Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 56

Aihe: canyon neuron:on

canyon neuron:on

on harkinnassa hommata tommoen canyon neuron:on ja olen arponut 5.0 ja 6.0 valiltä, saako viidensadan sijoituksesta rahoilleen vastinetta? itsellä ei ole yhtään hajua osasarjoista, onko 6.0 mitään oleellsesti parempaa kuin 5.0:ssa? https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes...kes/neuron-on/

Siinä 6.0:ssa on lähes kaikki parempaa, ja maksaisin tuon eron melkeinpä jousituksen eroista.
    Mutta tuon Neuronon 6.0 hinnalla saa nyt Spectral:ON 6.0, jossa saa kertaluokaa enemmän vastinetta rahalle monessakin suhteessa.

Spectralia olen myös hatkinnut mutta jotenkin on vaan ollut ajatus neuronissa. Johtunee varmaan siitä että ajatus on ollut siinä, että kun välillä tulisi ajettua vähän tasaisempia reittejä niin se olisi siinä vähän rullaavampi, ehkä takapyörän koko on syy ajatukseen, voi olla että eroa ei juuri huomaisi. Onko spectralin osasarjat parempia kuin neuronin, muuta kuin jousituksen osalta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Siinä 6.0:ssa on lähes kaikki parempaa, ja maksaisin tuon eron melkeinpä jousituksen eroista.
    Mutta tuon Neuronon 6.0 hinnalla saa nyt Spectral:ON 6.0, jossa saa kertaluokaa enemmän vastinetta rahalle monessakin suhteessa.
    Olen aika uusi pyörämaailmassa niin olisin kiitollinen jos kertoisit kuinka Spectral:ON 6.0 mallissa saa enemmän vastinetta rahalle vs Neuron:ON 6.0 ? Kun vertailen pyöriä keskenään niin joustomatka on tietenkin hieman isompi Spectralissa ja siinä on SRAM osat vs Neuron Shimano, mutta en osaa verrata noiden eri valmistajien osasarjoja keskenään niin en pysty hahmottamaan tätä asiaa.

^Spectralon 6.0 vs Neuronon 6.0

- 150mm jousitus vs 130mm. Sähköpyörään en alle 150mm huolis. Kummassakin hyvät osat, spectralin keula selvästi jämerämpi. Omaan spectraliin olen keulan muuttanut 160mm joustolle.
    - Guide Re vs Shimano mt6000, spectralin jarrut on tosi hyvät, Neuronissa ihan ok.
    - XT8000 vs NX eagle, Neuron on näistä parempi, varsinkin kun tarvii alkaa uusia kuluneita niin rahaa kuluu vähemmän. XT vaihtaja on tosi hyvä, NX eagle kehno.
    - Spectralin vakio rengastus on omaan makuun/käyttöön parempi.

Nämä mun omia näkemyksiä. Specralilla takana reilut 3500km puolessa vuodessaja Neuronilla yhdet 10km tyypit metsäpoluilla.

Kiitos vinkeistä. Pidempi joustomatka on kieltämättä aika paljon houkuttelevampi, toisaalta vaihteiden reistailukin ketuttaa. Raha tietty korjaa ongelman, mut ku ei haluis kauheesti budjettii venyttää.

Kannan korteni kekoon Neuron:ON 6.0 osalta. Tuore hankinta minulle (300 km ajettu). Itse en omaan ajooni ole missään vaiheessa kaivannut enempää joustomatkaa, ajotyyli on "säästelemätön", lähinnä kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja mennään aika vaihtelevissa maastoissa. Toimiii minulle erinomaisesti: S-kokoinen runko kun olen aika lyhyt. Rengas tässä runkokoossa on 27,5" josta itse pidän, ketterän tuntoinen. Joustomatka tosiaan riittänyt hyvin, toki välillä koko alue on käytössä mutta enempää en osaa kaivata. Lähinnä paremman jousto-osaston takia päädyin 6.0 versioon vs. 5.0. Varsinaista moitittavaa ei oikeastaan ole ollut.

Mulla kans kokemusta Neuron:ON 6.0:sta reilun viikon ajalta. Olen ollut tosi tyytyväinen pyörään. Runko S-kokoa eli 27.5" rengastuksella. Rullautuvuuteen en osaa muuta sanoa kuin että tarvitseeko siitä isommin sähköpyörässä olla huolissaan kun sähkö kuitenkin avustaa. Oma käyttö on ehkä enemmän ympärivuotista työmatka-ajoa ja silloin tällöin käyntiä paikallisessa Bike Parkissa. Suosittelen kanssa sijoittamaan sen 500 ja hankkimaan 6.0 version.

neuronn 6.0 m koossa tuli sit eilen tilattua. rullaavuutta lähinnä mietin sen kannalta et jos akku sattuis jollain reissulla loppumaan.

Takana 1300 km Neuron ON 5.0:lla. Suosittelisin kurottamaan 6.0:aan, vaikka tuokin ollut hyvä. Etenkin keula tuossa 5.0:ssa on aika rimpula ja vaihdoinkin sen jo järeämpään. Muuten toiminut erinomaisesti vaihtelevassa polkuajossa ja työmatkoilla!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    - 150mm jousitus vs 130mm. Sähköpyörään en alle 150mm huolis.
    Itse en taas halua yli 130-millin joustoa. Tosin kilometrit ja kokemukset päin vastoin kuin sinulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eqro Katso viesti
    Takana 1300 km Neuron ON 5.0:lla. Suosittelisin kurottamaan 6.0:aan, vaikka tuokin ollut hyvä. Etenkin keula tuossa 5.0:ssa on aika rimpula ja vaihdoinkin sen jo järeämpään. Muuten toiminut erinomaisesti vaihtelevassa polkuajossa ja työmatkoilla!
    Miten on toiminut työmatka-ajossa? Ja minkälaista ajoa muuten, minkälainen akkukesto? Ei tietysti pysty ihan absoluuttista vastausta antamaan, mutta suuntaa antava. Tätä harkitsen itse myös tai emaxia.
    Kuinka tämmönen plussa kantaa hangilla/jäillä kun siellä tykkään talvisin ajella myös.

Työmatka-ajossakin toiminut moitteetta, toki sen takia joutunut sadepäiviksi hommaamaan ruman takalokarin (lisäksi viritin takahaarukkaan mudhuggerin etulokarin, mikä toiminut tosi hyvin).

Range vaihtelee avustuksesta riippuen, lähinnä työmatkoja ajellut traililla ja boostilla. Maastoa tullut väännettyä Espoon keskuspuiston juurakkopoluista Ylläksen reitteihin ja toiminut yllättävän hyvin pahemmassakin kivikossa, mutta kuten mainitsin vakiokeulan kyvyt alkoi tulla vastaan ja se päivitin. Ylläksellä hommasin lisäksi laina-akun, mikä oli välttämätön koko päivän retkillä.

Toistaiseksi ainoa isompi tekninen murhe ollut takuuseen vaihdettu hissitolppa. Lisäksi mennyt yhdet ketjut ja yksi takapakka.

Talvella ehdin muutaman kerran ajella hankikannolla ja olihan se huikeaa, vaikkei toki olekaan mikään fätin kantavuus. Nastarenkaissa 29+ valikoima on aika niukka, hommasin 2.8 leveät Terrenen Cake Eaterit, joissa on kyllä rapsakka pito (ja järkyttävä hinta).

Onko tietoa kuinka leveetä kumia tuohon pienempi runkoisen 27,5een voisi mennä? Vakiona näkyy olevan 2,6".

Toistaiseksi ainoa isompi tekninen murhe ollut takuuseen vaihdettu hissitolppa. Lisäksi mennyt yhdet ketjut ja yksi takapakka.
    Uutena Neuronin omistajana kiinnostaa, että mikä vika hissitolppaan tuli? Ja paljonko oli kilometrejä, kun ketjut ja takapakka meni vaihtoon?

Työmatka-ajossakin toiminut moitteetta, toki sen takia joutunut sadepäiviksi hommaamaan ruman takalokarin (lisäksi viritin takahaarukkaan mudhuggerin etulokarin, mikä toiminut tosi
    Oisko kuvaa tuosta virityksestä, siis Mudhuggerista takahaarukassa?

Tässä Mudhuggerin takalokarisovellus.. Nippusiteillä takahaarukassa ja pikkasen muotoiltu alaosasta. Toimii!

Itelläkin oli pitkä vertailu 5.0 Neuronin ja 6.0 Spectralin välillä ja olin jo tilaamassa Spectralia, lähinnä keulan takia, kun sattui outletissa silmään S-kokoinen Neuron 5.0 joka sitten lähti tilaukseen. Mielellään oisin ottanu vaikka runkosettinä kun kuitenki tulee päivitettyä, mutta ehkä parempi näin niin pääsee päästämään heti pahimmat höyryt polulle ilman speksaamista...
    Ei riemulla rajaa kun Konalla ajaa...!

Fiksun näköinen, mistä oot ton mudhuggerin tilannut? Onks etupäässä mitään?

Eteen tilasin tän Canyonin oman, jonka suoja tosin aika rajallinen:
    https://www.canyon.com/fi-fi/gear/ac...rd/114441.html

Mudhuggereita saa vaikka Bikesterista tai Bike-discountista.

Ja aiempaan kysymykseen takapakan ja ketjujen kestosta; noin 800 km meni niillä, mutta oli vähän omaa myötävaikutusta, kun runttasin vääntyneellä takavaihtajan korvakkeella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janh Katso viesti
    Fiksun näköinen, mistä oot ton mudhuggerin tilannut? Onks etupäässä mitään?
    https://www.themudhugger.eu/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarnof Katso viesti
    Onko tuota lyhennetty? Nuo vakiot näyttävät paljon pitemmiltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    Onko tuota lyhennetty? Nuo vakiot näyttävät paljon pitemmiltä.
    Taitaa olla etupäähän suunniteltu lokari laitettu taakse tässä tapauksessa. Tuo taakse suunniteltu mudhugger on sitten pidempi ja suojaa selkääkin kuralta.
    Lahden kuvarastit kartalla http://goo.gl/maps/01MlQ (Päivitetään kun jaksaa ja muistaa )

Tännekkin ilmestyi Neuroni. Lyhyen testilenkin perusteella tuntuu hyvälle, ihan niinkuin vastaaavalla luomu-Nervellä ajaneena odotinkin. Ajoasentoa tunaan hieman ylöspäin ja kylläpä tuo saa monenlaista personointia/päivitystä muutenkin kunhan joutaa tallissa askarteleen.

Lähetetty Mobira Citymanista Tapatalkilla

Niiiin hieno tuolla värillä!
    Onko Iissä paikkoja pidemmille polkulenkeille?

Jaaha, mikähän homma moottorissa. Reilu 20km toimi ookoo kunnes alkoi kytkemään moottorin päälle selvällä nykäyksellä. Eli kun lähtee pyörittämään kampia, tuntuu pieni pykällys ja lähtee vetämään. Vetää kyllä normaalisti muuten mutta aina ku rullaa ja alkaa polkemaan, tuntuu pieni nykäys.

Tuo on ärsyttävä ominaisuus moottorissa, ainakin juuri silloin kun sen alkaa hoksaamaan. Unohtuu kun ajaa.
    Itse aloin kans kiinnittää siihen huomiota eka lenkeillä, nykyään en enää hoksaa sitä vaikka se on siellä.
    On käsittääkseni kaikissa steps8000 moottoreissa, en tiedä onko 7000. Tullee vapaakytkimen ottaessa kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Jaaha, mikähän homma moottorissa. Reilu 20km toimi ookoo kunnes alkoi kytkemään moottorin päälle selvällä nykäyksellä. Eli kun lähtee pyörittämään kampia, tuntuu pieni pykällys ja lähtee vetämään. Vetää kyllä normaalisti muuten mutta aina ku rullaa ja alkaa polkemaan, tuntuu pieni nykäys.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...08#post2846908

Mudhuggereista ollut puhetta tässä ketjussa niin tässä kuva omasta Neuronista Mudhuggereilla. Etupyörässä Shorty X ja takana Standard Rear. Pyöräkoko 27.5".

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Vai semmonen ominaisuus. Varmaan olin niin tärinöissä uutukaisesta että tuossa kohtaa lenkkiä vasta alkoi hahmottaa todellisuutta

Muuten tuntuu oikeen hyvälle ja menee polkua todella ketterästi. Verrokkina toimii kaverilta lainassa ollut Turbo Levo fsr 6fattie, ja Neuronn menee todella paljon kevyemmin ja ketterämmin vaikka spekseiltään ovat suht samankaltaisia.

Periaatteessa tähän vitoseenkaan ei tarvis juuri päivityksiä tehä, mutta kun se on osa omaa harrastelua niin päivityksiä tulee. Vaihteistoksi olin aatellu vaihtaa M7000 SLX:n, mutta vapautu just toisesta prokkikseta 10x XTR setti 11-42 pakalla niin pitää nyt kattoa kumman laitan. Keulaksi on tulossa 150mm Yari ja jarruihin vaihtuu ainaki 203mm levyt ja mikäli jaksan yhen Konani työstää uusiksi, siitä sais irrotettua XT M785:t tähän. Renkaiksi tilasin 2.8" Eddy Currentit ja roiskeläpiksi kasan SKS:n lirpakkeita. Vielä pitää arpoa että mitä väriläiskiä tähän keksis. Hyllyssä ois kyllä oranssit RF Chesterit, oranssit foam gripit ja oranssia Jagwiren vaijerikuorta. Ja taitaa muuten olla myös SDG(?) oranssi satulakin...

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.05.2019, 16.39
  2. Canyon neuron cf
    By Mönkiäinen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 14.05.2019, 14.41
  3. Neuron al 8 0
    By nenokkias in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19