Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 260

Aihe: Digitalisaation ahdistus

^Nii-no, en tiedä miksi mun pitäisi surra koko maailma tai edes Suomen ICT-sektoria tai edes jotain pankkia. Digitalisaatio on kyllä syönyt työpaikkoja, mutta en sitten tiedä olisiko niihin työntekijöitä. Ja jos olisi, niin kuka niistä palveluista enää pystyisi maksamaan?

IT-sektorilta työkokemusta vuodesta -84 ja on siinä joku vuosi tehty pankkien ja vakuutusyhtiöidenkin kanssa. Että kyllä mulla nyt jotain näkemystä on. Se näkemys ei vaan täsmää sun näkemyksen kanssa, mutta ei se siitä väärää tee. Mutta aika paljon on oiottu, jos sanoo että digitalisaatio ei ole tuonut mitään säästöjä. On tuonut ja lisäksi mahdollistanut sellaisia tapoja toimia, mitä ennen ei voitu tehdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mutta aika paljon on oiottu, jos sanoo että digitalisaatio ei ole tuonut mitään säästöjä. On tuonut ja lisäksi mahdollistanut sellaisia tapoja toimia, mitä ennen ei voitu tehdä.
    No, saman verran työkokemusta samalla alalla. Juu, ei ole varmaankaan yhtä oikeaa lausetta, vaikka säästö siellä voi olla tuhlaus täällä. Jälkimmäinen kyllä pitää paikkaansa ja sopii hyvin nykyiselle talouspolitiikalle, jossa kasvun edellytyksenä on rahan kiertäminen, mutta jätetään se kun se ei liity varsinaisesti digitalisaatioähkyyn vaikka sitä kasvattaakin.

Mitä tuli mietintään mitä ihmisille käsivi jos nyt mentäisiin takaisin 80-luvulle. Mielestäni toinen digitalisaation ongelma on se, että ihminen on opetettu luottamaan siihen liikaa. Ei tarvita kovinkaan suurta infrastruktuurin osasen kaatumista kun piipertäjät huutavat apua. Viimeisimmän SUPOn raportin mukaan ulkovaltojen tiedustelujen kiinnostus on erityisesti viime aikoina kohdistunut kriittiseen infraan.

Kolmantena ongelmana ähkyn aiheuttajana näen luonnollisen kommunikaation vähenemisen. Se näkyy ihmissuhteiden pinnallistumisena. Osalla nuorista se näyttäisi aiheuttavan sosiaalista ähkyä ja jonkin sortin mielenterveysongelmia kun on tai tuntee olevansa jatkuvasti tarkastelun alla usean kaverin/puolitutun/tutun silmissä. Harva nuorista osaa - kun ei aikuisetkaan näytä osaavan - kontrolloida omaa olemistaan niin, että ymmärtäisi oman privaatin kellekään raportoimattoman ajan tärkeyden.

Eiköhän tämä näistä mustakuvista.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Ei mua ahdistele. Tai ei siis enää, kun sain kolmen päivän rimpuilun jälkeen tämän uuden Macbook Pron toimimaan. Ihana kone.
    -L.

Pate sekä kissa heti huomenissa sytyttävät noitarovion.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei mua ahdistele. Tai ei siis enää, kun sain kolmen päivän rimpuilun jälkeen tämän uuden Macbook Pron toimimaan. Ihana kone.
    Tee äkkiä aikakoneella kopio. Mulla lauloi pari viikkoa jonka jälkeen emolevy sanoi kaput. Ei ole mäkit kuin ennen. No takuussa toki laittoivat uuden mutta piti asentaa sitte kaikki ohjelmat uusiksi kun en ollut time machinea ajanut... No aina mac kun vituttaa voi käyttää hetken ex wintoosa läppäriä eikä mäkki enää vituta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Tee äkkiä aikakoneella kopio. Mulla lauloi pari viikkoa jonka jälkeen emolevy sanoi kaput. Ei ole mäkit kuin ennen. No takuussa toki laittoivat uuden mutta piti asentaa sitte kaikki ohjelmat uusiksi kun en ollut time machinea ajanut... No aina mac kun vituttaa voi käyttää hetken ex wintoosa läppäriä eikä mäkki enää vituta
    Joo siellä se Time Machine nyt ähertää 900gb varmuuskopiota
    -L.

Pate sekä kissa heti huomenissa sytyttävät noitarovion.

Mäkin haluun Mäcin.

