onactiveImatraElectrobikeFenixRideBikeshop
Sivu 3 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 553

Aihe: Garmin EDGE 530/830

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mcross Katso viesti
    Mulla ainakin 530 laitteen asetukset, toimintoprofiili, tietonäkymät ja sieltä kartta navigoitassa päälle. Niin silloin mulla lakkaa näkymästä karttasivu.
    Tein eilen juuri noin ja sammutin laitteen. Sinnehän se karttasivu taas tänään lenkille putkahti. Sammutatko sä laitteen vai laitatko lepotilaan lenkkien välillä?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Mä sammutan sen aina. Pihalle ku meen, niin laitan mittarin päälle ja hanskat käteen saatuani laite on jo löytänyt GPS:in, yhdistänyt sykevyön ja puhelimen. En oo lepotilaa käyttänyt kuin kahvitauoilla.

Jos nyt yleisesti voi näitä Garminin pyöräilytietokoneita kommentoida, niin mun mielestä niissä ei laatu vastaa millään tavalla hintaa. Edge 530:ssa osat mistä se muodostuu, maksavat sen n. 20€. Ominaisuuksia näissä on "paljon" mutta ennemminkin voisi kilpailla ominaisuuksien laadulla kuin määrällä. Lisäksi käytettävyys on jossain surkean ja paskan välimaastossa. Valikkoa valikon perään. Ja se, että softa on vielä kaatumatautista vuosi pari julkaisun jälkeen, on aika noloa. Ehkä tämä kertoo vaan siitä että markkinajohtajalla ei oikeasti ole kilpailijoita ja tarvetta parantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Jos nyt yleisesti voi näitä Garminin pyöräilytietokoneita kommentoida, niin mun mielestä niissä ei laatu vastaa millään tavalla hintaa. Edge 530:ssa osat mistä se muodostuu, maksavat sen n. 20€. Ominaisuuksia näissä on "paljon" mutta ennemminkin voisi kilpailla ominaisuuksien laadulla kuin määrällä. Lisäksi käytettävyys on jossain surkean ja paskan välimaastossa. Valikkoa valikon perään. Ja se, että softa on vielä kaatumatautista vuosi pari julkaisun jälkeen, on aika noloa. Ehkä tämä kertoo vaan siitä että markkinajohtajalla ei oikeasti ole kilpailijoita ja tarvetta parantaa.
    Heti kun joku tekee parempia laitteita kuin Garmin, niin mä vaihdan. Hinnalla ei väliä.

No ei mulla ole ainakaan Fenix 6:sta pahaa sanaa verrattuna vaikka Suunnon Spartaniin. Lisäksi Garminissa viehättää se, että kaikki laitteet löytyy samalta valmistajalta. Eli kello, navi, ym. kuten vaikka vaaka.

Mitä Edgen osiin tulee, niin ei kai ne sen kummempia ne osat ole muissakaan? Käytännön erot tulee softasta. Ja Garmin hinnoittelee niin kuin markkinat antaa. Tyhmä halvalla myy, jos muutenkin käy kaupaksi.

Vieläkö softabugit vaivaa 830:stä? Nimimerkillä harkitsee ostoa

^Mihin bugeihin viittaat? Itse en vielä ole suuremmin törmännyt sellaisiin.

Ehkä väärin kysytty kysymys. Törmäsin monenmoisiin ongelmiin nettiä selatessa lähinnä nuita vanhempia garmineita koskien. Siitä vaan tuli mieleen että onko ongelmia esim 830:n kanssa. Hyvä ettei ole ollut bugeja/ongelmia nimittäin 830 hankinta on harkinnassa.. Miten hän takuu jos tilaa Suomen ulkopuolelta.?

Saksasta ostin ja korjaukset yms sujuvasti suoraan garminin kautta toimineet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani_P Katso viesti
    Vieläkö softabugit vaivaa 830:stä? Nimimerkillä harkitsee ostoa
    En tiedä lasketaanko nämä bugeiksi, mutta alkuun laitteestani puuttui joitain toimintoja joita siinä speksien mukaan piti olla, tämä korjaantunut päivityksissä. Nykyään laite herjaa aika usein puhelinyhteyden katkenneen (iPhone X). Muutenkin puhelinyhteyden muodostumisessa on jnkv kankeutta. Pyörähälytys-toiminto ei ole paras mahdollinen, hälytysääni kuuluu vain laitteesta ja aika hiljaa, puhelimeen tulee vain ilmoitus näytölle, ei mitään ääntä.

Siis helvetti että ärsyttää säähälytykset Eikö niitä nyt saa mitenkään pysyvästi pois? Connect apista saa ne pois mutta palaa aina takas..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Siis helvetti että ärsyttää säähälytykset Eikö niitä nyt saa mitenkään pysyvästi pois? Connect apista saa ne pois mutta palaa aina takas..
    Mitä on säähälytykset? Mulla on 520 Plus, niin en tiedä jos tämä on joku 530/830 ominaisuus. Kertooko se tasaisin väliajoin, että sää on paska?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Vissiin joku maanantaikappale tämä oma, kun vielä ei ole ollut mitään ongelmia 3kk käytön jälkeen. Alkuun oli kankeutta muodostaa bluetooth-yhteyttä puhelimeen, mutta sekin pysynyt korjaantuneena, kun onnistuin buuttaan oikeassa järjestyksellä laitteet.

Näppäimien heikon laatutuntuman allekirjotan. Käyttöönoton jälkeen aika vähän tarvetta näpytellä niin pysyn elämään näiden kanssa. Ollut jo pidempään Edgejen ominaisuuksia, että joko näppäimet tai kosketusnäyttö on heikko. Toisaalta ei nuo merkittävän paljon eroo siitä mitä nykyelektroniikan laatu on massavalmistajilla. Edellisellä sivulla mainittiin laitteen vaikea sammuttaminen niin sitä virtanappia voi painaa pitkään ettei tarvitse painaa 3 eri nappia.

Kilpailu säälittävän heikkoa näissä ja näkyy tuotteiden softassa ja fyysisessä toteutuksessa. Tuotantomäärät varmasti osittain vaikuttaa. Ei ole täydellistä tuotetta tarjolla niin joutuu valitsemaan sen mukaan mille kriteereille antaa eniten painoarvoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mitä on säähälytykset? Mulla on 520 Plus, niin en tiedä jos tämä on joku 530/830 ominaisuus. Kertooko se tasaisin väliajoin, että sää on paska?
    Aika lailla näin. Eli tulee ilmoitus "Weather warning", tms. En tiedä onko tuo jonkun app:in ominaisuus ja sen poistamalla siitä pääsisi eroon. 830/530-laitteisiin saa ladattua niitä erillisiä pikku sovelluksia ja sää on yksi.

Ei mulla ole tullut kertaakaan vielä säähälytyksiä.. 530 laite mulla.. jo jotain yli 400km ajettu sen kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Aika lailla näin. Eli tulee ilmoitus "Weather warning", tms. En tiedä onko tuo jonkun app:in ominaisuus ja sen poistamalla siitä pääsisi eroon. 830/530-laitteisiin saa ladattua niitä erillisiä pikku sovelluksia ja sää on yksi.
    En usko, että liittyy mihinkään ladattuun sovellukseen. Minä en ole yhtään appsia ladannut, mutta (meri)sääilmoituksia pukkaa ainakin 820 ja 530. En muista, onko myös vanhaan 520-laitteeseen tullut, mutta saattaa olla.
    Rule #1: Obey The Rules

530 käytössä, laitoin jostain säähälytykset pois päältä eikä ole niitä antanut sen jälkeen. Viime kesästä asti käytössä.

Oon ottanu sään ja säähälytykset pois 530:stä n. 245 kertaa ja aina ne palaa päälle ja laite varoittaa merisäästä. Antaa olla.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Oon ottanu sään ja säähälytykset pois 530:stä n. 245 kertaa ja aina ne palaa päälle ja laite varoittaa merisäästä. Antaa olla.
    Sama vaiva, ja nyt just äsken sammutin laitteen mutta jäi tuo sammutuskuvake näyttöön eikä tapahdu enää mistään nappulasta mitään, huoh..

Tästä selvis pitämällä power nappulaa pohjassa tarpeeksi kauan

Mitenkäs toimii se kaukosäädin joka on liitettävissä näihin edgeihin? Kuvia olen selaillu, näitä on asennettu ohjaustangon jarrukahvahupun kylkeen. Miten kädet istuu hupuille ajon aikana, onko kaukosäädin liikaa tiellä vai ei ollenkaan? Mietin vaan et olis vaan mukava pikku "hi-tech" lisä ja kyl varmaan mukavampi siitä painella kuin 530:n melko tunnottomista nappuloista..

Tarkoitatko di2 järjestelmän painikkeita vai onko tuohon olemassa joku erillinen laite?

Minulla ollut 830 vuoden verran käytössä, koskaan ei ole mitään säähälytyksiä tullut, en muista laittaneeni niitä pois päältä. Hankin kaukosäätimen helpottamaan käyttöä paksut hanskat kädessä, toimii aika hyvin. Asennettu tuohon hupun sivuun, ei ole tiellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Mitenkäs toimii se kaukosäädin joka on liitettävissä näihin edgeihin? Kuvia olen selaillu, näitä on asennettu ohjaustangon jarrukahvahupun kylkeen. Miten kädet istuu hupuille ajon aikana, onko kaukosäädin liikaa tiellä vai ei ollenkaan? Mietin vaan et olis vaan mukava pikku "hi-tech" lisä ja kyl varmaan mukavampi siitä painella kuin 530:n melko tunnottomista nappuloista..
    Joo, no itse asensin jarrukahvaan siten, että sinne joutuu hiukka kurottelemaan. Otin siitä kaken adapterista pois sen kumipehmusteen ja siinä muovisessa palassa on reikä keskellä. Sen sitten asemoin kahvassa olevan kohouman päälle, niin istuu aika tukevasti. Tosiaan käytössä joutuu hiukka kurottamaan, mutta eipä sitä koko aikaa räplätä.

Tämä siis grävelissä. Täpärissä sitten on se mtb-mount käytössä ja kake vasemmalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Tarkoitatko di2 järjestelmän painikkeita vai onko tuohon olemassa joku erillinen laite?
    On joo ihan erillinen laite, garminin sivuilta löytyy edge lisälaitteet tjms, nii siinä on kaukosäädin, semmoinen pieni kiekko jossa kolme nappia. Googlettamalla löydät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    https://buy.garmin.com/en-US/US/p/146078

Jos pyörässä on nopeusanturi, mittaako Garmin ajetun matkan sillä vai GPS:lla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Jos pyörässä on nopeusanturi, mittaako Garmin ajetun matkan sillä vai GPS:lla?
    Nopeusanturilta näyttäis mittaavan, perustelen väitteeni sillä että sama työmatka lyheni 200-300 metrillä kun asensin nopeusanturin. Eli pelkkä GPS mittasi saman matkan hieman pitemmäksi.

^^ ja ^ nopeusanturia käyttää jos sellainen on paritettu laitteeseen. Uusimmat ei tarvitse edes renkaan ympärysmittaa, vaan Garmin kalibroi ne automaattisesti gps:n avulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^^ ja ^ nopeusanturia käyttää jos sellainen on paritettu laitteeseen. Uusimmat ei tarvitse edes renkaan ympärysmittaa, vaan Garmin kalibroi ne automaattisesti gps:n avulla.
    Tuo mitta ei ole aivan tarkka. Minulla on kahdessa pyörässä nopeusanturi ja mittaamani ympärysmitta oli hiukan eri kuin Garminin kalibroima, muistaakseni heittoa oli muutama sentti.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 16.31
  2. Garmin edge explore vs Garmin edge 820
    By JOR in forum Varusteet
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.03.2019, 14.20
  3. Garmin edge
    By lpjsalminen in forum Varusteet
    Vastaukset: 4