Sivu 3 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 336

Aihe: Fillarifoorumin yksivaihteiset; speksaus, fiilistely ja vinkit.

^ Meniskö se niin, että 52-millinen ketjulinja syntyy tavallisilla 2x-maantiekammilla ratas ulommalla paikalla. Ainakin Campan kammilla täsmäis, kun joskus sitä mittailin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kiitos! Näin se taitaa tosiaan olla, että 1x-maantiekammilla toi ei tuu onnistumaan. Vanhasta fiksistä voisin tietty ottaa Suginon Messengerit, ilmeisesti 122mm nelikantti ois oikea valinta jos 52mm linja pitää saada.

Hyvä fiilis tossa sun kuvassa!

^ Tänks. Hyvä oli fiilis aamun työmatkallakin

Spämmätään nyt tännekin eli tommonen siitä sitten tuli:

Satula vähän turhan hieno (lainassa maasturista) ja ajoasento tuntui äkkiseltään vähän pystyltä, joten saattaa kaivata suoraa tankoa, mutta pitää tutkailla sitä vielä. 8,5 kg polkusimien, jarrun ja kilikellon kera.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Hieno on Stenun Rolleri!
    (paitsi on siinä syynsä, että laitoin omaani vanhan malliset Open Prot

Omaani puuhastelin kesällä uuden stemmin. Nykyään pultit on lyhennetty ja muutenkin viimeistelty.

Jumalstemmi.

Tänks. Juu noi UST:t on vanha pr-lahjus Mavicilta. Just sopivan häröt tähän ja piparkakkukuvio sopii täydellisesti Halon napojen laippojen reikiin Etuvanteesta pitää teipit vielä liuotella pois. Renkaat vaihtuu tubeleksiksi, kunhan saan ajeltua loppuun läjän varastossa pyöriviä sisurikrossirenkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...
    ajoasento tuntui äkkiseltään vähän pystyltä, joten saattaa kaivata suoraa tankoa, mutta pitää tutkailla sitä vielä....
    Kokeilis riseria nurinpäin....

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Wow ja WOW ja isot onnet uudesta pyörästä @Stenu
    kmw muokkasi tätä : 04.09.2019 at 09.39
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Jaa täällä oli tällainenkin lanka.

Minun Cinelli Vigorelli jonka ostin kolmenkympin fiksivillityksessä täytti somen mukaan 10 vuotta 1.9.2019. Runko on isoin mitä kaupasta sai eli turhan pieni edelleen. Onneks 130 mm stemmi ja Answer 20/20 korjaa tilannetta vaikka toe overlapilta nekään eivät pelasta.

Kasasin tähän uudet kiekot kesällä ja harmittavaisesti kävi niin, että 32 mm Gravel King ei enää mahtunut kunnolla pyörimään edessä joten jouduin tyytymään 28 mm (tod. 31 mm) GP4000:seen. Taakse mahtuis kyllä isompikin. Välitykset on 45/17 koska en haluu rikkoo mun polviii.

EDIT: kuvassa runko näyttää hyväkuntoisemmalta kuin onkaan: todellisuudessa maalipinta on aika lailla naarmuilla mutta klommoilta on säästytty (koputtaa puuta)

^Erittäin hieno pyörä, Cinelli on kyllä mulle sellanen fiksien graali. Ehkä joskus, ehkä joskus. Toinen houkutteleva on Dosnoventa, mutta käsittääkseni niihin ei saa minkäännäkösiä jarruja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Wow ja WOW ja isot onnet uudesta pyörästä @Stenu
    Tänks. Oppimiskäyrä on varsin progressiivinen. Tänään vesisateessa 50 km lähipolkuja ja -ulkoilureittejä, pellonreunoja ja Ukrainapolku-Korpipolku fixed ja jonkinmoiset soraskidailutkin jo luonnistuu. Jarrulla ei itseasiassa gg-tracklocross-touhuissa ole mitään virkaa, mutta työmatkalla kaupungissa epäennustettavasti poukkoilevat jalankulkijat ja pyöräilijät pelottaa sen verran, että täytynee pitää se pyörässä kiinni.

Skidailun treenaamista helpottais kapeammat ja sliksimmät renkaat. Tossa nyt takana olevassa MXP:ssä on jarrutuspitoa sen verran rajusti, että meinaa loppua skidausvoimat kesken.

Yksi flätti myös, joten ajatus siitä, että ajelen noita sisurirenkuloita varasosta pois tolla ei ihan vakuuta..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Kokeilis riseria nurinpäin....
    Kun nyt pahasti näyttäis siltä, että tämä jää talliin (sori Tommi.. ), niin taidan päivittää jarrun mini-V:ksi, jolloin pääsee tosta vaijeristopparista stemmin alla eroon ja saa slämmättyä stemmin. Se luultavasti riittää tiputtamaan tankoa tarpeeksi.

^Ei mitää... kuten ehkä luitkin, mulla meni pakka uusiksi, ostin uuden duunimatkakulkineen ja Pompetamine pääsee fiksiksi. Oli se melko nolo vaihteilla, vaikka kulki kun perkele.

Renkaita vaille #tracklocross-valmis Mudroller-kompliitti myynnis Turkkuses: http://www.yksivaihde.net/site/fooru...c.php?id=11584

Squid Bikesilta tulossa kaupallinen tracklocross-runko BLB:n kanssa yhteistyössä. Mutta Brexitin takia ei taida auttaa, vaikka tulisi myös BLB:lle myyntiin, kun verot joutunee maksamaan sitten anyway...

^Noi on kohtuu arvokkaita kyllä muutenkin, mitä kattelin. En tiedä olenko yksin ajatukseni kanssa, mutta "kaupallinen tracklocross-runko" tuntuu jotenkin pahalta, itse olen funtsinut enempi DIY juttuna näitä. No, toisaalta hymähtelin On One Inbredeillekin aluksi samaan henkeen ja sitten sellaisen ostin ja 3. On One menossa.

Kehtaako tällä tunnustaa, että ajelen huviajoa Colon (n 400eur) sinkulalla.
    Olen tykännyt; mitä nyt aluvanteet vähän nykivät jarruttaessa.
    Ei aika kulu; me kulumme.

^ kehtaa hyvinkin. On nääsnääs niin et aloittelija tarttee hyvän pyörän, Ajomies ajaa millä vaan.
    Anatole France

Okei FGGG valmistui, elikkäs tämä mitä olen uhkaillut On One Pompetamine. Heidemann oli kohtuu fletku, vähän iso meikäläiselle ja sitten osui duunikulkineeksi Planetin London Road, niin tämä menetti vaihteet (jotka olivat vähän nolot siinä) ja pistettiin kasaan fiksiksi 35mm CX -kumeilla. Ohjainkannatin on pikkasen lyhyt tyylipoliisille, takakiekko on mallia pikalinkku, mutta olen ennenkin ajanut chaintugseilla onnistuneesti moisella, eniten tietenkin harmittaa vihaamani lukkopolkimet. Ostin tämän "turvallista/pakollista ajaa lukoilla tai sträpeillä"-mantran ja sträppejä inhoan ehkä vielä enempi. Tai emmä tiedä.

Parempaa raporttia, kun ajan enempi. Tämä on nyt vähän kuin Britti-imperiumin vastaisku kaikille Rollaattoreille.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    En tiedä olenko yksin ajatukseni kanssa, mutta "kaupallinen tracklocross-runko" tuntuu jotenkin pahalta, itse olen funtsinut enempi DIY juttuna näitä.
    Joo vähän samaa mä ajattelin gg-pyöristä vuonna 2013, mutta eiköhän se vaan mene niin, että kaikki kaupallistetaan, missä on pienintäkään kaupallista potentiaalia. Tuskin tracklocrossista kuitenkaan tulee isojen pyörämerkkien näkkileipätavaraa niin kuin gg:stä tuli. Tai mistä mä se tiedän.

Cinellin Mash Work oli jo kuitenkin melkolailla tracklocross kaupallisessa mielessä.

Hieno Imperiumin vastaisku. Maastokammista räädiyspisteet.

^Noinhan se varmaan menee. Mietin vaan kun ilmeisesti rengaskoolle jne. ei ole nyt rajoituksia tracklocrossissa (jossain vanhassa kisassa oli, mutten löytänyt muita sääntöjä nykyään kuin kiinteä välitys ja ei jarruja), niin mikä estäisi vaikka meikäläisen tekemästä Honzosta kiinteävälityksellista (mulla on se liukudroppimalli), siinä saisi kohtuu paljon tasoitusta vähänkin vaikeammilla radoilla.

Hah, tunnistit maastokammet, ei tule ongelmia ketjulinjojen kassa 135mm perällä . Joo, mä yritän aina päästä halvalla, niin tollaset sattu olemaan.

Nostin Soijjerin alas hyllyltä ja puuhastelin sen ajokuntoon. Vähän testipyörähtelin täs lähistöllä ja toimiihan se. Mutkumut; navasta napaan 116cm niin menee kun juna eikä voi näpsäkän näppäräksi sanoa. Rollerin vastaava mitta on 100 tai alle. Kuiteskii sillä aamulla sienijahtiin lähimettään.

Anatole France

Päivän tracklocross (menee varmaan otsikon "fiilistely" osastoon)

Aika haastavaa tuo kiinteällä maastossa ajo on, lähinnä hyppääminen on "ei tule mitään" osastossa, pienellä keulimisella mennään isommat esteet ja kolhitaan kampia niin pirusti. Ilman jarrua en pärjäisi, mutta mikä tuo yllättäen eniten haasteita, on lukkopolkimet. En ole ikinä ajanut lukoilla maastossa ja niljakkaat juuret ja kivet ovat todella pelottavia. Ehkä edelleen sellanen kärrypolku-hiekkatie on parasta. Kiitoksia vaan foorumille inspiraatiosta, mä olin ihan varma etten kiinteällä enään aja, mutta hiekkatie ja ehkä nyt ne polutkin, ovatkin hauskoja tolla.

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

Sit kun lukkopolkimiin tottuu niin fläteillä ei onnistu mikään. Juurakkokivikoissa ei pysy polkimilla. Tosin olempa nähnyt kun oikea Ajomies räppää fläteillä kaikki paikat.
    Anatole France

^Mä olen vähän tollanen. DH-radatkin menee (no, en enää aja niin paljon noita, enkä koskaa ole ollut mikään huippu) flateilla, ajan kaiken maaston fläteillä. Maantiellä ajoin joskus lukoilla, nyt en aja moista. Mä ajoin fiksihommatkin asvaltilla useimmiten fläteillä. Nyt ajattelin tehdä asiat "oikein".

No niin. Pari tuntia kiinteällä lukkopolkimilla ja polvikipu. Mitäs olette mieltä

- Auttaako klossien säätö, onko perussääntö "eteenpäin"? Ei kuitenkaan viitsi laittaa polvia rikki, koska duuniin joutuu ajaan, kyykätäkkin on kiva jne.
    - Sträpeillä ongelmaa en ole kokenut, onko samoja fiiliksiä?
    - Miksi ei ajaisi vaan fläteillä, en osaa skidata lukoillakaan ja etujarru on? Tiedän että virallinen mielipide on tätä vastaan, mutta miksi? Jalat lentää polkimilta? Mulle on kerran niin käynyt ja sain ne takaisin kyllä, kun etujarrulla jarruttelin, eikä tämä ole fläteillä tottuneelle ajajalle mikään arkipäiväinen tilanne.
    - Mitä jos ajaisi vaan yhdellä stäpillä? tyylipoliisi ei kiittele mutta mahdollistaa skidauksen, toinen jalka jää "lennossa" polkimelle ja hemmetin paljon helpompi lähteä liikkeelle kun ei tarvitse kumpaakin jalkaa pujotella.

Mulla kipeytyi polvet parina ekana päivänä ihan vaan fiksitottumattomuuttaan ja mietin jo hetken, että tässäkö tää ny sit oli, mutta jatkoin vaan ajelua ja kolmantena tai neljäntenä päivänä ei ollutkaan enää mitään ongelmaa. Mutta eipä tietty kerro mitään siitä, mikä sulle mahdollisesti toimii. Viikon ollut nyt kasassa toi ja viikkoon en ole koskenut vapaarattaalliseen pyörään.

^Mulla tosiaan ollut fiksi useasti aikaisemmin, lukoilla ei koskaan, että melkein niitä syyttäsin ja inhoan lukkoja ihan periaatteestakin. Toisaalta olen ostanut tämän "fiksillä on vaarallista ajaa ilman", vaikka olen suurimman ajan fiksillä ajosta ajanut ilman mitään kiinnitystä polkimiin. Ei vaaroja tähän mennessä. Olisi kiva käyttää kanssa normikenkiä, ei tollasilla koppuroilla jaksa lähteä minnekään, missä täytyy kävellä.

Oma juttu on oma. Mitä muut väkertelee on aivan EVVK. Ugh.
    Anatole France

^Näinhän se menee, lähinnä sitä, että jos joku osaa nyt kuitenkin esittää jonkun esteen fläteille fikseissä . Ymmärrän ilman jarruja perustelun, ymmärrän riskin jalkojen ponnahtamisesta veke suuressa kierrosnpeudessa/kuopassa. No... ehkä jos niiden sträppien kanssa kokeilis elää vähän aikaa.

Asiasta kukkaruukkuun, emmä opi ikinä ajamaan maastossa ilman jarrua kuitenkaan, niin oliko sinkulaCXssä rengas-, jarru- ja tankosääntöjä? Jos se vapaaratas sinne kuitenkin kulkeutuu... miksi mä näitä kyselen, kun en mihinkään kisoihin osallistu kuitenkaan, on elämän suurimpia mysteerejä...

Oma juttu on oma. Mitä muut väkertelee on aivan EVVK. Ugh.
    Anatole France

^^Riippuu kenen sääntöjä haluaa pitää referensseinä. Jenkkilässä ei kumarretta rengassääntöjä ja ajetaan myös suorilla tangoilla. Siellä SSCX-lähdöt on jopa kansallisissa kisoissa ja niitä käy ajamassa paikalliset staratkin. Japanissakin ajetaan SSCX-lähtöjä uci-tasoistekin kisoen yhteydessä, mutta sikäläisistä säännöistä en tiedä. Hesalan VPCX-säännöt meni niin, että droppi ja <50 mm renkaat tai jos jarruton fiksi, niin suora tanko sallittu myös. Hel CX:ssä uci-säännöt paitsi renkaiden suhteen vähän väljemmät eli niitä ei mittailla. Erillisiä SSCX-lähtöjä ei Hel CX:ssä ole, eikä ole ollut juuri kuskejakaan enää viime vuosina. Yksi-kaksi joissain kisoissa. Mä olen ajanut pari starttia per syksy SSCX:llä ja loput vaihteilla, muttä tänä syksynä olis vakaa aikoimus kasvattaa SS-osuutta. Katotaan kuin käy.

Samanlaisia aiheita

1. Yleinen fiilistely (kuva)ketju
    By Sambolo in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1767
    Viimeinen viesti: 20.02.2020, 15.14
  2. Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju
    By HC Andersen in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 10912
    Viimeinen viesti: 20.02.2020, 11.59
  3. Vastaukset: 67
    Viimeinen viesti: 20.09.2018, 22.33
  4. Parhaat vinkit aloittelijalle (HKI)