Mutta aika paljon on oiottu, jos sanoo että digitalisaatio ei ole tuonut mitään säästöjä. On tuonut ja lisäksi mahdollistanut sellaisia tapoja toimia, mitä ennen ei voitu tehdä.
    Niin, tuo viimeinen lause aiheuttaa nimenomaan takaisinkytkentää, eli nyt tehdään ihan pirusti sellaista, mitä ei ennen tehty ja aika paljon myös turhaan. Lisätään siihen vielä se, että digitalisaatio aiheuttaa työtä (tuki ja käyttäjien koulutus). Esim. ylipäänsä tietokoneet tehosti työntekoa vasta noin 30 vuotta sen jälkeen, kun niitä alettiin käyttää muutenkin kuin testimielessä/pioneereinä. Ja tämä pointti ei todellakaan ole useinkaan tilaajien mielessä. Vaan pakolla pitää digitalisoida, koska se on niin fantsua, kun sen voi tehdä. Sitten kun ei olekaan varaa maksaa, saadaan buginen käyttäjien vihaama järjestelmä. Tai julkisyhteisön tapauksessa maksetaan x kertaa osaamattomasti ennakoidun verran.

Tämän päivän ihmiset eivät ole yhtään sen älykkäämpiä kuin vaikka 80-luvulla. Silti kaikki ovat erityisasiantuntijoita tai vähintään asiantuntijoita titteliltään. Tämä siksi, että työn "tehostuminen" on tarkoittanut sitä, että aiemmin suorittavaksi työksi mielletyn työn osuus vähenee, koska se "tehostumisen" myötä kallistuu, eikä kellään ole enää varaa maksaa kuin siitä, että joku "tekee 10 ihmisen työt". Tarvitaan siis automaatiota, koska automaatiolla työ on tehty kalliiksi. Että ei tämä nyt mikään shangri-la ole, jos yhtään tarkemmin miettii.

Sitten kun tuosta seuraa se, että oma työ on koneen ääressä nököttämistä ja monet palvelut on tehostettu asiakkaiden itsepalveluksi, että töiden jälkeenkin joutuu nököttämään koneen ääressä, niin kyllä alkaa ainakin ei-parikymppistä digitalisaatio vähän ahdistamaan. Aikaa viettäisi ihan mielellään myös perheen ja läheisten kanssa, ja olisi ihan hyvä ehtiä huolehtimaan myös omasta kunnostaan. Se vaatii vuosien myötä aina vaan enemmän vaivaa, eikä istumatyöläiselle edes pyöräily ole se avain onneen!

En mä silti digivastainen ole sinänsä. Paljon on hyvääkin. Mutta se miten digitalisaatiota hyödynnetään, on aivamperseestä. Pitäisi huomattavasti nykyistä paremmin osata poimia teknologian mahdollistamat rusinat pullasta ilman ähkyä. Se on tämän päivän ongelma, vielä ei läheskään osata.

No mutta jos digitalisaatiosta tulee kamala ähky, niin jättäytyy sen ulkopuolelle. Heittää kännyn mereen ja ottaa "lankapuhelimen" (vaikka VoIP) kotiin, jos nyt puhelinta ollenkaan. Sanoo irti kaikki maksukanavat sun muut netflixit. Nettiliittymä vain tuon puhelimen käyttöön. Ja mihin sitä tarvittaisikaan, kun ei ole tietokonetta. Hankkii mikroaaltouunin, jossa mekaaninen kello. Tai ei mikroa ollenkaan, vaan tekee ruuat (puu)uunissa. Kelloksi joku vedettävä.

Käy ostamassa HSL:n liput ärrältä tai ostaa kuskilta. Jos pankkiin asiaa, niin jonotusnumero. Pankkitili nyt pitää olla palkan vuoksi ja kai veronpalautuksetkin maksetaan vain tilille.

Itse olen kokenut, että digitalisaatiosta on ollut mulle arvaamaton hyöty. Jos ei muuten, niin tämän foorumin muodossa Vaihtoehtona olisi käydä liimailemassa post-it -lappuja K-kaupan seinälle...

Tosi kovis kasvattas ite ruokansa tai metsästäis, nahoista vaatteet, asuu jossain pikkumökissä keskellä metsää. Ei mitään yhteyksiä ulkomaailmaan.

mä en tykkää: jatkuva tavoitettavuus, netin yli työskentely jossain tapauksissa, kiinnijääminen someen, kyllästymiskynnyksen aleneminen (mä en pysty enää lukemaan kaunokirjallisuutta ollenkaan..)

tykkään: helppo yhteydenpito, musa ja leffat/sarjat, työskentely netin yli jossain tapauksissa, tiedon helppo löytyminen, jonottamisen väheneminen.

Toi olikin hyvä idea, tiivistä listaa muiltakin. Mun top ja flop 3:
    + etätyömahdollisuus, yhteydenpito lapsiin ja Excel (vuosikymmenestä toiseen )
    - pakotettu digilaitteen ääreen, infotulva mm. lasten opettajilta (choose your fights) ja joka stanan paikkaan kirjautuminen itsepalvelua varten

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    kyllästymiskynnyksen aleneminen (mä en pysty enää lukemaan kaunokirjallisuutta ollenkaan..)
    Mulla menee edelleen 1-3 dekkaria kuussa. Ostin jokunen vuosi sitten Kindlen, niin ei ole enää ongelmana edes kirjahyllyn täyttyminen.

^Mäkin pystyn tietokirjallisuutta lukemaan, muustakin kun omasta alasta, mut ei vaan jaksa mitään dekkaria. Äänikirjat on kaikista pahimpia, niitä en viitti alkuunkaan, vaikka luulin että tykkään.

No mutta jos digitalisaatiosta tulee kamala ähky, niin jättäytyy sen ulkopuolelle. Heittää kännyn mereen ja ottaa "lankapuhelimen" (vaikka VoIP) kotiin, jos nyt puhelinta ollenkaan. Sanoo irti kaikki maksukanavat sun muut netflixit. Nettiliittymä vain tuon puhelimen käyttöön. Ja mihin sitä tarvittaisikaan, kun ei ole tietokonetta. Hankkii mikroaaltouunin, jossa mekaaninen kello. Tai ei mikroa ollenkaan, vaan tekee ruuat (puu)uunissa. Kelloksi joku vedettävä.

Käy ostamassa HSL:n liput ärrältä tai ostaa kuskilta. Jos pankkiin asiaa, niin jonotusnumero. Pankkitili nyt pitää olla palkan vuoksi ja kai veronpalautuksetkin maksetaan vain tilille.

Itse olen kokenut, että digitalisaatiosta on ollut mulle arvaamaton hyöty. Jos ei muuten, niin tämän foorumin muodossa Vaihtoehtona olisi käydä liimailemassa post-it -lappuja K-kaupan seinälle...
    No, kuten sanoin aiemmin ja kyllä vastasitkin siihen ei siinä mitään, mutta näkemys on aika omaan napaan katsomista - IMHO. Kuluttaja-VoIP oli ja meni, en tiedä tarjoaako kukaan sitä enään oikeasti, ja sekin on digitalisaatiota versus oikea vanha lankapuhelin. Sinänsä WhatsApp, Skype, Teams ja unameit ovat VoIPpeja laajassa skaalassa vaikkeivat nyt oikeasti implementoi oikeaa protokollaa täysin.

Hyötypolkija avasi kyllä harvinaisen hyvin koko ähkyä ja tätä pohjimmaista ongelmaa pakko/wannabe-digitalsoimisesta.

Viimeiset 10 vuotta meidän perheessä on ollut vain Macceja tai Linux-koneita enkä muihin koske kuin työn puolesta. Catalinan päivitystä kyllä harmittelen, sen takia hävisi muutama oikeasti tarpeellinen 32-bittinen softa kuten LilyPond. 64-bittistä porttausta odotellessa...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti

Ei mitään ainutlaatuista. Kohta on kahlattu Markus Selinin elämänkerta läpi ja se sanoo siinä että kännit yhdessä kertoo toisesta enemmän kuin mikään psykologinen testi.
    Tämä on aina ollut hyvä elämänohje. Kännissä näkee ihmisen todellisen luonteen aika hyvällä tarkkuudella. Jos vaikka se Tinderissä tavattu neiti X alkaakin haastaa riitaa raakkuen kuin harakka kahden siiderin jälkeen niin tietää mitä on saamassa. Älkää edes kysykö mistä tiedän...

Itse aiheesta. Melko pelottava ja samalla hämmentävä kokemus kun varasin hotellin ja käytin googlen sähköpostia vahvistukseen. Tulin junasta ulos pienessä Saksalaiskylässä ja google piippailee että tässä olis valmis reitti hotellillesi. Ihan kätevää kun olisin muutenkin katsonut sen 2 km kävelyreitin google mapsista, mutta jotenkin jäi vähän wtf fiilis tuosta.

^Mäkin pystyn tietokirjallisuutta lukemaan, muustakin kun omasta alasta, mut ei vaan jaksa mitään dekkaria..
    Olen jo vuosia (vuosikymmeniä) lukenut vain ja ainoastaan englanninkielistä kirjallisuutta. Kotimaisesta matskusta ei vaan löydy mitään kiinnostavaa ja käännöskirjallisuuden ongelma on se, että 99% käännöksistä on pelkkää kuraa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    No, kuten sanoin aiemmin ja kyllä vastasitkin siihen ei siinä mitään, mutta näkemys on aika omaan napaan katsomista - IMHO.
    No, IMHO omaan napaan tässä tuijotellaan kaikki. Kyllä digitalisaatio on tuonut vaikka terveydenhuoltoon asioita, jotka ennen eivät olleet mahdollisia ja sitä kautta on pelastettu ihmishenkiä. No, linkolalaisuuden mukaan suurin virhe onkin tapahtunut siinä.

Noin yleisesti ottaen joku windows tai linux ei kuulu tähän digitalisaatioon mitenkään. Varsinkaan niin, että toinen tuottaisi sitä "hyvää" digitalisaatiota ja toinen sitä "huonoa".

Itse olen näitä Gatesin vehkeitä käyttänyt sieltä vuodesta -81 eikä oikeastaan pahaa sanaa. Joskus oli mäcci, -90 -luvun alussa, olihan se silloin pähee peli, mutta omat rajoitteet ne oli silläkin. Puhelimena omppu, kun muita vaihtoehtoja firmasta ei tarjota.

Olen jo vuosia (vuosikymmeniä) lukenut vain ja ainoastaan englanninkielistä kirjallisuutta. Kotimaisesta matskusta ei vaan löydy mitään kiinnostavaa ja käännöskirjallisuuden ongelma on se, että 99% käännöksistä on pelkkää kuraa.
    Olipa käännöksistä aika rajua yleistystä vrt. 99% pyöräilijöistä on idiootteja

^Molemmat yleistyksethän on totta...

No, mun kohdalla tuo pitää paikkansa. Jostain syystä en pysty lukemaan varsinkaan englanninkielestä käännettyä kirjallisuutta, koska lähes poikkeuksetta jotkut idioomit on käännetty väärin ja/tai sanatarkasti.

Toinen mikä räjäyttää mun pään, on kun vaikka jossain lehtiartikkelissa englanniksi lukee "1000 miles", niin se on käännetty 1609,34 km, kun se alkuperäinen on ollut jo heitto, että sinne päin. Oikeampi muunnos olisi vaikkapa 1500 km.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Olipa käännöksistä aika rajua yleistystä vrt. 99% pyöräilijöistä on idiootteja
    Toi on kyllä totta. Mä en ainakaan edes ole mikään pyöräiljä, hyi saatana

Kyllähän se menee niin että nuorempi sukupolvi on aina parempi käyttämään uusia tekniikoita ja vanhukset sadattelee. Vaikka itse olen perehtynyt digitalisaatioon aika syvältä ja teen työtäkin sen parissa, niin ei meinaa ymmärtää mitä hienoa on pleikalla huitoa helkutin huonolla grafiikalla tehtyjä kuutioita pois edestä enkä meinaa millään sisäistää kaikkia nappuloita joita pitää painaa ollaakseen NHL:ssä parempi kuin poika.
    Itse olen antanut lapsille tabletit jo vauvana ja eka peleissä ne tökki näyttöä ja siitä lähti kiva ääni ja tuli joku efekti. Tarkoituksena on että lapset kasvaa tekniikkaan sisälle siten ettei itse tekniikka ole se asia (kuten meille vanhuksille) vaan sen avulla vaan tehdään asioita.

+Käännöspalvelut. Aivan mahtavaa kun voi lukea usean kielisiä nettisivuja jotenkuten ymmärrettävästi. Ja upeeta kun reissun päällä saa Google translatella käännettyä tekstit vaikka kameran kautta luettuna.

+Puheohjaus. Tätä käytän puhelimessa joka päivä kun soitan jonnekin tai haen jotain. Kalenterimerkinnätkin menee paikoilleen silloin tällöin puheohjauksella, mutta pitäisi vielä vähän harjoitella jotta oppisi oikean sanajärjestyksen jotta saisi parametrit siten kuin haluaa.

+Digikamera tottakai. Valokuvaamisen aloitin filmijärkkärillä ja siirryin digiin kun kameroista tuli markkinoille kunnollisia.

-Valokuvaaminen harrastuksena kuihtui koska kaikilla on digijärkkärit ja netti alkoi olla täynnä vahvasti muokattuja kuvia, joille valtaosa ihmisistä sanoi "vau". En tykännyt enää ettei valokuvauksessa enää painanut kamerankäyttäjän taito ja ajoitus vaan hyvän kuvaajan teki 100 kuvaa sarjatulella ja niistä parhaan valitseminen ja voimakas kuvankäsittely. Sen sijaan kuvaan nykyään muistoja, räpsyjä minulle tärkeistä tilanteista, jotka haluan muistaa myöhemmin. Siksi on upeaa että puhelimen kameran kuvanlaatu on nykyään parempaa kuin ensimmäisen digikamerani tuottama jälki.

+Tiedon haku. Mistä vain tarvitset tietoa, nykyään löytyy helposti.

+Some (FB, Whatsap, keskusteluryhmät, jne...). Moni sanoo että some etäännyttää reaalimaailman tapaamisista, mutta itse koen että somen avustuksella on tullut tavattua livenä moninkertaisesti enemmän ihmisiä kuin muutoin koskaan. On sovittu tuntemattomien kanssa porukkalenkkejä tai liityttyä kaveriksi jonkin vanhan luokkakaverin kanssa, jolle on livenä törmätessä paljon helpompi sanoa moi, kuin jos ei olisi toisistamme kuultu 25 vuoteen.

+Työn puolesta; virtuaalikokoukset. Aikansa oli kiva matkustaa aamulla 300km toiselle paikkakunnalle, kokoustaa 3h ja ajella iltapäivällä takaisin. Sitten sekin alkoi puuduttaa ja nykyään on kiva kun voi skypettää tai teamsittaa vaikka eri maahan tuosta vain. Videoneukkarilla taas saa toiset ihmiset ns. läsnä kun näytöstää oikeasti siltä kuin pöytä jatkuisi television taakse ja siellä vain istuisi lisää ihmisiä.

+Elektroniset kalenterit. Moni minua vanhempi käyttää edelleen paperista kalenteria. Mutta kyllä on kätevä kun puhelin muistuttaa ajoissa iltamenoista ja kun yhdistää kalentereita, näkee mitä perheen muut jäsenet ovat aikoneet tehdä. Paljon kivempi keskittyä muuhun kuin sen muistelemiseen, pitikö sinne iltatapaamiseen mennä viideltä vai kuudelta.

+Paperin poistuminen. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se että asioita jaetaan edelleen paperilla. Kuititkin pitäisi saada luettu talteen samalla tavoin kuin puhelimella maksettaessa. Tai nehän pitäisi arkistoitua automaattisesti, siten että esim. takuuasioissa kuitti löytyisi aina, eikä paperilappusen hävitessä kuluttaja jäisi vailla takuuta.

-Tietoähky ja ajopuuteoria. Koska tietoa on netissä paljon, turhan usein tulee jotain tietoa etsiessä harhauduttua aivan väärään joenhaaraan kuin ajopuu. Lopulta huomaa olevansa jollain lammella, kun oikeasti piti olla jo meressä. Tähän auttaa aktiivinen keskittyminen vain asiaan. Toivon että tulevat sukupolvet kasvavat tiedon kanssa siten, ettei ihan kaikkea tarvitse lukea vaan kouluissakin opetettaisiin keskittymään olennaiseen.

-Kirjautuminen. Joka perkuleen järjestelmä vaatii oman käyttäjätunnuksen ja salasanan eikä niihin voi tietenkään kirjautua mobiilivarmenteella tms. Tai sitten annetaan mahdollisuus kirjautua fb-tunnuksilla, mutta samalla järjestelmä saa tietoonsa turhan paljon minusta. Näitä huuhaapalveluja varten pitää olla muutama feikkisähköposti, joita käyttää yhdessä Aku Ankan henkilötietojen kanssa.

-Tietojen hetkellisyys. Vaikka valokuvat ja arkistomapit voi tuhoutua tulipalossa, niin todennäköisesti ne on tallella vielä 30-vuoden päästä, toisin kuin linkki internetissä. Ei tarvi olla kuin 5-vuotta vanha keskusteluryhmä, niin sieltä ei löydä enää apuja koska valokuvat ovat kadonneet ja linkit eteenpäin ovat rikki. Oman osansa soppaan sotkevat yritykset, jotka tarjoaa ilmaisia/mainosrahoitteisia palveluja, jotka muutetaan maksullisiksi tai jotka lopetetaan tuosta vain. Googlekin on lopettanut monta palvelua tai muuttanut niitä siten että vanhat palveluja hyväksikäyttävät sovellukset vain lakkaavat toimimasta.

Mielestäni elämä on liian lyhyt tyhmän työn tekemiseen. Omat vanhempani saattoivat istua tehtaan liukuhihnan äärellä ja poistaa epäkurantit tuotteet sellaisen nähdessään. Mutta onko se ihmisen elämää istua 8h päivässä ja tuijottaa hihnaa. Nykyään konenäkö tekee homman paljon tehokkaammin. Työpaikka poistui ja ehkä kyseiselle tekijälle ei enää löytynyt töitä. Mutta niinhän tämä maailma muuttuu koko ajan. Parempi kun ei mieti tulevaa vaan elää päivä kerrallaan tässä hetkessä.
    ElBike muokkasi tätä : 09.12.2019 at 14.58 Syy: Vähän kappalejakoja

Noin yleisesti ottaen joku windows tai linux ei kuulu tähän digitalisaatioon mitenkään. Varsinkaan niin, että toinen tuottaisi sitä "hyvää" digitalisaatiota ja toinen sitä "huonoa".
    Hmm, itseasiassa yleisesti ottaen saattaa kuuluakin siitä näkökulmasta, että suuri(n) osa digitalisaation mahdollistaneita servereitä pyörinnee *nix-käyttisten päällä. Samoin suuri(n) osa mobiilikannasta pyörii Linux-variantin päällä. Gatesinkin värkkejä kokeiltiin aikoinaan huonolla menestyksellä.

Tosi kovis kasvattas ite ruokansa tai metsästäis, nahoista vaatteet, asuu jossain pikkumökissä keskellä metsää. Ei mitään yhteyksiä ulkomaailmaan.

.
    Ah, olisi hianoo. Myös vesistön läheisyys olisi kiva. Kalastelisi, ja kävisi uimassa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti

+Paperin poistuminen. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se että asioita jaetaan edelleen paperilla. Kuititkin pitäisi saada luettu talteen samalla tavoin kuin puhelimella maksettaessa. Tai nehän pitäisi arkistoitua automaattisesti, siten että esim. takuuasioissa kuitti löytyisi aina, eikä paperilappusen hävitessä kuluttaja jäisi vailla takuuta.
    Pieni päivitys tähän.

Hienoa jos teillä tekniikan kehitys etenee yhtä riemua. Eikä kiusaa kömpelöt käyttöliittymät ja muut.

Yksi mallisuoritus on liikuntaetu Eazybreak. Kuntosalit on tuettujen palveluiden listalla, mutta mitään kiinteää kk maksua ei voi ohjelmoida maksatukseen. Tai maksappa Pirkka sillä, tai Tahko. Teoriassa onnistuu mutta käytännössä ei. Mikään kokeilemani ilmoittautumissivusto ei tuota ymmärrä, vaan kaikki pitää hoitaa sähköpostilla ja puhelimella soittamalla. Käteviä känny-appeja juu...

Puhumattakaa kaikista kätevistä matkalasku-ohjelmista.

Ps. Otin vuokra-auton pitkälle matkalle, kun matkustusohjeet käskee. Mutta firman automaattinen erppi ei tajua kuin kilometrit. Ja nyt 3-4 ihmistä koettaa ratkaista kuinka vuokraamon 1 kpl laskusta saadaan tehtyä sopimuksen mukainen lasku asiakkaalle. Ei tätäkään nyt montaa päivää ole säädetty, eli todella kätevä systeemi.

"...paperin poistuminen" niin joo, ajokorttitodistus-asian yhteydessä sitä paperia tulee tosi paljon lisää, on esitietokaavaketta ja ne todistus-kappaleet. Ollaan monta kertaa naureskeltu asiakkaan kanssa että "...paperin piti poistua tai ainakin vähentyä merkittävästi"

Mua ahdistaa nyt aika äärettömästi osaako käyttää Windows kymppiä. Missä on kuvatiedostot, ja mistä näkee muistikortilla olevat kuvat. Ehkä mä kuitenkin opin kun kerran isäkin ja kaverini oppi.

Maksu. Mulla on nyt käteistä paperirahaa sen verta että ei vähään aikaan tarvi kortilla maksaa. Mä tykkään tästä vanhasta menetelmästä. Tosin toissapäivänä harmitti kun olin varustautunut käymään bensa-automaatilla - mutta ei sinne käyny seteli. Kävin tankkaamassa sitten tuossa vakio-huoltoasemalla, jonne voi maksaa perinteisesti kassalle ja rahalla.
    tempokisu.kuvat.fi

Nykyään hukkuu 16h päivässä uuden tekniikan ihmettelyyn ja nukkua pitäis 10h niin miten yhtölö toimii

^ On joillakin vieläkin huonommin asiat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    -Valokuvaaminen harrastuksena kuihtui koska kaikilla on digijärkkärit ja netti alkoi olla täynnä vahvasti muokattuja kuvia, joille valtaosa ihmisistä sanoi "vau". En tykännyt enää ettei valokuvauksessa enää painanut kamerankäyttäjän taito ja ajoitus vaan hyvän kuvaajan teki 100 kuvaa sarjatulella ja niistä parhaan valitseminen ja voimakas kuvankäsittely. Sen sijaan kuvaan nykyään muistoja, räpsyjä minulle tärkeistä tilanteista, jotka haluan muistaa myöhemmin. Siksi on upeaa että puhelimen kameran kuvanlaatu on nykyään parempaa kuin ensimmäisen digikamerani tuottama jälki.
    Tämä. Jotenkin tuntuu, että kaikki ottamisen arvoiset kuvat on otettu jo moneen kertaan. Itsellä (monestakin syystä) kuihtui valokuvaaminen viimeisen vuoden aikana ja nyt olen saanut jo myytyä lähes kaikki kamatkin pois.

Toisaalta en kyllä halaja paluuta filkka-aikaankaan. Aika aikaa kutakin...

+Some (FB, Whatsap, keskusteluryhmät, jne...). Moni sanoo että some etäännyttää reaalimaailman tapaamisista, mutta itse koen että somen avustuksella on tullut tavattua livenä moninkertaisesti enemmän ihmisiä kuin muutoin koskaan. On sovittu tuntemattomien kanssa porukkalenkkejä tai liityttyä kaveriksi jonkin vanhan luokkakaverin kanssa, jolle on livenä törmätessä paljon helpompi sanoa moi, kuin jos ei olisi toisistamme kuultu 25 vuoteen.

Ja tämä. Somen kautta on tullut löydettyä ja ihan sitten fyysisesti tavattuakin viimeeksi -80 -luvulla nähtyjä kavereita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Hmm, itseasiassa yleisesti ottaen saattaa kuuluakin siitä näkökulmasta, että suuri(n) osa digitalisaation mahdollistaneita servereitä pyörinnee *nix-käyttisten päällä. Samoin suuri(n) osa mobiilikannasta pyörii Linux-variantin päällä. Gatesinkin värkkejä kokeiltiin aikoinaan huonolla menestyksellä.
    Taitaa IIS-palvelin pyörittää aika montaa weppipalvelua. Ja taustalla SQLServer. Toki linux ja MySQL vievät siitä voiton, mutta ei tuo nollassa ole windowsinkaan osuus.

Windows-puhelimeen vaihtaisin tämän ompun heti, jos se vain olisi edelleen hengissä ja siihen saisi sovelluksia. Joiden puutteeseen se aikanaan kaatuikin. Muuten oli loistava käyttää.

Tämä. Jotenkin tuntuu, että kaikki ottamisen arvoiset kuvat on otettu jo moneen kertaan. Itsellä (monestakin syystä) kuihtui valokuvaaminen viimeisen vuoden aikana ja nyt olen saanut jo myytyä lähes kaikki kamatkin pois.

Toisaalta en kyllä halaja paluuta filkka-aikaankaan. Aika aikaa kutakin...

.[/COLOR]
    Samoja aatoksia täälläkin. Paitsi että en myy kameroitani pois, voihan sitä aina jotain näppäillä joskus.
    tempokisu.kuvat.fi

Samanlaisia aiheita

1. miksi pyöräillessä "ahdistus "
    By Eloisa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 59
    Viimeinen viesti: 21.10.2015, 09.50

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja