GiantShimanoCanyonBikeshop
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 50 / 50

Aihe: Trek Rail

^Ja eikös Bosch tuo vuodelle 2022 kaikkea uutta kivaa systeemiinsä? Itse en kauheasti innostunut gen4 käytöksestä, mutta ei missään nimessä huono kyllä ole.

2022 Boschissa löytyy mm. uusi app, OTA, isompi akku ja mielipiteet jakava Led remote (ite tykkään tästä enemmän kuin purionista).

^Purion oli kyllä kökkö. Levon säädin on omaan makuun täys 10. Siinä on kaikki tarvittava.

Saman olen huomannut että juurikin tuollaisessa jumpassa Bosch toimii omaan makuuni paremmin kuin Brose.

Uuden Rail 9 omistaja ilmottautuu. Mahtava vehje kaikinpuolin entisen sähköjäykkäperän jälkeen
    Millaisia lokasuojia porukka on laittanu Raileihin? Mudhuggerilta löytyisi ainakin etulokasuoja pultti kiinnityksellä Zebiin.
    Toinen juttu on juomapullo teline ja pullo, että millainen mahtuu, kun tilaa tuntuu olevan tässä 9 mallissa niukasti iskarin lisäsäiliöstä johtuen.

Trek Rail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vipezu Katso viesti
    Uuden Rail 9 omistaja ilmottautuu. Mahtava vehje kaikinpuolin entisen sähköjäykkäperän jälkeen
    Millaisia lokasuojia porukka on laittanu Raileihin? Mudhuggerilta löytyisi ainakin etulokasuoja pultti kiinnityksellä Zebiin.
    Toinen juttu on juomapullo teline ja pullo, että millainen mahtuu, kun tilaa tuntuu olevan tässä 9 mallissa niukasti iskarin lisäsäiliöstä johtuen.
    Suosittelen Canyonin Ejectiä telineeksi. Itsellä Levossa tuo setti ja ihan toimiva.
    Ei järein mahdollinen rakenne mutta ei ole paha hintakaan.

Pullosta juominen vähän kökköä Camelbakin pullon jälkeen mutta tuolla setillä saa 0,8L juomaa matkaan.

https://www.canyon.com/fi-fi/gear/ac...em/166965.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vipezu Katso viesti
    https://www.biltema.fi/polkupyorat/p...BoCJhcQAvD_BwE

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon halppis telineeseen. Pullo "väännetään sivuttain paikoilleen, joten myös Railiin saa pullon mukaan.

Onkos joku itse asentanut valot Railiin? Onko rungon sisällä pelkät johdon päät vai jotkin liittimet? Tarvitseeko jotain koodauksia että alkaa toimimaan?

Ainakin 2020 9.8 mallissa oli etuvalon johto valmiiksi kytketty moottoriin, ja nippusiteellä kiinni näytön johdossa piilossa emäputken takana rungon sisällä. Näin pitäisi mielestäni olla muissakin Rail-malleissa. Johdon sai esiin ottamalla rungon sisäänvedon kumitulpan (pieni kuusiokoloruuvi) pois ja vetämällä löysää näytön piuhasta ulos. Tämä johto on siis perus musta-punainen plus miinus paljas johto, eli itse lampun piuhat täytyy sitten kytkeä niihin kiinni ja suojata. Takavalolle ei ole valmiiksi piuhaa vedettynä. Valo täytyy asettaa päälle valtuutetussa Bosch-huollossa, jossa annetaan Boschin ohjelman kautta valolle jännite ja teho, sekä moodi; onko valot kokoajan päällä vai kytkettävissä päälle/pois nappia käyttäen.

Onko kukaan saanut vielä 2022 mallin Rail pyörää, varasin syyskuussa maksamalla varusmaksun 10% lokakuussa saapuvaan 9.5:sta, maksoin varausmaksun jota ei palauteta, ja maksoin koska oli tulossa vain 1 kpl haluaamaani kokoa. Toimitus on useaan kertaan siirtynyt ja viimeisimmän tiedon mukaan piti tulla joulukuun puolessa välin. Kävin Lohjalla toisella kauppiaalla muilla asioilla ja siellä paikallinen pyöräkauppias kertoi saavansa omat railit vasta toukokuussa. Tämä ei tietenkään ole kauppiaan vika, mutta vähän kyllä sapettaa koko touhu, voisihan sitä tietenkin katsella muita merkkejä ja ottaa takkiin tai jokin muu malli sovittua kauppiaan kanssa jos sieltä nyt ol yleensä mitään tulossa.

Ei se voi olla niin, että varausmalsua ei saa takaisin, jos perut kaupan.
    Kuluttajasuoja on lyllä puolellasi, kauppias antaa väärää tietoa jos noin väitttää.

Näinhän se varmaan menee, kauppiaalle 90% pinnat kun kysyttäessä kerrotaan oikea tilanne, 100% jois saisi vaikka emaililla tiedon ettei arpa osunut tänäänkään. Täytyy jutella, en kuitenkaan syytä kauppiasta mistään ja vaikka oliskin jäänyt väärä kuva varausmaksun menetyksestä, kaikki on aina sovittavissa järkevien ihmisten kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Ei se voi olla niin, että varausmalsua ei saa takaisin, jos perut kaupan.
    Kuluttajasuoja on lyllä puolellasi, kauppias antaa väärää tietoa jos noin väitttää.
    Ei ihan noin yksioikoinen ole tuo asia, se riippuu siitä mitä asian osalta on todellisuudessa sovittu (eli mitä siellä sopimuspaperissa lukee, vai onko mitään sopimusta edes tehty...)

Minilex sanoo asiasta seuraavaa:

"Käsirahaa maksetaan usein asunto- ja kiinteistokaupoissa, joiden osalta siitä säädellään erikseen, mutta sitä on mahdollista maksaa myös muiden kauppojen yhteydessä. Käsiraha ymmärretään yleensä sitoumuksen täyttämistä, kuten auton ostoa, turvaavaksi vakuudeksi. Ellei käsirahan antaja pysy sitoumuksessaan, hän menettää käsirahan saamatta siitä minkäänlaista vastiketta. Edellytyksenä kuitenkin on, että sopimus jää syntymättä käsirahan antajasta johtuvasta syystä. Tietyissä tilanteissa ns. käsirahaa voidaan kuitenkin pitää varausmaksuna, jolloin kyseessä ei ole välttämättä ole kaupan tekemiseen sitova asia. Tällöin varausmaksu tulee yleensä palauttaa, jos kauppaa ei synny. Maksusuoritusten merkitys määräytyykin pääosin sopimusehtojen perusteella, joihin on tärkeä tutustua ennen kaupantekoa."

Noin mulkun kauppiaan ollessa kyseessä suositan laittaamaan liikkeen nimen tänne.
    Nimittäin myös ns. Reilu meininki on kauppiaan suunnalta täysin mahdollista, jos ei halua olla mulkku.

Itse kyllä sain varausmaksun Railista peruttua kun alkoi viivästymään saanti. Ei mitään ongelmaa.

Sosiaalista mediaa kannattaa hyödyntää myös näiden mulkvistien kanssa.

Tuo minilex kyllä selventää asiaa.

Ei minulla ole tarvetta tuoda kauppiaan tietoja koska hän ei voi toimitus vaikeuksille mitään ja varmaan saadaan sovittua jotain jos päätän luopua kaupoista, mutta turhauttavaa on odotella. Ei tästä sen enempää.

Tämä varausmaksu tuntuu olevan autokaupoissakin kuvioissa mutta myyjät eivät muista kertoa ettei heidän sopimusten mukaan rahaa saa takaisin. Pari vuotta sitten vaihdettiin perheen autot ja olin tekemisissä kolmen liikkeen kanssa..Yhden myyjän kanssa väänsin hetken kättä varausmaksun palauttamisesta ja suostui lopulta juurikin sen takia ettei minulla ollut tietoa tuosta rahan menetyksestä, oli vaan nimellinen pari sataa mutta kuitenkin. En enää muista miksi kauppa tuon varausmaksun kanssa peruuntui, jotain häikkää taisi oli sen myyjän toimesta.

SCC:n myyjä sanoi suoraan ettei sitä palauteta.

Tietyllä tavalla ymmärrän tuon maksun koska osa vain varaa ja jättää ostamatta jolloin kauppiaan mahdollinen ostaja jo katoaa ja joutuu seisottaa tavaraa varastossa. Näin kävi itselleni, olin ostamassa ensisijaisesti tässä tapauksessa Jyväskylästä kahta autoa, myyjä sanoi toisen auton olevan toiselle varattuna ja kaupat viikonloppuna, ei se ostaja mitään varausmaksua koskaan maksanut ja auto palautui takaisin myyntiin, myyjä otti perjantai iltana klo 10 yhteyttä, olin jo sopinut kaupan toisen liikkeen kanssa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti javarja Katso viesti
    .

Ei minulla ole tarvetta tuoda kauppiaan tietoja koska hän ei voi toimitus vaikeuksille mitään ja varmaan saadaan sovittua jotain jos päätän luopua kaupoista, mutta turhauttavaa on odotella.
    Ei tietenkään voi mitään toimitusvaikeuksille. Ei ole hänen vikansa.

Mutta voi palauttaa varausmaksun mukisematta. JOS haluaa.
    Sen palauttamatta jättäminen ON hänen vikansa ja päätös.
    Kun ei tuotetta pysty järkevässä ajassa toimittamaan.
    Miksi sen pitäisi kaatua asiakkaan niskaan??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ei tietenkään voi mitään toimitusvaikeuksille. Ei ole hänen vikansa.

Mutta voi palauttaa varausmaksun mukisematta. JOS haluaa.
    Sen palauttamatta jättäminen ON hänen vikansa ja päätös.
    Miksi sen pitäisi kaatua asiakkaan niskaan??
    Totta.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kaikki on melko selvää siihen asti, kunnes pitää tuo "järkevässä" ajassa määritellä. Oliko tähän jotain sovellustapaa jo olemassa?

Jos nyt palataan itse pyörään, niin kaipaisin E-noviisina hieman vahvistusta ajatuksiini.

Kiikarissa ollut ensimmäinen E-mtb luomujen rinnalle. Käyttö olisi vaimolla normaalissa reipasvauhtisessa polkuajossa ja itse taas voisin taas haluta helppoja toistoja paikallisilla enskapätkillä ettei aina tarvi luomua tunkkailla.

Rail tai Levo olisi ykkösvaihtoehdot ja ehkä yksi Rail 7 voisi olla nyt saatavilla. Olen itse muodostanut Boschin tekniikasta ihan luotettavan kuvan ja joku 1000km ajettu laitos olisi suht varma valinta.

Olenko hakoteillä, vai iskenkö kiinni?

Bosch CX 4gen vaikuttaa melko luotettavalta moottorilta ja 2v takuuaika on turvallista.

Rail 7ssa on (vaikkakin korkeammalla hankintahinnalla) suoraan sen tasoista osaa, että saa aika huoletta ajaa melkein mitä vaan. Levon säädettävyys yms. systeemit lienee selvästi parempia jos sellaisille laskee arvoa. Boschissa pitäisi ehkä jollain tavalla näkyä edullisempana hintana on jos "vanhaa" gen4 eikä tätä uutta 750w BES3 versiota.

Lopulta hetkellinen tarjonta saattaa vaikuttaa eniten lopputulokseen. Ennen käytetyn ostoa kannattaa olla varma, ettei ulkomailta saa liian lähelle käytetyn hinnalla ihan pakettiuutta.

Trekin kanssa kannattaa katsoa tai yleisesti seurata Trek/Bosch spesifisiä juttuja:
    - Akun kiinnitys on kunnossa
    - Eturattaan pultti pysyy kiinni tai on kiinni (työkalu)

Samanlaisia aiheita

1. Trek powerfly 8 ja Trek powerfly LT9 erot??
    By joni_p in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 27.09.2019, 15.38
  2. Trek DS2
    By Satunen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 21.11.2017, 19.10
  3. 29" Trek Cobia vai Trek X-Caliber. Mielipiteitä!
    By hekee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 14.06.2016, 17.21
  4. Trek 8.4 DS
    By Mauno in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 26.07.2015, 13.44

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja