Kyllä, lippujen hinnoilla on suuri merkitys siihen, että minne katsojat stadionilla asettuvat. Takakaarteeseen ja takasuoralle pääsee halvimmalla aluelipulla. Pääkatsomoon tarvitsee selvästi kalliimman lipun. Olisin tarkistanut nuo eri lippujen hinnat, mutta Salpausselän kisasivuilta oli tehokkaasti siivottu kaikki tiedot vuoden 2024 tapahtumasta enkä nyt enää löytänyt lippujen hintoja. Itse olin lauantaina aluelipulla metsässä katsomassa kisoja. Metsässä reitin varrella oli ihan mukavasti väkeä. Lauantain aluelipun hinta oli muistaakseni 33 eur.
Päiväkohtaisia katselijamääriä ei taida olla julkaistu (?), mutta taitaa olla lauantai selkeästi suosituin päivä. Sunnuntain sprintti ei taida suomalaisia kiinnostaa yhtä paljon kuin lauantain perinteisen tyylin normaalimatkat. Lauantaina myös pääkatsomossa oli kohtuullisen paljon porukkaa televisiokuvien perusteella, tosin enemmänkin olisi mahtunut.
MC Kramppi
pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)
Okei, mielenkiintoista kuulla noita hintoja. Olisin itse veikannut ja toivonut, että päivälippu metsään olis ollut joku parikymppiä. Olin jopa miettinyt pitääkö niistä maksaa mitään jos jonnekin kauemmas metsäpätkälle eksyy. No okei, olihan tämä mc-kisa. Miten jotkut kotimaiset Suomencup-kisat. Vitosella tai kympillä saattais saada mut katsomoon. Ei kalliimmalla. Varsinkin jos koko perheen voimilla lähtisi. Mutta voisin ostella sitten parit makkarat kyllä kiskasta.
edit. No nopeahan tuo oli tarkistaa. Suomen cup on seuraavan kerran Äänekoskella ja lippujen hinnat juuri sitä mitä mielestäni kannattaakin olla. Saadaan vähän rahaa mutta ei ole kynnys lähteä katsomaan. Päivälippu aikuisilta 10 euroa, alennusryhmät 5 euroa ja alle 16 vee ilmaiseksi. 3 päivän lippu 20/15 euroa.
https://hiihtoliitto.fi/tapahtumat/s...yleis%C3%B6lle
edit 2. Se mistä en haluaisi maksaa mutta olen joskus joutunut sen tekemään on Jyväskylän suurajoissa yhden yön peltoparkista 20 euroa. Täysin erillään siis itse "katsomolipuista". Varsinkin jos ja kun viereen majoittuu sitten joku bileporukka joka luukuttaa musiikkia isoista skobeista generaattorin jyristessä lisävirtaa aamun tunneille saakka.
Mitä luulette, kuinka tasakeppi-spesialisti pärjää Kollenilla? Eli siis Kati Roivas.
Naiset hiihtää lauantaina ja miehet sitten sunnuntaina. Koitin katsoa tuleeko telkkarista mutten lähetyksiä löytänyt.
I väntan på ännu dåligare tidet
Oliko niin, että Viasatilta tulee hiihdot Ylellä oikeudet yhdistettyyn? En muista tarkalleen, itsellä viasat loppumassa.
Roivas on jännitysmomentti, osaako hiihtää vuorohiihtoa
Olipa erikoinen hiihto Roivakselta. Harmi kun kävi noin, mikähän olisi ollut sijoitus jos olisi ollut normaali kunnossa.
Vuorisen Laurilta hyvä sprintti Falunissa.
Oli aika pirteän näköistä menoa. Ei olisi kolmospaikka ollut mahdoton vaikka ne kaksi siinä edellä eivät olisi tötöilleet.
Mäeltä jännä taktinen kömmähdys se oman erä aikainen isku. Tuolla radalla aika vaikea päästä irti alkuvaiheessa.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Kaksoisvoitto Suomeen naisten kympillä Falunissa. Kepa ja Johanna Matintalo. Hieno päivä !
Raskas keli sekä väliaikalähtö ne ovat suomalaisten etu.
e: lisätään vielä hiihtotyyli eli pertsa.
Harmi kun tuota ei telkkarista näe.
Eikös nämä tule ihan Yleltä?
No näköjään on tullut.
Jotenkin on jo tottunut siihen ettei Yle MC cuppia näytä, niin ei tule edes tarkistettua asiaa. No, kävinpä vesisateessa pyöräilemässä.
Joo, mäkin missasin, oli rynnäkkövaunun työntelyä.
Voittajalla oli Zerot alla, oliko Iivollakin?
Oli kai suunilleen kaikilla. Haastattelun perusteella Iivo testasi Emilin kanssa Iivolle pitopohjia ja löysivät 2 hyvää paria, joista iivo valitsi toisen ja toinen jäi Emilille, joka hiihti niillä huippuhiihdon.
Onko tuolla Iivo Niskasella ihan kaikki ok?
Sen maaliintulon jälkeinen touhu vaikutti typerältä.
edit:
"Norjan yleisradioyhtiö NRK haastatteli Niskasta tämän tuuletuksista.
– Olen saanut joitain ideoita samalla, kun olen harjoitellut yksinään tuntikausia, Niskanen vastaa."
- ymmärrän, yksin touhutessa alkaa päähän nousta kaikenlaisia ajatuksia.
Olisin pikemminkin huolissani jos Mc voitto pitkän tauon jälkeen ei tunnu miltään eikä saisi aikaan kuin jonkin ihansama reaktion.
Faktat! Niillähän nyt voi perustella mitä tahansa : Homer Simpson.
Irtisanoudun jyrkästi kaikista mielipiteistäni.
Niille, jotka eivät kisaa seuranneet, löytyy lyhyt video: https://yle.fi/a/74-20128230
Kyllähä se tonne 1 paikalle tarvii pikku ego-boostin. Ja sittekku se ei riitä niin sauvat lentää
Suomelle huippupäivä.
Vuorinen on tainnut ottaa ihan pysyvän harppauksen eteenpäin viime kauden jatkeeksi. Jasmilta odotin jopa podiumia tänään mutta hyvä veto nytkin.
Faktat! Niillähän nyt voi perustella mitä tahansa : Homer Simpson.
Irtisanoudun jyrkästi kaikista mielipiteistäni.
Juuri näin!
Diggins ykkönen.
Johaug tiputettiin neljänneksi.
Hienoa!
Aivan samaa mieltä kuin kaksi edellistä. Ruotsalaisittain harmillista Sundlingin jääminen Wengin taakse pussiin viimeisessä nousussa. Joutui takamatkalta loppusuoralle missä oli kyllä vahva =pitkä liuku tasaisilla pätkillä.
No yhteislähtökisan luonteen taktiikka oli Digginsin avain eli iski omalla vahvuudellaan jyrkässä kuokkanousussa.
Oli tosi hieno kisa.
En odottanut, että taka-ajo olisi onnistunut.
mun mielestä Digginssillä ei ole kaunis skeitti. Sohii joka puolelle ja hirveen sähellyksen näköistä. Sauvoitta tosin luistelee hienosti, olisi varmaan kova pikaluistelija
Sundlingilla on hieno liuttava luistelu. Miehissä klaebo on niin elastinen kaveri, ettei sen silmiä hivelevää tekniikkaa pysty kukaan omaksumaan.
Kuitenkin parasta päivässä oli, ettei Johaug voittanut. En tiedä onko se reilua toivoa, ettei joku menesty, mutta jonkin epämääräisen nöyryyteen liittyvän asian takia toivon Johaugin ottavan välillä kunnolla turpiin ladulla
No ny se Johaug syyttää liian kapeaa latua häviöstä:
".. antoi maalissa neljän kilometrin mittaiselle kisaradalle armotonta palautetta.
”Se on turhauttavaa, mutta näimme saman tapahtuvan miesten kisassa, joten minun piti vaan tehdä parhaani”, Johaug kertoi.
Simen Hegstad Krüger kertoi vihaavansa Rukan yhteislähtökisoja paikoin liian kapean radan vuoksi."
https://www.hs.fi/paivanlehti/021220...010872029.html
??- muija hiihti melkein koko kisan ihan kärjessä, että oli siinä baanaa mennä ihan mistä kohtaa halusi.
Onneksi muu asenne on entisellään: "hiihdin hyvän kisan. Minusta tuntuu, että minä ja Heidi olimme tänään vahvimpia.”
Kirjanmerkit