HelkamaElectrobikeGiantCanyonRideHuntteri
Sivu 9 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 391

Aihe: Garmin Fenix 6

  1. #241
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.276
    Kiitokset mainospuheista kaikille! Tähän mennessä täytyy sanoa että kyllähän tämä vastasi odotuksia. Käyttöliittymäkin alkaa painua takaraivoon pikkuhiljaa.

  2. #242
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kojak Katso viesti
    Kokeilepas Endurosta tuttua ultrafit nylon strap -ranneketta. Ostin muutama kk sitten ja en ole muuta enää käyttänyt. Todella hyvä ranneke!

    https://buy.garmin.com/en-US/US/p/737433
    Tämä ilmeisesti sellainen ranneke, että rannesykkeen mittaus ei enää onnistu tuon asentamisen jälkeen? Itsellänikin jostain syystä ärtyy iho tämän silikonirannekkeen takia.. Polarin Vantagen rannekkeen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

  3. #243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Tämä ilmeisesti sellainen ranneke, että rannesykkeen mittaus ei enää onnistu tuon asentamisen jälkeen? Itsellänikin jostain syystä ärtyy iho tämän silikonirannekkeen takia.. Polarin Vantagen rannekkeen kanssa ei ollut mitään ongelmia.
    Ei se rannemittauksen vaikuta. Optinen tunnistin on ihoa vasten niin kuin silikonirannekettakin käytettäessä.

  4. #244
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    486
    Ostin taannoin tuon nylonhihnan, kun silikoninen alkoi olla katkeamispisteessä. Nyt mietin, että miksi en tehnyt tätä jo paljon aikaisemmin. Nyloninen on huomattavasti miellyttävämpi ihoa vasten ja kireyden saa säädettyä just sopivaksi. Suosittelen lämpimästi.

    Remmi ei kulje kellon alta, vaan pujotetaan tappien ympäri ja kiinnitetään tarralla. Sykesensori jää siis vapaaksi.

  5. #245
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Mites tuo nylon ranneke imeekö se vettä? Toinen malli siis normi tyylisillä hihnoilla, mut miten tuo suoran näköinen pötkö tulee onks se, niinku kaksinkerroin?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #246
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    486
    Imeehän se hiukan, mutta kuivuu nopeasti.

    Tulee periaatteessa kaksinkerroin. Toisesta päästä "kiinteästi" tarralla ja toisesta sitten kiristetään kaksinkerroin sen verran kuin on tarvetta.

  7. #247
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739
    Mä ostin eBaysta moisen hihnan, tais olla alle 10e. Hyvin on mukavan oloinen ollu.
    22mm ei taida edes Garminilta saada, mikä on aika outoa.

  8. #248
    Garminin takuulle iso plussa. Yksi näppäimistä hajosi pari viikkoa sitten, viime viikon sunnuntaina otin yhteyttä tukeen (noin vuosi kello oli käytössä). Maanantaina vastaus ja palautuskoodit, tulostin ja paketoin sekä vein lähi Postiin. Seuraavalla viikolla perjantaina hain uuden laitteen Postista. Eivät olleet korjanneet, uusi tilalle. Tanskassa oli huolto.

    Nopeaa melko toimintaa, reilu viikko meni prosessissa, hyvä aspa Suomen päässä.

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  9. #249
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.716
    Fenix 3 ollut alta kolmisen vuotta puntti-, pallopeli- ja lenkkikäytössä. Pyöräilyssä tuli päivitettyä Edge 800 keväällä 1030:een. Lauantaikaljoissa ja ostokiimassa tekisi mieli päivittää uuteen ja illan selattuani ketjua sekä nettiä yleisesti olisi vaihtokello Fenix 6x Pro. 6 ja 6S-malli ovat nykyistä 3:sta pienempiä, jotka ei tunnu fiksuilta vaihtoehdoilta sikäli. 6-tuoteperheessä yleisesti saisi kellomaksamisen ja rannesykemittauksen mukaan. Paremmissa malleissa sitten kartat (joille jalkalenkkeilyssä on todella vähän tarvetta kyllä). 6:n ja 6x Pron hintaero tällä hetkellä tarjouksista 140 euroa.

    Luuri on aina mukana josta tulee musiikit korviin ja kuten mainitsin, jalkalenkkeilyssä ei karttoja oikeasti tarvitsetarvitse, kaikkihan on plussaa tosin. Fenix 6 on vaan selkeästi pienempi kuin nykyinen, enkä pienempään viitsi vaihtaa. Illalla neuvoa-antavaa ja saunan jälkeisessä nestehukassa tilausta sisään 6x Pro:sta? Sykevyönä toimii HRM Pro.

    Optimitilanne olisi Fenix 6 hintaan 299 € ja 51 mm koossa kuten nykyinenkin (tätä tilannetta toki ei ole olemassa, miksi olisi). Dear Fillarifoorumi, mitä tehdä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  10. #250
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Osta 6X Pro. En minäkään sillä musiikkia kuuntele, maksa tai suunnista, mutta iso näyttö plssaa.

    Tosin kohta taitaa tulla seiska ulos, kun kutosta myydään alessa.

  11. #251
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.983
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tosin kohta taitaa tulla seiska ulos, kun kutosta myydään alessa.
    Garminilta ei ole tullut yhtään mitään pitkään aikaan. Minä odottelin kauan uutta vivosmarttia, tai vastaavaa tyhmää ranneketta. Mutta voi hyvinkin olla, ettei näitä halvempia laitteita enää edes tule. Tai sitten garmini valmistelee suurta muutosta ja siirtyy kuukausimaksuihin...

  12. #252
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    ^Hmmm… koskas noi edgen plussat tuli? Vuosi sitten?

  13. #253
    Mistä maasta Garmin oikeasti tulee? Luulin sen olevan Saksalainen, mutta luin jostain sen olevan Amerikkalainen. Yrityskauppoja vai mitä? Valmistus tietenkin Kiinassa?

  14. #254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Mistä maasta Garmin oikeasti tulee? Luulin sen olevan Saksalainen, mutta luin jostain sen olevan Amerikkalainen. Yrityskauppoja vai mitä? Valmistus tietenkin Kiinassa?
    Firma on kotoisin USA:n Kansasista, jossa sen pääkonttorikin on. Firman virallisena kotipaikkana on kuitenkin 2010 lähtien ollut Sveitsi, syystä jota en tiedä. Garminilla on tuotantoa USA:n lisäksi ollut hyvin paljon etenkin Taiwanissa. USA:ssa on ainakin avioniikkapuolen tuotantoa. Alankomaissa tehdään TacX-kamppeet. Taiwanissa on ainakin ennen tehty mm. sporttikelloja kuten Fenixejä ja muita suuren volyymin tuotteita. Niillä tosin on tehdas Kiinassakin. Eli, esim. Fenix 6 todennäköisesti on tehty joko Taiwanissa tai, mahdollisesti Kiinassa. EDIT: jos pitäisi Fenixin valmistusmaasta lyödä vetoa, laittaisin itse rahani Taiwanin puolesta.

    Suomalaista kansallisylpeyttä voi tuntea siitä, että Garminin äly joidenkin suorituskykyä ja kuntoa mittaavien toimintojen osalta on peräisin Jyväskylästä FirstBeat Technologiesilta, jonka Garmin äskettäin osti yrityskaupalla käytettyään teknologioita jo aiemminkin.

  15. #255
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    41
    Pistetääs tännekkin kysymys jos joku osaisi auttaa?

    Onkos joku täällä saanut siirrettyä E-Bike sekmenttejä eGarminin Fenix kelloihin?

    Ongelma että Strava laittanut ebike sekmentit omaan other kategoriaan. Jos laittaa pyöräily tai maastopyöräily kellosta, niin sinne taakse ei ilmesty.
    Jos Staravasta siirtää perus maastopyörä sekmenttejä, niin ne kyllä ilmestyy kelloon.. Mutta ei ebike sekmenttejä kun ovat "other" luokassa Stravassa.

    Ehkä sekavasti selitetty, mutta tätä olen paljon googletellut ja itse rämpännyt mutta ei vain toimi

  16. #256
    ^^Kiitos hyvästä selvennyksestä, en tiedä kuka sen Saksan oli pannu mun päähän. Saisko ne Sveitsistä verohelpotuksia?

  17. #257
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Firma on kotoisin USA:n Kansasista, jossa sen pääkonttorikin on. Firman virallisena kotipaikkana on kuitenkin 2010 lähtien ollut Sveitsi, syystä jota en tiedä. Garminilla on tuotantoa USA:n lisäksi ollut hyvin paljon etenkin Taiwanissa. USA:ssa on ainakin avioniikkapuolen tuotantoa. Alankomaissa tehdään TacX-kamppeet. Taiwanissa on ainakin ennen tehty mm. sporttikelloja kuten Fenixejä ja muita suuren volyymin tuotteita. Niillä tosin on tehdas Kiinassakin. Eli, esim. Fenix 6 todennäköisesti on tehty joko Taiwanissa tai, mahdollisesti Kiinassa. EDIT: jos pitäisi Fenixin valmistusmaasta lyödä vetoa, laittaisin itse rahani Taiwanin puolesta.

    Suomalaista kansallisylpeyttä voi tuntea siitä, että Garminin äly joidenkin suorituskykyä ja kuntoa mittaavien toimintojen osalta on peräisin Jyväskylästä FirstBeat Technologiesilta, jonka Garmin äskettäin osti yrityskaupalla käytettyään teknologioita jo aiemminkin.
    Fenix 6 Pro remmin kiinnikkeen alta löytyy teksti Taiwan

  18. #258
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    77
    Onkohan ja miten löytää fenix 6 näppäinlukituksen

  19. #259
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TSOCOM Katso viesti
    Onkohan ja miten löytää fenix 6 näppäinlukituksen
    Mulla on down nappia kun pitää pitkään pohjassa, mutta en muista onko oletus vai oonko konfannut.

    Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

  20. #260
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Mulla on down nappia kun pitää pitkään pohjassa, mutta en muista onko oletus vai oonko konfannut.

    Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
    Jo löyty youtubesta ohjeet

  21. #261
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    459
    Kylläpä pyöräilijän kohta kelpaa... https://www.wareable.com/garmin/mass...rovements-8689

    support for biking, with eBike, eMTB, Cyclocross, Gravel Bike, Bike Commute, Bike Tour, and Road Bike.

    Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

  22. #262
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739

    Garmin Fenix 6

    ^No tulihan se ebike

  23. #263
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.081
    Mutta ei tullu ecyclocross, egravel eikä eroad.

  24. #264
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.854
    Oon odotellu tätä päivitystä kuin kuuta nousevaa, mutta ei ainakaan eilen ollu vielä saatavilla.

    Ja gaminin sivuillakin ladattava 20.30 versio on beta.

  25. #265
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    ^Mulla päivitti jo viime viikolla 20.30 -versioon (6X Pro). Eilen virittelin eMTB ja Gravel-profiilit kohdalleen. Suoraan sanoen en ollut kiinnittänyt mitään huomiota koko päivitykseen ennen kuin luin täältä. Se vain jäi mieleen, kun olin lähdössä ajamaan ja ärsytti, kun kello halusi välttämättä kertoa minulle, että nyt on uusi firmis päivittynyt.

  26. #266
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Mutta ei tullu ecyclocross, egravel eikä eroad.
    No, enpä oikein tiedä mitä hyötyä näistä eri profiileista on, kun ei niitä voi kuitenkaan sitoa mihinkään varusteeseen. Hyvin olen tähän mennessä pärjännyt ilman eMTB profiiliakin.

  27. #267
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.854
    Siitä ne on kivoja, että menee stravaan suoraan eriteltynä sähkölenkit ja normit.

  28. #268
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No, enpä oikein tiedä mitä hyötyä näistä eri profiileista on, kun ei niitä voi kuitenkaan sitoa mihinkään varusteeseen. Hyvin olen tähän mennessä pärjännyt ilman eMTB profiiliakin.
    Kai nyt sentään ebike-profiilin voi sitoa sähköpyörään? Ja pyöräily-profiilin manuaaliin?

  29. #269
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.854
    Garmin ei tue sitä, että tietyt varusteet lisättäisiin automaattisesti tiettyihin suorituksien alalajeihin. Eli voi vaan "pyöräily" mutta sitten ei tarkemmin siitä alempiin luokkiin määritellä.



    Tämä pätee sekä selaimella että mobiiliapissa.

  30. #270
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kai nyt sentään ebike-profiilin voi sitoa sähköpyörään? Ja pyöräily-profiilin manuaaliin?
    Eikö noi sidonnat tehdä mobiiliapissa? Eli siihen pitää tulla päivitys.

    Hyvä vielä jos pysyisi stravassa mukana.

    Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

  1. Garmin Fenix 3
    By FoMoCo in forum Varusteet
    Vastaukset: 1077
    Viimeinen viesti: 05.03.2020, 21.54
  2. Fenix 5s lataaminen
    By Meimi in forum Varusteet
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 06.01.2019, 16.44
  3. Fenix-pimeäpyöräily perjantaina 8.9. klo 20
    By Pii in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 15.09.2017, 23.22

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •