Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 40

Aihe: Polkupyöräteline auton vetokoukkuun.

Polkupyöräteline auton vetokoukkuun.

Käytännön syistä tulee tarpeen kuljetella pyörää usein lyhyitä matkoja ja miksi ei mukaan pidemmille reissuille kun sellinen tulee hankittua. Mielellään saisi mahtua kaksi aikuisten pyörää. Hinta-ajatus max 100€. Kiitollisena otetaan vastaan vinkkejä.

Lyhkäsiä kaupunkireissuja olen jopa kahta pyörää kuskaillut jostain viime vuosituhannelta peräisin olevalla Bilteman telineellä. Kerran pidempi reissu ja pakokaasut poltti maasturin gumekseen "nyrkin mentävän reijän".

Nykyajan silkkimunat kun kaipaavat näihin telineisiinkin nykyään ledivaloja ja äärimmilleen hiottuja muotoja, niin näitä vanhemman mallin Thule RideOn-telineitä liikkuu käytettyjen markkinoilla kohtuulliseen hintaan. Omastani maksoin juurikin tuon hintakattosi summan eli satkun, vaikka ostinkin sen huuto.netistä, jossa hinnat useinkin tahtovat olla toisesta ulottuvuudesta.
    Mulla on tuo kolmelle fillarille sopiva malli, vaikka voihan siinä toki kuljettaa vaikkapa vain yhtäkin.

P.S. Nuo kaikissa kuvissa pystyasennossa sojottavat tuethan säätyvät portaattomasti ja taittuvat myös täysin vaakatasoon silloin kun ei fillaria kuskaa tai kustaa vain kahta/yhtä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Olen sellainen silkkimuna, että en kovin mielelläni askartele ko. telineen kanssa, vaikka sellaisen omistankin.
    Hyvä, että tunnustit

Oli miten oli; kai minä sitten olen vuosien varrella oppinut tuon kanssa oikeat otteet, kun en koe sen käyttöä mitenkään hankalaksi tai hitaaksi.
    Näillä vinkeillä ja käyttökokemuksilla JMW varmaan osaa tehdä ostopäätöksen

IncBuff Guest
    Aika äkkiä tuon RideOnin nakkaa auton perään. Pidempään menee irroitettavan vetokoukun kanssa askarrellessa. Ainakin niissä kotteroissa missä tuota olen käyttänyt tellinki tulee niin ylös että ei ole vaaraa että pakokaasut polttaisi renkaat pyörästä.

Toki tuossa on hankaluutena se että jos ne aikuisten pyörät on kovin saman kokoisia niin satuloita joutuu nostamaan/laskemaan että saa kunnolla limittäin ne pyörät.

Multakin peukku RideOnelle. Tulee säilytettyä peräkontissa käytännössä aina ja nopeasti tuon tuuppaa koukkuun ja nostaa pyörän päälle. Musta jopa helpompi kuin nuo "halpikset" joita niitäkin löytyy pari kappaletta. RideOnin hankinnan jälkeen ei ole kyllä tullu noita halpiksia käytettyä.

Rideoneahan ei tarvitse kiristää kiukulla koukkuun kun se kiristyy itsekseen kun telineeseen tulee painoa, eli riittää kun kiinnitysruuvin pyörittelee sormitiukkaan. Mukana tulevaa kiintoavainta tarvitsee käytännössä ainoastaan jos joku on erehtynyt kiristämään kiinnityspultin työkaluin.

Enpä ole ikinä kuullut että pakokaasut voi puhkoa pyörän renkaat... Itse sain ilmaiseksi jonkun perus biltematelineen ja tarkotus olisi roudata pyörää yli 100km päähän. Jos tuntuu siltä että teline on täysi susi niin ainahan voin kaataa penkit ja heittää pyörän "paksiin".

Mä kuljettelin perus-biltema-telineellä (maksoi aikoinaan jotain kympin) fillarit Espoo-Turku, ja ihan hyvin siinä meni tukeva hybridi ja tosipainava mummopyörä, yhteensä varmaan 35 kg. Menomatkalla kiinnitys mustekalalla oli vähän turhan kevyt, kannattaa näemmä vetää useammalla että pysyvät paremmin paikallaan moottoritienopeuksissa.

Itse otan maastopyörästä eturenkaan irti kuletuksen ajaksi, kun se tulee suoraan pakoputken eteen. Muilla pyörillä ei ole tullut.
    Suojaatteko tolla perus kuljetustelineellä miten ettei naarmuta pylrää? Mulla se on metallia. Tossa keväällä olisin saanut thulen telinettä vastaavan (luultavasti thulen valmistama) alle satasella, harmi kun en ostanut. Kattotelineen ostin aiemmin, mutta en jaksa kattokaiteiden kanssa värkätä.

Enpä ole ikinä kuullut että pakokaasut voi puhkoa pyörän renkaat...
    Nytpä sitten kuulet ja luet. Ei se kaasu vaan se lämpo! Sattui mulle niin somasti että sillonen Trek Fuelini joutui peräkoukkutelineeseen ja takarengas just Avensiksen pakoputken kohdalle. Huonoksi onneksi oli kiekko mustekalalla sidottu ettei päässy ees vapaaasti pyörimään. Olipahan komea pamaus ja tietysti ihka uus rengas, fittu. Noilla pystyperäisillä autoilla olen sen verran ajellut etten ikuna pyörää niitten vetokoukkutelineeseen laita. Sisälle tahi katolle. Josta kattokuljetuksesta tämmönen ajatusleikki: Kun sataa oikeesti vettä ja ajellaan kuiten 70-80 kilsaa niin aika kovalla voimalla nää vesipisarat pyöräriepua piiskaa. Osa meistä on maastoillessa huomannut että pari tuntia vesisateessa aiheuttaa ketjuille välittömän voitelutarpeen, tuon etupyörän roiskeet on aika paljon hellempää luokkaa mitä pyörä auton katolla vesisateessa kohtaa. Voisin kärjistää että kattokuljetuksessa rakkaat fillarimme on melkoisen painepesurin kohteena!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Mullakin on yksi rengas räjähtäny ku jäi pakoputken eteen. Ei sit ajettu lenkkiä sillä reissulla....
    Syötteelle ajoin 791km ja vesisadetta koko matkan pyörä katolla. Rasvasin ketjun kunnolla ennen reissua ja perillä heti uudet rasvat päälle. Mutta kai se vähän painepesurina toimii ku pyörä oli yhtä puhdas perillä ku mitä oli pesun jäljiltä lähdettäessä.

Muistattehan, ettei fillarilla peitetä auton takavaloja. Tai jos peitetään, laitetaan irtovalot.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kuten linkeistä näkyy RideOnissa ei ole tuota ongelmaa kun siinä on valot. Ja kilpiteline eli kun hommaa sen kolmannen kilven, niin ei ole peitossa sekään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Kuten linkeistä näkyy RideOnissa ei ole tuota ongelmaa kun siinä on valot.
    Näi o. Ongelma onkin lähinnä HangOnin ja muiden budjettiluokan telineiden kanssa. Tuli vaan mieleen muistuttaa asiasta, kun viikolla ajelin jokun tälläisen takavalot peittäneen pellen perässä. Eräänlaisia hazardeja tuli, kun ei vilkkuja näkynyt lainkaan.

Jep. Tosiaan nämä hinnat alkaen telineitä harrastavat eivät pätkääkään piittaa siitä, näkevätkö takanatulevat minne pyöräkuorma on mistäkin liittymästä kääntymässä tai onko ensinkään plus että rekisterikilpi ei näy minnekään. Tai sitten nämä veijarit eivät vain tunne tieliikennelakia

Jep. Tosiaan nämä hinnat alkaen telineitä harrastavat eivät pätkääkään piittaa siitä, näkevätkö takanatulevat minne pyöräkuorma on mistäkin liittymästä kääntymässä tai onko ensinkään plus että rekisterikilpi ei näy minnekään. Tai sitten nämä veijarit eivät vain tunne tieliikennelakia
    Ja mikä metkointa, poliisi ei puutu asiaan.

Peräänajokolarissa syyllisen selvittäminen voi myös olla mielenkiintoista, kun auton takavalot on peitetty.

Tuli nyt sitten tilattua tuo kehuttu HangOn 972-3, peräkärry kun jo löytyy. 99% ajasta kuljetan yhtä fillaria. Ainakin yöllä näkyy vilkut vaikka pari pinna olisi varjostamassa, eikä ainakaan lisäjarruvalo ei peity. Mahdolliset näkyvyysongelmat pitää ratkaista kun pääsee sovittamaan yhdistelmää. Jos joku ajaa perään sen takia, että yksi fillari takana, niin käynti optikolla voi olla aiheellista. Hinta toimitettuna 117€

Itse tuli hankittua Thule Rideon 9503. Paikka kilville ja telineessä omat valot. Ainakin välttää peräänajot etteikö valot näy ja kissalanpoikien marinat ettei kilvet olisi näkyvillä. Uutenahan tuo värkki on melko kallis, mutta käytettynä saa melko hyvään hintaan

Sent from my iPad using Tapatalk
    2013' Focus Black Forest 29er 3.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti m3z0 Katso viesti
    Itse tuli hankittua Thule Rideon 9503. Paikka kilville ja telineessä omat valot. Ainakin välttää peräänajot etteikö valot näy ja kissalanpoikien marinat ettei kilvet olisi näkyvillä. Uutenahan tuo värkki on melko kallis, mutta käytettynä saa melko hyvään hintaan

Sent from my iPad using Tapatalk
    Onhan tuo hieno, mutta liian massiivinen omaan makuun. Jos jatkuvasti paikallaan, niin ei tarvitse sitä kilpeä siirrellä alvariinsa.

IncBuff Guest
    Hommaa kolmannen kilven niin ei tarvitse kilpeä siirrellä.

Tarvittaessa sitten lightboard esim. Maypole 251P n.20 € (ei vaan tule uutta riviä shift + enter näppäimillä)

Ollut myös tarvetta parin pyörän kuljetukseen ja katolla tuntuisi jotenkin liian oudolle + suksiboksissahan kulkee näppärästi muutakin tavaraa.
    Tässä on äkkiseltään hinta/laatu kohdillaan, Saksan Amazonista 200€ kotiin tuotuna (Y) Thule Euroride 940. Pistin tilaukseen...

https://www.amazon.de/Thule-940000-E.../dp/B003DTL84C

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarith70 Katso viesti
    ... Thule Euroride 940. Pistin tilaukseen...
    https://www.amazon.de/Thule-940000-E.../dp/B003DTL84C
    Tuo on hyvä teline yhdelle pyörälle. Kahta pyörää siihen on vaikeaa saada mahtumaan ilman, että hinkkaavat pahasti toisiinsa. Nuo rengastukien kiskot ovat niin lähellä toisiaan. Omassa pyörässä joudun myös kääntämään sarvet ympäri, jotta saan pyörän pituutta tarpeeksi lyhyeksi. Mutta noin muuten olen kyllä ollut telineeseen tyytyväinen.

Ai... Vaikka pyörissä on keulat erisuuntiin ?
    jarith70 muokkasi tätä : 25.03.2018 at 06.40

Ainakin niillä pyörillä millä itse oon testaillut, on kahden pyörän mahduttaminen todella hankalaa tai mahdotonta. Varmaan aika paljon pyöristä kiinni tosin. Ja tosiaan keulat erisuuntiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopolla Katso viesti
    Ainakin niillä pyörillä millä itse oon testaillut, on kahden pyörän mahduttaminen todella hankalaa tai mahdotonta. Varmaan aika paljon pyöristä kiinni tosin. Ja tosiaan keulat erisuuntiin.
    No niin. Noin 1300 km tuli paria pyörää kuskattua ko.telineellä. Hyvinhän ne sinne sopi, emännän pyörän runko on XS ( maantie ) ja oma XL (cyclo ), ei ollut ongelmia mahtumisen kanssa.
    Palikat luonnostaankin eri korkeuksilla, eivät siis ottaneet kosketuksia toisiinsa, eikä vaatinut sen kummempaa asettelua.

Hyvä jotta toimi. Tosiaan oman täysjouston kanssa tuohon ei oikein muut pyörät lisäksi mahtuneet. Nykyään käytössä Thule VeloSpace XT 3 ja sen kanssa täpäri ja muut mahtuu hyvin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Itselläni myös asia ajankohtainen kun toisen lapsen pukkasi ja juuri laitoin XXL:n tarjouksesta suksiboksin tilaukseen, ihan perus-tavarankuljetukseen, kun vaunujen jälkeen ei enää juuri mitään konttiin mahdu. Näin ollen pitäisi hyvin palvelleille Proride:ille löytää tuuraajaa, peräkonttiin kiinnitettävistä telineistä. Ketjun alun lukaisseena tuo Euroride voisi asiansa ajaa, kun kahta pyörää kerralla (omat ja emännän plussat ja/tai maantiepyörät) olisi tarkoitus kuskata. Toki lisäpyörät plussaa, mutten usko että enempää tässä vaiheessa tarvitsee mukaan. Onko vahvoja näkemyksiä muista hyvistä vaihtoehdoista, vai laitanko vain tuon tilaukseen? Autona isohko farkku.

Euroride tai Rideon. Ota kumpi vaan, mutta ota kolmen pyörän malli, vaikka pääsääntöisenä tarkoituksena onkin vain kahden pyörän kuskaaminen. Noiden telineiden lastaaminen täyteen edellyttää usein taiteilua, sovettelua, pyörien säätämistä jne kevätjuhlaliikkeitä. Kolmen pyörän telineessä keskimmäisen paikka jää tyhjäksi ja lastaaminen huomattavasti joutusampaa.

Euroriden kourien asettelu voi olla tuskaista - riippuen kuskattavien pyörien runkojen muodoista. Siksi Rideon vaihtoehtona.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •