Mä sammutan sen aina. Pihalle ku meen, niin laitan mittarin päälle ja hanskat käteen saatuani laite on jo löytänyt GPS:in, yhdistänyt sykevyön ja puhelimen. En oo lepotilaa käyttänyt kuin kahvitauoilla.
Jos nyt yleisesti voi näitä Garminin pyöräilytietokoneita kommentoida, niin mun mielestä niissä ei laatu vastaa millään tavalla hintaa. Edge 530:ssa osat mistä se muodostuu, maksavat sen n. 20€. Ominaisuuksia näissä on "paljon" mutta ennemminkin voisi kilpailla ominaisuuksien laadulla kuin määrällä. Lisäksi käytettävyys on jossain surkean ja paskan välimaastossa. Valikkoa valikon perään. Ja se, että softa on vielä kaatumatautista vuosi pari julkaisun jälkeen, on aika noloa. Ehkä tämä kertoo vaan siitä että markkinajohtajalla ei oikeasti ole kilpailijoita ja tarvetta parantaa.
No ei mulla ole ainakaan Fenix 6:sta pahaa sanaa verrattuna vaikka Suunnon Spartaniin. Lisäksi Garminissa viehättää se, että kaikki laitteet löytyy samalta valmistajalta. Eli kello, navi, ym. kuten vaikka vaaka.
Mitä Edgen osiin tulee, niin ei kai ne sen kummempia ne osat ole muissakaan? Käytännön erot tulee softasta. Ja Garmin hinnoittelee niin kuin markkinat antaa. Tyhmä halvalla myy, jos muutenkin käy kaupaksi.
Vieläkö softabugit vaivaa 830:stä? Nimimerkillä harkitsee ostoa
^Mihin bugeihin viittaat? Itse en vielä ole suuremmin törmännyt sellaisiin.
Ehkä väärin kysytty kysymys. Törmäsin monenmoisiin ongelmiin nettiä selatessa lähinnä nuita vanhempia garmineita koskien. Siitä vaan tuli mieleen että onko ongelmia esim 830:n kanssa. Hyvä ettei ole ollut bugeja/ongelmia nimittäin 830 hankinta on harkinnassa.. Miten hän takuu jos tilaa Suomen ulkopuolelta.?
Saksasta ostin ja korjaukset yms sujuvasti suoraan garminin kautta toimineet.
En tiedä lasketaanko nämä bugeiksi, mutta alkuun laitteestani puuttui joitain toimintoja joita siinä speksien mukaan piti olla, tämä korjaantunut päivityksissä. Nykyään laite herjaa aika usein puhelinyhteyden katkenneen (iPhone X). Muutenkin puhelinyhteyden muodostumisessa on jnkv kankeutta. Pyörähälytys-toiminto ei ole paras mahdollinen, hälytysääni kuuluu vain laitteesta ja aika hiljaa, puhelimeen tulee vain ilmoitus näytölle, ei mitään ääntä.
Siis helvetti että ärsyttää säähälytykset Eikö niitä nyt saa mitenkään pysyvästi pois? Connect apista saa ne pois mutta palaa aina takas..
Vissiin joku maanantaikappale tämä oma, kun vielä ei ole ollut mitään ongelmia 3kk käytön jälkeen. Alkuun oli kankeutta muodostaa bluetooth-yhteyttä puhelimeen, mutta sekin pysynyt korjaantuneena, kun onnistuin buuttaan oikeassa järjestyksellä laitteet.
Näppäimien heikon laatutuntuman allekirjotan. Käyttöönoton jälkeen aika vähän tarvetta näpytellä niin pysyn elämään näiden kanssa. Ollut jo pidempään Edgejen ominaisuuksia, että joko näppäimet tai kosketusnäyttö on heikko. Toisaalta ei nuo merkittävän paljon eroo siitä mitä nykyelektroniikan laatu on massavalmistajilla. Edellisellä sivulla mainittiin laitteen vaikea sammuttaminen niin sitä virtanappia voi painaa pitkään ettei tarvitse painaa 3 eri nappia.
Kilpailu säälittävän heikkoa näissä ja näkyy tuotteiden softassa ja fyysisessä toteutuksessa. Tuotantomäärät varmasti osittain vaikuttaa. Ei ole täydellistä tuotetta tarjolla niin joutuu valitsemaan sen mukaan mille kriteereille antaa eniten painoarvoa.
Ei mulla ole tullut kertaakaan vielä säähälytyksiä.. 530 laite mulla.. jo jotain yli 400km ajettu sen kanssa.
530 käytössä, laitoin jostain säähälytykset pois päältä eikä ole niitä antanut sen jälkeen. Viime kesästä asti käytössä.
Oon ottanu sään ja säähälytykset pois 530:stä n. 245 kertaa ja aina ne palaa päälle ja laite varoittaa merisäästä. Antaa olla.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Tästä selvis pitämällä power nappulaa pohjassa tarpeeksi kauan
Mitenkäs toimii se kaukosäädin joka on liitettävissä näihin edgeihin? Kuvia olen selaillu, näitä on asennettu ohjaustangon jarrukahvahupun kylkeen. Miten kädet istuu hupuille ajon aikana, onko kaukosäädin liikaa tiellä vai ei ollenkaan? Mietin vaan et olis vaan mukava pikku "hi-tech" lisä ja kyl varmaan mukavampi siitä painella kuin 530:n melko tunnottomista nappuloista..
Tarkoitatko di2 järjestelmän painikkeita vai onko tuohon olemassa joku erillinen laite?
Minulla ollut 830 vuoden verran käytössä, koskaan ei ole mitään säähälytyksiä tullut, en muista laittaneeni niitä pois päältä. Hankin kaukosäätimen helpottamaan käyttöä paksut hanskat kädessä, toimii aika hyvin. Asennettu tuohon hupun sivuun, ei ole tiellä.
Joo, no itse asensin jarrukahvaan siten, että sinne joutuu hiukka kurottelemaan. Otin siitä kaken adapterista pois sen kumipehmusteen ja siinä muovisessa palassa on reikä keskellä. Sen sitten asemoin kahvassa olevan kohouman päälle, niin istuu aika tukevasti. Tosiaan käytössä joutuu hiukka kurottamaan, mutta eipä sitä koko aikaa räplätä.
Tämä siis grävelissä. Täpärissä sitten on se mtb-mount käytössä ja kake vasemmalla.
Jos pyörässä on nopeusanturi, mittaako Garmin ajetun matkan sillä vai GPS:lla?
^^ ja ^ nopeusanturia käyttää jos sellainen on paritettu laitteeseen. Uusimmat ei tarvitse edes renkaan ympärysmittaa, vaan Garmin kalibroi ne automaattisesti gps:n avulla.
Kirjanmerkit