HuntteriElectrobikeVelobeGiant
Näyttää tulokset 1 - 24 / 24

Aihe: Cube Reaction hybrid pro 500

Cube Reaction hybrid pro 500

Onko kokemuksia cube Reaction hybrid pro 500 pyörästä, saako rahoilleen vastinetta, ja mitä tulisi ottaa huomioon kun ostopäätöstä tekee? Ajatuksena olisi löytää kohtuu hintainen (lue alle 2000€) pyörä vapaa-ajan käyttöön (hiekkatietä, polkuja) sekä työmatkaan (15 km hiekkatietä ja asfalttia). Työvuoron ajaksi pyörän saa tarvittaessa sisätiloihin, joten se ei ole ongelma. Tuossa vielä linkki kyseiseen kapistukseen: https://www.bike-discount.de/en/buy/...-orange-771078

Mulla on just toi sama Cube, ostin sen 2018 ja nyt mittarissa on n. 5500km. Ostin sen työmatkapyöräksi (matka 20 km/suunta) sillä ajatuksella, että lumessa ja sohjossakin pääsee eteenpäin kun kelvit tuppaa yleensä olemaan niin huonosti hoidettuja.
    Se on maastopyörä ja parhaimmillaan se onkin maastossa ja metsäpoluilla, jossa sen ominaisuudet pääsee parhaiten esille. Jos ajelee vain kelvejä (asfalttia tai soraa) on se vähän turhan järeä vehje, mutta tosiaan lumessa ja sohjossa kulkee kuin traktori.

Mites tuollainen jäykkäperäinen sähkis taipuu metsäpoluilla? Itsekin miettinyt fatbiken rinnalle tuollaista.

En ole mtb-ekspertti, mutta olen ajanut sillä Syötteen ja Fiskarsin maastopyöräreittejä eikä ajaminen ollut ainakaan pyörästä kiinni, enemmänkin kuskin taidoista. Moottorissa kyllä tuntuu riittävän voimaa, se 5 km nousu Iso-Syötteen huipulle onnistui ihan tällaiselta aloittelijaltakin.

Syötteellä tulee itselläkin pyörittyä usein fätillä. Hakkaako tuo jousittamaton takapää kuinka pahasti kun vauhtia tuo kerää enemmän kuin luomu?

En osaa sanoa, mun vauhti maastossa on aika hidas.

Ei ainakaan osilla loista mutta jos paremmasta ei tiedä niin mikäs siinä... Omaa mielipide tietenkin on sähkövastainen mutta yhä ihmettelen hintoja, tuokin pyörä ilman moottoria taitaa olla just yli kuuden sadan kapistus...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ei ainakaan osilla loista mutta jos paremmasta ei tiedä niin mikäs siinä... Omaa mielipide tietenkin on sähkövastainen mutta yhä ihmettelen hintoja, tuokin pyörä ilman moottoria taitaa olla just yli kuuden sadan kapistus...
    Taitaa sähköistyssetti maksaa 1500e keskimoottorilla jos haluaisi vanhaan pyörään, että äkkiä se hinta selittyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    En osaa sanoa, mun vauhti maastossa on aika hidas.
    En minäkään lujaa mene, mutta kaikesta päätellen sähköllä mennään yleisesti ottaen kai lujempaa.

^^Siis pitää ostaa vähintään kolmen tonnin pyörä että saa "kunnollisen"😂

Itsellä juuri saman vuoden malli ollut vähän aikaa. n.500km ajettu sekalaisesti maastopolkuja ja teitä pitkin.
    Kaikki toiminut niinkuin olettaa saattaa, hintaisekseen ok pyörä. Keula on tosi jäykkä vaikka säädetty löysimmilleen, mutta lienee
    ominaisuus tuollasessa halvassa pomppukepissä. Tykkään erityisesti tuosta akun puoli-integroinnista, helppo napata sisälle lämpimään turvaan akku, ja on ihan ok näkönen ratkaisu.

Minkä kokoinen pyörä/kuski? Itse 183 cm, Ja pohdin tuota kokoa, tällä hetkellä 18” ja 21” ainoastaan saatavilla...

^ Olen 173 cm ja mulla on 17" .

Itse 174 ja runko 18", olisin ehkä ottanut 17" rungolla jos olisi ollut varastossa sitä. Inseam mulla 80cm, meni juuri ja juuri ohjerajoihin.

Eli minulle todennäköisesti juurikin se puuttuva 19” olisi oikea koko, yllättys. Minkälaista kantamaa arvioitte akulle? Pohdin tässä että josko tuo Reaction pro 400 riittäisi, muutahan eroa noissa ei taida olla kuin akku. Myös muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa otetaan vastaan!

500wh akku kestää hyvin vaihtelevasti ajosta riippuen. Parhaiten mun ajossa akku kestää poluilla,(n.80-100km) kun siellä ecolla pärjää 85% matkasta, loput 15% joitain nousuja yms. tourilla tai emtb:llä.
    Sitten työmatkaa kun ajaa oikeeta (gps) keskinopeutta n.25-27km/h teitä pitkin, eikä haluu olla ihan loppu perillä, joutuu käyttämään emtb:tä suurimman osan matkasta, niin akun kesto n. 40-50km.
    Jos ajaa pyörän mittarin mukaan n. 25kmh, matka-ajoa joka itsellä todellisuudessa n. 21-22km/h, niin avustusta tarvii vähemmän johtuen pitkälti tuulen vastuksesta yms. niin n. 50-50 eco-tour yhdistelmällä pääseekin jo helposti taas n.80km
    Kuski rapakuntoinen 85kg painava otus.

Itsekin olen miettinyt Cuben Reaction Prota työmatkapyöräksi. 2019-malleista on hyvin tarjouksia, mutta itse olen suunnannut katseen 2020-malleihin uudesta Boschin moottorista johtuen. Uuttaa moottoria on kehuttu monella foorumilla ja kaksi päivää sitten pääsin Larun Pyörän Focus-testipyörällä tuota uutta Boschia testailemaan ja toimihan se hienosti ja moottorin koko on todella pieni verrattuna gen3 moottoriin. Itsella vertailupohjaa edelliseen Boschiin sen verran, että kesällä vuokrasin viikoksi KTM:n Boschilla varustetun sähköläskin ja muutamat satunnaiset lyhyet koeajolenkit.

Olen 180 cm pitkä ja kesällä, kun testasin Cuben kyseistä mallia, oli 19" koko itselle sopiva.

Nyt olen uusien mallien suhteen suunnannut katseen Cube Reaction Hybrid EX 625 -malliin. Mahdollisesti suoraan Allroad-malli, jossa valot ja lokasuojat valmiiksi paikoillaan. https://www.bike-discount.de/en/buy/...-n-blue-898703 Vaikka hinta nousee jonkin verran, saisi tuossa kuitenkin isomman integroidun akun, joka lähtee helposti irti. Lisäksi taakse läpiakseli ja paremmat jarrut.

Olen myös pohdiskellut, että jos pyörään vaihtaisi paremmin rullaavat renkaat, esim. Scwalbe Hurricane 2020, niin tasamaalla pääsis painelemaan ainakin hyvinä päivinä yli 25 km/h nopeuksia. Testiajossa olleen Focus Jam2 täysjoustolla, jossa oli 27,5 plussakoon karkeakuvioiset renkaat, oli vaikeuksia pitää tasamaalla nopeutta yli avustuksen.

Minulla on ollut kyseinen fillari noin viikon, päivittäin tulee työmatka ajoa 32km. Reitille osuu kaikenlaista alustaa. Olen ollut todella tyytyväinen. 188cm runko 21".

No nyt on tilaus sisällä, tai ollut jo muutaman arkipäivän. Minkälaisia toimitusaikoja bike-discountilla on ollut, ja onko suomen posti sotkenut välissä vai tuoko DHL perille asti?

Nyt on kyseinen pyörä ollut Vajaa pari viikkoa käytössä, ~200 km jälkeen ilmestyi näytölle avaimen(huolto?) kuva, mahtaako pyydellä ns. Ensi huoltoon vai mitä? Ja mitä tuossa huollossa tehdään? Vaihteiden säädöt yms. Onnistuu kaveripiirissäkin, joten mietin tuon käynnin tarpeellisuutta. Tietääkö joku saako ”huoltovaloa” nollattua jotenkin?
    Pyörä on toiminut ja toimii loistavasti, kaikinpuolin äärityytyväinen olen ostokseen!

Taitaa olla tehdasasenteinen muistutus siitä, että pyörä olisi hyvä yleisesti ensihuoltaa. Saanee nollattua alan liikkeessä. Itse olen tyytynyt katselemaan nyt jo 1200km avaimen kuvaa.

Haku ei löytänyt tätä ketjua... No kysellään tässäkin:
    Naisten mallin
    https://www.cube.eu/en/2020/e-bikes/...diumnred-2020/ sekä unisex https://www.cube.eu/2020/e-bikes/mou...uengreen-2020/
    Shimanon levyjarrut, saman 1x12 ja rokkarin ilmakeula, semiplussarengastus 2.6 ja Boschin gen4-moottori.

Sopinee kaikenlaiseen ajoon metsässä ja poluilla, onko kellään tätä uutta 2020 mallia alla?

Joo on,Erittäin tyytyväinen olen ollut, maastossa yms...

Kovasti kiinnostaisi Reaction 500, mutta arveluttaa kannattaako sijoittaa Pro vai ONE-malliin. Onessa ainakin vähemmän vaihteita, mutta onko muuta merkittävää eroa? Tulisi suurelta osin työmatka-ajoon asfaltilla, mutta sillä ajatuksella, että pärjäisi myös talvella.

Samanlaisia aiheita

1. Cube nutrail hybrid 2018/2019
    By heimat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 01.03.2020, 18.59
  2. Cube reaction tm
    By Oiva K in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 08.09.2019, 14.44
  3. Cube nutrail hybrid 500 runkokoko?
    By john_anthony in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12