BikeshopTTSShimanoCanyon
Sivu 8 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 274

Aihe: Garmin Fenix 6

^ mulla oli mennyt ohi tuo Trailmap, kiitti vinkistä! Täytyy ottaa testiin.

Moi,
    Onko kokemusta Garmin HRM-Swim sykevyöstä - pystyykö tuota käyttämään muissa lajeissa kuin allasuinnissa sykkeen tallentamiseen Fenix 6 kanssa?
    Jokin tuollainen ratkaisu olisi turvallisen tuntuinen kahvakuulaillessa, kello ranteessa on alttiina kuulalle ja kolhuille. Toimisiko tuolla, vai onko muita suosituksia Garmin tuotevalikoimasta?
    Tänks.

Edit - itse itseäni auttaen löysin HRM PRO version.
    Ja toisaalta - ratkaisu voinee olla myös ei-tallentava vyö ja kello BT kantaman sisällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti valkama Katso viesti

Olen ollut todella tyytyväinen ja akku kestää hyvin. Ainoa miinus on kuminen remmi, kun välillä "ahdistaa/hiostaa" rannetta. Pitänee se vaihtaa nahkaiseen tai titaaniseen.
    Kokeilepas Endurosta tuttua ultrafit nylon strap -ranneketta. Ostin muutama kk sitten ja en ole muuta enää käyttänyt. Todella hyvä ranneke!

https://buy.garmin.com/en-US/US/p/737433

Garmin Fenix 6

Tietäjille kysymys. Sähköpyörä Turbo Levo, eBike Field asennettu Fenixiin.

Mistä tiedän mitä Fenix käyttää nopeuden määrittämiseen?
    Pyörän anturiako tässä tapauksessa? Gps ois mieleisempi.

Ja onko toi nyt pelkkä nopeusanturi?
    Kadenssin ja watit tartten. Nopeutta siis en.

Pitääkö ko. anturi poistaa käytöstä jotta nopeus mitataan GPS:llä?

Muoks: niin tuo "pno" hyvin suurella todennäköisyydellä se kadenssi..

Garmin käyttäjät. Onko antaa suosituksia Garmin 6/ 6pro tai 6xpro. Onko tuo perus Kutonen kuinka paljon vanhempaa tekniikkaa kuin 6 pro tai 6x pro. Hyvät ja huonot puolet?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Garmin käyttäjät. Onko antaa suosituksia Garmin 6/ 6pro tai 6xpro. Onko tuo perus Kutonen kuinka paljon vanhempaa tekniikkaa kuin 6 pro tai 6x pro. Hyvät ja huonot puolet?

Fenix 6, 6 pro ja 6X pro ovat yhtä uutta/vanhaa teknologiaa jokainen. Ne ovat saman sarjan eri malleja, joiden välillä on eroja tarjolla olevissa ominaisuuksissa ja koossa.

Fenix-kelloissa S tarkoittaa pienikokoisinta mallia, X on suurikokoisin malli ja ilman mitään kirjainta olevat ovat keskikokoisia. Sama systeemi on niin tavallisissa Fenixeissä kuin pro-Fenixeissä. Kellon koon kasvaminen tarkoittaa myös suurempaa akkua ja pitempää käyttöaikaa latausten välillä. Suosittelen ottamaan suurimman, joka omaan ranteeseen sopii. Minulla on 6X pro, ja se istuu ainakin omaan ranteeseeni aivan hyvin eikä näytäkään mitenkään omituisen suurelta.

Tavallisten Fenixien ja pro-Fenixien erot ovat kellon sisältämissä ominaisuuksissa, jotka ovat kuitenkin lähes identtiset. Fenix 6:n pro-malleihin voi asentaa Spotify- tai Deezer-musiikkisoittimet tai ladata itse musiikkia kuunneltavaksi ja lisäksi pro-malleihin saa ladattua topografiset karttoja. Karttoja on tarjolla niin Garminin omista valikoimista kuin myös ilmaisia vaihtoehtoja. Karttapohjainen navigointi on käytettävissä näissä kelloissa esim. etukäteen tietokoneella suunniteltua reittiä pitkin. Tavallisessa kutosessa ei ole musiikkisoitinta eikä siihen saa karttoja, mutta jonkinlainen reittinavigointi siinä kai on, mutta vain yksinkertaista viivaa seuraten. Pro-malleissa on myös enemmän tallennustilaa, siksi että kartat ja musiikki mahtuisivat siihen. Muuten ei ole tietääkseni eroja tavallisten Fenixien ja pro-Fenixien välillä.

Musiikkisoitin on ollut minulle täysin tarpeeton. Latasin siihen Spotify-soittolistan, joka oli ikuisuuden kestävä operaatio. Kokeilin soitinta kuntosalilla. Toimihan se, mutta jonkin viikon päästä kello ilmoitteli, että soittolista olikin vanhentunut ja olisi pitänyt päivittää. Kuulokkeitakin piti aina erikseen liittää kelloon, kun olin välillä käyttänyt puhelimen kanssa. Aika turhalta ja hankalalta tuntui enkä enää sittemmin yrittänytkään käyttää kelloa soittimena. Spotifykin vaihtui toiseen palveluun, jota Garmin ei tue. Puhelin toimii musiikkisoittimena monellakin tavalla paljon paremmin, ja se on kuitenkin lähes aina mukana. En ole kartoillekaan juuri löytänyt käyttöä. Karttanavigointi voisi olla ihan kiva esim. jos lähtisi vieraassa paikassa juoksulenkille niin voisi seurailla etukäteen suunniteltua reittiä kartalla, ja voisin kuvitella käyttäväni sitä myös patikkaretkellä etukäteen laadittua reittiä pitkin, ym. vastaavissa käyttötarkoituksissa. Pyöräillessä jää jopa 6X:n ruutu mielestäni vähän pienenpuoleiseksi ja tykkään käyttää Edge 530:a ennemmin kun sellainen tuli hankittua.

Kannattaako hankkia pro vai tavallinen, se kannattaa miettiä voiko olettaa tarvitsevansa musiikkisoitinta ja/tai oikeita karttoja. Itse olen sitä mieltä, että kumman tahansa valitsee, niin kannattaa tosiaan ottaa niin suuri malli kuin ranteeseen mahtuu.

edit. Niin ja pitää lisätä se, että olen ollut oikein tyytyväinen Garminin käyttäjä. Laite on ollut kokonaistoimivuudeltaan yllättävän hyvä, ja siinä on ollut harvinaisen vähän häiritseviä ominaisuuksia/puutteita. Ei se täydellinen ole, mutta hyvä. Garmin on myös panostanut pyöräilijöidenkin tarpeisiin mielestäni mallikkaasti: tuki erilaisille tehomittareille, sisäharjoittelulaitteille ym. on kattava, samalta valmistajalta löytyy myös pyöräilytietokoneita ja niiden ja rannelaitteiden yhteiselämä toimii jne. Myös monenmerkkiset sykevyöt toimii. Siitä miinusta, että alkuperäinen ranneke tosin hajosi jo vuoden jälkeen ja uusi oli kallis 50 e hankinta. Toivottavasti päivitettyä mallia oleva ranneke on kestävämpi.

Toi karttojen tukeminen on varmaan se isoin ero normin ja pro:n välillä. Toki jos vaan pitää viivaa seurata, niin normi kyllä riittää. Itellä Edge 530 hoitaa sitä tehtävää sitten. Voihan sitäkin käyttää periaattessa jalan liikkuessa kartan tutkimiseen.

Itselläni ei periaatteessa ole tarvetta musiikille tai kartoille. Elisalla tarjous normi 6 379€ ja 6Xpro 549€. Kyllähän aina hipompi malli kiinnostaa.

^ näyttäisi olevan X-koossa n. 50 % parempi akun kesto sekä älykellotilassa että GPS päällä normikokoiseen verrattuna, joten jos tarviit järkisyyn kiinnostua hipommasta niin tässä ainakin yksi. Taitaapa ollakin niin, että tavallista Fenix kutosta ei saanutkaan isossa X-koossa vaan kaikki äksät ovat pro-malleja.

Joo siis tuota x prota meinasin. Toimiikohan tuossa polarin sykevyö? Tähän asti mennyt Suunto vitosella ja omiin tarpeisiin ollut ihan jees. Jospa tuosta garminista sais jotain mukavempaa vielä irti. Menisi myös hyvin arkikellona. Suunto on niin ruma ettei sitä viitti ranteessa edes pitää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Joo siis tuota x prota meinasin. Toimiikohan tuossa polarin sykevyö? Tähän asti mennyt Suunto vitosella ja omiin tarpeisiin ollut ihan jees. Jospa tuosta garminista sais jotain mukavempaa vielä irti. Menisi myös hyvin arkikellona. Suunto on niin ruma ettei sitä viitti ranteessa edes pitää

Toimii myös polarin sykevyöt.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Kannattaa myös huomioida muut erot, esim lasi ja pinnoitteet.
    Kuvassa 1,5vuotta käytetty 6XPro Sapphire DLC. On kädessä kokoajan ilman mitään varomista enkä tosiaan makaa sohvalla ihan aina, on kolhittu vaikka kuinka. Fillarilla liikkuessa käytän silikoni ranneketta ja muuten nahkaista. Maksaa jonkun verran mutta kestääkin.

Mulla on ihan normi 6X Pro, kaksi vuotta ranteessa 24/7 ja nolla naarmua. En maksaisi safiirilasista. Silikoniranneke koko ajan, kun kyllästyin vaihtelemaan noita.

Fenixiin saa myös muutamalla eurolla suojalasin kellon oman lasin päälle amazonista, jos naarmuuntuminen huolettaa. Itsellä joku edullinen sellainen paikalla perus-6:ssa, ei haittaa normikäyttöä mitenkään.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla on ihan normi 6X Pro, kaksi vuotta ranteessa 24/7 ja nolla naarmua. En maksaisi safiirilasista. Silikoniranneke koko ajan, kun kyllästyin vaihtelemaan noita.
    Hyvä että tuonkin mallin lasi kestää. Itsellä oli hankintahetkellä reilun vuoden vanha suunto joka näytti ihan kamalalta joten halusin varmistella ettei tässä käy samoin.

Mulla on ollut noita suojalaseja 6X Prossa tämän pari vuotta jotka mulla on ollut tuo kello. Pari suojalasia on mennyt säpäleiksi, mm. kerran turvavyön solki napsahti lasiin ja halkaisi sen. Luulen että kuitenkin kellon oma lasi olisi ottanut nämä iskut vastaan ilman naarmuakaan. Suojalasithan ovat kuitenkin melko heiveröisiä. Jos vielä suojalasi hajoaa, taidan jättää laittamatta uuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti valkama Katso viesti

Itse käytän näitä karttapohjia kellossa ja oli helppo asentaa https://blog.trailmap.fi/garmin-kartta/

Olen ollut todella tyytyväinen ja akku kestää hyvin. Ainoa miinus on kuminen remmi, kun välillä "ahdistaa/hiostaa" rannetta. Pitänee se vaihtaa nahkaiseen tai titaaniseen.
    Pystyykö tuohon PRO-malliin laittamaan tuolta pelkät polut jo kellossa olevaan valmiiseen karttapohjaan? Vanhaan Edge 520+ pystyy, eli onko toiminnallisuus sama kun tuossa Edgessä?

Suosituksia edullisista QuickFit 22 sopivista rannekkeista Garmin Fenixiin. Nykyinen silikoninen menossa poikki. En haluaisi ostaa 50-100euron ranneketta, kun yli kolme vuotta vanhan Fenix 5:n arvo ei taida olla enää kovin suuri.

Tekeeköhän esim. tällä mitään?
    https://www.power.fi/puhelimet-ja-ka...sta/p-1147052/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Suosituksia edullisista QuickFit 22 sopivista rannekkeista Garmin Fenixiin. Nykyinen silikoninen menossa poikki. En haluaisi ostaa 50-100euron ranneketta, kun yli kolme vuotta vanhan Fenix 5:n arvo ei taida olla enää kovin suuri.

Tekeeköhän esim. tällä mitään?
    https://www.power.fi/puhelimet-ja-ka...sta/p-1147052/
    Ostin omaan 5X prohon seuraavan, mutta 26 levysenä. Olen tykännyt jopa enemmän, kuin orkkis rannekkeesta. https://www.amazon.de/-/en/NotoCity-...1&sr=8-17&th=1
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Toimii myös polarin sykevyöt.
    Ei kaikki. Riippuu lähettimen tyypistä.
    Itse vyöhän ei tee mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr C Katso viesti
    Ei kaikki. Riippuu lähettimen tyypistä.
    Itse vyöhän ei tee mitään.
    Ok. Ajattelin, että Polarillakin kaikissa on nykyään vähintään Bluetooth tai ant. Itsellä oh1 ja verity käytössä.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ostin omaan 5X prohon seuraavan, mutta 26 levysenä. Olen tykännyt jopa enemmän, kuin orkkis rannekkeesta. https://www.amazon.de/-/en/NotoCity-...1&sr=8-17&th=1
    Kiitti suosituksesta, lähti tilaukseen!

Polarin Vantage sippasi pikku kolhusta töissä. Tekisi mieli siirtyä Garminiin. Kertokaas olisiko Fenix 6xProsta vantagen korvaajaksi. Tai kertokaa mieluiten että miksi ei kannattaisi sitä laittaa. Polarin kanssa on tullut elettyä symbioosissa jo sen 10 vuotta mutta fillarin mittaosastoakin hoitaa nykyisin Garmin joten olisiko järkevää lähteä samalle linjalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Polarin Vantage sippasi pikku kolhusta töissä. Tekisi mieli siirtyä Garminiin. Kertokaas olisiko Fenix 6xProsta vantagen korvaajaksi. Tai kertokaa mieluiten että miksi ei kannattaisi sitä laittaa. Polarin kanssa on tullut elettyä symbioosissa jo sen 10 vuotta mutta fillarin mittaosastoakin hoitaa nykyisin Garmin joten olisiko järkevää lähteä samalle linjalle?
    Jos ei ole hoppu ostaa, kannattaa (?) odotella vähän aikaa. Fenix 7 on kuitenkin tulossa piakkoin.

Ei ainuttakaan syytä miksei Fenix 6 pro.

Perhana, googletellessa vilahtijossain mukava tarjous solar versiosta. Onko tuossa mallissa mitään taikaa?

Perhana, googletellessa vilahtijossain mukava tarjous solar versiosta. Onko tuossa mallissa mitään taikaa?
    Mulla on normaali 6X Pro ja onhan se aivan erinomainen kello. Solarissa on pienenä bonuksena aurinkokellolataus, mutta itse en maksaisi siitä ominaisuudesta lisähintaa koska normaalissa 6X Pro:ssa akku kestää enemmän kuin tarpeeksi. Itse tosiaan jäisin katselemaan mitä Fenix 7 tuo tullessaan, mutta toisaalta kutosia saa nyt tarjoushintaan eikä se huono ostos ole.

Garmin ansaitsee kyllä pisteet siitä, että se on merkkinä ottanut pyöräilijät hyvin huomioon, suunnilleen kaikki mahdollinen parittuu kellon kanssa (sisätrainerit, voimamittarit, kadenssi- ja nopeusanturit ym.) BT/ANT+ kautta, Edget ainakin 530 lähtien erinomaisia pyöräilytietokoneita ja Fenix ja Edge osaavat elää aika hyvin rinnakkain jos molemmat on käytössä. Arvostan suuresti Polaria mutta ei se pääse systeemitasolla Garminin tasolle pyöräilijän näkökulmasta, vaikka voi riittävät eväät monelle tarjotakin.

^Suunnossa mulla alkoi se raivostuttamaan, kun esimerkiksi tehomittareita voi olla määriteltynä kerrallaan vain yksi. Jos haluaa vaihtaa tehomittarista toiseen, pitää aina muistaa tehdä paritus uudelleen sen kulloinkin käytössä olevan kanssa. Ja kun sen parittamisen onnistuminenkin oli fifty-sixty, niin Suunto sai mennä. Mulla on neljässä pyörässä tehomittarit.

Garminissa viehättää juurikin tuo "kaikki juttelee kaikkien kanssa", on se sitten vaaka, kello tai edge.

Lisäksi Suunnon rannemittaus oli mitä oli ja jostain syystä kello tuntuo ranteessa kauhealta möhköltä. Ei Fenix 6X Pro juuri pienempi ole, mutta tuntuu sirommalta.

Fenix 6 prosta sellainen nippelitieto että osaa lähettää HRM RUN ANT+ sykevyön datan myös Bluetoothina eteenpäin.
    Jos joku sellaista ominaisuutta kaipaa.

Ja jos happisaturaatiomittauksen poistaa käytöstä akun käyttöaika tuplaantuu lähes.
    Maanantai-iltana latasin täyteen, yksi 30km lenkki ajettu(kello stongassa kylmässä) ja nyt näyttää 11 päivää akun elämäksi.

Tommoseen tuli päädyttyä.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Fenix 3
    By FoMoCo in forum Varusteet
    Vastaukset: 1077
    Viimeinen viesti: 05.03.2020, 20.54
  2. Fenix 5s lataaminen
    By Meimi in forum Varusteet
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 06.01.2019, 15.44
  3. Fenix-pimeäpyöräily perjantaina 8.9. klo 20
    By Pii in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat