Sivu 1 / 192 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 5743

Aihe: Whiten läskipyörät

Kaikki tiedot on haalittu lähinnä tämän keskusteluketjun viesteistä. Tarkoitus on helpottaa pyörän ylläpitoa ja osahankintoja. Vastuu lukijalla, en ota vastuuta mahdollisesti yhteensopimattomia osia ostaneiden varalta.

Teknisiä tietoja 2fat lite (2014 vuonna myyty pyörä):
    etupyörä alkuperäisenä 3770g
    sisuri 525g
    rengas 1550g
    vannenauha 110g
    kiekko, linkku, jarrulevy 1565g
    fillari 19" rungolla alkuperäiskuosissa 15,5kg
    Eräs sopiva jarrupala http://www.bike-discount.de/en/buy/k...6785/wg_id-282
    satulatolppa: rungossa soviteholkki satulaputkelle ja siinä merkintä 30, 6-27, 2 (liekö sitten putki 27,2mm?)
    sama keskiö kuin Pro-mallissa

Teknisiä tietoja 2fat pro (2014 myyty pyörä)
    runko 19" 2250g (mukana laakerikupit)
    keula 19" 930g
    Bulldozer-rengas 1399g
    vannenauha 104g (niitä on kaksi kpl)
    Leveys mulefut-kehällä noin 105mm
    sisurin massa 606g/583g
    laakerit etu-ja takanavassa 6001RSC2
    laakerit vapaarattaassa 6001RU.
    keskiö BSA kierteellinen FSA BB-7100/100mm (BB-7000 sopii kuulemma myös) tai
    Race Face X-Type Team DH keskiö, 100mm
    http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod26325 markkinoilta löytyneet sopivat vapaarattaan kynnet (Sun Ringle Pawl & Spring Kitd Disc Jockey 2013)
    Tubeless-konversiovideo
    satulatolppa 31,6mm
    kampien pulttijako 64BCD ja 104BCD
    Vaihtajan korvake gh-011

1x10-vaihteistoon siirryttessä tarvittavaa tietoa:
    eturatas: esim. Raceface 30t NW tai Absolute Black 64BCD 28t
    taakse tarvittaessa joku OneUp tms hirviö
    ,
    Teknisiä tietoja Interceptor:
    näitä ei ole paljon kertynyt

Interceptoriin tehty napojen vaihto:
    Etunapa: Hope Pro 2 Evo Fatsno 15x150
    Takanapa: Hope Pro 2 Evo Fatsno 12x197

Uusien napojen mitat olivat täysin samat kuin alkuperäisten Choseneiden joten samat pinnat kävi.
    Takanavan spacereistä täytyy ottaa levyn puolelta 3mm pois ja vetopuolelta 2mm niin on saman mittainen kuin alkuperäinen

Muuta tärkeää (2014 pyörää koskevaa)

pakkauslaatikon koko 1480x280x780
    jarrupalojen tyyppi Shimano B01S, ei tietoa mihin pyörämalliin (Lite /Pro/interceptor)
    Schwalbe SV13F on kevyehkö sisuri, jos haluaa niitä käyttää.
    Bilteman kympin tarakan saa askarreltua Whiteen kiinni
    vaihtoehtoisia kampia tuhottujen tilalle: Race Face Ride XC fatbike kammet 190mm perälle tai Race Face Turbine fatbike kammet 190mm perälle

2015 myytävät pyörät

3 Fat lite
    etupyörä kokonaisena noin 3.7kg
    satula ja tolppa (ilman heijastinta) 650g
    vannenauhat (2kpl) 210g yhteensä
    sisäkumi 556g
    rengas 1455g
    etukiekko (+jarrulevy yms) + akseli 1514g
    snowshoe "4.5" nappulasta nappulaan noin 9cm (verrokki Jumbo Jim 4" on noin 10cm) - noin 0.55bar
    etuvaihtaja tosiaan SRAM X5

3 Fat Pro
    Paino 13.62 M-koon runko, renkaat litkutettu, edessä 15g vannenauha, takana vielä varmaan 150g gorillaan ja alkuperäistä vannenauhaa. Litkuakin on pari sataa grammaa
    rjrm muokkasi tätä : 29.08.2015 at 19.18

IncBuff Guest
    Velttohan se tuo runko on alumiiniseksi. Saa nähdä ratkeaako jossain välissä jostain kohtaa. Vanne+rengas yhdistelmä on ainakin tuossa Prossa hankala rengastöiden kannalta. Kampileekeri oli uutena vähän nihkeän tuntuinen, täytyy tarkkailla josko tuo olisi tuosta vetristynyt.

Läskilada on kyllä nimityksenä perseestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Whiten omistajana paheksun julkeutta nimittää pyörääni Ladaksi. En kerro aiheesta sen takia tässä mitään.
    Kävisikö Wartburg? W:llä alkaa molemmat
    -L.

Mitä Kingston Wall sanoi, kun silmä puhkesi? -Stüldt håjt.

Oman Lite-läskin toimitusvahvistusta odottelen kuumeisesti. Whiten nimeäminen lada-läskiksi tai pirkkaläskiksi muuten niin suvaitsevaisten läskipyöräilijöiden parissa kuulostaa oudolta. Pari vuotta sitten kelpasi mikä tahansa vekotin, kunhan siinä oli minimissään 3.8" renkaat.

Älkää ny niuhottako. Mun Spessukin nimettiin jo Fap-boyksi täällä.
    Suvaitsevainen läskipyöräilijähän ei myöskään juuri muiden nimittelyistä hätkähdä.

IncBuff Guest
    Heti on joku porvari mersuineen huutelemassa, että pitäisi sietää kaikki.

Onneksi ei ollu kahvit suussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kävisikö Wartburg? W:llä alkaa molemmat
    Wartburgille yksi ääni täältä!

Tyytyväinen olen omaani. Hinta ja laatu kohdillaan. Tanko,stemmi ja jarrut tulee varmaan päivitettyä lähiaikoina. Renkaat virittelin tubeleksiksi.
    Gravity, what a heartless bitch.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Paksuksi omaa kutsun, kun muistan.

Oma L/19" White 2Fat Pro on ollut nyt ajossa 3-4 viikkoa ja fiilikset on edelleen aika hyvät. Toisaalla on jo tarkemmin kerrattu mitä tuohon on vaihdettu ja tehty, jotta se on saatu sopimaan omaan 189cm ruhoon 94cm inseamilla. Hieman kompakti se kooltaan on, mutta erittäin toimiva tapaus varsinkin noiden isojen kumiensa vuoksi eli ei ole ns. vajaamittainen läski Teknisellä puolella omassa yksilössä toimii kaikki ok, vaikka toki hieman tubelessin kanssa sai ährätä, ja yhden oman ajovirheen takia katkenneen pinnan takia takakiekon tuossa rihtasin uusiksi. Jokatapauksessa paljon olen tuolla ajanu ja paljon hyvää uutta polkua on tullut omiin valikoimiin eli sellaista paikkaa mihin 29erilla ei ole tarvinnut lähteä edes yrittämään - hiekkaharjuja, soiden laitapolkuja jne mönkimistä. Myös yksi 103km lenkki on ajettuna ja ihan hyvin tuolla sen jaksoi kohtuullisella vauhdilla rullailla, kunhan ei mahdotonta kiirettä pitänyt.

Ajatus tuon Whiten ostossa oli itsellä kokeilla miten läskeily alkaa kiinnostamaan ilman suurta rahallista panostusta. Pärjäisikö tälläisellä halpiksella oman 29erin kaverina talviajokkina? Kuitenkaan kahta arvokkaampaa fillaria en omilla maastokilsoilla oikein kykene perustelemaan pääosan ajokilometreistä kun tulee nykyään fiksillä, randolla ja krossarilla. Noh, ensimmäisten viikkojen perusteella voi olla, että 29er joutuu antautumaan ja Whiten tilalle tulee jossain vaiheessa parempi läski, jolla tulee ajettua kaikki maastoajot. Ensi vkl olisi myös tarkoitus ajella hieman Hossa-Kylmäluomaa alueella, sillä ajatus retkeilystä maastossakin on taas vuosien jälkeen nostanut päätään. Alla kokoonpano Carradicen laukkujen ja lainassa olevan Revelaten runkolaukun kanssa.

Jos tuota mun yksilöä haluaa hypistellä, niin täällä Oulun alueella se on mahdollista.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Itse ainakin ajelen Ladallani/Warrellani/... (jahka sellaisen saan hankittua...) ihan pää pystyssä vaikka hinta jääkin alle tonnin ja Spessumiehet ei moikkaa

Alumiinirunko. Onko se nyt todellakin niiiiin löysä, että ihan oikeasti olisi riski?

Miten ois Kansanläski?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Mun mielestä halpaläski, prolefät, sääliläski tai ehkä talonpoikaisläski?

Nythän Fatty saa ylennyksen ja voi olla Alemman keskiluokan läski!

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Alumiinirunko. Onko se nyt todellakin niiiiin löysä, että ihan oikeasti olisi riski?
    On se IMO löysä. Sitä en osaa sanoa onko se oikeasti riski joskin vahva epäilys on ettei ole. Toki en osaa sanoa kuinka löysä se on muihin verrattuna kun en ole muita läskejä omistanut.

Markettiläski ois myös aika jees.

Itse ainakin ajelen Ladallani/Warrellani/... (jahka sellaisen saan hankittua...) ihan pää pystyssä vaikka hinta jääkin alle tonnin ja Spessumiehet ei moikkaa

Mun 17" valkoläskin runko ei oo löysä. Mutta mulla ei ole massaa kuin 76kg + varusteet. Kaikki toimii ja kuski ajaa hymyssä suin. Tubelekset laitettu mutta siinä meinasi palaa hermo renkaitten irroituksessa ekaa kertaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Mun 17" valkoläskin runko ei oo löysä. Mutta mulla ei ole massaa kuin 76kg + varusteet.
    Mikä on sun pituus ja inseam? Mulla on pieni pelko, että toi 17" on liian pieni mulle. Tosin mittojen mukaan Toptube on samaa luokkaa, kuin Anthemissa ja se on passelin kokoinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Mikä on sun pituus ja inseam? Mulla on pieni pelko, että toi 17" on liian pieni mulle. Tosin mittojen mukaan Toptube on samaa luokkaa, kuin Anthemissa ja se on passelin kokoinen.
    Pituus 176cm ja inseam 84cm. Tolppaa olisi varaa nostaa muistaakseni joku 4cm vielä ja orkkistolppa on 400mm.

Ei tuo raami minusta mitenkään erityisen löysä ole, vaikka toki alumiinista jäsympiäkin runkoja saadaan aikaiseksi. Itsellä massaa aataminasussa 105kg ja reisissä muista harrasteista jonkinverran vääntöä ja ihan hyvältä tuo on ajossa tuntunut. Sanoisin, notta jos tuo mulla kestää ajoa, niin eiköhän se kestä ihan hyvin muillakin. Ilmoittelen toki täällä oitis jos jostain ratkeaa
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Minä en aio häpeillä omaani, ja nimestä en niin välitä. Kuvissahan se näyttää rumalta kuin Yosemiten täysjoustot, mutta luonnossa voittaa ainakin mustat Muklukit (imho).

Ajokokemusta ei ole tuolla kuin muutaman kympin verran, mutta ihan hyvän tuntuisestihan tuo on toiminut. Mitä nyt hitusen oudolta tuntuu polkea niin leveän keskiön kanssa. Nyt sain lopulta tubeless-virityksen tehtyä taakse, niin pääsee kokeilemaan vaikuttaako se mihinkään. Omasta Bulldozeri kyllä lähti irti ihan sormilla vääntämällä ja huoltsikan kompura auttoi hitusen vanteelle nostossa, mutta ainakin vuorokauden on nyt paineet aika muuttumattomina sisässä pysyneet, joten aika kivuttoman tuntuisesti tähän saakka on mennyt tuokin.

Ehkä tuon toisen eturattaan voisi joskus mäkeen tuosta heittää kunhan jaksaa harrastaa. Sinänsä olisi mielenkiinoista tietää, että mitä tuossa runko ja keula painaa, koska jos niiden painot eivät mitään aivan hillitöntä ole, niin enpä keksi oikein mitään syytä aihiotakaan päivittää, koska koko on itselle sopiva, pidän geometriasta ja tällaisena kepukkana en ole huomannut tämän 17" mitenkäään erityisesti notkuvan.

Navat taitavat olla arvoitus, mutta eipä tuo napojen ja vapaarattaiden laatu taida aivan huippu- ja tasalaatuista olla tuolla originaalimerkkien puolellakaan. Muuten kiekkosettikin ajanee asiansa; ei tuo Mulefutti taida genren paskin vanne olla.

Vai niin... Kyllä mä ainakin itse ajan Spessulla niska kyyryssä ja tuijottelen lattiaan. Kun ei oo sitä ICT:ia, tai Salsan karpoonikarhunrasvaa.

Edit: että ei tässä ole ylpeäksi käyty. Vielä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Miten ois Kansanläski?
    +1
    Still rides with 26er

Mitäs vikaa Ladassa on? Sillähän suuri osa suomalaisista liikkui minun lapsuudessani. Paljon lämpimiä(kin) muistoja.

Eikös Ladaa markkinoitu Kansanautona?

Ite tykkään Ladoista ja Whiteistä. Tämä selvennyksenä jos luulette koppavaksi.

There can be only one.

Kansanläski ja White yhdessä saattaa viitata hiukan arveluttavaan suuntaan. No onneksi näitä halpiksia pukkaa lisää, niin ei Fatty-kuski enää yksin ole Fatscenen sylkykuppi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Whitenhän pitäisi ehdottomasti lanseerata seuraavaksi täysvalkoinen malli ja nimetä se Poweriksi.

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Whitenhän pitäisi ehdottomasti lanseerata seuraavaksi täysvalkoinen malli ja nimetä se Poweriksi.
    Ei ne voi kun se on Helkaman tuotemerkki.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Täältä löytyy kanssa 17'' pro malli. Ostin käytettynä ja edellinen omistaja oli parannellut vähän vaijerien vientejä, laittanut chainstayhyn suojan ja litkuttanut kumit. Itse vaihdoin vielä ohjaustangon ja stemmin mieleisiksi jämä osistani ja ainakin yhden lenkin perusteella ihan kelpo pyörä.

Jarruissa saisi olla vähän enemmän ruutia, ei riitä yhdellä sormella kevyt puristelu lukkojarrutuksiin. En tiedä riittääkö tosin esim. moonlanderin mekaanisillajarruillakaan... Mitään erityistä rungon vetelyyttä en osannut havainnoida vaikka painoa on 90kg ja kyykkyhäkissä on vietetty vähintään riittävästi aikaa. Toki voi olla, että pyörä oli niin erikoinen ajaa oudokseltaan etten vaan osannut kiinnittää huomiota.

Itse en ymmärrä miksi jousittamattomasta pyörästä pitäisi maksaa yhtä paljon kuin hyvästä täysjoustosta? Tai minkätakia sen pitäisi olla jotain tiettyä pikku merkkiä mikä on sattunut keksimään koko jutun? Juttelin tuossa erään pyöräkaupan pitäjän kanssa aiheesta ja ensi kaudelle on tulossa muitakin alle 1000€ fatbikeja ns. halpamerkeiltä. Veikkaan, että tulevat myymään melko hyvin. Monelle fatbike on kuitenkin lähinnä talvea varten ja kevyet ja nopeat kesäpyörät on ostettu erikseen isolla rahalla. Lisäksi onko 1000€ edes kovin vähän polkupyörästä, itsellä ainakin vähän joskus hämärtyy se mitä pidetään halpana pyöränä. Monelle jo 500 euroakin on kallis pyörä

Loppukevennykseksi kuva
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

tai Finnpoweriksi.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei ne voi kun se on Helkaman tuotemerkki.
    Mallinimenä, mutta mites jos merkki on White ja malli Power?

There can be only one.

Toi white on halpa pyörä noin laadukkaaksi. Saman ne siellä tehtaalla maksaa oli merkki mikä tahansa. Tietenkin merkki on sen verran tärkeä jottas vaihdan omaan Whiteeni spezialized rungon. Tuli noi liikkuvat osat jo vaihdettua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •