Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Näyttää tulokset 91 - 98 / 98

Aihe: “Down-country -pyörät”

^Kyllä tämä oli ihan harkittu valinta (mm. saa halutun hissitolpan sekä myös normaalin tolpan sekä paremman värisen pyörän)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sisurisampsa Katso viesti
    https://www.pinkbike.com/news/what-t...e-opinion.html

Tuolta opiskelemaan mikä on down-country. 15kg full stäässi on helvetin kaukana siitä.
    Kiitos tästä linkistä. Heräsin tajuamaan, että mullahan on "party postia" vajaa down-country-pyörä tallissa jo. Light, short travel, quick handling, fat tyres, not much sag - kaikki toteutuu. Ilmankos mä olen ollut sitä mieltä, että pyörässä on mun ajoihin kapasiteettiä ihan riittämiin..

Lyhyempää stemmiä ja leveämpää tankoa voisi kokeilla. Toi nykyinen on kavennettu 70-senttiseksi. Ja voisin myös vaihtaa 180-millisen jarrulevyn eteen. Sellainen löytyy jo valmiiksi.

Jos sitä hissitolppahommaa kokeilisi, niin tietääkö joku onko tommonen aivan kuraa? Nähdäkseni saisin vaijerin vedettyä siististi noiden nyt käyttämättömien vaihdevaijerin stoppareiden avulla, jolloin ainoa tappio olisi se n. 400 gramman painolisäys.

Voisko olla myös niin, että jos olisi modernimmin pystympi satulaputki ja pidempi reach, niin satulakin olisi enemmän tiellä? Sinkulan kanssa olen tottunut ajamaan maastossa suurimman osan aikaa putkelta joka tapauksessa, enkä ole kokenut satulaa häiriötekijänä. Joissain tilanteissa ehkä jopa päin vastoin ja alustavasti tuntuu hassulta, että sarula alhaalla ei voi ottaa reidellä tukea satulan nokasta. Mutta kokeilemalla toi selviää, jos vaan tollasesta halvasta tolpasta on johonkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

Jos sitä hissitolppahommaa kokeilisi, niin tietääkö joku onko tommonen aivan kuraa? Nähdäkseni saisin vaijerin vedettyä siististi noiden nyt käyttämättömien vaihdevaijerin stoppareiden avulla, jolloin ainoa tappio olisi se n. 400 gramman painolisäys.
    Näyttää äkkiseltään samalta tolpalta kuin CRC:n BrandX eli on hyvä ja varmatoiminen tolppa.

Toi kyllä varmasti totta et pystympi satulaputki niin satula herkemmin tiellä, tosin taakse sit lienee helpompi päästä.

^ paitsi, jos on myös pitkä reach, niin sitten kädet ei yltä niin pitkälle, että pääsisi satulan taakse ja kun satula on polkimiin nähden edessä, on se tiellä käytännössä aina, kun ajaa putkelta. Eli periaatteessa mitä modernimpi geometria, sitä riippuvaisempi se on hissitolpasta. Mietin vielä sitäkin, että kuskin mittasuhteet vaikuttaa myös. Mulle suhteellisen lyhytjalkaisena ja pitkäselkäisenä elämä satulan kanssa saattaa olla helpompaa kuin jollekin päinvastaiset mittasuhteet omaavalle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Ei mutta nythän minäkin voin osallistua keskusteluun, kun tuunaasin Procaliber RSL:stä downcountrypyörän venyttämällä keulaa 20mm, siirtämällä satulaa eteenpäin, vaihtamalla 30mm sisäleveät kiekot, asentamalla järeämmät renkaat (taakse järeä semisliksi), lyhentämällä stemmiä ja asentamalla eteen 180mm levyn. Niin ja hissitolppahan maastopyörään kuuluu aina, ainakin minulla. Tuli suorastaan muodikas olo. Nyt ei puutu enää kuin överiloiva keulakulma ja tsiisuksenpitkä reach, mutta tuota riitsiähän ei ihan kaikissa "virallisissa dc-pyöräissäkään" ole kovin paljoa. Asiaa kyllä auttaa, että kun olin runkokokojen välissä, valitsin sen suuremman. Satulaputken kulman nettovaikutus on minun satulan korkeudellani n.18 mm / aste, joten tuon tolpan siirtäminen eteenpäin tekee parin asteen "virtuaalikulman" muutoksen. Ne jotka mittaavat satulan paikan polvesta luotilangalla voivat jatkaa puolestani mittailujaan ihan rauhassa.

Joo, täältä kans puolto Trans/BrandX:lle. Ne on ainakin hinta-laatusuhteeltaan mainioita, mulla on sellainen kestänyt kakkospyörässä vuosia samalla kun aikoinaan ostettu kallis 9point8-tolppa paljastui aikamoiseksi sudeksi huoltojen suhteen.

9point8 tolpan hommasin kans, kun piti olla niin hyvä (ja kallis). Toisin kävi: tilttasi aika nopeasti ja vaikka sain uuden tilalle, ei sitäkään saanut säätöihin ei sitten mitenkään.

Pointsit bike24:lle, että sain lopulta peruttua koko kaupan.

Samanlaisia aiheita

1. Cross-Country Eliminatoria Mikkelissä su 3.9.2017
    By random5 in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 01.09.2017, 21.27
  2. BMC:n pyörät?
    By teehak in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 20.07.2017, 21.06
  3. BH pyörät
    By Sanna04 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 13