RideKeinanenYamahaHuntteriElectrobike
Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 247

Aihe: Kona Sutra LTD

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Liittyisikö ohjauksen vaatima paino eteen siitä että on tavaraa edessä kiinni? Korreloiko?

Maastoon menen mieluummin maastopyörällä, mutta en kiellä muita Sutralla menemästä
    En kyllä ehkä ihan ymmärtänyt tuota ekaa kommenttia. Tuossa kuvassa on sweetrolli kiinni, mutta ei se aina ole. Ehkäpä Suttura vaan on tehty vaatimaan painoa eteen?

En itsekään millekään polkulenkille lähtisi Sutralla, mutta jos on vaikkapa polkusiirtymiä sora-, ulkoilu- tai hiekkateiden välissä niin tuolla sellaiset onnistuu aika hyvin. Leveähköt renkaat, läpiakselit, superkestävä runko ja jämäkät kiekot auttaa tässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Kuvan perusteella satula on melko edessä. Jos satulassa valuu polkiessa eteenpäin, niin satulan siirtäminen edemmäs vain pahentaa ongelmaa. Cambiumilla pysyy toki paikallaan paremmin jo siksi, että se on karhea. Kärjen nostaminen auttaa myös, mutta siinä voi sitten tulla puutumisongelmia alapäähän.
    Voishan sitä kokeilla siirtää satulaa vähän taaksepäin. Hyvin tuo alapää pelittää vaikka satula on vähän kärjestä pystyssä, eli teoria ei aina vastaa käytäntöä. Satulan ollessa vaakatasossa liu'un siinä kyllä eteenpäin kokoajan vaikka se vähän karhea onkin. On tuo C17 muutenkin paras satula mikä mun pepun alla on koskaan ollut. Sen leveys tuo sellaista tukevuutta ajoasentoon, mitä en edes Spessun leveimmistä satulamalleista (Phenom & Henge) ole löytänyt.

174cm ja 79cm ja lähikivijalkaan tulee 54 kokoinen Sutra ltd. Aluksi tarkoitukseni oli hankkia 52, mutta ne on maahantuojan mukaan loppuunmyyty. En hae urheilullista asentoa, siihen löytyy maantiepyörä, vaan lähinnä ympäri vuoden vois ajella työmatkaa 40km suunta, muutenkin pitkiä lenkkejä ympäri vuoden rennossa asennossa, ja ei tarvitse välittää minkälaisella alustalla ajaa. Kuulostaako ok? Toi koko meinaa.....???
    08150

Saman kokoinen olen ja 52 sopi mulle paremmin. Aina kannattaa sovittaa. Kysyitkö Hi5bikesista? Bikeshop sanoo ”tulossa 30.1.”

Itse ottaisin 178/79 mitoilla 52:sen.

harmis Guest
    Itse 173/82 ja 54 koko on hyvä. Lyhyemmillä koivilla toki matalampi yläputki on paikallaan, mutta minun mitoilla ei vielä tarpeen.

170-senttiselle on 52 ollut passeli, jalan sisämitta 79, käyttö juur tuommosta pitkiä lenkkejä ympäri vuoden suht rennossa asennossa, kaikenlaisilla reiteillä huonokuntoisesta asfaltista helppoihin polkuihin.

On tullut monet kerrat varoiteltua isoon runkoon kasatusta, Konasta tiedän hyvin vähän, mutta SO mitta tuossa 54 koossa on 820 mm, sietää varoa.
    https://geometrygeeks.bike/bike/kona-sutra-ltd-2019/

Täälläkin pituutta 174, alla kokoa 52 oleva Sutra LTD ja on hyvä.

Sitä en oo ainakaan kokenut ollenkaan ahdistavaksi, että standover on sama kuin mitattu inseam. Tuleehan siinä kengistä vielä pari senttiä lisää. Jossain vintage-maantiepyörissä näyttää setupit hyvin usein slämmättyine satulatolppineen siltä, että standover-mitta on reilusti inseamia isompi. En kyl kokeilematta ostais kolme senttiä korkeampaa sittenkään.

En osaa oikein päättää millaisilla rengaspaineilla sutturallani ajelisin. Kyse siis noista esiasennetuista 45mm Riddlereistä. Olen koittanut kaikkea suunnilleen 2.0-4.0 barin väliltä. Lähinnä asfalttia tällä hetkellä alla ja tänään jotain 2.2 kun en jaksanut enempää pumpata puhjenneen renkaan vaihdon jälkeen pikkupumpulla. Aika pinkeä tainnut pyörä olla silloin kun - jos oikein muistan - että neljääkin kokeilin. Onkos millaisiin lukuihin päädytty?

Oma paino on siinä 73-75kg.

Rakkaus Sutturaan syvenee, voisinko vaihtaa titsku Sutturaan jos Kona semmoisen tekisi? Ehkä Lohjan miehelle joka sitä 54 kokoista edellä itselleen miettii, tule piipahtamaan Hyvinkäällä kokeilemaan 52 kokoista, joka voisi olla sinulle sopivampi ? T. 176cm kuski ja 52 Suttura.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Sutturan selässä meni taas koko viikonloppu.

Hankin Sutturan pari viikkoa sitten, mutta en ole montaa tuntia sillä ajosta vielä päässyt nauttimaan. Eilen illalla tein pienen lenkin pitkästä aikaa, mikä selkävaivoista huolimatta onnistui hyvin pystyn ajoasennon ja matalilla paineilla pehmentävien tuhtien renkaiden avittamana.

Siinä ajellessa tuli mieleen, että pyörään saattaisi kiinnostaa jollain aikavälillä hankkia vaihtokiekot esim. jaottelulla pitkät retket teitä pitkin ja lyhyemmät pyrähdykset poluille ym. Voiko jotenkin etukäteen varmistua siitä, että eri kiekkojen jarrulevyt osuvat kohdilleen ilman jarrusatuloiden keskittämistä? Vanhemmassa työmatkapyörässäni ratkaisin asian siten, että hankin useammat mahdollisimman samanlaiset kiekot (Aksium Disc) ja niihin samanlaiset levyt.

Ei kannata jarrulevyistä tehdä ongelmaa. Esimerkiksi tästä shimmit jarrulevyn alle, jos levyt eivät ole täysin samalla kohtaa.

Kona Sutra LTD

En osaa neuvoa jarrujen osumisesta, mutta olen huomannut että Sutra on yllättävän hyvä poluille, vähän samat ajatukset siis. Contin Race Kingit ajattelin voivan riittää sinne. Kunhan saan nuo toiset kiekot soviteltua

Olisikohan nämä ihan ok:t Sutraan kun ajan työmatkaa 37mm renkailla?
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500...ST-tupla-aisat
    08150

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Olisikohan nämä ihan ok:t Sutraan kun ajan työmatkaa 37mm renkailla?
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500...ST-tupla-aisat
    Olisivat.

Noista ei kerrota leveyttä, mutta 37mm renkaat vaatisi vähintään 45mm lokasuojat. Biltemasta saa yli puolet halvemmalla 50mm lokasuojat, jotka on varmaan ihan yhtä hyvät. https://www.biltema.fi/toimisto---te...iin-2000018474
    Ite laittaisin Sutraan leveämmät ja siksi katsoisin jotkut SKS:n valikoimasta tai panostaisin Gilles Berthoudeihin.

Itse oon ostamassa 2020 malli, mutta minkäkokoinen 166/78-kokoiselle kuskille? 48, 52?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mackaiweri Katso viesti
    Ei kannata jarrulevyistä tehdä ongelmaa. Esimerkiksi tästä shimmit jarrulevyn alle, jos levyt eivät ole täysin samalla kohtaa.
    Tuollaisilla saanee ongelman ratkaistua, kunhan pitäytyy 6-pulttisissa levyissä. Jostain syystä maantietyyppisiä kiekkoja on tarjolla paljon enemmän centerlock-levyillä. Mitenköhän niiden kanssa on?

Toinen pulma voi tulla vastaan, jos pakka ei kaksissa kiekoissa osu ihan täsmälleen samoille kohdille. Näinkin kuulemma voi käydä napojen mittojen ollessa hieman erilaisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    En osaa neuvoa jarrujen osumisesta, mutta olen huomannut että Sutra on yllättävän hyvä poluille, vähän samat ajatukset siis. Contin Race Kingit ajattelin voivan riittää sinne. Kunhan saan nuo toiset kiekot soviteltua
    Kerrohan toisten kiekkojen kokemuksista, kun ehdit.

Muuten, tämän langan alkupäässä pohdit rungon ruostesuojausta. Toteutitko sen? Kiitos joka tapauksessa vinkistä. Suihkuttelin kotelosuoja-ainetta oman runkoni sisäpuolet läpi kauttaaltaan. Vähän sottaista puuhaa, mutta onpahan tehty.

Kona Sutra LTD

En mä sitten päätynyt suojaamaan, lähinnä saamattomuutta. Poistin lokasuojat ja päätin ajella lähinnä kuivalla kelillä Ehkä vähän ”auttoi” kun täältä luin sen että tyhjennysreikä keskiöön on valmiina, poistaa vain sen tarpeettoman vaijeriohjurin. Enpä ollut hoksannut.

Omasta Sutrasta tuo takakiekko alkaa olla melko letku. Pitäisiköhän kasauttaa/ostaa kokonaan uusi kiekko vai kasata kiekko tuon WTBn navan ympärille. Mielipiteitä? Painoa on teilu 100kg ja lyhyitä retkiä tulee tehtyä.

Milleen letku? Onko kehä jotenkin vaurioitunut niin, ettei kiekkoa saa suoraksi tai se ei pysy suorana? Eikös nuo navat oo Novatec/Formulaa? Ite en siirtäisi napoja uusiin kiekkoihin vaan satsaisin johonkin DT350-tasoiseen.

Venttilistä liikkeelle lähtien jokaista pinnaa varttikierros kireämmälle, tarvittaessa toisto. Pinnojen tasainen ja riittävä kireys jämäköittää vanteen, luulen.

En ole kovin kummoinen kiekon tekijä ja siinä varmaan on suurin vika. Viime kesänä suoristin tuon kertaalleen ja kiristelin TERUn tekniikalla. Tänä kesänä yritin suoristaa toista kertaa, mutta pystyheittoa tuli/jäi. Nyt huomasin, että aika lyhyessä ajassa muutama pinna oli löystynyt, enkä ole ihan varma, että onko tuo pelastettavissa. Ainakaan omin taidoin. Ensimmäinen kiekko tosin, jota en ole saanut pysymään suorana ekan kiristelym jälkeen.

Hopen Fortus Pro 4sta 23mm leveänä olen jo alkanut kuolaamaan...

Laitetaas kuva omasta Sutrasta viikonlopun retkeltä. Alkuperäisestä setupista tallella enää kammet ja eturatas, mutta Sutran henki vahvasti läsnä. Uusimpana lisäyksenä etutarakka ja uusi ohjainlaakeri. Etutarakalla saa kuorman hyvin sidottua eikä paketti hölsky kovemmassakaan menossa. Enemmänkin mahtuisi kyytiin.

Kiekkokeskusteluun liittyen kiekkoina Mavicin 24mm leveät XM824:t Hopen takanavalla ja dynamolla edessä. On jämy ja kestää kuormaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    En ole kovin kummoinen kiekon tekijä ja siinä varmaan on suurin vika. Viime kesänä suoristin tuon kertaalleen ja kiristelin TERUn tekniikalla. Tänä kesänä yritin suoristaa toista kertaa, mutta pystyheittoa tuli/jäi. Nyt huomasin, että aika lyhyessä ajassa muutama pinna oli löystynyt, enkä ole ihan varma, että onko tuo pelastettavissa. Ainakaan omin taidoin. Ensimmäinen kiekko tosin, jota en ole saanut pysymään suorana ekan kiristelym jälkeen.

Hopen Fortus Pro 4sta 23mm leveänä olen jo alkanut kuolaamaan...
    Oliskohan nyt joku pinna katkennut, joskus salaperäisesti pinna esittää ehjää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Oliskohan nyt joku pinna katkennut, joskus salaperäisesti pinna esittää ehjää?
    En ainakaan löytänyt yhtään. Täytyy katsella miten tuo jakselee, kun saa vähän kilsoja alle.

Minun mielipiteeni on, että kasaa kiekot DT Swissin TK540-vanteista 36 pinnaisena ainakin taakse. Loppuu notkuminen, mutta ei tee pyörästä kovaa. Vannejarruvannetta voi käyttää myös levyjarrunapojen kanssa.

Pinnojen löystymisen syykin selvisi. Olin ilmeisesti suutuspäissäni vetänyt pinnat liian kireelle ja löystynyttä pinnaa katsellesani huomasin vanteessa pienen halkeaman. Eli kyllä se uuden kiekon hommaamiseksi meni... Kesti kuitenkin n. 170km yönylinreissun kuormattuna muutaman minuutin tien päällä tehdyn rihtauksen jälkeen. Kotona kun suoristaa, niin tunnissakaan tule noin hyvää lopputulosta

Mutta juu, reissussa pyörittelin jo DTn 350 napaa ja 36 puolan mahdollisuutta päässäni. DTn sivut ei vaan tarjoa XD vapaarattaalla tuota 36 vaihtoehtoa. Maastopyörässä on tosin kestänyt 350 + EX471 ihan hyvin 32 puolaisena.

Samanlaisia aiheita

1. Kona Rove st ja Sutra ltd geometriat ja koot
    By Chito in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 03.06.2019, 19.20
  2. Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?
    By casanova in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 11.09.2016, 14.22
  3. Kona Sutra - Uusi pyörä ja uudet ongelmat
    By MatkaajaHemmo in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 06.09.2013, 15.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja