Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näyttää tulokset 61 - 87 / 87

Aihe: Talvihanskat - suosituksia kaivataan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jos olisit lukenut ennen postaamista kolme viestiä aiemman niin olisi sekin asia selvinnyt. Jos rölläystä niin tupakkanaurun arvoinen suoritus, *Hhhhhh*

Tosiaan vähän vaikeat nihkeänä ottaa kädestä, nyt kun asiaa työmatkan päätteeksi fiiwistelin.
    Oho. Mulla oli selain auki ja thread päivittämättä. En ollut huomannut koko viestiä.

Varsinaiset talvikelit menee hyvin lobstereilla tai tumpuilla jossa ei oo mitään kovin stydejä kalvoja. Ite oon käyttänyt paljon Hestra army leather hanskoja ja ne on useimmiten hyvät.

...Mutta se pahin ongelmakeli on musta silloin kuin keli on pari astetta plussalla, tulee ja sataa jatkuvasti. Silloin tuollaisen 3h+ lenkin kanssa on ollut haasteita pitää näpit lämpöisinä.
    Itse alan konvergoitumaan tässäkin kohtaa kerrospukeutumiseen. Päälle täysin tiivis kuori (esim alla, guide 10 euroa), alle villahanskat. Sitten voi olla varalla villahanskoja pussissa jos tarvii kesken lenkin vaihtaa.
    Ja päälle sadetakki jonka hiha tulee hanskan päälle niin ei valu käsivartta pitkin vesi hanskaan. Halpa ratkaisu, mutta ei noilla huvikseen aja ellei ole pakko. Noi goret yms ei musta vaan toimi tossa kelissä pitkän aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Mulla on lobsterit ja niiden kanssa on pientä ongelmaa koska etu ja keskisormi on samassa paketissa.
    Alla olevan malliset ovat haussa, mutta nuo PEARL iZUMi Pro AmFIB Super Gloves tuntuu vähän kalliilta sokkona ostaa.
    Toki pelkkä etusormikin erillään oleva voisi olla hyvä vaihtoehto.

Mulla oli tämmöset viime talvena ja ei toiminut mulla. Alko sormia palelemaan vähänki kylmemmässä.
    Nyt on on semmoset Roeckl Vadura triggerit ja on ollu kyllä hyvät, voin suositella lämpimää ajohanskaa etsivälle! Ainoa mitä kaipaan noissa vrt Pearl iZumiin on tuo leveä suuaukko joka sisään meni takin hiha ja pysy kylmä ja lumi pois tehokkaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Mulla oli tämmöset viime talvena ja ei toiminut mulla. Alko sormia palelemaan vähänki kylmemmässä.
    Nyt on on semmoset Roeckl Vadura triggerit ja on ollu kyllä hyvät, voin suositella lämpimää ajohanskaa etsivälle! Ainoa mitä kaipaan noissa vrt Pearl iZumiin on tuo leveä suuaukko joka sisään meni takin hiha ja pysy kylmä ja lumi pois tehokkaasti.
    No, nuitakin katsoin mutta izumit on tulossa. Jospa niillä käyttöä tulisi kuitenkin.

Tilasin Budget-sportista silkkiset aluskäsineet, koska mulla ainakin tuppaa kädet hikoamaan hanskoissa ja sitten jos joutuu ottamaan välillä hanskat pois kädestä, on niiden takaisin laitto a) ilkeän tuntuista ja b) hankalaa. Joten ajattelin, että silkkikäsine siellä hanskan sisällä tekisi fiiliksestä ja käteen ve... öh, laitosta helpompaa.

Niin ainakin noissa Budgetin silkkihansikkaissa on julmetut, puolen sentin saumavarat siellä hanskan sisäpuolella. Eli ne on syytä kääntää ympäri ennen kuin laittaa käteen. Mutta eihän ne siellä hanskan sisässä sitten haittaa. En jaksa lähteä palauttelemaan, mutta liikkeestä en tuommoisia olisi ostanut.

Eli nämä: https://www.budgetsport.fi/tuote/sil...vari-56397755/

Minä näitä https://45nrth.com/products/draugenklaw
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti

Mulla on vanhemmat XXL:n bar mittenit ja niiden ainoa vika on hieman pieni koko. Vaikea saada paikoilleen ja varsi saisi ylettyä pitemmälle ranteen ylitse. Toimivuudeltaan muuten hyvät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Nuo on varmasti hyvät mutta suolaisen hintaiset, melkein satasen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Nuo on varmasti hyvät mutta suolaisen hintaiset, melkein satasen.
    Edelliset oli Bilteman "ohjaustankosuojukset". Ne on halvat ja ehkä liiankin lämpimät, aika kolhot, eivätkä pysy pakoilaan ilman askartelua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tilasin Budget-sportista silkkiset aluskäsineet, koska mulla ainakin tuppaa kädet hikoamaan hanskoissa ja sitten jos joutuu ottamaan välillä hanskat pois kädestä, on niiden takaisin laitto a) ilkeän tuntuista ja b) hankalaa. Joten ajattelin, että silkkikäsine siellä hanskan sisällä tekisi fiiliksestä ja käteen ve... öh, laitosta helpompaa.
    Testattu. Toimii. Voin suositella.

XXL:ss' craftin lobsterit tarjouksessa tämän viikon https://www.xxl.fi/craft-siberian-2-...150265_1_style

^ovat sitten todella pienet. Minulla on normisti 10 koon käsineet, enkä saanut 11 koon lobsterit vedettyä k.. päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    ^ovat sitten todella pienet. Minulla on normisti 10 koon käsineet, enkä saanut 11 koon lobsterit vedettyä k.. päälle.
    Ehdin jo innostua, mutta jos näin on kokojen laita, niin turha tilata, koska itsellakin normaalikoko 10-11 ja haluan, että talvihanskassa tilaa vielä ohuelle merinoalushanskalle. Kiitos kommentista!

Ainakin minulla kädet hikoili kunnolla noissa hanskoissa mikä aiheutti sen että hanskat oli todella vaikea saada kädestä irti esim. jos piti vastata puhelimeen. Samoin oli vaikeuksia saada käpälä takaisin kosteaan hanskaan. Kokeilin ostaessa kaupassa tietenkin kuivalla kädellä kuivaan hanskaan, koko tuntui sopivalta. Mutta käytännössä pieni

Sent from my iPad using Tapatalk

^Suosittelen niitä silkkihanskoja näin talviaikaan sinne talvihanskan sisään.

Itsellä nyt käytössä Black Diamond punisherit. Omaan melko helposti palelevat kädet ja näillä pärjään vielä nollan tienoilla ilman välihanskaa. Kuudessa pakkasasteessa meni vielä ilman ongelmia, kun välissä villasormikkaat. Varmaan jossain -10 paikkeilla joutuu sitten vaihtamaan em. Saksan armeijan kinthaisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Suosittelen niitä silkkihanskoja näin talviaikaan sinne talvihanskan sisään.
    Mistä sillkilinereita saa

Sent from my iPad using Tapatalk

[QUOTE=teeässä;2927728]Mistä sillkilinereita saa

MRe kertoi tilanneensa Budget-sportista. Oli vielä testannutkin ja totesi toimiviksi.

Toistaiseksi ei ole valittamista niistä enduran luminite hanskoista. Voi hyvin olla että -10°C voi tulla kylmä, mutta haastavaa se on joka hanskalle.

https://bas-shop.fi/Endura+Luminite+...nska?_tu=39112

Tänä syksynä nämä Goren windstopper-hanskat on yllättäneet myönteisesti: https://m.bikester.fi/gore-wear-m-go...w-1014581.html Nappasinkohan vinkin tästä ketjusta vai jostain alevinkeistä, mutta kiitosta vaan, kuka näistä mahtoikin mainita. Nää myös kuivuvat muihin talvikäsineisiin verrattuna nopeasti, kun sisään tunkee vessapaperirullan hylsyn ja ripustaa sitten ilmavaan paikkaan (hormin savupeltien varsista saa parhaat orret hanskojen kuivatukseen).

Näiden hanskojen malli sopii omille kätösille niin hyvin, että jos jollakulla on kokemusta Goren mahd. paksummista vielä kylmemmän sään kintaista (onko niitä?), kiinnostaisi kuulla.

Itsellä ollut nyt tämän syksyn nuo XXL:n Craftin hanskat ja ainakin itse vielä noissa välillä olleissa -10 asteen keleissä meni erittäin hyvin eikä kädet palelleet ilman alushanskoja. Koko on tosiaan pari kokoa normaalia suurempi. Ja omasta mielestä minulla vielä kädet palelee normaalia helpommin.

Ostin Roecklin Villach Triggerit. Katotaan mitä sanoo, kun saa muutaman lenksun ensin alle.

Lainaan ketjua: tämä on ennemminkin etsintäkuulutus. Nämä hanskat, (Diadora Glove 4 Saeson) olisivat mielestäni täydelliset, jos olisivat numeroa suuremmat. Ostin suurimmat, jotka löytyivät, ovat itse asiassa naisten koko L. Olen koettanut löytää samoja hanskoja, joko miesten kokoa L tai naisten kokoa XL, mutta eipä tunnu löytyvän mistään. Ostan vaikka käytetyt, jos jollakulla sattuisi olemaan ylimääräisenä.

Nämä ostin. https://larunpyora.com/tuote/endura-...f-glove-black/
    Pakkasta oli -5 ja kädet hikoili ja hanskat aivan märän. Eli luultavasti kovemmalla pakkasella toimii.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cokekola Katso viesti
    Lainaan ketjua: tämä on ennemminkin etsintäkuulutus. Nämä hanskat, (Diadora Glove 4 Season)
    Norjasta näyttäisi löytyvän, vieläpä ihan hyvään hintaan

Hämmästyttävän hankalaa tosiaan. Valmistajan tuotekoodilla voisi löytyä, mutta kun ei löydy sitäkään

Joskus on saattanut käydä niinkin että nimi ja ulkoasu ovat vaihtuneet, kun valmistaja on uudistanut mallistonsa, mutta käytännössä sama tuote on ollut edelleen olemassa ja saatavilla. Diadoralla vain on niin kelvottomat ja rasittavat sivut ettei jaksa uskoa mitään löytävänsä.

Foxcompista hankittu Spessu Elements -hanskat. Vielä kun tulisi pakkaset....
    https://road.cc/content/review/25303...ment-20-gloves

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Norjasta näyttäisi löytyvän, vieläpä ihan hyvään hintaan

Hämmästyttävän hankalaa tosiaan. Valmistajan tuotekoodilla voisi löytyä, mutta kun ei löydy sitäkään

Joskus on saattanut käydä niinkin että nimi ja ulkoasu ovat vaihtuneet, kun valmistaja on uudistanut mallistonsa, mutta käytännössä sama tuote on ollut edelleen olemassa ja saatavilla. Diadoralla vain on niin kelvottomat ja rasittavat sivut ettei jaksa uskoa mitään löytävänsä.
    Kiitos avusta. Eipä näytä tuo norjalainen liike toimittavan Suomeen. Harmi, että olen menossa Norjaan seuraavan kerran vasta huhtikuussa. Näissä käsineissäkään ei löydy tuotekoodia, ainoastaan valmistusaineet, pesuohje ja koko. Olen myös todennut, että Diadorn sivustolta on melko mahdoton löytää haluamaansa tietoa.

Samanlaisia aiheita

1. Hyvät talvihanskat?
    By Reiska666 in forum Varusteet
    Vastaukset: 322
    Viimeinen viesti: 06.03.2017, 22.52
  2. Isot talvihanskat
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 13.11.2016, 07.33
  3. Hybridisuosituksia kaivataan
    By Rontus in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 20