onactiveImatraBikeshopRideElectrobikeFenix
Sivu 1 / 11 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 310

Aihe: YT Decoy

YT Decoy

YT on keväällä julkaissut enduropainotteisen Decoy sähköpyörän. Tälläkin foorumilla ko fillarista on ollut jonkin verran tarinaa, mutta ei omaa aihetta niin luodaan sellainen.

Fillarit vaikuttavat speksien ja hintojen perusteella varsin kilpailukykyisiltä, kyseessä kuitenkin hiilaripyörä (halvimmassa alu takakolmio) jossa integroitu akku ja muutenkin hyvät osat kiinni. Myös ebike-mtb on arvostanut filaria https://ebike-mtb.com/en/yt-decoy-review/3/

Tuossa linkki https://www.yt-industries.com/en/cat...Category/73535

Saatavuus fillarissa hieman mietityttää. Onkohan näitä jo rantautunut Suomenniemelle? Itsellä ainakin harkinnassa.
    Ride and Smile!

En tiedä onko jo kukaan saanut. Mutta onhan tuo vaan minusta hieno. Ja toimii hissimäissäkin, vaikkei hissi toimisi. Vaikka nykyinen Levo soveltuukin ehkä paremmin omiin ajoihin, en tiedä... ehkä silti ostaisin tämän, jos nyt olisin eepyörää ostamassa.

Tämä pyöri pitkään mielessä Levolle seuraajaa etsiessäni. Olin Saksaan yhteydessä ja vakuuttivat nettisivujen saatavuustietojen pitävän paikkaansa. Päädyin kuitenkin toiseen merkkiin kun tuli sopivasti mieleinen vastaan. Varmasti hieno laite!

On kyllä design kohdillaan. Kolisee ainakin itselleni kovasti. Spessun eMTB-laitokset on niin eilistä päivää tähän verrattuna.

Siisti, tuollaisen voin hankkia kun tulen tarpeeksi vanhaksi, tyylikäs kokoonpano!

Mietin itsekin alkuun YT Decoyta, mutta päädyin lopulta muuhun vaihtoehtoon. Joka tapauksessa nyt kun olen seurannut brittifoorumilta jengin YT Decoy ketjua, niin ei voi ainakaan kiireiselle ihmiselle suositella. Jos nyt tilaa vaikka näyttää "july 30th" arviota sivuilla niin se päivittyy tilaukseen pari päivää tilauksen jälkeen muutaman kuukauden päähän. Ne, jotka on nyt kesän aikana tilanneet niin toimitusarvio on päivittynyt vähän väliä pidemmälle.

YT:n omien viestin perusteella niillä on toimitusvaikeuksia kun eivät saa osia pyöriin. Tiedä siitä sitten, mutta jos nyt haluaa Decoyn niin kannattaa varautua ettei pääse ajamaan ennen ensi vuotta.

Täällä tuli siirryttyä pitkän himoitsemisen jälkeen myös sähköavusteiseen. Olisin toivonut saavani tämän jo pari viikkoa sitten, niin olisi viikko Levillä mennyt rattoisasti, mutta meni se luomullakin. Tilatessa luki että on varastossa, mutta eipä alkanut kuulumaan. Laitoin sähköpostia perään, niin pahoittelivat ja hyvittivät postikulut.

YT Decoy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pecu_83 Katso viesti
    Täällä tuli siirryttyä pitkän himoitsemisen jälkeen myös sähköavusteiseen. Olisin toivonut saavani tämän jo pari viikkoa sitten, niin olisi viikko Levillä mennyt rattoisasti, mutta meni se luomullakin. Tilatessa luki että on varastossa, mutta eipä alkanut kuulumaan. Laitoin sähköpostia perään, niin pahoittelivat ja hyvittivät postikulut.

https://lh3.googleusercontent.com/KHEoWrVJNVRpOB6HIvFVaciFGAez-Yk75n9FfCKkGnRMktUa6j7AG3XJm4As_2UW2P297nPwafQ7qlV BeM_dkjZA4AIz9-dZR6LtAjWxPR2tAJqevYBRw-20unVq8yQv7PaKC9j3di0=w1669-h937-no
    Hieno! Onneksi olkoon! Mä laitoin kans tilauksen sisään viime viikolla (Pro), mut saatavuus on vasta lokakuun lopulla. Saa nähdä jaksaako odotella. Hankalaa kun on näin pitkä aika tässä välissä... Mut mennään luomulla tän aikaa.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Mitenköhän toi Shimanon walk mode on toteutettu? Tässä mun base mallissa sitä ei ole, mutta ohjekirjassa oli siitä maininta, ilmeisesti Pro malleista löytyy? Täytyykin etsiä jos sen saisi jollain softapäivityksellä käyttöön, ellei sitten ole sidottu johonkin fyysiseen eroon (esim. sähkövaihtaja vs manuaalinen). Löysin eilen meinaan muutaman mäen mitä ei todellakaan päässyt ajamalla ylös, niin tunkatessa pyörän painon kyllä tuntee!

Mitenköhän toi Shimanon walk mode on toteutettu? Tässä mun base mallissa sitä ei ole, mutta ohjekirjassa oli siitä maininta, ilmeisesti Pro malleista löytyy? Täytyykin etsiä jos sen saisi jollain softapäivityksellä käyttöön, ellei sitten ole sidottu johonkin fyysiseen eroon (esim. sähkövaihtaja vs manuaalinen). Löysin eilen meinaan muutaman mäen mitä ei todellakaan päässyt ajamalla ylös, niin tunkatessa pyörän painon kyllä tuntee!
    Mun käsitys on että sähkövaihtajan kanssa toimii paremmin koska moottori tietää millä vaihteella ollaan. Mut ei oo kokemusta

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Nopealla googletuksella löytyi miten se aktivoidaan, eli en vain osannut laittaa sitä päälle. Ohjekirjassa kyllä lukee että walk mode on myös alueellisesti rajattu. Täytyy kokeilla kun kotio pääsee.

Täällä kans kova polte tilata. Onhan toi CF pro malli aika jäätävä spekseiltään.

Millaisia ajatuksia decoy on herättänyt niillä ihmisillä , jotka ovat jo saaneet pyörän? Osaatteko verrata vaikka spessun levoon?

Mietityttää olisko kuitenkin molemmissa päissä 29 kumit paremmmat?
    Yt ilmoittaa , että tuolla erilaisella kiekko koolla on haettu hyvää vetopitoa ylämäkeen. Omissa ajo hommissa tuo ylämäki on kuitenkin pakkopullaa ennen alamäkeä. Lisäksi omissa ajomaastoissa ei ole kauhean pitkiä nousuja, mutta Rölli kivikkoa on sitäkin enemmän.
    Commencalilta sais pyörää missä on molemmissa päissä 29 kiekot ja olis vielä yhteen sopivat speksit kiekkojen osalta nykyiseen luomu pyörään.

Ongelmahan on sikäli positiivinen, että valitsi kumman vaan niin varmasti saa hyvän pyörän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mun käsitys on että sähkövaihtajan kanssa toimii paremmin koska moottori tietää millä vaihteella ollaan. Mut ei oo kokemusta
    Hmmm... syksyllä kun ostin oman Meridan (kasitonnisella Shimanolla varustettu), niin ihmettelin sen walk-moden mitättömyyttä. Nyt keväällä ja kesällä kun olen sitä käyttänyt, niin sehän vetää hitaamman kuskin perässään. Ajattelin, että joku firmispäivitys olisi muutoksen takana, mutta voihan se olla myös se, kun vaihdoin talven aikana Di2-takavaihtajan tuohon.

Oliko tälle YT:lle Suomessa maahantuojaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami konttila Katso viesti
    Täällä kans kova polte tilata. Onhan toi CF pro malli aika jäätävä spekseiltään.

Millaisia ajatuksia decoy on herättänyt niillä ihmisillä , jotka ovat jo saaneet pyörän? Osaatteko verrata vaikka spessun levoon?

Mietityttää olisko kuitenkin molemmissa päissä 29 kumit paremmmat?
    Yt ilmoittaa , että tuolla erilaisella kiekko koolla on haettu hyvää vetopitoa ylämäkeen. Omissa ajo hommissa tuo ylämäki on kuitenkin pakkopullaa ennen alamäkeä. Lisäksi omissa ajomaastoissa ei ole kauhean pitkiä nousuja, mutta Rölli kivikkoa on sitäkin enemmän.
    Commencalilta sais pyörää missä on molemmissa päissä 29 kiekot ja olis vielä yhteen sopivat speksit kiekkojen osalta nykyiseen luomu pyörään.

Ongelmahan on sikäli positiivinen, että valitsi kumman vaan niin varmasti saa hyvän pyörän.
    En osaa verrata Levoon, mutta omaan Baseen olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Takapakan joudun varmaan huoltamaan kun sieltä vähän pursuaa ilmeisesti joku tiivisterengas/shimmi pihalle. Laitoin siitä sähköpostia yt:lle, mutta eivät ole vielä vastanneet.

Ennen hankintaa oma vaihtoehto Decoylle oli Spessun Turbo Kenevo. Tosiaan omaa vertailupohjaa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että Decoy on alamäkiorientoituneempi kuin Levo. Itse en ole ehtinyt vielä Sappeeseen tai Calpikseen testaamaan Decoyta, mutta kotinurkkien poluilla ei ole mäkiä tai hyppyjä mitä tuolla ei uskaltaisi painaa täysiä läpi.

Rengastus tuntuisi olevan täysin nappi. 29" etunen menee kaikesta yli hereästi ja 27,5" takanen tarjoaa hyvän pidon. Itsellä on taustaa motocross/enduropyörissä, joten isompi etunen ja pienempi takanen on ollut ihan normi juttu aina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikkeKnakkerton Katso viesti
    Oliko tälle YT:lle Suomessa maahantuojaa?
    Ei ole, postimyyntipyörä niinkuin esim. Canyon, sillä erotuksella että Canyonia saattaa päästä testaamaan täällä jossain tapahtumissa.

Kiitos vastauksesta!

Decoylla suhaamista kotinurkissa:

https://youtu.be/Vbze_h9O01U

Eilen kävin Kalpalinnassa polkemassa 1h 30min ylös - alas. Reilu 20 runia (enemmän kuin Calpiksen hisseillä ikinä tuossa ajassa) ja akkua meni 50% (kuskilta 100% ). Mulla on boost taso säädetty 200% / 70Nm (vakiona 350% / 70Nm). Noihin mäkihommiin vois säätää lisää avustusta ja iskareihin vähän lisää painetta, mutta muuten oli kyllä hieno vetää. Olis pitänyt laittaa sykevyö, niin olis nähny sykkeet mäen päällä ja alla, mutta tuli vähän kiire lähtö. Rankka treeni joka tapauksessa!

YT Decoy

Eilen kävin Kalpalinnassa polkemassa 1h 30min ylös - alas. Reilu 20 runia (enemmän kuin Calpiksen hisseillä ikinä tuossa ajassa) ja akkua meni 50% (kuskilta 100% ). Mulla on boost taso säädetty 200% / 70Nm (vakiona 350% / 70Nm). Noihin mäkihommiin vois säätää lisää avustusta ja iskareihin vähän lisää painetta, mutta muuten oli kyllä hieno vetää. Olis pitänyt laittaa sykevyö, niin olis nähny sykkeet mäen päällä ja alla, mutta tuli vähän kiire lähtö. Rankka treeni joka tapauksessa!

https://lh3.googleusercontent.com/3Z...=w1669-h937-no
    Oma fillari vielä kaukana tulevaisuudessa. Hieno nähdä kuinka joillain jo Decoy:t kulkee Mitäs nuo keskukset on mieltä sähkökuskeista? Pitääkö ostaa joku lippu vai voiko vaan mennä ajamaan?
    Ride and Smile!

Oma fillari vielä kaukana tulevaisuudessa. Hieno nähdä kuinka joillain jo Decoy:t kulkee Mitäs nuo keskukset on mieltä sähkökuskeista? Pitääkö ostaa joku lippu vai voiko vaan mennä ajamaan?
    No tuolla ei sanota mitään, kun ei hissit ole pyöriny koko kesänä. 😬 Kaksi sauvakävelijää näin illalla kiipeämässä myös mäkiä ylös alas. Tuo paikka on nyt vaihtanut omistajaa joten toivottavasti tulevaisuudessa pääsee taas hissilläkin. Sappeeseen mulla on kausikortti, niin siellä hissillä sitten seuraavan kerran.

Sen verta sivusta seurasin ja vähän juttelinkin yhden Rinneyrittäjän kanssa, ettei se hissin käyttö ainut kulu ole, joka syntyy fillaritouhuista. Rinteiden raivaus vaikeutuu aika merkittävästi. Tämän yrittäjän tapauksessa aiemmin koneellinen raivaus vei yhden päivän, nykyisin kolme, kun joutuu raivaussahan kanssa kävellen hoitamaan isot alueet. Sen puoleen, jos meinaa jatkossakin turvata ratojen olemassaolon, kannattaa ehkä joskus ostaa se hissilippu ihan tukimielessäkin. Tämä siis yleisesti, kun hissit toimii ja joku huolehtii rinteestä.

Kävin itsekin ajelemassa sähkön voimin, mutta nakkasin pullarahat lähtiessä omistajan rouvalle. Oli kyllä lystiä sen edestä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Parikertaa käynyt hissimäessä ja lipun olen ostanut. Onhan se mukavampi körötellä hississä ja voimansiirtokin säästyy. En tiedä saisiko ilman lippua ajella, mutta kannatuksen vuoksi ostan. Enkä ilman ilkeäisi edes ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Sen verta sivusta seurasin ja vähän juttelinkin yhden Rinneyrittäjän kanssa, ettei se hissin käyttö ainut kulu ole,
    Samahan se on kuin laskettelussa. Eihän sillä hissilipulla pelkästään hissin kuluja makseta, vaan siitä lipun hinnasta menee siivu maavuokraan, rinnekoneisiin, palkkoihin, ...

No nyt on kyllä hieno pyörä. Minkäslaisia kokemuksia omistajilla on kertynyt, onko Decoy pelannut niinku toivottu. Jos tulee takuu hommeleita niin miten mahtaa hoitua.

Jos tässä sähköpyörä kuumeessa jotain tulee tilattua niin tuo Base malli on kyllä erittäin varteenotettava. Sinänsä pyörä on varmaan mun trail ajoille aivan överi mutta tuskin siitä nyt ylipääsemätöntä haittaakaan on. Jää vaan ominaisuudet ulosmittaamatta. Mäkeä täältä kuitenkin löytyy ja sitä myöten myös alamäkeä.

Nettisivut väittää että löytyis varastosta joten kai ilmeisesti pitäis välttyä kuukausien odotukselta ja sitten vielä 178 pitkänä ikuinen pähkäilly m ja l koon väliltä.

Tuo oma on pelannut niinkuin pitääkin. Tuossa Yari keulassa on yleisenä vikana että negatiivisen puolen öljykanavassa on kasauksen jäljiltä vaseliinia tms. ja siinä on pieni sag kuormittamattomanakin. Pitäisi lähteä nykäsemällä ylös liikkeelle, en ole vielä testannut.

Itse olen 175cm pitkä ja otin L koon, koska halusin ennemmin isomman ja vakaamman. Ainakin itselle se tuntuu hyvältä vaikka tiukoissa paikoissa onkin ehkä hieman kankea. Jopa satula oli tehtaan jäljiltä juuri oikealla korkeudella.

Lueskelin muutaman arvostelun ja 173 cm pitkä testikuski oli tykännyt enemmän L:stä kuin M:stä. Eli kaipa tuo L olisi aika passeli.

Tuskin tästä paljon parempaa pyörää löytyis vaikka kuinka tuumisi. Pitäis varmaan uskaltaa vaan painaa tuota tilausnappulaa

Ainut mikä ottaa silmään niin tässäkin mallissa on lyhyet kammet, vain 165mm. Eipä kai se haittaa emtb:ssä ja toisaalta maahittejä tulee vähemmän. Luulisi noiden suunnittelijoiden tietävän mitä tekevät.

No hitto nyt se on tilattu. Ei muuta kuin odottamaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    No hitto nyt se on tilattu. Ei muuta kuin odottamaan
    Noniin. Siitäpä sitten! 165mm kammet vaikkakin näennäisesti lyhyet, niin maavara on aika pieni ja itse olen miettinyt jopa 150 tai 155mm kampia. Jos joskus saan kammen kieroksi, niin sitten ainakin tilaan lyhyemmät.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •