Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112
Näyttää tulokset 331 - 348 / 348

Aihe: Fillarifoorumin yksivaihteiset; speksaus, fiilistely ja vinkit.

Meidän rouva onkin piilo-Försteman
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sattusiks muuten eilen (su) joskus alkuiltapäivästä polkemaan mua vastaan Kepussa siinä lemmikkihautuumaan paikkeilla?....
    Olimmää silloin liikkeellä, mut varmasti kadenssini hypnotisoimana mieli enempi rinnakkaistodellisuudessa.

On se vapari iihana. Täl vkolla ~20h ajoa ja olen hyvinkin vakuuttunut asijasta. Mukavaa kun voi käyttää lyhyempää väliä. Normisti ollut 46/17 aikojen alusta asti, sekä free että fix ja siihen palaan kun sliksimmät renkaat ovat ajankohtaiset. Ostin kummiskii flipflopin toiselle puolelle 15t 3/32 rattaan, oikein EAI so. naurettavan kallis. Doh, siinä on mulle ratasta loppu elämäkseni. Ja kokemuksesta tiedän että kun +10m/sek myötätuulta niin 46/15 on oikein jepa.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Mun eka Pelago San Sebastian on vuodelta 2014.
    ...
    Eli Sebu1 on työn alla juuri nyt ja laittelen sit kuvan kun aika on kypsä.
    Ehkäpä nyt. Tänään oli vastatuulta tarjolla aika ajoin oikein kunnolla. Muutama mäkikin tuli ajettua.
    Tämä on se varsinainen talvipyörä, mut otin tällä viikolla nastakiekon edestä pois ja olen ajellut tyytyväisenä. Aika vähän saanut ajoa tänä talvena kun ajelut hoituneet sillä toisella sebulla, jossa ei nastoja.
    Pikku hiljaa alan tottumaan tuohon riseriin, joten voi olla, että se jää sittenkin.

Oma ikuisuusprojekti vihdoin valmis ja nopean testilenkin perusteella hyvältä vaikuttaa. Leveä ohjaamo ja 43mm renkaat lisää kyllä luottamusta ja eiköhän tällä uskalla aikanaan rymistellä ihan kunnolla.

Varsin soivan oloisia pelejä tuos yllä.

Mää sormi jarrulla ajan paljon niin tankonauhaeriste on kylmemmällä jepa.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Toi lawryn pyörä on kyl tosi siistin näkönen, ainoo miinus omaan makuun ylilevee tanko.

Ensituntuma yksivaihteluun on nyt otettu. 30x16 välityksellä pärjää ihan kohtuullisesti paikallisen urheilupuiston nousuissa mutta tasaisella tuntuu hieman lyhyeltä. Kunnolla runtatessa oli pientä ketjun hyppimistä havaittavissa mutta toivottavasti Zeen B-ruuvin säätö korjaa tuon. Hauskan tuntuinen pyörä ja mukava rakennusprojekti joka tapauksessa.

Lähetetty minun moto x4 laitteesta Tapatalkilla

Tollanen Octane One Kode tuli haettua itselleni yleispyöräksi ja tulevaksi työmatkapyöräksi, kun muutto on edessä vuoden päästä keväällä ja pääsee takaisin työmatkapyöräilyn pariin. Lokarit saa olla ympäri vuoden, kun on jo viisi pyörää missä ei ole lokareita. Pääsee sitten pyhänäkin tarvittaessa kirkkoon puhtailla farkuilla. Alla mavicin allroad ust kiekot, renkaina nyt 32mm 4seasonit, shimanon deore jarrut. Tanko on joku maastopyörän ja on aika leveä tommoseen pyörään. Pitää katella vaatiiko pienen pätkäsyn päistä, kun pääsee koeajolenkille joskus.

Fillarifoorumin yksivaihteiset; speksaus, fiilistely ja vinkit.

Brother Cycles Allday
    https://www.brothercycles.com/shop/frames/the-allday/

Että sellaista herkkua tarjolla.

Tää Singular oli mulla ensin vaihteellisena, mutta kun ostin toisen samanlaisen rungon niin tein tästä sit sinkulan. Kaikista ihanin juttu tässä oli, kun sai ketjulinjan säädettyä täysin kohilleen sinkulakitillä. Oli aika hiljanen voimansiirto, tykkäsin! Muutenkin oli erittäin mukava ajettava.

Kattelin sun pyörää. Siinä on pyörä, joka on tehty ajettavaksi.
    Näin totesi tuntematon Maunulan majalla sunnuntaina 15.10.2017 tästä pyörästä sinkulamoodissa.

RIP (4/2013-12/2017)

Syy "eläköitymiseen".
    Yhellä pienellä porukkalenkillä pannutus, jonka seurauksena etukolmio (ja haarukka) vääntyi hieman. Ajelin kuitenkin niin kauan kunnes alkoi kuulua outoa narinaa. Tutkinnan jälkeen löyty murtuma viistoputkesta, joka siis seuraus tuosta kaatumisen aiheuttamasta vääntymisestä.
    Itelle kävi huonommin silloin, tuli pitkä tauko ajamiseen.

Mut sinällään hassu juttu, että teräs oli heikompaa kun ajokaverin reisi!

Mitäs raati tuumaa Salsan uutuudesta?

https://salsacycles.com/bikes/stormc...r_single_speed

^Hienohan se on, mutta hiukan hintava meikäläiselle edes harkittavaksi. Liekö Stenulta tarttunut tämä teräksen kaipuu, joka pikkasen laskee pinnoja myös.

Savuisa sinkula Cinellin kuva, olkaa hyvät.
    IMG_20200326_055503_618 by richard räystäs, on Flickr

Kesäkuosissa.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Mä olen ajellut nyt jonkun verran sillä "jyrkennetyllä Pomppiksella", eli 26" kiekko edessä. Ei siinä mitään vikaa ole, ihan jännä, mutta enkö uskalla kantata tarpeeksi vai mikä, en vaan saa irti että mikä ilo tollasesta hiton jyrkästä keulakulmasta on, ei se käänny mun näpeissä sen ärhäkämmin. Ajovinkkejä otetaan vastaan.

Mä oon pari kertaa testannut tohon originaalikeulaa, joka on pari senttiä lyhyempi. Tykkään Rollerista paljon enemmän ton ristisiitoskeulan kanssa. Keskiö korkeammalla, niin reagoi jotenkin sähäkämmin, vaikka kulmat ovat asteen tms. verran loivemmat kuin suunniteltu. Rakessa eroa myös originaali 38 mm vs. 45 mm Vicious CX. Tolla setupilla ei ole juurikaan toe overlappia. Omituisen ihana pyörä just noin. En olis uskonut, kun fiksikelkkaan hyppäsin.

Sora ja sepeli asfaltin päällä on kuin kuulien päällä ajaisi, kun keula lähtee alta tilanne hallitsematon eikun nurin mennään, vähän myöhemmin kun putsaavat tulee kanttauksen opettelu.

Suoralla tiellä kallistellen ohjaten puolelta toiselle monia kertoja peräkkäin tunnustellen ohjaustuntumaa. Tuota kun jonkin aikaa tekee keho ottaa muistiin pyörän käytöksen ja tuntuma siihen paranee. Tätä muuten tulee myös ensilumen aikoihin tehdyksi, niin pääsee tuntumaan. Varottava muita liikkujia ja polkimen maahan sattumista.

Tämä saattaa olla lapsellista neuvoa kokeneelle kuskille, (naiviakin) sinisilmäinen hölmö kun olen, anteeksi.

^En ainakaan minä ole valmis kuski koskaan, kaikki neuvot otetaan vastaan

Samanlaisia aiheita

1. Yleinen fiilistely (kuva)ketju
    By Sambolo in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1802
    Viimeinen viesti: Tänään, 12.21
  2. Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju
    By HC Andersen in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 10929
    Viimeinen viesti: 22.03.2020, 12.51
  3. Vastaukset: 67
    Viimeinen viesti: 20.09.2018, 23.33