Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Puolan läpi ajo

Puolan läpi ajo

Ensi viikon perjantaina Lento Gdanskiin ja matka kohti Nizzaa alkaa. Puolan halki tarkoitus ajaa kohti Itävaltaa ja Wieniä.

Viime htken reittivinkit otetaan vastaan. Reissuun olen varannut 3 viikkoa. On mun kunnolla ajettavissa, jos paikat kestää ja pysyy terveenä.....

Jos on pyöräteitä järkevästi tarjolla, suosin niitä. Aina ei näin ole. Joku Euroveloreittikin olisi tarjolla? Kokemuksia?

Mäen osaa sanoa, mutta itse vetäisin ekan päivän Malborgin Linnan kautta vaikka vähän meneekin kaakkoon.

Oliko hyvä reissu? Jonkunlainen pieni Gdanskista alkava matka voisi kiinnostaa itseä, kun tuonne näyttää jatkuvasti löytyvän halpoja lentoja ja lisäksi vaikuttaa yllättävän kivalta paikalta. Toki menisi varmasti ensi vuodelle oma matka.

olinhan ma tualla syksysyllä moottorip. lentok. likennekullutuuri nykyään OK. MENKÄÄ

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villeton Katso viesti

Jos on pyöräteitä järkevästi tarjolla, suosin niitä. Aina ei näin ole. Joku Euroveloreittikin olisi tarjolla? Kokemuksia?
    Olen tehnyt kaksi reissua Puolaan (Liettuasta Gdanskiin ja Lübeckistä Gdanskiin ja kummallakaan kerralla en löytänyt juurikaan pyöräteitä. Paras ratkaisu oli ajaa hiljaisia maaseututeitä, mistä puuttu kova rekkaliikenne. Sinänsä liikenne on ihan ok (mainettaan parempi) mutta kapeilla pientareilla silti ikävä ajaa. Vahingonriski aina olemassa ja huomioliivejä suosittelen.

Tässä kokemus Euroveloreitiltä. Kilometrikaupalla lähes ajokelvotonta pehmeää hiekkatietä, vaikka alla 2" renkaat.

Join viikossa Gdanskista Wroclawiin. Välimatka noin 550 km, käytännössä noin 700 km. Matkamittaria en omista.
    Positiivista oli ihmisten auttamisahalu. Joskus kielitaito esteenä. Majoitukset olivat edullisia ja yleensäkin hintataso.
    Pyöräteitä en oikein löytänyt. muutaman kerran harhauiduin ajamaan ison tien laitaa ja rekat meni vierestä ohi. Yritin ja löysinkin maaseudun asfalttiteitä. Valitettavasti kovin suoraan ei pystynyt silloin etenemään. Pari ekaa päivää oli 32-34 astetta lämmintä eli tuskaisen kuumaa. Reissussa syyskuun alkupuolella siis.
    Jäi kyllä ihan postiviiset fiilikset. Navigointi odotetun haasteellista. Ja ajoittain pyöräilijä aika lailla unohdettu liikeenteen suunnittelussa. Mitään erityisiä vaaratilanteita ei ollut.
    Rekatkin ohittivat kaukaa tai odottivat ohituspaikkaa. Liikennettä vaan oli isommilla ja paremmilla teillä paljon......

Wroclavista matka jatkui junalla Tsekkeihin. Ei maistunut mäet/vuoristo. Ajamani pätkä tasamaata täysin. Tylsää? Sopi mulle, laiskalle keski-iän ohittaneelle miehelle.........

Samanlaisia aiheita

1. Fillarilla Euroopan läpi
    By KPS in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 15.06.2015, 14.05
  2. Amerikan läpi rannikolta rannikolle
    By villeton in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 31.03.2015, 14.34
  3. Jämsästä Jykylään mehtän läpi!
    By smasulis in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 8