ElectrobikeCanyonVerkkokauppaPartioaittaBikeshopShimano
Sivu 12 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 391

Aihe: Garmin Fenix 6

Garmin Fenix 6

Lainaus Alkujaan tämän lähetti opadude Katso viesti
    Happisaturaaatio lyhentää minulla oleellisesti akunkestoa
    Mulla on happisaturaation mittaus päällä öisin ja akku 6x pro:ssa kestää viikon, vähän toista riippuen paljonko on treenejä.

—-
    Data Lover näyttää käyttävän gepsiä. Ei ihme jos akku tyhjenee…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla on happisaturaation mittaus päällä öisin ja akku 6x pro:ssa kestää viikon, vähän toista riippuen paljonko on treenejä.

—-
    Data Lover näyttää käyttävän gepsiä. Ei ihme jos akku tyhjenee…
    Käyttää gepsiä joo, mutta mahtaako käyttää mihinkään muuhun kuin paikantamaan kellon löytääkseen paikalliset säätiedot ja auringon nousu- ja laskuajat? Ei kai se sitä varten koko ajan ole satelliitissa kiinni.

Mulla on myös gps:ää käyttävä kellotaulu ja akun kesto ihan hyvä vieläkin, vaikka kellolla on jo 2,5 vuotta ikää.

Garmin Fenix 6

^totta joo. Mulla on tauluna Analog Switch ja sekin käyttää gepsiä. Mutta kaipa noiden taulujenkin virrankulutuksissa on eroja.

Tässä voisi alkuperäisen kysyjän kannattaa testata muutama päivä vaikka jollain muulla taululla ja jos akku silti tyhjenee ennenaikaisesti, niin yhteyttä Garminiin. Voihan siinä akku olla valmiiksi sökö tai jokin laitteessa oleva muu ongelma syödä akkua liiallisesti.

Ite oon tykännyt äskettäin tarjolle tulleesta Fenix 7 Lookalike -kellotaulusta. Helppolukuinen taulu, jossa on paljon muokkaamisen varaa, niin sain ainakin itse näkyville kaikki tiedot, jotka normaalisti kiinnostavat. Eikä ole pakko katsella esim. lukemattomien ilmoitusten määrää, joka on turha tieto koska kaikenlaisista saapuneiden sähköpostien ilmoituksista jää lukemattomia ilmoituksia ihan koko ajan. Garmin on tehnyt myös monia ihan kivannäköisiä tauluja, mutta niiden ongelmana ihan järjestään on, ettei kustomointimahdollisuuksia ei ole kuin mitättömän vähän. Taas joissain puuhapajojen tekemissä tauluissa on sellaista vikaa, että ovat koko ajan jotenkin jumissa ja käyttäjä saa huomata kellotaulun tilalla olevan vain IQ ? -logon. Esim. Ligniten tekemästä taulupaketista maksoin jokusen euron rahaa, mutta noi taulut menee jotenkin pois päältä yksi kerrallaan, mikä on erittäin ärsyttävää. En tiedä onko syy oma puhelimeni tms., mutta ainakin se Fenix 7 Lookalike on toiminut nyt kuukauden päivät sekoamatta kertaakaan. Säätila on aamuisin pimeänä mutta korjaantuu sitten, kun kello saa gps-linkin ja löytää sijainnin säätilan etsimistä varten.

Toi Analog Switch ei ole jumittanut kertaakaan kahteen vuoteen.

Tuli käytyä hakemassa 6x pro verkkokaupasta tänään. Herättää kyllä fiilistä suunnon jälkeen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Tuli käytyä hakemassa 6x pro verkkokaupasta tänään. Herättää kyllä fiilistä suunnon jälkeen

Nyt en ymmärrä mikä pitää päivittää?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Garmin express on softa tietokoneelle. Eli koneelle ohjelma ja kello kiinni koneeseen.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

^Firmiksen päivityksen voi tehdä myös puhelinsovelluksen avulla.

Puhutaan kuitenkin niin vakavasta asiasta kun strava. Saako tähän 6xprohon live segmentit?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Puhutaan kuitenkin niin vakavasta asiasta kun strava. Saako tähän 6xprohon live segmentit?

Jos sulla on maksullinen strava niin joo.
    Merkitset ne segmentit suosikeiksi, jotka haluat näkyvän.
    Muistaakseni max 100 segmentti ottaa vastaan.

Pystyykö Fenix 6 lla samaan kuin 6pro malillilla. Jostain luin että katttoja ei ole 6:ssa?

Mietin ostaisiko halvan kellon ja erillisen pyörä-gps laitteen (garmin edge tms) vai vetäskö metsänavigoinnit vaan hyvällä kellolla. Tarkoitus lähinnä mtb ajossa pysyä jonkun gpx reitin perässä. Edellisessä kellossa (suunto spartan) oli pelkkä kolmion seuraus navigointina, mikä oli ihan ok metsässä, mutta luulen että kartalla selviäis paremmin?

Normi kutosessa on vain viivan seuraaminen ja käännösten navigointi, karttaa niissä ei ole.

Ite en noita karttoja muualla käytä kuin pyörällä, joten pyörään mulla on sitten Edge 530, mistä kartat löytyy. Edgeä voi myös lada samalla kun käyttää, joka on optio jos akku meinaa loppua tai on pidemmällä lenkillä/seikkailulla. Kartan seuraaminen 530:n näytöltä on kovassa ajossa ajoittain haastavaa, siis jos karttaa pitäisi tutkia vauhdissa, joten kellon vielä pienemmältä näytöltä voi olla vielä haastavampaa.

Edgen käytön kanssa voi myös turvautua kellon käyttämiseen sykkeen lähettämiseen edgelle, jos sykevyö on unohtunut reissulta kotiin tms. Jos taas kelloa käyttää ranteessa niin silloin navigointi sen kanssa voi mennä enemmän yhdellä kädellä ajamiseksi.

Omasta mielestä normi 6 ja edge 830 (kosketusnäyttö, helpompi liikutella karttaa) on maastopyöräilijälle aika kiva kombo.

Joo eli pro malli otettava jos kartat haluaa. Itse myös pelkästään maastossa ajaessa karttaa tarvitsisi, maantiellä pärjää vaikka google mapsilla.

Onhan se pro malli sen 500 euroa, jonka vois hyvin pistää vaikka 200 euron forerunneriin ja rahaa jäisi edge 530:seen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kojak Katso viesti
    Kokeilepas Endurosta tuttua ultrafit nylon strap -ranneketta. Ostin muutama kk sitten ja en ole muuta enää käyttänyt. Todella hyvä ranneke!

https://buy.garmin.com/en-US/US/p/737433
    Tää tuli laitettua orkkiksen tilalle. On meinaan kyllä hyvä.

^ Niin kivan näköinen tuo Data Lover -kellotaulu, että piti asentaa se itsekin. En tiedä minkä takia jäänyt aikaisemmin kokeilematta, liekö olen luullut että on sekava kun on niin paljon kaikkea. Mutta ihan toimivahan tuo on nyt käytössä ollut. Eikä näytä aiheuttavan liiallista virrankulutustakaan.

Samaten pitää kyllä tilata viimeinkin tuollainen nailonista tehty remmi. Perus silikoninen on ollut ihan hyvä, mutta onhan se aika hikinen ja jos on kello yöllä ranteessa, tuppaa ennen pitkää hiertämään vähän.

Asiallinen taulu. Paljon parempi kun orkkis tai huihai. Hihna tuntuu kyllä hyvältä. Nyt tätä käyttää jopa nukkuessa.

Mitä sovellusta käytetty kellossa sykevälivaihtelun tarkasteluun?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Mitä sovellusta käytetty kellossa sykevälivaihtelun tarkasteluun?
    Minulla on venu2. Siinä on tuo healt snapshot, jos sama löytyy myös fenix6, niin muita apseja ei tarvita.

https://support.garmin.com/fi-FI/?fa...6V64IQwhNvcRK9

Pikaisella googlauksella tuon olisi pitänyt tulla kutoseenkin jo päivityksenä?

Edit:

Tai onko vasta suunnitteilla?

https://forums.garmin.com/outdoor-re...on-the-fenix-6

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulla on venu2. Siinä on tuo healt snapshot, jos sama löytyy myös fenix6, niin muita apseja ei tarvita.

https://support.garmin.com/fi-FI/?fa...6V64IQwhNvcRK9

Pikaisella googlauksella tuon olisi pitänyt tulla kutoseenkin jo päivityksenä?

Edit:

Tai onko vasta suunnitteilla?

https://forums.garmin.com/outdoor-re...on-the-fenix-6
    Ei ole vielä snapshot saapunut

Lähetetty minun SM-G990B laitteesta Tapatalkilla

Huomasin tuossa että oman 6s solarin aurinkolataus ei enää pelittänyt. En kyseistä ominaisuutta ole muutenkaan tässä vuosien aikana syynännyt mutta kun tämän huomasin niin laitoin Garminille kyselyä ja muutaman valokuva tilanteesta kun kello on täydessä auringossa.

Hienosti hoitu, ei kyselty mitään kuitteja tai muutakaan, pyysi vaan laittamaan kellon heille ilman mitään myyntipakkauksia tai muuta sälää. Garmin makso kaikki kulut luljetuksista. Luulin saavani jonkun refurbished mallin tilalle, mutta yllätyin noin viikon jälkeen kun tilalle saapui täysi myyntipakkaus uusine hihnoineen, kaapeleineen päivineneen.

Syyskussa olisi tullut 2 vuotta täyteen.

Onko kellään tietoa mitä paikannus systeemiä kannattaisi käyttää Suomessa? Jos haetaan sitä tarkinta mahdollista. Eli GPS , GPS+GLONASS vai GPS+GALILEO? Ja 3d speed ja distance päälle vai pois?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spessujopo Katso viesti
    Onko kellään tietoa mitä paikannus systeemiä kannattaisi käyttää Suomessa? Jos haetaan sitä tarkinta mahdollista. Eli GPS , GPS+GLONASS vai GPS+GALILEO? Ja 3d speed ja distance päälle vai pois?
    Gps+Galileo... Eli jenkki+Euroopan halussa olevat satelliitit.

6X jo toinen silikoniranneke rikki. Onko suosituksia uudesta vähän kestävämmästä?

Sent from my iPhone using Tapatalk

^miten tuo on onnistunut? Mulla oli 6X pro ranteessa tai pyörässä 24/7 kahden ja puolen vuoden ajan. Samalla silikonirannekkeella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^miten tuo on onnistunut? Mulla oli 6X pro ranteessa tai pyörässä 24/7 kahden ja puolen vuoden ajan. Samalla silikonirannekkeella.
    Rannekkeessa oleva lovi murtunut mihin kieli tulee. Sama homma aiemman kanssa. Kello myös ranteessa lähes koko ajan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ma vaihdoin 6X Pro:ssa Garmin Ultrafit nailonrannekkeeseen.
    Paluuta silikonirannekkeeseen ei kyllä ole, sen verran mukavampi mun käytössä.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Tämä Ultrafit ranneke on kyllä sellainen tuote ettei kokeilematta usko kuinka hyvä ranneke voi olla. Tälle vahva suositus.

Minulla on tämä käytössä 6 Pro:ssa. Aivan erinomaisen hyvä!

YOOSIDE 22 mm Loop Nylon Bracelet... https://www.amazon.de/dp/B0928FGLXB?...p_mob_ap_share
    Watt is Love

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Rannekkeessa oleva lovi murtunut mihin kieli tulee. Sama homma aiemman kanssa. Kello myös ranteessa lähes koko ajan.
    AIka jännä juttu. Ja kahdessa rannekkeessa vielä. Ja kuitenkin 6X, missä siis se leveämpi ranneke. Mä vielä vedän kellon rannekkeella stongaan kiinni tosi tiukasti, siis niin, että venytän ranneketta. Eikä tosiaan mitään ongelmia. Ranneke meni vielä seuraavalle omistajalle, kun myin kellon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Juu, mut ei käy, jos käyttää kelloa myös stongassa. Tai sanotaan näin, että sitten on mukavuus kaukana. Ensin tuon saaminen stongaan ja sitten vielä riittävä kireys.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Fenix 3
    By FoMoCo in forum Varusteet
    Vastaukset: 1077
    Viimeinen viesti: 05.03.2020, 21.54
  2. Fenix 5s lataaminen
    By Meimi in forum Varusteet
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 06.01.2019, 16.44
  3. Fenix-pimeäpyöräily perjantaina 8.9. klo 20
    By Pii in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 2