Näyttäisi olen 8 ja 7 malleja m-
koossa toukokuussa toimitettavissa jos vain väri miellyttää.
Itsekin kovasti odotan l-kokoa kotiin joko kerkeäisi ensi viikolla perille.
Näyttäisi olen 8 ja 7 malleja m-
koossa toukokuussa toimitettavissa jos vain väri miellyttää.
Itsekin kovasti odotan l-kokoa kotiin joko kerkeäisi ensi viikolla perille.
Eilen tuli viesti canyonilta. "Tilauksesti on aikaistunut".
Hyvällä tuurilla jo ensi viikolla saa on7 alle ja ajamaan pää märkänä.
Samaa odotellessa M koossa, milloinka teit omasi tilauksen Terppari?
Tein tilauksen maaliskuun lopussa ja silloin arvio toimituksesta oli viikolle 18
Täällä myös yksi pyörää odotteleva. Tein tilauksen viikko sitten, tai Gobybike sen oikeastaan teki. Silloin Neuron:ON 7:n toimitusajaksi arvioitiin touko-kesäkuun vaihdetta. Nyt sivuilta ei saa enää tilattua M-koon pyörää, mutta oma pyörä on ilmeisesti tulossa alkuperäisen aikataulun mukaan. Olisihan se kyllä kiva jos toimitus aikaistuisi hieman. Pitkiä viikkoja odotella..
M koon 8 kotiutui ja on näköjään ilmakeulalla. Laitoin samalla kevyet insertit ja litkutin renkaat.
Hiukan on laadussa sanomista, akkukotelon lukko ei ole reiän keskellä ja iskarin yläkiinnikkeestä vähän maali haljennut. Mutta sinänsä pikkuasioita, pääsee poluille ajelemaan ja kokeilemaan mitä tuli hankittua.
Pitäisi lähitulevaisuudessa uusia pakka ja eturatas 2020 malliin. Pakka on jo hommattuna, joten sopivaa eturatasta pitäisi alkaa metsästämään. Pyörän mukana tulee Canyonin oma 34T, jota tietenkään ei voi ostaa heiltä varaosana.
Shimanon uusista ”Linkglideista” tuli uutisia juurikin, lupaavat 300% enemmän kestävyyttä kyseiselle paketille. Tämä tarkoittaisi sitten sitä, että menisi koko voimansiirto uusiksi liipasimia myöden, jos/kun kyseistä mallistoa joskus kesällä saa jostain.
Onko kukaan uusinut eturatasta? Lähinnä kaipailisin kokemuksia vaihtoehdoista, mikä on hyvä ja mikä ei, mitä ottaa huomioon jne.
En ihan ymmärtänyt? Normaalisti eturatasta ei tarvitse vaihtaa samaa tahtia pakan kanssa. Mulla menee ~3-4 pakkaa, ennenkuin eturatason vaihtokunnossa.
Eikös tohon nyt käy ihan Shimanon normiratas?
Itse laiton viime vuonna Shimanon 38T rattaan 34T tilalle. Säästää pakan pieniä rattaita ja silti riittää 42T pakan kanssa mäkeen kuin mäkeen.
2020 vuoden neuron:ON 8.0 on ilmeisesti valmiiksi tubeless teipatut vanteet. Miten -21 vuoden mallissa?
On teipattu 2021 malleissakin. Nopeat tubelessoida.
Pitkään olen odotellut työpaikan kannanottoa Huraxdax työsuhdepyörään ja valmistautunut henkisesti myymään Tunturin eMaxin. Aika vaikealta tuntuu vastausten saaminen, ja pyörien (etenkin customsellaisten) toimitusaikataulut ovat mitä ovat tänä päivänä. Syksyllä saisi huraxdaxin allensa. Pitkään olenkin punninnut itsekseni olisiko kuitenkin kahden pyörän taktiikka parempi, eli antaisi läskin olla jäykkäperä ja hankkisi sähkötäpärin lisäksi. Huraxdaxin hinnalla kun saa melkein sekä Tunturin että neuronnin.
Sopivasti sattui nyt löytymään Neuron:On 7 2019 (alumiinia, 504 Wh akku ei integroitu, 11-speed Xt, XT M8000 180mm jarrut E/T) joka oli vielä kahdella akulla jotka sopivat ristiin eMaxin kanssa. Aika löytö henkilökohtaisille tarpeille, ja nyt on siis kaksi pyörää tallissa joka on myös toimintavarmempaa kun yksi pyörä aina vähän rikki jostain.
Heti kättelyssä huomaa kyllä että edessä on vain kaksimäntäinen satula ja 180 mm levy, joskin XT jarru toimi mielestäni ihan Ok. Nyt kun luin noita aikaisempia keskusteluja jarruista niin pitää kysyä että riittääkö että vaihdan vaan levyn ja satulan adapterin vai pitääkö vielä hankkia matala tai korkea pala erikseen? Satula on BR-M8000.
Jos se ei riitä, niin kai tuohon saa vaihdettu sitten nelimäntäisenkin satulan ja onko se sitten BR-MT520 hyvä vaihtoehti ja orkkis XT-kahva toimii vielä tämän kanssa?
Helpoimmalla pääset, kun ostat koko jarrun eteen nelimäntäisenä ja myyt ton nykyisen pois. Itse vaihdoin pois just edestä Deoren 2-mäntäisen ja hommasin tilalle Sramin Guide RE:n. Meni heittämällä paikalleen.
Ja jos levyn vaihdat isompaan, niin adapteri riittää.
Tuo deore on kuulemma oikein hyvä jarrusatula, enkä haluaisi eriparia kahvat.
Ehkä minä vaan vaihdan levyn ensin, ja katson että riittääkö. Oli jo kädessä levy tänään paikallisessa kivijalassa, mutta kun en tiennyt mitkä palat sopii eikä +23 mm adapteriakaan ollut niin sulattelen vielä.
Kiitos vinkeistä.
Ei kyllä jarrut tuosta XT shimanosta kummene ainakaan vaihtamalla sramiin, jo huollon kannalta valinnan kannattaa tehdä Shimanoon ettei tarvii DOT myrkkyjen kanssa alkaa värkkäämään kuten sramin kanssa joutuu-
Tämä käytännössä samaa tavaraa kuin shimanon tavara, halpaa ja saatavilla. Hyvin on toiminut.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...ineste-Citroen
Canyon Neuron ON 7-9 kiinnostaa. Olen vielä aloittelija, joten ajattelin kysyä neuvoa arvon foorumilaisilta. Riittääkö 130 joustot edessä ja takana. Useammasta lähteestä kuullut ja lukenut, että sähköpyörälle joustoa saisi olla maastossa mielellään enemmän esim 140-160? toki riippuu käytöstä. varmasti menohalut kasvaa kokemuksen myötä, joten onko tarpeen tai järkeä vaihtaa joustoa etuhaarukan/takajouston suhteen ? missä hinnoissa menee jos upgradee etutakajoustot pykälää paremmaksi isommalle joustolle? vai alkaako jo mieluummin spectral ole hankintana parempi? Mites spectral mullet ihan tasaisella ajo esim hiekka tai asfaltti onnistuu onko eroa ajoergonomiassa vs neuron?
Normaaliin ajeluun poluilla 130 riittää vallan mainiosti. Enduroon ei. Joillekin ei riitä mikään.
Itselläni on tuo 8, olisin ysiä himoinnut, mutta tuo 8 oli mitä sai. Ajollaan tuo 130mm riittää kyllä mielestäni mukavasti poluille. Kyllä mä olen kovavauhtisia 40cm korkeita droppeja ajellut ja sellaisia matalia n5m pitkiä hyppyjä eikä tuo jousitus ns mahdoton sellaiseen ole. Tietysti toinen pyörä Strive 170mm keulalla menee noi kuin pumpulissa.
Mun mielestä sama sähkärissä on kuin luomussa, pidempi jousitus on raskaampi. Tietysti jos vetää boostilla koko ajan niin ei se raskaus haittaa.
Löytyisikö 2021-mallia koeistuttavaksi läheltäkään Hyvinkäätä? 176cm kuski, joten lienee M-koko mitä haen?
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Kuminauha muokkasi tätä : 11.05.2021 at 10.01
Meneekö Neuroniin 36 tai 38 hampainen eteen ? Spectraliin ilmeisesti siis menee.
Kiitoksia asiallisista vastauksista ja käyttökokemuksista! Hyvä tietää ettei pyörän rajat tule heti vastaan. Aika kallis sijoitus kuitenkin monelle meistä, joten mielellään sitä sellaisen pyörän mikä riittää myös tuleviin koitoksiin taitojen kehittyessä.
Tuleekos noissa nyt polkimet mukana vai ei? Kun Canyonin E-MTB Buyer's Guide 2021 sanoo, että kaikki sähkömaastopyörät toimitetaan ilman polkimia, mutta Neuron:ON 8:n komponenttien listalta kuitenkin löytyy lisävarusteet kohtasta myös polkimet ja itse tulkitsen tuon kohdan lisävarusteet sellaisiksi lisävarusteiksi, mitkä nimenomaan kuuluu toimitukseen, kun samasta lisävaruste listasta löytyy mm. laturi ja käyttöohjeetkin.
Spectralin mukana ainakin tuli perus muoviset flätit.
Neuron:ON kasissa oli muovilärpäkkeet mukana. Pyörä tuli eilen.
Minkälainen homma on laittaa uuteen neuronniin valot jotka saavat virran akusta?
Uusi jäsen ilmoittautuu joukkoon. Neuronn 7 pitäisi saapua 7-11.6.
Etsiskelin ketjusta juttua adapterista, jonka avulla akkua pystyy lataamaan irti pyörästä, mutta en löytänyt selvää tietoa mistä porukka on sellaisia hankkinut. Kyseessä on kai Shimanon oma osa. Mikähän on malli ja mistä niitä voi tilata? Canyonin sivuilla luki vain että adapteri tarvitaan, mutta ei selvää mallia tms. enkä heidän varuste-osiosta löytänyt.
Mulla on tämmönen adapteri SM-BTE80, sopii ainakin 2020 mallisen pyörän akkuun. Saatavuus noilla on kyllä ollut hankala..
https://ebikebrothers.fi/product/233...80-bt-e8030lle
hartsa24 muokkasi tätä : 18.05.2021 at 09.14
Kirjanmerkit