemme ensimmäisenä vuonna opiskelleet lainkaan kirjaimia vaan opettelimme tunnistamaan sanat kokonaisina entiteetteinä. Liekö sitten syynä ollut mikä, mutta kirjoitin venäjän parhaimpana kielenäni yo-kirjoituksissa. Vaikka venäjän käyttötaito on rapistunut roimasti, vieläkin näen kyrillisesti kirjoitetut sanat hahmoina eikä niitä tarvitse suoranaisesti tavata kirjain kirjaimelta.

Noista QR-koodeista osaava graafikko saa vaikka kuinka hienoja:

.•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

^hieno mutta ei ainakaan mun Samsung S8:n natiivilla QR-skannerilla toimi

Nyt taas ei ahdista. Olen puolipakosta joutunut sotkeutumaan asuntokauppaan ja sanotaan että on tämä nykyään hiukka helpompaa kuin siihen aikaan, kun leimaveromerkitkin käytiin ostamassa maistraatista. Vielä kun as.oy:den osakekirjat saadaan sähköisiksi ja vahva tunnistus niiden allekirjoituksiin, niin homma menee kotisohvalta ilman että asuntoa tai pankkivirkailijaa tarvitsee edes nähdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...niin homma menee kotisohvalta ilman että asuntoa tai pankkivirkailijaa tarvitsee edes nähdä.
    Tolla saa kyllä rohkelikon maineen, jos kämpän ostaa näkemättä
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

^Periaatteessa uuden voisi vaikka ostaakin sijoituskämpäksi ja aika moni näin ostetaankin. Mutta uusissa kämpissä taitaa nuo osakekirjatkin olla jo sähköiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Tolla saa kyllä rohkelikon maineen, jos kämpän ostaa näkemättä
    entinen vuokrakämppäni ostettiin käymättä ikinä sisällä. pommihan se oli ja vikoja ties mitä, kuten..kylmä vesi vain lirisemällä putkesta, pesuhuoneen lämmityspatteri ei voi hajota (poistettu lahojen putkien takia), jne.
    mulle vain ilmoitettiin että kämppä on myyty tulepas tekemään uusi vuokrasopimus.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Tulikin tuossa Tampereen kaupungilta ilmoitus että syksyllä 2020 otetaan päiväkodissa Wilma käyttöön. Se onkin sitten neljäs ohjelma tässä poitsun kolmevuotisen päiväkoti-uran aikana. Jämsässä tyttäret meni yhdellä ja samalla Wilma-ohjelmalla päiväkodista lukioon asti.

Juu, sähköinen viestintä on hieno juttu. Mutta pitääkö sitä säätää kokoajan...
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Nyt kävi jotenkin digitaalisaatio ahdistamaan. Olispa ilman nettiä.

Moottori 1 / 2020 koeajoi uutta Golfia, ja antoivat karua palautetta kosketusnäytöstä. Kehuivat että entiset fyysiset nupit olivat paljon varmemmat käyttää, kuin kosketusnäytön lääppiminen.

Ai niin. Tänään tuli maaliin mun matkalasku lokakuun keikasta. Kätevä käyttää tuo SAP.

Ne autot mitä mulla on ollut ei koskaan ole ollut kätevämpiä kosketusnäytöllä kuin napeilla. Varsinkin mukavuuteen liittyvät asiat kuten lämpötila, puhallinteho, minne puhalletaan, perseenlämmittimet jne viedään mielellään kosketusnäyttöjen valikoiden taakse. Jee.

Kehitys on kyllä ollut takaperoinen näissä asioissa. Ensin oli parhaat eli liukukytkin ilman pykäliä. Sitten tuli sama pykälien kanssa. Molempia voit käyttää ilman katsomista ja annosta tiesi mihin ne oli säädetty. Sitten tuli napit jota painelemalla samaan tai eri suuntaan valitaan tehoja. Vaatii jo katsomista. Ja lopuksi nuo napitkin vietiin jonnekin kosketusnäyttö valikon taakse.

Sitten muka joku tabletti koko auton hallintalaitteena on kätevä.

Minusta pyöritettävä nappi on paras. Vaikka auto tai käsi heiluu, niin säätö ei heilu. Lisäksi se on aina millilleen samassa paikassa.

Sama trendi on äänenkäsittelylaitteissa; mixereissä sun muissa. Vanhasta manuaalipöydästä näki heti mikä on tilanne ja pystyi säätämään useaa kanavaa samaan aikaan. Nyt on kuin olisi siirrytty esihistorialliseen aikaan kätevyydessä.

^Jos se analogimikseri on kiinteästi jossain eikä sitä tarvi siirrellä niin sitten se on käyttäjäystävällinen kun helposti voi nähdä mitä namiskoja haluaa väännellä. Keikkakäytössä en digitaalimikseristä suostuisi luopumaan, iPadissa kun kulkee n. 50 kg edestä analogihärpäkkeitä, kaukokaapelia ym sälää.

Samanlaisia aiheita

1. miksi pyöräillessä "ahdistus "
    By Eloisa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 59
    Viimeinen viesti: 21.10.2015, 09.50

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •