Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Näyttää tulokset 91 - 113 / 113

Aihe: Talvihanskat - suosituksia kaivataan

Tämähän on juuri tätä. Painan melkein 0,1 tonnia, pyöräkin 25 kg. Tappelen sitä pyörää kivien ympäri, päälle ja takaisin alas. Vauhtia on ehkä 10-14 km/h metsässä. Vaatetta oli merinovilla-kerrasto, ohut fleece ja ohut kuori. Pitää kokeilla jotain hengittävämpää takkia.

Joku laiha joka polkee 30 keskaria hiilikuitufillarilla tunteja putkeen tarvitsee erilaiset varusteet.

Kaverilla on ääreisverenkierron kanssa vaikeuksia. Rasvaprosentti hänellä on todella matala. Purjehtiessa hän pyörittelee käsivarsiaan helikopterin lailla, pakottaakseen verta käsiinsä. Kokeile jos auttaa?

Ja ääreisverenkierron loppuminen on merkki siitä että keho on liian kylmä. Villapaitaa alle, polje kovempaa.

Lammy... droppitanko ja Shimanon maantiekahvat. Ihan hyvin pystyy tumpuilla vaihtamaan. Toki kaikenlainen muu käsillä operoiminen, esim. taskusta asioiden kaivaminen tai kännykkäkuvien ottaminen hankaloituu, mutta ne on ihan toissijaisia juttuja. Yhdet XXL:n lobsterit minulla oli, mutta meni kierrätykseen. Totesin, että epämukavat lobster-malliset hanskat minusta ylipäätään.

Harald.. muuten mun keho on ajaessa ihan lämmin (paitsi sormet ja varpaat), paita kastuu hiestä myös pakkasella. Enempää ei tee mieli yhtään pukea. Toki maastossa pyöräily on hyvin erilaista tekemistä, siinä kädetkin saa eri tavalla kyytiä verrattuna näihin gravel-lenkkeihin.

Anyway, olen nyt tosi tyytyväinen, että löysin itselleni sopivan ratkaisun käsineongelmaan... onhan tuo käsinekombo toki jo vähän huvittavakin kokonsa puolesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Minulla pitkänä ja hoikkana ihmisenä on todella huono ääreisverenkierto sormissa (ja varpaissa) eikä oikein ole löytynyt riittävän hyviä käsineitä pakkaskeleille. En voisi kuvitellakaan ajavani yllä mainittujen kaltaiset rimpulat käsissäni 10 asteen pakkasella. Vaikka minkälaisia on tullut kokeiltua, mutta aina on saanu kärsiä ja kärvistellä sormien kanssa. Noh nyt kuitenkin viimein löytyi voittaja...

Päättelin, että tumpputyylinen voisi toimia, missä sormia ei ole eristetty toisistaan (muutenkaan en tätä politiikkaa ymmärrä, että jopa tumppumallisissa hanskoissa sormet on eristetty omiin lokeroihinsa). Eli hommasin Scandinavian Outdoorsista Lindbergin villakintaat, joissa on fleesevuori ja niille kaveriksi Hestran veden- ja tuulenpitävät päällihanskat. Oli kyllä hieno lenkki tänään n. 5-8 asteen pakkasessa. Yhteensä yli 6h vietin ulkona eikä sormissa tietoakaan kylmettymisestä! Noilla pärjää vielä varmasti tämän päiväistä kylmemmässäkin.

https://scandinavianoutdoor.fi/lindb...sic-wool-mitt/
    https://scandinavianoutdoor.fi/hestr...pullover-mitt/
    Noita Hestran kuorirukkasia tuli hommattua samasta liikkeestä syksyllä kaksi paria, mutta menivät palautukseen reklamaationa, koska eivät pitäneet vettä lupauksista huolimatta. Esim. saumoja ei ole teipattu. Ei ole reklamaatiosta kuulunut mitään, vaikka jo 6 viikkoa kulunut.

Harald, mulla on sama paino yms ja riittää merinovilla +takki. Olen sitä mieltä että puet liikaa päälle. Reppuun sitten taukovaate tai lisälämmike esim liivi.

Pakkaskelille ehdottomasti paras hanska on tuollainen lobster.

Jossain ketjussa joku viime talvena suositteli Motonetistä Eiger Xtreme Winter Glove -lämpökintaita, vissiin metsälle ja kelkkailuun niitä möivät. Kävin hankkimassa kintaat keväällä kun pakkaset jo loppuivat, joten ne tuli otettua käyttöön vasta nyt.

Palelen sormista aivan tautisesti ja valkosormisuus vaivaa (Raynaud’n ilmiö), mutta Eigerien kanssa ei kertaakaan 4 h reissulla kädet palelleet. Pakkasta iltaa kohti kymmenkunta astetta ja nenänpäähän viima otti jo vähän raa’asti. Vaihtaminen maantiekahvoilla onnistui ihan hyvin. Oli siinä vaan ihmettelemistä, kun ei käsiä palellutkaan. Harmi ettei Motoneteistä näytä enää saavan näitä, hakisin toisetkin.

Oon itse huomannu monissa hanskoissa, että sormet palelee alkuun kun uudet hanskat. Sisäänajon jälkee taas pysyy sormet lämpimänä.

Nämä on yllättävän hyvät, erityisesti hinnan huomioiden. Olisiko -12C ja 2.5h maastoa paras mitä tälle talvea toistaiseksi saanut, kosteutta kerää jonkin verran ja jostain syystä peukalo joka kerralla on hetkeksi alussa tuntunut kylmältä, mutta vain hetken. Ei mitään tarvetta ole ollut laittaa kättä nyrkkiin kinttaan sisään tai muita lämmittelyliikkeitä.
    https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ducts/10133262

Yllättävän lämpimät ne on nämäkin, tuonne -5C asti riittää minulla aluhanskojen kanssa: https://www.xxl.fi/gore-running-wear...162891_1_style

Jaa nuo puuilon hanskat vois kyl hakia. Ei oo hinnalla pilattu

Olen kova sormipalelija ja vuosien aikana olen kokeillut vaikka mitä Haltista, Rukasta, moottorikelkan ajohanskoja jne. ja yhdessä tankorukkasten kanssa olen pärjännyt jotenkuten, mutta talvella on saanut pitää aika usein taukoja, koska sormet ovat olleet aivan jäässä.

Nyt luulen löytäneeni ne omat hankani, joilla pärjään talven. Tosin etelässä ollut syksy niin leutoa, että max. pakkasasteet olleet vasta -8c, mutta missään vaiheessa pidempiäkään lenkkejä sormet eivät ole olleet jäässä.

https://voidcycling.com/winter-lobst...lack-aw19.html

Otin nuo sen verran reilun kokoinsena, että alle mahtuu tarvittaessa vielä ohuemmat sormikkaat, kun tulee kovemmat pakkaset.

Mulla ollu jotku motonetin moottoripyöräilyyn tarkotetut tankorukkaset. Ne kyl pitää lämpimänä. Alla pitäny hiihtohanskaa tai pyöräilykäsinettä. Kyl siinä pyörä hyytyy ennemmin ku sormet. Ja varpaat ennenkaikkea.
    Ne vaan on pirun kömpelöt ku on aika isokokoset

Olisiko mitään hyötyä käsikahvojen tuulisuojista? Sellaiset joita käytetään moottoripyörissä ja mönkkäreissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    Olisiko mitään hyötyä käsikahvojen tuulisuojista? Sellaiset joita käytetään moottoripyörissä ja mönkkäreissä.
    Luulis ainakin toimivan, itsellä ainakin siirtymillä kädet jäätyy lähinnä ei niinkään metsässä kun tulee liikuntaa. https://www.monkijavarikko.fi/tuote/...densuojat/803/ mahtaisko noi toimia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Ostin Roecklin Villach Triggerit. Katotaan mitä sanoo, kun saa muutaman lenksun ensin alle.
    Muutaman viikon ollut nyt Villachit käytössä ja ei voi kuin kehua. Olin skeptinen yksinäisen etusormen pysymisestä lämpöisenä, mutta sehän pysyykin hiessä -5 asteisessa kelissä kun muut sormet ovat vain lämpöisenä. Hanskat ovat siis oikein mainiot ainakin -10 asteessa, jossa räpylät pysyvät sopivan lämpöisinä ilman hikoilua tai minkäänlaista kylmän tuntua. Vettäkin tuntuvat pitävän ja Gore-tex infinitum toimii. Iso peukku ja jatkoon.

Muutaman viikon ollut nyt Villachit käytössä ja ei voi kuin kehua. Olin skeptinen yksinäisen etusormen pysymisestä lämpöisenä, mutta sehän pysyykin hiessä -5 asteisessa kelissä kun muut sormet ovat vain lämpöisenä. Hanskat ovat siis oikein mainiot ainakin -10 asteessa, jossa räpylät pysyvät sopivan lämpöisinä ilman hikoilua tai minkäänlaista kylmän tuntua. Vettäkin tuntuvat pitävän ja Gore-tex infinitum toimii. Iso peukku ja jatkoon.
    Kuulostaa lupaavalta.
    Mitä sanoisit koosta?
    Erillinen etusormi?

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Kuulostaa lupaavalta.
    Mitä sanoisit koosta?
    Erillinen etusormi?

Otin napsua isomman kuin normaalisti. Eli normaali hanska olisi 9, niin otin 9,5. Koko sopii omaan pianonsoittajan luikkukäteen hyvin ja on ilmava kädessä. Yleensä hanskat jäävät sormista liian lyhyiksi itselläni. Malli on ehkä hiukan kapeampi kuin perushankat. Ranneresori on sopivan napakka, sitä ei tosin liiemmin pysty edes säätämään, jos tarvitsisi. Resori myös jatkuu pitkälle hihan alle.
    Etusormi on tosiaan erillinen, eli hanskat ovat mallia trigger. Käyttö on ollut maastoajoa, eli maantiesuositusta en voi antaa.

Otin napsua isomman kuin normaalisti. Eli normaali hanska olisi 9, niin otin 9,5. Koko sopii omaan pianonsoittajan luikkukäteen hyvin ja on ilmava kädessä. Yleensä hanskat jäävät sormista liian lyhyiksi itselläni. Malli on ehkä hiukan kapeampi kuin perushankat. Ranneresori on sopivan napakka, sitä ei tosin liiemmin pysty edes säätämään, jos tarvitsisi. Resori myös jatkuu pitkälle hihan alle.
    Etusormi on tosiaan erillinen, eli hanskat ovat mallia trigger. Käyttö on ollut maastoajoa, eli maantiesuositusta en voi antaa.
    Kiitos!

Vielä yksi kysymys. Muut kolme sormea - yhdessä vai erikseen kuoren sisällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Vielä yksi kysymys. Muut kolme sormea - yhdessä vai erikseen kuoren sisällä?

Keskari, nimetön ja pikkurilli omissa lokeroissaan vuorin sisällä. Ei häiritse omaa käyttöäni. Joitakin häiritsee.

Keskari, nimetön ja pikkurilli omissa lokeroissaan vuorin sisällä. Ei häiritse omaa käyttöäni. Joitakin häiritsee.
    Ok - kiitos.
    Olen etsinyt hanskaa jossa ei olisi sisäsormikasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hämeenhitain Katso viesti
    Jossain ketjussa joku viime talvena suositteli Motonetistä Eiger Xtreme Winter Glove -lämpökintaita, vissiin metsälle ja kelkkailuun niitä möivät. Kävin hankkimassa kintaat keväällä kun pakkaset jo loppuivat, joten ne tuli otettua käyttöön vasta nyt.

Palelen sormista aivan tautisesti ja valkosormisuus vaivaa (Raynaud’n ilmiö), mutta Eigerien kanssa ei kertaakaan 4 h reissulla kädet palelleet. Pakkasta iltaa kohti kymmenkunta astetta ja nenänpäähän viima otti jo vähän raa’asti. Vaihtaminen maantiekahvoilla onnistui ihan hyvin. Oli siinä vaan ihmettelemistä, kun ei käsiä palellutkaan. Harmi ettei Motoneteistä näytä enää saavan näitä, hakisin toisetkin.
    L ja xl näyttää olevan

Yksi ja sama hanska:
    Hestra Army Leather Heli Ski -sormikas

Ja -30 pakkaskeleille sama rukkasmallina.

Sisähanskaa (silkki,villa,thinsulate) vaihtamalla nämä toimivat keliin kuin keliin ja myös muihin lajeihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhanttu Katso viesti
    Yksi ja sama hanska:
    Hestra Army Leather Heli Ski -sormikas

Ja -30 pakkaskeleille sama rukkasmallina.

Sisähanskaa (silkki,villa,thinsulate) vaihtamalla nämä toimivat keliin kuin keliin ja myös muihin lajeihin.
    Miten sun mielestä koot menevät yksiin todellisuuden kanssa?

Samanlaisia aiheita

1. Hyvät talvihanskat?
    By Reiska666 in forum Varusteet
    Vastaukset: 322
    Viimeinen viesti: 06.03.2017, 22.52
  2. Isot talvihanskat
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 13.11.2016, 07.33
  3. Hybridisuosituksia kaivataan
    By Rontus in forum Fillarisuositukset