GasGasRideCanyonContinentalVerkkokauppaHelkama
Sivu 2 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 611

Aihe: Fillarifoorumin yksivaihteiset; speksaus, fiilistely ja vinkit.

  1. #31
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Noin se vaan joskus elämä heittelee. Mitään perttimen ajoista tietämättä, voin kertoa että itse ajelin dirttipyörilläni eniten työmatkoja. Menivätkö hukkaan, no, siitä voi olla montaa eri mieltä, tuli ainakin ajoa niille.
    Muutaman vuoden työmatka yms. -käytön jälkeen runkokin alkaa olla lähes katu-uskottavan näköinen, kun naarmuja ja hankaumia kertyy.

    Sitä paitsi, sillä uskaltaa käydä poluillakin, kun palaa äidin luota sunnuntaikaffelta.


    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  2. #32
    Tämmöinen lähti tulemaan CRC:ltä. Etujarrullinen kiinteä taitaa olla ensimmäinen olomuoto mihin pitää speksailla osat. Oikeasti piti päivittää maantiepyörä talven aikana, mutta tää on luultavasti paljon hauskempi laite.


  3. #33
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mutta mikä on tämä tälläkin foorumilla (tai sit vaan tällä foorumilla) esiintunkeva viiskymppisten (varsinkin maasto)fiksi-innostus? Mä itse tunnustan että tulen ihan vaan imussa, fiilis tarttui.
    You can't get back your youth but you can build a Steamroller

    (Mä yritän kyllä myös ihan käytännösyistä keksiä yksinkertaista ja suolasta vähemmän nokkiinsa ottavaa talvikulkinetta, kun suolattujen reittien määrä täällä tuntuu vaan lisääntyvän joka talvi)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #34
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    994
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mutta mikä on tämä tälläkin foorumilla (tai sit vaan tällä foorumilla) esiintunkeva viiskymppisten (varsinkin maasto)fiksi-innostus?
    No olin mä kyl 40+ kun ite alotin.
    Fiksi/sinkula = yksinkertaisuus = vähemmän huollettavaa = vähemmän hajoavia osia = saa jatkaa

    Tosin maastossa en juurikaan aja, mutta tänään kun olin tuolla kentällä ja näin sivusilmällä pyöräilijöitä menevän siinä hiekkabaanalla niin kyl vähä alko jo himottaa hiekalla ajo.

    Mennään aikajärjestyksessä. Eka fiksi vuodelta 2010.

  5. #35
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mutta mikä on tämä tälläkin foorumilla (tai sit vaan tällä foorumilla) esiintunkeva viiskymppisten (varsinkin maasto)fiksi-innostus?
    Ei voi yleistää. Mä olen viisikymppinen ja olen fillarifoorumilla eikä kiinnosta yhtään.

    Oli mulla sinkula, mutta polvet ei tykänneet.


  6. #36
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.527
    Henkinen ikäsi? Netistä löytyy laskuri siihenkin. Mulla taisi olla 19v. Vaimoni mielestä pitää paikkansa.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  7. #37

    Fillarifoorumin yksivaihteiset; speksaus, fiilistely ja vinkit.



    Ei ihan Tracklocross..
    Testissä Extralite Hyperstem ja Stooge Moto Bar yhdistelmä.

    Takajarrun kaapeli ja kuori jää liian lyhyeksi, mutta vierailemalla kivijalassa sekin asia hoituu.

  8. #38
    Stooge osoittautui erittäin mukavaksi, ei yhtään niin kova kuin ennen lenkille lähtöä epäilin.

  9. #39
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.527
    Tracklocross oli mulle uusi termi ja juutuupi viisastutti. Mää semmosta ajelen useamman kerran viikossa. On kuin mietoa VPCXää. Jtkn semmoista voisi khyl viritellä.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  10. #40
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.527
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  11. #41
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Tracklocross oli mulle uusi termi ja juutuupi viisastutti. Mää semmosta ajelen useamman kerran viikossa. On kuin mietoa VPCXää. Jtkn semmoista voisi khyl viritellä.
    Hmmm...mulla olis VPCX-ajoilta jäänteinä vielä viis rullaa merkkausnauhaa varastossa.

    Jotain kimpparollerointia pitää viritellä vähintään, kunhan loput puuttuvat osat suostuisivat saapumaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #42
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.455
    Kohtuullisen hyvä hinta-laatusuhde tässä, jos tämmöisen vuodeksi 2020 vielä haluaa:
    https://www.wiggle.co.uk/vitus-six-track-bike-2019/
    555€


    Ainakin sama runkosetti ja kammet kuin pari vuotta sitten myydyssä Eastway Esakissa, mutta ilmoitettu paino pompannut 7,8kg -> 8,36kg. Aeroraget ja Ritcheyn putkiosat vaihtuneet johonkin bulkimpaan.

  13. #43
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    994
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Mää kans (vaikka kuva toisessa ketjussa jo olikin,mutta jääköön tänne todistusaineistoksi).


  14. #44
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    994
    Toisesta ketjusta napattu:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Onkohan illuusio, mut mutu on et kun sinkulalla/fiksillä aikansa ajelee niin sen jälkeen vaihdepyörä kulkee lujempaa.
    Vähä sama mutu fiilis, tosin tänä vuonna on tuntunu, että fiksi/sinkula on liikkunu hyvinkin reippaasti ja sit kun on ajanu vaihteellisella niin tuntuu, että ei kulje.
    Luulen, että johtuu osittain siitä, että ajaminen on erilaista noilla niin erilaisilla pyörillä.

  15. #45
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Vähä sama mutu fiilis, tosin tänä vuonna on tuntunu, että sinkula on liikkunu hyvinkin reippaasti ja sit kun on ajanu vaihteellisella niin tuntuu, että ei kulje.
    Tämä.

    Uuujeee:



    Olihan parasta työmatkailua piiiitkään aikaan!
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #46
    Millaisen ratkaisun tekisitte vuonna 2019 kun pitäisi päättää navat, kammet ja keskiö 135mm perällä varustettuun fiksiin?

    Kodessa on 135mm perä ja mitä nyt oon ymmärtänyt niin fiksinapa (Paul, Surly jne.) antaa automaattisesti 52mm ketjulinjan. Haasteena siis kammet + keskiö. Ratakampia ja nelikanttia en haluaisi laittaa, koska ei tunnu oikealta. Maastokampiin tarpeeksi isot rattaat on ilmeisesti kiven alla eli jäljelle jäisi modernit 1x-maantiekammet. Oon nähnyt kuvia sinkuloista ja fikseistä 135mm perillä, joissa on esim. SRAMin 1X Forcet kiinni, mutta en tarkempaa selitystä miten ihmeessä eteen on saatu 52mm linja. Omassa 135mm vaihdepyörässä SRAMin 1x-kammilla etulinja on suunnilleen 45mm eli ei pelitä mitenkään.

    Googlea on nyt tullut hakattua pari päivää, mutta ei vaan löydy tarpeeksi infoa.

  17. #47
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    ^ Meniskö se niin, että 52-millinen ketjulinja syntyy tavallisilla 2x-maantiekammilla ratas ulommalla paikalla. Ainakin Campan kammilla täsmäis, kun joskus sitä mittailin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #48
    Kiitos! Näin se taitaa tosiaan olla, että 1x-maantiekammilla toi ei tuu onnistumaan. Vanhasta fiksistä voisin tietty ottaa Suginon Messengerit, ilmeisesti 122mm nelikantti ois oikea valinta jos 52mm linja pitää saada.

    Hyvä fiilis tossa sun kuvassa!

  19. #49
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    ^ Tänks. Hyvä oli fiilis aamun työmatkallakin

    Spämmätään nyt tännekin eli tommonen siitä sitten tuli:



    Satula vähän turhan hieno (lainassa maasturista) ja ajoasento tuntui äkkiseltään vähän pystyltä, joten saattaa kaivata suoraa tankoa, mutta pitää tutkailla sitä vielä. 8,5 kg polkusimien, jarrun ja kilikellon kera.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #50
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    951
    Hieno on Stenun Rolleri!
    (paitsi on siinä syynsä, että laitoin omaani vanhan malliset Open Prot

    Omaani puuhastelin kesällä uuden stemmin. Nykyään pultit on lyhennetty ja muutenkin viimeistelty.

  21. #51
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Jumalstemmi.

    Tänks. Juu noi UST:t on vanha pr-lahjus Mavicilta. Just sopivan häröt tähän ja piparkakkukuvio sopii täydellisesti Halon napojen laippojen reikiin Etuvanteesta pitää teipit vielä liuotella pois. Renkaat vaihtuu tubeleksiksi, kunhan saan ajeltua loppuun läjän varastossa pyöriviä sisurikrossirenkaita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #52
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...
    ajoasento tuntui äkkiseltään vähän pystyltä, joten saattaa kaivata suoraa tankoa, mutta pitää tutkailla sitä vielä....
    Kokeilis riseria nurinpäin....

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  23. #53
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.527
    Wow ja WOW ja isot onnet uudesta pyörästä @Stenu
    kmw muokkasi tätä : 04.09.2019 at 10.39
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  24. #54
    Jaa täällä oli tällainenkin lanka.

    Minun Cinelli Vigorelli jonka ostin kolmenkympin fiksivillityksessä täytti somen mukaan 10 vuotta 1.9.2019. Runko on isoin mitä kaupasta sai eli turhan pieni edelleen. Onneks 130 mm stemmi ja Answer 20/20 korjaa tilannetta vaikka toe overlapilta nekään eivät pelasta.



    Kasasin tähän uudet kiekot kesällä ja harmittavaisesti kävi niin, että 32 mm Gravel King ei enää mahtunut kunnolla pyörimään edessä joten jouduin tyytymään 28 mm (tod. 31 mm) GP4000:seen. Taakse mahtuis kyllä isompikin. Välitykset on 45/17 koska en haluu rikkoo mun polviii.

    EDIT: kuvassa runko näyttää hyväkuntoisemmalta kuin onkaan: todellisuudessa maalipinta on aika lailla naarmuilla mutta klommoilta on säästytty (koputtaa puuta)

  25. #55
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Wow ja WOW ja isot onnet uudesta pyörästä @Stenu
    Tänks. Oppimiskäyrä on varsin progressiivinen. Tänään vesisateessa 50 km lähipolkuja ja -ulkoilureittejä, pellonreunoja ja Ukrainapolku-Korpipolku fixed ja jonkinmoiset soraskidailutkin jo luonnistuu. Jarrulla ei itseasiassa gg-tracklocross-touhuissa ole mitään virkaa, mutta työmatkalla kaupungissa epäennustettavasti poukkoilevat jalankulkijat ja pyöräilijät pelottaa sen verran, että täytynee pitää se pyörässä kiinni.

    Skidailun treenaamista helpottais kapeammat ja sliksimmät renkaat. Tossa nyt takana olevassa MXP:ssä on jarrutuspitoa sen verran rajusti, että meinaa loppua skidausvoimat kesken.

    Yksi flätti myös, joten ajatus siitä, että ajelen noita sisurirenkuloita varasosta pois tolla ei ihan vakuuta..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Kokeilis riseria nurinpäin....
    Kun nyt pahasti näyttäis siltä, että tämä jää talliin (sori Tommi.. ), niin taidan päivittää jarrun mini-V:ksi, jolloin pääsee tosta vaijeristopparista stemmin alla eroon ja saa slämmättyä stemmin. Se luultavasti riittää tiputtamaan tankoa tarpeeksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #56
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Renkaita vaille #tracklocross-valmis Mudroller-kompliitti myynnis Turkkuses: http://www.yksivaihde.net/site/fooru...c.php?id=11584
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #57
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Squid Bikesilta tulossa kaupallinen tracklocross-runko BLB:n kanssa yhteistyössä. Mutta Brexitin takia ei taida auttaa, vaikka tulisi myös BLB:lle myyntiin, kun verot joutunee maksamaan sitten anyway...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #58
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    390
    Kehtaako tällä tunnustaa, että ajelen huviajoa Colon (n 400eur) sinkulalla.
    Olen tykännyt; mitä nyt aluvanteet vähän nykivät jarruttaessa.
    Ei aika kulu; me kulumme.

  29. #59
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.527
    ^ kehtaa hyvinkin. On nääsnääs niin et aloittelija tarttee hyvän pyörän, Ajomies ajaa millä vaan.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  30. #60
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    En tiedä olenko yksin ajatukseni kanssa, mutta "kaupallinen tracklocross-runko" tuntuu jotenkin pahalta, itse olen funtsinut enempi DIY juttuna näitä.
    Joo vähän samaa mä ajattelin gg-pyöristä vuonna 2013, mutta eiköhän se vaan mene niin, että kaikki kaupallistetaan, missä on pienintäkään kaupallista potentiaalia. Tuskin tracklocrossista kuitenkaan tulee isojen pyörämerkkien näkkileipätavaraa niin kuin gg:stä tuli. Tai mistä mä se tiedän.

    Cinellin Mash Work oli jo kuitenkin melkolailla tracklocross kaupallisessa mielessä.

    Hieno Imperiumin vastaisku. Maastokammista räädiyspisteet.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Samanlaisia aiheita

  1. Yleinen fiilistely (kuva)ketju
    By Sambolo in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 3616
    Viimeinen viesti: 14.04.2024, 23.28
  2. Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju
    By HC Andersen in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11374
    Viimeinen viesti: 04.04.2024, 17.45
  3. Vastaukset: 70
    Viimeinen viesti: 24.09.2022, 00.08
  4. Parhaat vinkit aloittelijalle (HKI)
    By JohannaKMK in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 28
    Viimeinen viesti: 02.07.2017, 22.30

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •