Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 113

Aihe: YT Decoy

Tänään 0,9 edessä, 1,1 takana ja tuntui oikein hyvältä. Originaalirengastus.

Nyt on 200 km Decoyn mittarissa, suurin osa kivikko-juurakkopolkua. Loistava pyörä ja olen vakuuttunut oikeasta valinnasta. Koko osui kohdalleen ja nyt alkaa olla säädöt paikallaan.
    Shimanon mylly on pari stiplua tehnyt: heti ekalla kokeilupyörityksellä tuli vikakoodi näyttöön ja avustukset hävisi. Virrat pois - virrat päälle auttoi heti. Tänään porukkalenkin starttipaikalla oli sen verran pitkä odottelu, että virrat menivät itsekseen pois päältä. Sitten kun laitoin virrat päälle, tuli taas vikakoodi eikä avustuksia. Pari kertaa kokeilin virrat pois/päälle, mutta ei auttanut. Akku irti/paikalleen auttoi ja vehkeet pelasi hyvin n. 50 km lenkin.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Itellä aika kovat paineet, muistaakseni 1.2-1.5 bar. Tyytyväinen olen minäkin pyörään vaikka nyt on kiireiden takia jääny ajelut vähäisiksi. Shimanon mylly ei ole kertaakaan virheitä ilmoittanut. n 300 km mittarissa. Kaikki kivikko-juurakko enduro ränniä.

Pari kysymystä tuli mieleen kun tänään tuolla tenusi. Juurikin noissa ränneissä tulee nyt syksyisin lätäköitä missä voi olla syvyyttä melkoisesti. Ihmettä ei tarvi eikö joskus vahingossa moottori ainakin puoliksi menisi veteen. Kuinka kovasti varotte noita vesipaikkoja? Ite olen toistaiseksi kiertänyt huolella. Luomulla ajaisin paljon huolettomammin.

Toinenkin liittyy veteen. Pesen pyörän letkulla heti lenkin päälle. Ihan sama kuin luomulla, en nyt tieten tahtoen suihkuttele moottoriin tai laakereihin mutta pakkohan esim linkusto on suihkutella puhtaaksi. Heti kun lenkin jälkeen märkänä tekee niin aika vaivattomasti puhdistuu. Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Shimanon mylly on pari stiplua tehnyt: heti ekalla kokeilupyörityksellä tuli vikakoodi näyttöön ja avustukset hävisi. Virrat pois - virrat päälle auttoi heti. Tänään porukkalenkin starttipaikalla oli sen verran pitkä odottelu, että virrat menivät itsekseen pois päältä. Sitten kun laitoin virrat päälle, tuli taas vikakoodi eikä avustuksia. Pari kertaa kokeilin virrat pois/päälle, mutta ei auttanut. Akku irti/paikalleen auttoi ja vehkeet pelasi hyvin n. 50 km lenkin.
    Kai se on tiedossa, että jalat ei saa olla polkimilla, kun shimppaan laittaa virrat? Muuten menee se momentintunnistin sekaisin ja näyttöön tulee virhe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?
    Koskeeko tämä nyt vain YT Decoyta? No, vastaan kuitenkin, että en juuri pese fillaria. Tosin en säilytäkään sitä olohuoneessa. Jos se on über-kurainen, niin Kärcherin matalapainepesurilla suihkuttelen rungon puhtaaksi. Koitan olla kastelematta ketjuja ja pakkaa.

Yleensä tähän aikaan vuodesta jos ajelee neulaspolkuja, fillarissa on vain neulasia ja kunttaa. Ne lähtevät sitten kuivana, kun vähän fillaria kolauttaa. Toki jos sillä on jossain mutavellissä möyritty, niin sittenhän se kannattaa pestä.

Joka tapauksessa lenkin jälkeen - pesin tai en - suihkutan jousituksen ja hissitolpan liukuputket iskareille tarkoitetulla voiteluaineella, pumppaan pari kertaa iskaria/tolppaa ja pyyhin kurat pois. Tietysti jos liukuputket on kurassa, ne putsataan ensin.

Niin, ja rengaspaineet on jotain 0.6 edessä, 0.8 takana. 27.5/2.8 -renkaat. Välillä lyö vanteille, ehkä kerran pari lenkissä. Jos vetäisin jotain parkkia ja alamäkeä, paineet olisi varmaan jotain aivan muuta.

En mäkään liian innokas ole pesemään mutta kyllä noi mun polut on paikoittain sellaista mutta ränniä että pakko vähän viikonlopun sateiden jälkeen huljutella. Pyörät on tallissa että säilytyspaikan takia ei kyllä tarvi.

Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?
    Kyllä mä olen aina pessyt fillarit heti ajon jälkeen jos selvästi likaantunut, ja vielä sillä kauhealla painepesurilla En tietenkään läheltä "ammu" ja erityisen kaukaa sähkölaitteisiin.
    Ihan saman ne laakerit yms. on kestänyt kuin muillakin, ketjuista paineilmalla puhaltanut vedet pois ja voitelu päälle. Ihmettelin kovasti itsekkin kun vertasin reilu tuhat kilsaa ajettuja sähkärin ketjuja vajaa 300 ajettuihin luomupyörän vastaaviin niin eroa ei ollut havaittavissa kun vedin ne lattialle pitkäksi vierekkäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kai se on tiedossa, että jalat ei saa olla polkimilla, kun shimppaan laittaa virrat? Muuten menee se momentintunnistin sekaisin ja näyttöön tulee virhe.
    No nyt on tiedossa Hyvä tieto vastaisuuden varalle. En tosin osaa sanoa, johtuiko tuosta, kun en tiennyt asiaan kiinnittää huomiota. Aika todennäköistä kuitenkin.

Mitä pesuihin tulee, niin tarpeen mukaan eli näillä keleillä käytännössä joka lenkin jälkeen ihan normaalisti vesijohtopaineilla.

Pesen pyörän painevedellä hyvin harvoin, kun se oikein mutainen, yleensä annan kuivua ja harjaan paskat pois jonka jälkeen pyyhin kostealla rätillä.

Shimanon "General information" muotoilee näin tuon vesijutun: Is the SHIMANO STEPS system waterproof?
    Yes, the SHIMANO STEPS system is waterproof for use under normal riding conditions, including heavy rain. Please do not use a high pressure washer to clean your bike.

Käytiin kaverin kanssa toissaviikonloppuna Sappeessa hissillä ja viime sunnuntaina kahden Decoyn ja yhde Neyronin voimin Calpiksessa polkemassa mäkiä ylös ja alas.

Akku kesti hienosti sen muutaman tunnin mitä jaksettiin Calpiksessa polkea. Sappeessa mulla ei ollut sähköt päällä kuin hetken enduropätkällä.

Pyörä oli molempien reissujen jälkeen todella kurainen. Sappeessa on hyvä pesupaikka heti rinteessä ja Calpikseenkin on varmasti tulossa nyt kun se on vaihtanut omistajaa. Pesin pyörän sitten kotona letkulla. Ne olikin pyörän ensimmäiset pesut ikinä.

Tuossa vielä yksi lasku Calpiksesta.

https://youtu.be/u3qbWY5w_gk

Videolla on inha kolina, täytyy tilkitä kamera koteloonsa paremmin jatkossa.

Mainiota kuvaa
    Mikä kamera sulla on ja millainen kiinnitys kameralle?

Mainiota kuvaa
    Mikä kamera sulla on ja millainen kiinnitys kameralle?
    Kamerana Kiinalainen YI 4k (ei plussa) ja kiinnitys tuossa videossa on suoraan rintapanssariin. Mulla on siihen myös gimbal, mutta se ei sateella ja mudassa välttämättä ole hyvä idea varsinkaan kun sen kanssa ei koteloa voi käyttää. Lisäksi sen virtajohto on edellisellä omistajalla vaurioitunut ja se tuppaa sammuilemaan kesken ajon.

Se mun edellinen video tässä ketjussa (sivulla 1) on gimbalin kanssa kuvattu, siitä näkee eron.

Ps. Tän foorumin mobiiliversio on aivan suolesta (ainakin androidilla) olen jo monta viestiä menettänyt bitti-avaruuteen kun olen yrittänyt muokata viestiä, se päätyy aina poistoon. Myös anna palautetta ylläpidolle linkki vie umpikujaan.

Tänään pikainen lenkki märillä juurilla jossa rengas ei lähtenytkään alta. Mutta vakio lenkillä poljin kiveen n 20 kmh vauhdissa ja pyörä pois alta ja mies päin maastoa. Juuri kun polvarit oli kotona niin polvi ja nilkka kiveen. No onneksi selvittiin mustelmilla. Hauskaa hommaa mutta kaatuminen kovemmassa vauhdissa on myös mahdollista...

Pikkasen kans pelottaa tuo vauhtien nousu, pimeys ja märkä maasto, mutta yllättävän vähän edes oho tilanteita on ollut. Mutta pitää koputtaa puuta...
    Ride and Smile!

Piti tänään käydä ajelemassa läheisessä trail centerissä. Kopsut puun ja maan kanssa huonosti lähteneen dropin jälkeen. Tällä kertaa miehelle ei tullut vaurioita (mitä nyt sormet jäi puun ja kahvan väliin) mutta toinen jarrukahva vääntyi pyörän kaatuessa.

https://youtu.be/AkzzxmiDN64

Lämmitä ensin kahvaa, jos yrität suoristaa. Saattaa vaikka säilyä ehjänä.
    Huomasittehan Decoy-kuskit muuten YT:n meilin, jossa kehotettiin tsekkaamaan ketjuohjurin pultit. Kannattaa tarkistaa, ainakin minun pyörässä olivat löystyneet. Täytyy vielä laittaa jossain vaiheessa lukitetta, niin ei tarvi myöhemmin muistella.

Kiitti vinkistä

Joo tuli meili ja tarkistin itsellä ja mulla oli kyllä ruuvit kiireellä. Tein tarkastuksen ennen ajamaan lähtöä niin vielä ei itekkään jaksanut lisätä lukitetta.

Ja vipu tietty irrotettuna

Joo tuli meili ja tarkistin itsellä ja mulla oli kyllä ruuvit kiireellä.
    Tarkista vielä fillarikin... (sori, oli pakko... )

Mut nythän on hyvä syy päivittää fillaria uusilla kiekoilla ja mahdollisesti keulalla. Kun kerran jarrukahva vääntyi.

Ja vipu tietty irrotettuna
    Jep

Täytyy huomenna analysoida tilannetta. Hyllystä löytyy paritkin jarrut kahvoineen irrallaan joten tässä on monia mahdollisuuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tarkista vielä fillarikin... (sori, oli pakko... )

Mut nythän on hyvä syy päivittää fillaria uusilla kiekoilla ja mahdollisesti keulalla. Kun kerran jarrukahva vääntyi.
    Ei ole toistaiseksi ollut oikein päivitys tarpeita. Pelannut kyllä kaikki paremmin kuin hyvin. Talvirenkaat varmaan täytyy seuraavaksi päivittää alle

Jep

Täytyy huomenna analysoida tilannetta. Hyllystä löytyy paritkin jarrut kahvoineen irrallaan joten tässä on monia mahdollisuuksia.

Ei ole toistaiseksi ollut oikein päivitys tarpeita. Pelannut kyllä kaikki paremmin kuin hyvin. Talvirenkaat varmaan täytyy seuraavaksi päivittää alle
    Mitäs talvirengasta olet ajatellut? Mietin jopa uutta 27,5 etukiekkoa niin sais pikkasen enemmän leveyttä myös eteen talvikaudella. Wratchild oon itse miettiny 27,5 koossa mut 29 ei oo hajuakaan. Cake Eater ehkä tai sit uus Wratchild 29...

Sent from my Nokia 8 Sirocco using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mitäs talvirengasta olet ajatellut? Mietin jopa uutta 27,5 etukiekkoa niin sais pikkasen enemmän leveyttä myös eteen talvikaudella. Wratchild oon itse miettiny 27,5 koossa mut 29 ei oo hajuakaan. Cake Eater ehkä tai sit uus Wratchild 29...

Sent from my Nokia 8 Sirocco using Tapatalk
    Taisin jo aiemminkin mainita että löytyy valmiina 29er 2,3" ISP:t ja 27,5+ 3" Fat freddiet. Noillahan sitä on alettava kokeilemaan. Eturengas kieltämättä saisi olla leveämpi. Ainakin silmämääräisesti Fat Freddien pitäisi mahtua taakse...

Kelit näyttää nyt menevän näilläkin korkeuksilla talvisiksi, vielä kuitenkin jatketaan varmaan välikelin rengastuksella. Nyt takana 2,8 Schwalbe Eddy Current, edessä 2,6 Magic Mary pehmeällä seoksella. Ilmatilaa tuli aavistus lisää, seos pehmeämpi ja jykevämmät nappulat. Aika mainiosti toimii märässä juurakko/kivikko-maastossa. Paineet molemmissa päissä 0,73. Tuossa Eddyssä on niin tukevat ja kantavat kyljet, että ei näytä vaativan etusta suurempaa painetta.

On kyllä mainio peli tämä Decoy, en keksi parempaa vaihtoehtoa omaan käyttööni, tässä hinta luokassa. Osui valinta kaikin puolin kohdalleen.
    Eilen oli luomujen kanssa lenkillä, matkaa kertyi 51 km, nousumetrejä 896, oikein mukavaa rämpimistä. Virtaa oli akussa jäljellä 9 %.
    https://connect.garmin.com/modern/activity/4192806156

Mietin sellaista vaihtoehtoa talveksi että hommais toisen etukiekon koossa 27,5 vaikka sama 35mm leveys kun takana ja sit molempiin päihin 45NRTH Wrathchild 275x3”. Tavoittena saada vähän myös eteen lisää kelluvuutta ja toisaalta kun 29x2.6 nastarenkaita on hankala löytää... Mahtuuko? Onko järkee?
    Ride and Smile!

^ ihan hyvä ajatus. Ja tuosta tietysti herää mieleen että mulla on luomu 27,5+ millä voisin sovitella itsekin. Nuo 3" talvirenkaat toimi kyllä loistavasti viime talvena luomussa.

Tällaista lamppua lykkää:

https://www.yt-industries.com/en/det.../sArticle/2405

Jos ei olis jo laatikot täynnä irtolamppuja tai jos käyttäis pyörää jokapäiväisessä ajossa niin varmaan ois aika kova...

^ ihan hyvä ajatus. Ja tuosta tietysti herää mieleen että mulla on luomu 27,5+ millä voisin sovitella itsekin. Nuo 3" talvirenkaat toimi kyllä loistavasti viime talvena luomussa.
    Lähden kokeilemaan tätä...
    Ride and Smile!

Täytyy huomenna munkin heittää alle että näkee miltä näyttää. Äkkiseltään vaikuttais että keskiö tippuu liian alas. Toi 27,5+ 3" on kuitenkin aika paljon pienempi halkaisijaltaan kuin 29er 2,6". Pitäis varmaan samalla laittaa pitempää keulaa mikä ei välttämättä muutenkaan ois huono. 180 keula voisi toimia ihan jees paketissa.

Tänään taas pari tuntia alamäki ajoa ja johan oli hauskaa.

Täytyy huomenna munkin heittää alle että näkee miltä näyttää. Äkkiseltään vaikuttais että keskiö tippuu liian alas. Toi 27,5+ 3" on kuitenkin aika paljon pienempi halkaisijaltaan kuin 29er 2,6". Pitäis varmaan samalla laittaa pitempää keulaa mikä ei välttämättä muutenkaan ois huono. 180 keula voisi toimia ihan jees paketissa.

Tänään taas pari tuntia alamäki ajoa ja johan oli hauskaa.
    Totta. Olin jotenkin ajatellu et noi halkaisijat olis ollu lähellä, mut näinhän se menee. Nooh piirustuspöydän ääreen takas siis...
    Ride and Smile!

Tää ois varmaan hyvä mutta kylläpä osaa hinta olla kohdallaan

https://www.bikeshop.fi/45NRTH-Wrath...auppa/pTR4662/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •