Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 65

Aihe: Garmin Fenix 6

Kellossa on karttanavigointi, kätevää varsinkin jos on värinä hälytys joka ilmoittaa lähestyvästä risteyksestä tjms jossa pitää kääntyä.. tavallisen navigaattorin tai kännykän kanssa on mennyt risteykset ohi monta kertaa ja joutunut tekemään uukkaria sen takia kun ei kuule ääniopastuksia ja unohtaa seurata ohjeita pitkällä suoralla tiellä. Menee hankintaan sit kun nykyinen Fenix 5 on liian vanha.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Kellossa on karttanavigointi, kätevää varsinkin jos on värinä hälytys joka ilmoittaa lähestyvästä risteyksestä tjms jossa pitää kääntyä.. tavallisen navigaattorin tai kännykän kanssa on mennyt risteykset ohi monta kertaa ja joutunut tekemään uukkaria sen takia kun ei kuule ääniopastuksia ja unohtaa seurata ohjeita pitkällä suoralla tiellä. Menee hankintaan sit kun nykyinen Fenix 5 on liian vanha.

Kyllä mulla on HERE-karttojen naisääni kertonut selvällä suomen kielellä jo usean kännykkäsukupolven ajan, pyöräilypaidan takataskusta, mihin pitää kääntyä.

En maininnutkaan että mulla on kuulovamma, käytän kuulokojetta, siksi ei onnistu kuulemaan ääniopasteita. Sen takia on värinä hälytys tärkeä. Vanhassa älykello pebblessä oli huippuhyvä opastus värinähälyttimen kanssa. Fenix vitosessa ei ole. Toivon että kutosessa toimii värinähälyttäminen niinkuin pebblessä..

Vaffasti alkaa näyttämään, että on 10+ vuoden yhteiselo Suunnon kanssa alkaa lähestymään vääjäämättä loppuaan ja katse kääntyy Garminiin. No, nyt se ei enää ole niin suuri maanpetturuus, kun kiinalaiset kaappasivat Suunnon muiden mukana.

Suunto 9 ei tuo mitään uutta vs. Suunto Spartan. Sen sijaan Garmin Fenix 6 näyttäisi tarjoavan aika paljonkin mielenkiintoisia ominaisuuksia.

Osaisko joku tiivistää nopeasti Fenix 5/6 perusmallien oleellisimmat erot?

Mietin vaan että vitosta saattaa saada kohta hyvään hintaan..

Vitosta saa jo alle 300. Siinä välissä on ne 5 plus mallit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Osaisko joku tiivistää nopeasti Fenix 5/6 perusmallien oleellisimmat erot?
    Oli
    Mietin vaan että vitosta saattaa saada kohta hyvään hintaan..
    Ainakin erilaisia karttoja voi ladata ja voi myös käyttää navigaattorina. Oli Fenix 5Xssä myös kartat.. mut luulen että kutosessa karttahomma on kehitetty paremmaksi. Lisäksi happisaturaatiomittaus.. j

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Vitosta saa jo alle 300. Siinä välissä on ne 5 plus mallit.
    Mistä?

^ Powerilla se oli muistaakseni 299 pari kolme viikkoa sitten, itse päädyin Vantage V:hen. Nyt näyttää hinta olevan 400 pinnassa

Saattoi olla 5s malli, tämän mukaan sitä on myyty 270e

https://hintaopas.fi/product.php?pu=4149719

Ainakin erilaisia karttoja voi ladata ja voi myös käyttää navigaattorina. Oli Fenix 5Xssä myös kartat.. mut luulen että kutosessa karttahomma on kehitetty paremmaksi. Lisäksi happisaturaatiomittaus.. j
    Akun kesto on omaa luokkaansa. Ja oli siellä muutakin. Kannattaa lukea se dcrainmakerin revikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Akun kesto on omaa luokkaansa. Ja oli siellä muutakin. Kannattaa lukea se dcrainmakerin revikka.
    Nopeasti silmäilin jo mutta kun englanti ei suju ihan äidinkielen veroisesti niin pitäisi ajan kanssa lukea, todella kattava revikka kyllä.

Itsellä on 5x ja sillä "navigoi" mielestäni ihan hyvin. Suurinta heikkoutta eli näytön pientä kokoa ei kuudes polvikaan korjaa. Itse hankin lopulta pyöränavigointiin Edge 830:n, jossa siinäkin on joidenkin mielestä liian pieni näyttö. Itse yllätyin kuinka hyvä laite on. Pointtini on siis, että en ole kutosta käyttänyt, mutta vitonen on niin hyvä että jos sen saa kohta erittäin hyvään rahaan niin sijoittaisin siihen. Ja jos navigoida haluaa paremmin pyöräillessä niin sijoittaa edgeen.

Itse navigoin ihan kännykällä, joka on ohjaustangossa kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Itse navigoin ihan kännykällä, joka on ohjaustangossa kiinni.
    Ok. Mikä on viestisi pointti? Että silläkin pärjää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Ok. Mikä on viestisi pointti? Että silläkin pärjää?
    No sepä se. Ja en käyttäisi sanaa pärjää, vaan mielestäni se kännykkä on ison näyttönsä ja laadukkaan navigointisoftan takia myös paras vaihtoehto. Sitäpaitsi kännykkä on muutenkin aina mukana ihan turvallisuus syistä.

En ole ikinä kokeillut kellolla navigointia, mutta jotenkin epäilen sen käytettävyyttä, kun fillari tärisee ja näyttö on pieni.

En ole itse ollut mukana, mutta uskoisin, että foorumilla on aika monta kertaa käyty tämä keskustelu läpi, joten sitä on turha tässä uudestaan enää jauhaa ja jätän offtopicin tähän viestiin.

Jos joku pärjää puhelimella niin se ei varmaan tarkoita etteikö voisi olla monta hyvää syytä, miksi navigointi kellolla tai pyörätietokoneella on parempi/helpompi/yksinkertaisempi kuin kännykällä. Jokainen pyöräilevä ihminen varmasti myös pystyy näitä syitä keksimään, kun vähän vaivautuu miettimään.

Itse olen metsässä navigoinut Suunnolla, jossa ei ole mitään karttaa pohjalla. Hyvin pärjää. Sitten olen navigoinut kännyllä, mutta ongelmaksi siinä tuli se, että joko näyttö sammui hetken kuluttua tai akku lopahti kesken reissua. Ja nyt olen navigoinut Wahoo ROAMilla ja hyvin on toiminut ainakin katuverkossa. Metsä vielä kokeilematta. Itse en metsässä halua kännyä stongaan rikottavaksi.

Mutta tämä nyt OT:ta. Peeniks 6 kiinnostaa edelleen, tai sitten vitonen. Jos vaikka luopuisi Suunnosta.

Nythän sieltä Garminilta tuli paljon uusia malleja alempiin hintaluokkiin. Uusia Vivoja yms.

Onko missään päin pääkaupunkiseutua päässy käpistelemään näitä kuutosia?

Onko Fenix 6:sta kokemuksia?

Itsekin arvon päivitänkö 5X Sapphiren kutossarjan vastaavaksi. Onko järkee vai ei?

Juoksufoorumi.fi nettisivuilla on pitempi keskustelu kokemuksista kuutosen kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Itsekin arvon päivitänkö 5X Sapphiren kutossarjan vastaavaksi. Onko järkee vai ei?
    Siinä saat isomman näytön, happisaturaatio mittauksen, kartat ja Garmin payn (muistaakseni tuossa ei vielä ollut), Rannesyke uintiin, jos käyttöä ja kasan muita nimellisiä muutoksia.

Itse hommasin taannoin vasta 5X plus Shaphiren. Päädyin tähän koska näitä olisi saanut melkein 2 kpl vastaavaan kutoseen verrattuna. No tässä olikin tuo happisaturaatio mittaus ja kartat jo.

Sitä ei käy kiistäminen, että onhan se 6 näyttö oikeasti selkeästi isompi, vaikka monet sanoo, että ero on pieni. Suurimman hyödyn saa karttakäyttöä ajatellen ja siihen saa enemmän harjoitusdata ikkunoita kerralla auki.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Eikös se näyttö ole äxsäläisissä saman kokoinen 51mm?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Eikös se näyttö ole äxsäläisissä saman kokoinen 51mm?
    Kellorungon koko on sama 51mm, mutta näytöt ei. 5X plus 1.2"/30.4mm 240x240 ja 6X 1.4"/35.65mm 280x280.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Seison korjattuna. Eikun kauppaan..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Itse hommasin taannoin vasta 5X plus Shaphiren. Päädyin tähän koska näitä olisi saanut melkein 2 kpl vastaavaan kutoseen verrattuna. No tässä olikin tuo happisaturaatio mittaus ja kartat jo.
    Mistäs 5X plussaa sa safiirilasilla noin edullisesti. Katsoin Keskisen Kellosta ja siellä eroa 5X plus Sapphiren ja 6X Sapphiren välillä oli alle kaksi sataa. Vai mikä tuolle vitoselle on oikea verrokki? 6X Pro:ta saa hiukka edullisemmin (n. 800 EUR), jos safiirilasi ei ole välttämätön.

Ohessa aika hyvä infograafi kutosista:
    https://www.activestride.com.au/buyi...t-gps-watch-c/

Samanlaisia aiheita

1. Fenix 5s lataaminen
    By Meimi in forum Varusteet
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 06.01.2019, 15.44
  2. Garmin Fenix 3
    By FoMoCo in forum Varusteet
    Vastaukset: 1076
    Viimeinen viesti: 17.12.2018, 14.20
  3. Fenix-pimeäpyöräily perjantaina 8.9. klo 20