Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Tahko 120km, 2020 projekti...

Tahko 120km, 2020 projekti...

Keski-iän kriisi vissiin sen verran paha että tuli kavereille uhottua 2 kierroksen Tahkosta ensi kesälle ja uusi pyöräkin on ostettu jo tätä silmällä pitäen.
    Nyt on aika alkaa reenaamaan mutta mutta... Ei oikein ole selkeää ajatusta että miten?
    Kilsoja ja nousumetrejä on toki talven aikana saatava paljon mutta tuli mieleen että olisikohan jotain reeniohjelmaakin tai jopa valmennusta saatavilla jostain tällaiseen projektiin?

Tämän hetken kuntotasosta sen verran että viime kesän Tahko 60km meni trailipyörällä 3.39, marathon menee alle 4h juosten ja maantiellä +200km lenkkejä pystyn soolona ajelemaan. Teidellekin tuli viime talvena maantiepyörällä hinkattua (2950m nousua päivän aikana).

Pahin pelko tuota 120km Tahkoa ajatellen on ehdottomasti krampit. Satulassa viihdyn sinänsä ihan hyvin jo vähän pidempäänkin ja jonkinlaista epämukavuuttakin olen jo oppinut sietämään mutta kramppien iskiessä meinaa tulla mammaa ikävä.

Päätavoitteena on tietenkin vain maaliin selviäminen mutta kyllähän se mukavaa olisi jos ajo olisi jollain tavalla sujuvaa koko matkan.

Kaikenlaisia vinkkejä kokeneemmilta otetaan siis erittäin kiitollisena vastaan!

Ja 41v perusterve mieshenkilö kyseessä.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Ei sulle ole tuossa noilla lähtötiedoilla mitään vaikeaa, ajamaan vaan.

Asenne kuntoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Asenne kuntoon.
    Kiitos luottamuksen valamisesta!!

Talvi kun on kuitenkin tässä aikaa reenata niin sen haluaisin käyttää mahdollisimman tehokkaasti.

Sellainen sivujuonne jäi myös mainitsematta että Helsinki Spring Maratonilla pitäisi huhtikuussa maran aikaa yrittää parantaa kanssa eli juoksureenin ja pyöräreenin suhde talven aikana aiheuttaa myös päänvaivaa...

Vinkkejä valmennukseen otetaan siis edelleen vastaan!

Kirjastosta saattaisi löytyä tällainen:
    https://www.booky.fi/tuote/kimmo_kan.../9789526618616

Kirjassa on treeniohjelmat suomen kisatapahtumia varten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    Kirjastosta saattaisi löytyä tällainen:
    https://www.booky.fi/tuote/kimmo_kan.../9789526618616

Kirjassa on treeniohjelmat suomen kisatapahtumia varten.
    Tää vaikuttaa hyvältä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Asenne kuntoon.
    Meinasin tulla sanomaan samaa. Lähtökunto on sellanen että kysymys on vaan siitä mikä on aikatavoite

Yleensä olen Tahkon 60km (-11 ja -12) tai 120km (-14, -16 ja -17) kisaa ennen ajanut yhden tai en yhtään kisaa, ja muutenkin treenannut laiskasti, paitsi vuonna 2014 jolloin treenasin liikaa ja jouduin reiluksi puoleksi vuodeksi ns. ylikuntomieheksi. Enkka 120km:llä taitaa edelleen olla 2014 ajettu 7:42 tai jotakin semmoista, muistaakseni olin jo silloin vähän ylirasituksen kourissa.

Viime kesän Tahkon 180 km:lle pääasiallisena valmistautumismetodina kisoihin ja pidempiin yhteislenkkitapahtumiin osallistuminen, ja se toimi ihan ok huomioiden treenaamiseen käytettävissä oleva aika. Osallistuin Talvi-TdT:hen (120km), Evoc MTB:hen (60km), Pinehill Extremeen (200km), Korso MTB (96km), Laajavuori MTB (72km) ja sitten kolme kiekkaa Tahkoa. Tosin itse kisa meni enemmänkin penkin alle ajalla 12:42 mutta maaliin pääsin.

Jos elelee jotain poikamiehen elämää eikä työ haittaa harrastuksia niin jollain 15h/vko määrillä pitäisi saada jo aikaiseksi.
    -L.

Linnatuulen huuhtoma perse

Ehkä paras vinkki voisi olla tuo Pinehill Extreme 200km osallistuminen, siitä saa hyvän harjoitusärsykkeen oikeaan aikaan ja sen jälkeen huomattavasti lyhyemmät lenkit ja kisat on helpompia.
    -L.

Linnatuulen huuhtoma perse

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Yleensä olen Tahkon 60km (-11 ja -12) tai 120km (-14, -16 ja -17) kisaa ennen ajanut yhden tai en yhtään kisaa, ja muutenkin treenannut laiskasti, paitsi vuonna 2014 jolloin treenasin liikaa ja jouduin reiluksi puoleksi vuodeksi ns. ylikuntomieheksi. Enkka 120km:llä taitaa edelleen olla 2014 ajettu 7:42 tai jotakin semmoista, muistaakseni olin jo silloin vähän ylirasituksen kourissa.

Viime kesän Tahkon 180 km:lle pääasiallisena valmistautumismetodina kisoihin ja pidempiin yhteislenkkitapahtumiin osallistuminen, ja se toimi ihan ok huomioiden treenaamiseen käytettävissä oleva aika. Osallistuin Talvi-TdT:hen (120km), Evoc MTB:hen (60km), Pinehill Extremeen (200km), Korso MTB (96km), Laajavuori MTB (72km) ja sitten kolme kiekkaa Tahkoa. Tosin itse kisa meni enemmänkin penkin alle ajalla 12:42 mutta maaliin pääsin.

Jos elelee jotain poikamiehen elämää eikä työ haittaa harrastuksia niin jollain 15h/vko määrillä pitäisi saada jo aikaiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ehkä paras vinkki voisi olla tuo Pinehill Extreme 200km osallistuminen, siitä saa hyvän harjoitusärsykkeen oikeaan aikaan ja sen jälkeen huomattavasti lyhyemmät lenkit ja kisat on helpompia.
    Tää olisi varmasti hyvä kyllä. Ongelma on ajankohta joka ei salli mulla töiden puolesta oikein mitenkään noin isoa urakkaa tohon kohtaan...
    Juoksua olisi tarkoitus pitää ohjelmassa n. 40-60km/vko läpi talven tuohon HSM:n asti (huhtikuun alkupuoli) jonka jälkeen vaihtaa pelkästään pyöräilyyn.
    Siinä olisi sitten Aulanko MTB johon haluan mennä ja Pirkan pitkä lenkki ja sitten seuraavana Tahko...

Eli tärkein pointti ja kysymysmerkki on tässä lähinnä juurikin toi juoksun ja maastopyöräilyn yhdistäminen. Kunnon kanssa sinänsä ei todennäköisesti tule suuria ongelmia mutta jalkojen kanssa tulee...

Että jos ajatellaan että juoksu loppuu tohon huhtikuun puoliväliin niin ehtiikö siinä välissä vielä valmistelemaan jalat Tahkon nousuihin?
    Aikaahan siinä on toki n. 8-9 viikkoa vielä, tapahtumaviikon kun laskee pois.
    Että voinko huoletta keskittyä juoksureeneihin läpi talven ja sitten keväällä vain vaihtaa pyörään?
    Talvella on joka tapauksessa pari MTB-lenkkiäkin tarkoitus ajaa /viikko jos nyt ei lunta ihan älyttömästi tule.

Sellainen havainto myös viime kesältä on että pitkät ja suht raskaat maantiepyörälenkit eivät kauheasti auta tuolla Tahkolla eli nyt on tarkoitus ajaa keväällä lähes yksinomaan maastoa, vaikka tuon pitkän Pirkan meinaankin käydä ajamassa.

Ajatuksia?

Samanlaisia aiheita

1. Tahko lähestyy...Oletko valmis.
    By Gekko in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 6268
    Viimeinen viesti: 08.12.2019, 11.45
  2. Vätternrundan 2020
    By JPS in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 25.09.2019, 09.37
  3. Tour de Tahko 2017