BikeshopElectrobikeCanyonShimanoPartioaitta
Sivu 4 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 397

Aihe: Garmin EDGE 530/830

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Mitenkäs toimii se kaukosäädin joka on liitettävissä näihin edgeihin? Kuvia olen selaillu, näitä on asennettu ohjaustangon jarrukahvahupun kylkeen. Miten kädet istuu hupuille ajon aikana, onko kaukosäädin liikaa tiellä vai ei ollenkaan? Mietin vaan et olis vaan mukava pikku "hi-tech" lisä ja kyl varmaan mukavampi siitä painella kuin 530:n melko tunnottomista nappuloista..
    Mulla on tuo kahvakumin alapuolella. Hyvä se on, pystyy vaihtamaan sivua irrottamatta käsiä ja merkkaamaan kierroksen. Ei ole tiellä kun löytyy hyvä paikka omiin tarpeisiin.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Kyl toi kaukosäädin olis hyvä hankkia.. tänään lenkillä oli testimielessä navigaattori päällä, se kysyi usein "lasketaanko reitti uudestaan" tjms nii ei ollu kiva painella nappeja suoraan mittarista samalla ku polkee..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Tuo mitta ei ole aivan tarkka. Minulla on kahdessa pyörässä nopeusanturi ja mittaamani ympärysmitta oli hiukan eri kuin Garminin kalibroima, muistaakseni heittoa oli muutama sentti.
    Hmm, Pitäisiköhän kalibroida manuaalisti.. hämärästi muistelen nähneeni edgessä asennusvalikoissa kohdan jossa voi syöttää ympärysmittaa jne.. oisko näin. Pitää tutkia edgeä seuraavan kerran kun otan sen pyörästä käsiini..

^Pystyy syöttämään manuaalisesti kun menee sinne missä on ne yhdistettyjen anturien tiedot. Valitsee sieltä tuon nopeusanturin ja sen asetuksista sitten ympärysmitta.

Mulle on riittänyt tuo automaattinen kalibrointi, kun ei nämä mitään tarkkuuslaitteita ole. Jo etu- ja takarenkaan välillä on eroa käytännön halkaisijassa. Lisäksi eturengas "kulkee" pidemmän matkan kuin takarengas. Keskiö ja satula sitten varmaan siitä väliltä... eli mikä se oikea matka sitten onkaan.

"Jo etu- ja takarenkaan välillä on eroa käytännön halkaisijassa. Lisäksi eturengas "kulkee" pidemmän matkan kuin takarengas."

Johtuneeko vapusta vai mistä mutta nyt ei avaudu tämä logiikka, autatko?

^Etu- ja takarengas eivät kulje samaa reittiä. Tämän voi todeta, kun ajelee vaikka hiekalla ristiin rastiin. Takarengas oikoo aina mutkissa. Lisäksi eturengas kiemurtelee aina hiukan. Ei se paljoa tee, mutta pitkällä matkalla kuitenkin jotain. Pointti oli siinä, että ei nämä mitään tarkkuusvehkeitä ole.

^ah. Lähdin hakemaan selitystä rengaspaineista, kunnes hyydyin. Kiitos selvennyksestä.

Tuosta aiemmin mainitusta säähälyytyksestä näkyy oleva juttua garminin sivuilla, on kaiketi apple-pohjainen ongelma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti opadude Katso viesti
    Tuosta aiemmin mainitusta säähälyytyksestä näkyy oleva juttua garminin sivuilla, on kaiketi apple-pohjainen ongelma.
    Tuollaista ei minun silmiini ole foorumilla osunut, mutta säähälytykset sai pois päältä sieltä Garminin appsin asetuksista; testattu tosin vasta iPhonella ja 820 edgellä. Ongelma lieneekin juuri se, että tuo appsi on kuraa ja ne hälytykset saattavat mennä taas itsestään päälle. Ilmeisesti joku garminin appsin päivitys oli syypää noihin hälytyksiin.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Tuollaista ei minun silmiini ole foorumilla osunut, mutta säähälytykset sai pois päältä sieltä Garminin appsin asetuksista; testattu tosin vasta iPhonella ja 820 edgellä. Ongelma lieneekin juuri se, että tuo appsi on kuraa ja ne hälytykset saattavat mennä taas itsestään päälle. Ilmeisesti joku garminin appsin päivitys oli syypää noihin hälytyksiin.
    https://forums.garmin.com/sports-fit...can-t-turn-off

Huomasin tänään sattumalta, että viime sunnuntaina päivällä ajettu lenkki oli 830:lla tallentunut ajetuksi lauantai-iltana. Olen ymmärtänyt että laite päivittää kellonsa GPS:lla ja esim. traineriharjoituksiin sisällä voi tulla väärä aika kun ei ole GPS-yhteyttä. Nyt siis kuitenkin ajoin ulkona ja GPS-yhteys oli koska reitti tallentui oikein. Yleensä lenkillä myös seuraan kellonaikaa mittarista ja se oli muistaakseni oikea, päivämääräähän laitteesta ei kai näe. Olisikohan selityksenä se, että lähtöni oli sen verran nopea että suoritusta käynnistäessäni kello oli väärässä ja näin ollen koko suoritus kirjautui väärälle päivälle ja kellonajalle?

Eikö täs 530 mittarissa ole suoraan eri pyörille asetuksia? Aamulla työmatkalle otin maastopyörän maantiepyörän sijaan ja unohdin kännykästä tehdä se hankala "poista pyörä käytöstä ja ota käyttöön asetukset" .. kyl harmitti.. 20v sitten mulla oli polarin rannekello jossa oli muistit kahdelle pyörälle, oli kätevää ennen lenkkiä valita pyörä 1 tai pyörä 2 väliltä..

^ Samaa mietin itsekkin tällä viikolla, kun otin toisen maantiepyörän käyttöön. Nopealla selaamisella en löytänyt itse laitteesta mitään valikkoa.

Edge 510 sai valittua nimetyistä pyöristä halutun ja kilometrit meni sen alle. Garmin ohjeistaa luomaan profiilin eri pyöräilytyypeille, mutta erotteleeko tuo ajetut kilometrit vai vaikuttaako vain garminin näyttönäkymään? Täs on varmaan haluttu vähentää valikoita, mutta sekoittaa vain itseäni.

You can create activity profiles for each type of biking. For example, you can create a separate activity profile for training, for racing, and for mountain biking. The activity profile includes customized data pages, activity totals, alerts, training zones (such as heart rate and speed), training settings (such as Auto Pause® and Auto Lap®), and navigation settings.

Eikö täs 530 mittarissa ole suoraan eri pyörille asetuksia? Aamulla työmatkalle otin maastopyörän maantiepyörän sijaan ja unohdin kännykästä tehdä se hankala "poista pyörä käytöstä ja ota käyttöön asetukset" .. kyl harmitti.. 20v sitten mulla oli polarin rannekello jossa oli muistit kahdelle pyörälle, oli kätevää ennen lenkkiä valita pyörä 1 tai pyörä 2 väliltä..

Sent from my iPhone using Tapatalk

830:ssä onnistuu "varusteen", eli tallennetun pyörän vaihtaminen connect applikaation kautta jälkikäteen suoritukseen - luulis onnistuvan myös 530:ssa?
    Avaa suoritus, näpäytä niitä kolmea pistettä oikeassa yläkulmassa, valitse lisää / poista varuste ja valitse oikea pyörä.

Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teve Katso viesti
    830:ssä onnistuu "varusteen", eli tallennetun pyörän vaihtaminen connect applikaation kautta jälkikäteen suoritukseen - luulis onnistuvan myös 530:ssa?
    Avaa suoritus, näpäytä niitä kolmea pistettä oikeassa yläkulmassa, valitse lisää / poista varuste ja valitse oikea pyörä.

Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?

Totta tosiaan, siitä "kolme pistettä" täppäämällä pääsi varusteisiin ja vaihtamaan tämänpäiväisen suorituksien välinettä ja samalla molempien pyörien ajetut kilsamäärät korjaantui oikeiksi hyvä juttu.. ei täs sit mitään ongelmaa mut silti jäi vähän kaivelemaan se ku itse garminissa ei ole mahdollista valita väline ennen lenkille lähtöä silloin kun kännykkä on repussa ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tämä selvensi, kiitos. Tiedänpä tästä lähtien boikotoida Strava appia ja ladata reitit "suoraan" Garminin omiin reitteihin ja sieltä käyttöön.
    Tämäkin ongelma on nyt ratkaistu, kun Stravan ja Komootin reitit saa tästä päivästä lähtien synkattua suoraan Garminin omiin reitteihin. Tämän toimivuus täytyy testata vielä, mutta jos toimii luvatusti niin hyvä päivitys kaikkiin Garminin laitteisiin.

https://www.dcrainmaker.com/2020/05/...ecade-old.html
    Sometimes the same is different, but mostly it's the same

Eilisellä lenkillä Edge 530 jäätyi totaalisesti kesken kaiken. Ei reagoinut mihinkään nappeihin enää ollenkaan. Ei auttanut muu kuin buutti eli molemmin puolin ylimpien nappien pitäminen yht'aikaa pohjassa muutaman sekunnin ajan.
    Merida Scultura 5000 (15,5 k) / GT Grade (12,5 k) / Ridley X-Fire (47 k) / Cannondale Quick 3 (3,2 k) (Myydyt: 26 k)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teve Katso viesti
    Itse olen tämän ratkaissut niin, että mulla on oletuspyöränä "Unknown" sekä Stravassa että Garmin Connectissa. Sitten joka lenkin jälkeen vaihdan tilalle oikean. Ja jos joskus unohtuu vaihtaa, on se virheellinen lenkki helpompi löytää sen tuntemattoman alta eikä se myöskään pasko muiden tilastoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Eilisellä lenkillä Edge 530 jäätyi totaalisesti kesken kaiken. Ei reagoinut mihinkään nappeihin enää ollenkaan. Ei auttanut muu kuin buutti eli molemmin puolin ylimpien nappien pitäminen yht'aikaa pohjassa muutaman sekunnin ajan.
    Minulla on käynyt tämä sama kertaalleen viime syksynä. En muista mikä firmware versio oli, mutta nyt olen päivittänyt aina uusimpaan betaan sitä mukaan, kun niitä on tullut niin en ole ongelmia havainnut enkä sensoreiden pätkimistä.

Mutta onko muille tullut jo trailforksin 2020 kartat? Minulla ei ja viime vuonna 2019 karttojen kanssa oli sama juttu, että hirveän support rumban jälkeen sai ne tulemaan mittariin

Joo, päivitin firmwaren, joka minun laitteessani oli oston jäljiltä.
    Merida Scultura 5000 (15,5 k) / GT Grade (12,5 k) / Ridley X-Fire (47 k) / Cannondale Quick 3 (3,2 k) (Myydyt: 26 k)

Onko kenelläkään käytössä Garminin lisäksi Polarin laitteita? Liikkuuko tieto näiden kahden nettipalvelun välillä miten vaivattomasti? Tällä hetkellä käytössä Polarin himmelit, mutta haaveissa ottaa pyörän tangolle 530. Polarin Flow olisi jatkossakin SE juttu. Kolmannen osapuolen appia siirto taitaa tarvita. Ja automaattisesta siirrosta taitaa olla turha unelmoida.. Kokemuksia anyone?

Hep, täällä sekakäyttäjä. Tangossa 530 ja ranteessa Vantage. Koska haluan keskittää eri lajit Polarin palveluun, käytän pyörälenkeillä molempia eli lähtiessä molemmat käyntiin. H10 jakaa sykkeet molempiin.
    Tietysti joku kolmannen osapuolen automaagisesti tapahtuva tiedonsiirto olisi hyvä, mutta mennään nyt tällä periaatteella.

Navigointilaiteamatöörin (tyhmä) kysymys: saako näihin Garmineihin (Edge530 tai Edge830 tai vaikka Etrex Touch 35) siirrettyä RideWithGps:llä suunnitellun reitin ajonaikaista navigointia varten? Siis valmiiksi suunnitellun jäljen seurattavaksi.

^saapihan toki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istumatyöläinen Katso viesti
    Navigointilaiteamatöörin (tyhmä) kysymys: saako näihin Garmineihin (Edge530 tai Edge830 tai vaikka Etrex Touch 35) siirrettyä RideWithGps:llä suunnitellun reitin ajonaikaista navigointia varten? Siis valmiiksi suunnitellun jäljen seurattavaksi.
    Jep, Garmin linkittyy tuohon RWG tiliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkol82 Katso viesti
    Onko kenelläkään käytössä Garminin lisäksi Polarin laitteita? Liikkuuko tieto näiden kahden nettipalvelun välillä miten vaivattomasti? Tällä hetkellä käytössä Polarin himmelit, mutta haaveissa ottaa pyörän tangolle 530. Polarin Flow olisi jatkossakin SE juttu. Kolmannen osapuolen appia siirto taitaa tarvita. Ja automaattisesta siirrosta taitaa olla turha unelmoida.. Kokemuksia anyone?
    Mitä dataa haluaisit siirtää?
    Polar kerää kaiken tarvittavan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tämäkin ongelma on nyt ratkaistu, kun Stravan ja Komootin reitit saa tästä päivästä lähtien synkattua suoraan Garminin omiin reitteihin. Tämän toimivuus täytyy testata vielä, mutta jos toimii luvatusti niin hyvä päivitys kaikkiin Garminin laitteisiin.
    Jotenkin tämän jälkeen meni tuo Garminin (Edge 830) Courses melko sekavaksi. Mulle olisi käynyt kyllä pitää kaikki erikseen. Nyt mulla on siellä ihan random-reittejäkin, joita en varmasti ole suunnitellut enkä ajanutkaan. Tai muistaisin kyllä, jos olisin ajanut jonkun 100+ km lenkin.

Wahoossa on tämä toteutettu fiksusti niin, että reitin nimestä näkee mistä järjestelmästä se on tullut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mitä dataa haluaisit siirtää?
    Polar kerää kaiken tarvittavan
    Alkuperäinen ajatus oli, että hoitelisi pyörälenkit Garminilla ja muut treenit Polarilla. Vantagen voisi tietysti pitää ranteessa tallentamassa lenkkien aikana, watitkin tulisi talteen kun kampi tarjoaa antit ja bleet. Mutta helpommalla pääsisi jos olisi keino siirtää treenidata garminin palvelusta flow:hun automatik. Silloin välttyisi kahden laitteen yhtäaikaiselta räpläämiseltä, yhdenkin laitteen räpläämisessä on ihan tarpeeksi.

Eipä nuo juuri kilpailevien järjestelmien välillä nuo siirrot toimi. Veikkaan ettei kukaan sykemittarivalmistaja (Garmin, Polar, Suunto, etc) ole tehnyt sellaista rajapintaa omaan järjestelmäänsä, mihin saisi helposti integroitua jotain muuta edes kolmannen osapuolen "datapumppua".

Useinhan noissa on vielä se tieto, että millä mittarilla on suoritus tehty ja sen perusteellakin sitten ko. suoritus voidaan järjestelmässä hylätä.

Itse käytän usein lenkeillä kahta Garminia, Fenixiä ja Edgeä. Fenix hoitaa kaiken mittaamisen & näyttää mun fysiologiset datat (sykkeet ja muut), Edge sitten fillarin tiedot, kuten kadenssin, nopeuden, ajomatkan, jne... Ennen mulla oli Suunto sykemittarina ja senkin kanssa toimin niin, että Suunto näytti sykkeet, ym ja Wahoo sitten fillarin tiedot. Rannekone kuitenkin loggaa kaiken datan, joten sitä kautta sitten kaiken saa talteen.

Mutta onhan kahden laitteen kanssa välpätessä sitten kaksi laitetta.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 17.31
  2. Garmin edge explore vs Garmin edge 820
    By JOR in forum Varusteet
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.03.2019, 15.20
  3. Garmin edge
    By lpjsalminen in forum Varusteet
    Vastaukset: 4