Giant
Sivu 1 / 44 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1312

Aihe: Tunturi eMax

Tunturi eMax

Tälle pyörälle ei ollut vielä ketjua. Oma on vielä kaupassa valoasennusta odotellessa. Minulla on vähän kysymyksiä pyörästä.

- Onko satulaputki avoin alaspäin, eli saako stealth dropperin asennettua?
    - Mahtuukohan Mastodon kääntymään ilman erikoiskorkeaa ohjauslaakeria?
    - Onko tässä ohjaustangon paksuus 35 mm?

Pyörässä on ilmeisesti Alex Rims Cherokee vanteet, onkohan nämä edes tubeless ready? Ilmeisesti pitää teipata vanteet itse.

Minkämallisilla Jumbo Jimeillä olette pyöränne saaneet? Koeajopyörässä oli jotkut Competition-malliset joista Schwalbe kertoo että ei rullaa yhtä hyvin kuin Addix Speedgrip. Myyntikuvissa on Addix Speedgrip (tunnistaa sinisestä lätkästä).

Itse 175 cm, tilasin 43 cm koossa.

Satulaputkessa on alapäässä reikä, putkea joutunee hiukan pujottelemaan, mutta onnistunee. Ahtaus tulee kun vie putken yläkolmiolle, rungon alapää on aika ahdas moottoritilassa, saattaa kuitenkin onnistua viedä sisällä. Huomasin tämän kun vein moottorilta valolle johdot.
    Mastodon varmaan menee ilman korotettua koolia.
    Kuvista saa ehkä jotain tolkkua. Toivottavasti näistä jotain apuja.
    Niin ja sinistä merkintää ei ainakaan mun renkaissa.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lisätään vielä mittoja: tanko 35mm ja stemmi 65mm.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kiitos näistä.

Kysymys: Mitkä nastarenkaat ostaisitte kyseiseen pyörään (tai yleensäkin fatbikeen)

Kävisiköhän nämä kun ei tekisi mieli 300e pistää renkaisiin.
    Chaoyang 26" 120-559 (26x4.9) Fat Biken nastarengas

Minulla ei ole kokemusta noista Chaoyangeista. Dillinger 5 on tähän asti ollut valintani, niitä saa aina välillä käytettyinä. Tälle kaudelle ostin Terrene Johnny 5:et.

Mastodon Pro 120 mm meni näppärästi tuohon tunturiin. Nuppi ei ota alaputkeen, mutta älä laita sormia väliin kun tunkkaat pyörää aitojen yli kuvarastihaussa. Tuo 120 mm Mastodon on kuormittamattomana vain noin pari senttiä pidempi kuin jäykkä etuhaarukka.

Jos mielitte 203 mm etujarrua kannattaa hankkia oikeanmallinen adapteri, eli tuollainen;

Tuli teipattua takavanne. Cherokee-vanteessa ei ole samanlaista kunnollista pykälää kuin esim Mulefütissa, vaan vanteen sisällä on muutama pitkittäinen harjanne jotka nyt ilmeisesti kuitenkin toimivat samalla tavalla. Teippaukseen käytin Prismasta ostettua höyrynsulkuteippiä, jota pidin sisurin kanssa vuorokauden ennen litkuttamista. Aivan tiivistä siitä ei tullut vielä, tunnin ajon aikana tippuu paineet 0,45 barista 0,3 bariin.

Pitää kokeilla niin että laittaa vähän lisää litkua, ja 1,5 bar painetta joksikin aikaa. Eiköhän se litku silloin löydä paikkaansa.

IMHO. Tuo ~3ke hinta 540WH akulla ja perustehoilla on kyllä aika sylettävän rajoilla. Plussaa on kuitenkin kohtuulliset osasarjat. Niin ja onhan tuo ihan tyylikäs
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Minulla on vanhempi eMax. Siinä sain vietyä hissitolpan vaijerin rungon sisällä, joskin hermoja se hieman koetteli.

Kyllä siellä reikä on omassakin. Joku johto käy tuolla kääntymässä, saattaa olla takavalon ylimääräiset.

Olisin halunnut vetää takavalon johdon tolpan sisään, mutta ei siellä sellaista kohtaa satulan alla ole että saisi johdon vietyä tolpan sisälle. Pitäisi porata satulatolppa, joka vähän epäilyttää. Kestääköhän jos poraan siihen 3-4 mm reiän?

Siinä miten takahaarukassa on tilaa. Rengas on JJ 4.8" ja ykkösvaihteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kyllä siellä reikä on omassakin. Joku johto käy tuolla kääntymässä, saattaa olla takavalon ylimääräiset.

Olisin halunnut vetää takavalon johdon tolpan sisään, mutta ei siellä sellaista kohtaa satulan alla ole että saisi johdon vietyä tolpan sisälle. Pitäisi porata satulatolppa, joka vähän epäilyttää. Kestääköhän jos poraan siihen 3-4 mm reiän?
    Pitäisi kestää, jos siistit reiän poranterän jäljiltä sekä reikä jää putken sisään.
    -Janne

Näyttää Tunturi emax olevan käytännössä loppu joka paikasta. Onko kenelläkään tietoa, milloin pyörää mahtaisi olla jälleen saatavana. Erityisesti kiinostaa 43cm Front Suspension.

Itse ostin jäykkäkeulaisen ja laitoin itse sellaisen joustohaarukan kun halusin. Vähän kalliimpi se on niin, mutta esim. ebikebrothers.fi on sivujen mukaan jäykkäkeulaista varastossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti flassi Katso viesti
    Kysymys: Mitkä nastarenkaat ostaisitte kyseiseen pyörään (tai yleensäkin fatbikeen)
    Itse hommasin Baiksin loppuunmyynnistä Terrene Waziat kohtuu hintaan. Ainakin arvosteluissa on saanut hyviä arvioita, käytännön kokemusta ei siis itsellä vielä ole.

Mastodon Pro 120 mm meni näppärästi tuohon tunturiin. Tuo 120 mm Mastodon on kuormittamattomana vain noin pari senttiä pidempi kuin jäykkä etuhaarukka.
    Onko sulla standard vai extended-versio? Ainakin valmistajan mukaan JJ 4.8 vaatisi EXT-version, mutta ilmeisesti STD-versioonkin on mahdutettu yli 4 tuuman renkaita.

Tuli teipattua takavanne.
    Omassa pyörässäni tiivistin vanteen litkutusta varten vakuumipussimenetelmällä ja ainakin eMaxin vanne/rengas-kombolla homma sujui helposti. Vannenauhaksi pistin oranssin heijastinteipin ja renkaan sai nousemaan vanteelle 2 litran vesipullosta tehdyllä napsauttimella helposti. Vähäisen kokemuksen perusteella voin suositella ko. menetelmää.

Minulla on std mastodon. Luin pitkään niistä, ja päätös oli std 120 koska siitä saa sellaisen kun haluaa.

Pitää kokeilla vakuumipussia joskus. Paras olisi jos olisi oikeasti TL-vanne.

Taka burppasi tänään hiukan mustavuorella. Onneksi oli pumppu mukana.

Onko kukaan koittanu mahtuuko Emaxissa Bud Blutoon tai Lou taakse? Ainakin jostain olin lukevinani, että Lou mahtus taakse..

Entäs tuo valojen kytkentä. Onko akun sisällä jokin liitin, mistä saa virrat ja jos on, niin tuleeko johto yleensä sähköpyörälle tarkoitetun lampun mukana vai pitääkö se johto ostaa erikseen?

Itse kun tein varauksen n1,5kk sitten paikallisesta kivijalkaliikkeestä niin puhuivat viikosta 44, että emax olisi täällä. Kyseessä siis 48 rockshox malli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Onko kukaan koittanu mahtuuko Emaxissa Bud Blutoon tai Lou taakse? Ainakin jostain olin lukevinani, että Lou mahtus taakse..

Entäs tuo valojen kytkentä. Onko akun sisällä jokin liitin, mistä saa virrat ja jos on, niin tuleeko johto yleensä sähköpyörälle tarkoitetun lampun mukana vai pitääkö se johto ostaa erikseen?
    Bud mahtuu blutoon. Ja taakse mahtuu mikä vaan rengas. En ole vielä saanut mahdollisuutta kokeilla 2XL kumia, mutta JJ 4.8" ympärillä on niin paljon ilmaa että ihmettelisin jos löytyisi kumia joka ei mahdu. Kokeilin Johnny 5 joka myydään 5" leveänä ja se mahtui helposti taakse. Silmämääräisesti se on samankokoinen kuin Bud (joka on samankokoinen kuin Lou).

Moottorin kyljessä on ulosotot valoille. Shimanon E-8000 moottorissa lienevät ihan ruuviliittimillä

https://www.emtbforums.com/community...-to-e8000.975/

Bud mahtuu blutoon. Ja taakse mahtuu mikä vaan rengas.
    Mahtaako mahtua esim. Yeti cross, sehän on 5.50" leveä. Muihin ominaisuuksiin en ota kantaa, mutta tuo levein fättirengas joka itsellä tullut "vastaan"

http://www.chaoyangtire.com/index.ph...name=YETICROSS

Tuo Yeti Cross taitaa oikeasti olla reippaasti alle 5,5" leveä.

Tuossa on kuva missä 4.8" JJ. Tilaa on vielä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Mahtaako mahtua esim. Yeti cross, sehän on 5.50" leveä. Muihin ominaisuuksiin en ota kantaa, mutta tuo levein fättirengas joka itsellä tullut "vastaan"

http://www.chaoyangtire.com/index.ph...name=YETICROSS
    Eipä ole tainnut noita livenä näkyä kuin jossain messuilla esittelyissä.

Mitkäs navat emaxissa on?

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

En itse asiassa tiedä. Pitää ottaa kasetti irti ja kurkkia. Etunapa nyt on aivan sama, mutta minulla on huonoja kokemuksia sunringlen vakio takanavasta, vai oliko novatec?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Kuten Harald jo totesi, Shimanon Step 8000:sessa on erikseen liitin valoille. Se löytyy sieltä moottorin suojakannen alta. Ja valojen mukana tulee yleensä tarvittava johto, jos valot on taroitettu sähkiksille.

Shimanoissa valot pitää vielä erikseen ottaa käyttöön, johon tarvitset Shimanon eTube-ohjelmaa (ja kaapelia & liitäntäboksia) tai sitten kännystä BT:n yli.

Bud mahtuu blutoon. Ja taakse mahtuu mikä vaan rengas. En ole vielä saanut mahdollisuutta kokeilla 2XL kumia, mutta JJ 4.8" ympärillä on niin paljon ilmaa että ihmettelisin jos löytyisi kumia joka ei mahdu. Kokeilin Johnny 5 joka myydään 5" leveänä ja se mahtui helposti taakse. Silmämääräisesti se on samankokoinen kuin Bud (joka on samankokoinen kuin Lou).

Moottorin kyljessä on ulosotot valoille. Shimanon E-8000 moottorissa lienevät ihan ruuviliittimillä

https://www.emtbforums.com/community...-to-e8000.975/
    Koitettiin kaverin emaxiin tuota Budia mun pyörästä ja oisko jotain ~7mm jääny tilaa yläpuolelle ja sivuille, aika tiukkaa saattas tehdä jos ois litkutettuna, mutta noin sisurin kans ainakin menis. Kaveri aiko alkuun hommata otsalampun kypärään, mutta hyvä tietää, että saa noin helposti akulta virtaa lampulle

Mulla on 2XL DT Swissin vanteella tubelessina. Viimeks ku oon sitä mitannu niin oli 128mm. Saattaa ahistaa emaxin haarukassa?

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

Mites Harald on tykänny Emaxista? Pientä sähköfätti kuumetta meinaa itellä pukata, ja tää Emax ois kyllä varteen otettava tai oikeastaan ainut vaihtoehto tällä hetkellä.

Oikein tyytyväinen olen. Kehät olisi saanut olla vaikka Sunringlet, ja etujarru omasta mielestäni 203 mm vakiona. Sain tarjouksen Supernova M99 mini prosta + supernovan takavalosta joiden asennusta koitan vielä fiksata. Valo on väärällä kiinnikkeellä koska 35 mm tanko, ja takavalon johto menee ulkokautta rengastilassa vain parilla nipparilla kiinnitettynä. Ajattelin porata tolppaan reikä, ja vetää sitä kautta kunnes hankin dropperin jolloin pitää taas miettiä asiaa...

Keula vaihtui melko heti mastodoniin, joka on todella hyvä mutta eri aihealue.

Jos jollain on helsingissa 2XL rengas 12x197 mm kiekolla niin voisin tulla koeasentamaan sitä niin saadaan selvyys sille että mahtuuko se suurin rengas vai ei?

Samanlaisia aiheita

1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 14.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 12.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0