Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 37

Aihe: Fillari joka poisti fillarihimon

Fillari joka poisti fillarihimon

Onko kukaan saanut hankittua fillaria, joka on täydellisesti poistanut innon speksata uutta fillaria? Itsellä koko ajan jotain kalustoa muka "tarpeeseen" hankinnassa, mutta vaikkapa kelloissa, puukoissa, laukuissa olen löytänyt pitkänkin etsinnän ja useiden hankintojen jälkeen täydellisen, joka poisti tavallaan koko "välineurheilun" tällä saralla. Olin siinä uskossa, ettei moinen ole fillareissa mahdollista, mutta kuullaan nyt todistajanlausuntoja puolesta ja vastaan ensiksi.

Toinen juttu, joka kiehtoo, olisi ajaa samalla fillarilla todella pitkään, kymmeniä vuosia. Tämä "osta uutta joka vuosi" vähän pilaa tämän.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Ei .

Ei ole vielä. Miksi sellainen pitäisi saada?

Minä olen, kauan aikaa sitten. Tässä ei siis tarkoiteta vaikka uutta takapakkaa ja ketjuja ( tai sisusgummeja) kun vanhat on jo mallia "loppuun käytetty" ja joo, olen ajanut samoilla fillareilla jo...öö...14 vuotta, viimeisin fillariostos oli vuonna 2008 Colnagon Ferrari - maailman kaunein fillari.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei ole vielä. Miksi sellainen pitäisi saada?
    Varmaan sen takia, että a) se olisi tosi hyvä b) säästyisi rahaa ja hermoja

Joo, luulin kuvatun fillarin kerran hankkineeni, mutta joku muu himoitsi sitä liikaa ja varasti.

Toisaalta kaikenlaista uutta on kiva testata ja välillä palata vanhaan toimivaan..

Hep! Mulla on kaksi tai oikeastaan kolme sellaista fillaria. Aina välillä olen yrittänyt innostua speksaamisesta, mutta en ole onnistunut speksaamaan niin, että olisin kyennyt luopumaan olemassa olevista. Suurimman osan aikaa ei speksaaminen jaksa kiinnostaa lainkaan. Kymmeniin vuosiin en ole vielä päässyt, mutta vanhin alkaa lähennellä sitä.

Riippuu varmaan vähän luonteesta, onko tavoittelemisen arvoinen tila. Pyöräilyn harrastamisesta osa on pyörien harrastamista ja toi jälkimmäinen harrastus siinä kärsii..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Valitettavasti olen. Merida Eone sixty 800 sähkötäpäri.
    Nyt en keksi mitään järkevää korvaavaa toimintaa jatkuvan speksaamisen tilalle.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

Riippuu varmaan vähän luonteesta, onko tavoittelemisen arvoinen tila. Pyöräilyn harrastamisesta osa on pyörien harrastamista ja toi jälkimmäinen harrastus siinä kärsii..
    Totta, mutta ainakin itsellä tuohon uuden himoon kuuluu nykykaluston vähättely, mikä on melko negatiivinen tunne, samoin kun jatkuva tyytymättömyys.

Kahden genren suhteen kyllä, muiden suhteen ei.

Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Kahden genren suhteen kyllä, muiden suhteen ei.
    No joo... Jos genreittäin ajatellaan niin sit mullakin kaksi tai kolme ns. valmista tapausta.

"Onko kukaan saanut hankittua fillaria, joka on täydellisesti poistanut innon speksata uutta fillaria?"
    Helppoa.
    Ostaa niin v..un kalliin pelin (johon ei olisi ollut varaa), että hävettää ja sattuu, mutta tuntee kuitenkin olevansa foorumilla kohtuu korkealla arvoasteikossa.
    Sitten sen pitää tietty olla hyvän näkönen. Eikä sitä saa naarmuttaa.

3T Exploro sammutteli kivasti mutta se ei ole maastopyörä, joten olen tilannut sen jälkeen maasturiin uuden rungon.. Mutta rungot/pyörät ovat kulutustavaraa, eli hyvästäkin pyörästä voi joutua luopumaan ja speksauksen suo vaanii.
    -L.

Linnatuulen huuhtoma perse

Tuo fillareiden Graalin Malja, ah. En ole, toivottavasti tulee vielä vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    3T Exploro sammutteli kivasti mutta se ei ole maastopyörä, joten olen tilannut sen jälkeen maasturiin uuden rungon.. Mutta rungot/pyörät ovat kulutustavaraa, eli hyvästäkin pyörästä voi joutua luopumaan ja speksauksen suo vaanii.
    Vanha foorumiviisaushan on jotta titaanirungot ovat ikuisia. Maailmankaikkeus on tuhoutunut jo miljardeja vuosituhansia sitten, mutta tyhjyydessä ajelehtii titaanirunkoja. Tuon kulutusjutun voi poistaa myös ostamalla aina samanlaisen uuden tilalle (mikäli myynnissä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    "Onko kukaan saanut hankittua fillaria, joka on täydellisesti poistanut innon speksata uutta fillaria?"
    Helppoa.
    Ostaa niin v..un kalliin pelin (johon ei olisi ollut varaa), että hävettää ja sattuu, mutta tuntee kuitenkin olevansa foorumilla kohtuu korkealla arvoasteikossa.
    Sitten sen pitää tietty olla hyvän näkönen. Eikä sitä saa naarmuttaa.
    Niin, jos vertaa nykytilanteeseen niin mun Colnago maksoi nykyisen vuosipalkkani verran...mutta hyvä että tuli hankittua silloin kun pystyi hankkimaan, nyt ei pystyisi ja johonkin se raha olisi kuitenkin sitten menny. Kiva kysesellä fillarilla oli ajaa pitkät lenkit, ja muutenkin siis todella ketterä ajettava.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Gravel/maantie/työmatkapyöränä spessun diverge. Täydellinen geo meikälle, ei ole uutta tarvinnut speksailla.

Sen sijaan maastopyörät on vaihtuneet tämän tästä. Vaikea selittää. Kai olen enempi maastokuski niin kiva kokeilla uutta ja erilaista.

Tiiä onko haluttu / ortodoksinen vastaus, mutta oma-rakentama SähköLäski. Täydellinen vekotin työmatkoihin ja viikonloppuhauskutteluunkin poluilla ja pururadoilla. Kun avustus on kohtuullinen/kompensoi fillarin painon ja rullaavuuden (puutteen), niin kombo on täydellinen (omaan tarpeeseen). Ei vaan tartte (ainakaan nyt) muuta/uutta olemassaolevien luomujen ja tuon lisäksi.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Voisin kuvitella, että lähelle pääsisi joku mittatilaus teräs/titaani gravel.

Kyse on pikemminkin johonkin tiettyyn tarkoitukseen sopivasta pyörästä haaveilusta kuin olemassa olevan pyörän virittämisestä nykyiseen käyttötarkoitukseen. Esim. Nykyinen gravel toimii hienosti yleispyöränä, mutta lenkkeilyyn yms. tarpeeseen tulee juttuja mietittyä. Siihen, että rakentaisin nykyistä paremman pyörän, joka soveltuu sekä lenkkeilyyn, että asiointiin yms., en usko enkä siitä vakavissani haaveile.

Vaikka himoa uuteen pyörään ei nyt ole, niin jossakin vaiheessa jokin pelkästään hauskan pitoon sopiva sorapyörä voisi olla kiva -sellainen jolla ajetaan pelkästään ajamisen ilosta. Nykyinen Kinesis on oikeastaan speksattu työjuhdaksi ruutujen hakuun. Tai sitten sellainen, jonka etukoriin sopii kylmälaukku...

En kuitenkaan usko, että täydellistä onkaan, eiväthän tarpeetkaan ole muuttumattomia.

Kyllä. Ostin 2015 maantielle muovifillarin levyjarruin ja läpiakselein ja tähän päivään mennessä ei ole tullut mieleen hankkia mitään sen tilalle. Toki olen seurannut maantiefillareiden kehitystä, mutta minkäänlaista hinkua uuden speksaamiseen tai hankinnan suunnitteluun ei ole missään vaiheessa tullut. Ei edes osien vaihtoa,esim. Ultegra-> Durace. Tuo täyttää täysin tarpeeni ja markkinamiehetkään eivät ole pystyneet herättämään mahdollisesti sisälläni olevia uinuvia tarpeita (hehän eivät luo niitä vaan ainoastaan tuovat ne tietoisuuteeni ).

Valitettavasti maastopuolella ei sama päde - uutta fillaria on tullut speksattua vähän väliä vaikka vanhoillakaan en ole ehtinyt ajaa tarpeeksi

Väittäisin, että lyhyellä, sanotaan vaikka parin-kolmen vuoden aikavälllä, varmaankin minkä tahansa uuden fillarin hankkiminen poistaa uuden hankkimisen himon tai jos ei poista, on tehnyt epäonnistuneen hankinnan. Keskipitkä aikaväli, sanotaan vaikka 3-5 vuotta, alkaa ehkä jo kertomaan oikeasti jotain, mutta ehkä Tommin esittämään kysymykseen löytyisi aidompia vastauksia oikeasti pitkäaikaisista suhteista. Millaisia ovat ne fillarit, jotka vanhetessaan ovat keränneet vaan lisää sielua, ikäänkuin kasvaneet osaksi omistajaansa ja kasvattaneet luopumisen kynnystä?

Tämä ketju onkin muuten hauska kaivaa esiin joskus viiden tai kymmenen vuoden kuluttua ja tsekata kuinka monen ennustus on pitänyt paikkansa. Uskaltaako joku lyödä vetoa, että kymmenen vuoden kuluttua ajelee samalla pyörällä ja vielä silloinkin, kun kilometrit ja vuodet ovat jättäneet siihen jälkensä, arvostaa sitä samoin kuin nyt?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^Siinä onkin kova haaste. Veikkaisin, että minulla on 1 neljästä nykyisestä, jolla ajan, hyvällä tsägällä ajossa kymmenen vuoden kuluttua. Mulla on nyt muistaakseni lähes 10v (hitto kun en ole mihinkään merkannut ostopäiviä..) ajossa, mutta se on varmaan yksilö, joka poistuu ekana, 26" maasturi on jotenkin jo fiiliikseltään väljähtänyt, vaikka oikeasti tolla ajaa siinä missä muillakin, etukiekkona pyöriii 29".

Täpäriä ei voi uusia enää, kun samalta valmistajalta voi vaan saada asiallisemman kamppeen eikä niihin parempiin malleihin budjetit riitä.

Peukalo ylös Hyvää ei tarvitse vaihtaa

Il Pompino rungon hankinta ja sinkulan rakentaminen merkitsivät lopun alkua speksaamiselle. Jonkin verran osia on vaihtunut alkuperäisestä kokoonpanosta ja saattaa vieläkin vaihtua, mutta kun on hyvän rungon kerran löytänyt, siitä ei kannata luopua.

Tuossa on parin muun hurahtaneen todistukset:

https://www.cycleexif.com/on-one-il-pompino-lady-cop

https://www.bikeradar.com/features/i...errible-bikes/

On muuten jännä, että kun tuota il pompinoa katsoo Googlen kuvahaulla, välillä tulee polkupyöriä ja enimmäkseen jotain ihan muuta.
    Joka päivä täytyy jotain polkea.

Uskaltaako joku lyödä vetoa, että kymmenen vuoden kuluttua ajelee samalla pyörällä ja vielä silloinkin, kun kilometrit ja vuodet ovat jättäneet siihen jälkensä, arvostaa sitä samoin kuin nyt?
    En todellakaan uskalla koska a) kyllästyminen b) varmana on muutenkin mennyt kymmenessä vuodessa muovirungot paskaksi
    -L.

Linnatuulen huuhtoma perse

Mulla on vuonna -48 valmistettu pyörä, joka oli mun ainoa yli viiden vuoden ajan, kunnes osat meni siihen kuntoon, ettei sillä pystynyt ajamaan ja varaosia oli vaikea löytää. Piti ostaa kaksi pyörää korvaamaan se. Myöhemmin löytyi osat ja nyt tuo pyörä on ollut mulla jo 20 vuotta käytössä. Kilometrejä tulee kyllä aika vähän, kun se ei ole enää yli seitsemänkymppisenä samassa kunnossa kuin viiskymppisenä. Kolmella muulla fillarilla on nykyään enemmän käyttöä.

Uskoisin nykyisen viime talvena hankitun maantiepyörän poistaneen taas pidemmäksi aikaa tai ainakin siltä tuntuu. Mitään tarvetta ei ole hankkia uusia ja nykyisen voisi sanoa olevan se unelmien pyörä mitä ei kuvitellut ikinä edes omistavan. Tähän lisää kaikki nykytrendit mitkä ei paljoakaan kiinnosta niin aika harvoin ne ostohousut päätyy jalkaan.

Maastopyöräkin jo vanhempi, mutta riittää omaan vähäiseen käyttöön. CC/gravel myin jo pois, kun ei jaksanut etsiä hyviä 50-70km reittejä, joita kerkeäisi arkipäivinäkin ajamaan.

Tosin jos tulee vastaan edullinen paremman pään maantie titaanirunko edullisella hinnalla niin ei voi varmaksi sanoa...

Edellinen ihannepyörä vielä kesken ja jo uutta suunnittelee...

Samanlaisia aiheita

1. Ei se ole tyhmä joka pyytää....
    By maudicel in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 2307
    Viimeinen viesti: 06.12.2019, 11.49
  2. Pyykkäätkö joka lenkin jälkeen
    By MRe in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 33
    Viimeinen viesti: 16.05.2019, 21.22
  3. Vaatteet työmatkalle joka keliin
    By StringBet in forum Varusteet
    Vastaukset: 33