BikeshopHuntteriShimanoGarmin
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 86 / 86

Aihe: Sadetakki , kevyt, pyöräilypaidan taskuun mahtuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep, goren shake dry on huikea...
    Ei tarvitse edes sataa! Itse käytän shakedryta toisinaan ihan tuulitakkina kun niin huikea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei tarvitse edes sataa! Itse käytän shakedryta toisinaan ihan tuulitakkina kun niin huikea.
    Frendi väittää myös saamaa. Minä en ole tuohon vielä uskaltanut lähteä, mutta toimiihan se varmastikkin, koska kylmän sateen jälkeen takkia ei ole mikään kiire ottaa päältä pois. Normaali hengittämätön kuorihan täytyy vetää salamana pois sateen tauottua.

Onhan noi aika makkarankuoria. En epäile etteikö pitäisi sadetta mutta itse kaipaisin rennompaan ajamiseen rennompaa takkia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Onhan noi aika makkarankuoria. En epäile etteikö pitäisi sadetta mutta itse kaipaisin rennompaan ajamiseen rennompaa takkia.
    Väljä tuuli/sadetakki ei kyllä oikeasti toimi pyöräilyssä.

Sitten jos se rennompi tekeminen on vaikka onkimista, niin tilanne onkin eri.

On paljon pyöräilijöitä jotka eivät pyöräile kireissä vaatteissa silti pyöräilyä voi harrastaa ja nauttia siitä. Ei sadetakinkaan tarvitse olla ihon myötäinen.

Tämän keskustelun aiheena on tainnut olla aikalailla pelkästään kovavauhtiseen maantieajoon tarkoitetut takit.

Maastoajoon tai höntsäajeluun sit omat takkinsa.
    Ei kai kukaan pidä esim. parkissa mitään 300 euron sminkkipinkki-shakedry-takkeja.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Niin, mun mielestä noita keskusteluja on jo useita, missä etsitään löysää sadetakkia kaikkeen ulkona liikkumiseen ja koiran kusetukseen. Ne ei vaan oikeasti sovellu maantiepyöräilyyn, eikä omasta mielestäni gravelliinkaan. Suoraan sanottuna en käsitä väljää sadetakkia edes maastossa, koska tuohan jää jokaiseen oksaan kiinni.

Eri käyttöön eri vaatteet tietenkin. Maastossa itse en käytä shakedryta vaan Goren maastoon tarkoitettua, väljempää paclite-takkia. Mallinimeä en muista. Offtopiccia toki koska ei mahdu pyöräilypaidan taskuun.

Samat lökät Goren goretex-sortsit käy graveliin sekä mtb-touhuun. Ne voisi johonkin taskuun mahtuakin.

Mites toi Castellin shakedry mahtuu paidan taskuun? Pakkaantuuko riittävän pieneksi?

Entä onko kellään kokemusta Polartecin neoshell-takeista? Ilmeisesti perus Gorea hengittävämpää ja joustavaa matskua, mutta ei toisaalta pakkaannu kovin pieneksi paketiksi. Ihan kiinnostava vaihtoehto.

Idro 3 takin mainostavat mahtuvan jopa vain puoleen taskuun.
    https://www.bike24.com/p2471396.html

Idro menee tosiaan pienempään tilaan, mitä oma vanhempi gore, joka sekin mahtuu hyvin taskuun. Goren takissa on ihan suotta kikkailtu takataskujen ja sen vetoketjun kanssa. Se pieni koko ja istuvuus olisivat tärkeimpiä. Noissa idro menee edelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin, mun mielestä noita keskusteluja on jo useita, missä etsitään löysää sadetakkia kaikkeen ulkona liikkumiseen ja koiran kusetukseen. Ne ei vaan oikeasti sovellu maantiepyöräilyyn, eikä omasta mielestäni gravelliinkaan. Suoraan sanottuna en käsitä väljää sadetakkia edes maastossa, koska tuohan jää jokaiseen oksaan kiinni.
    Jotkut tekee pyöräilystä liian välineurheilua. Minusta kaikkia mainitsemiasi pyöräily lajeja voi harrastaa millaisissa vaatteissa haluaa. Ei pidä tehdä harrastuksesta liian vaikeaa. Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Mites toi Castellin shakedry mahtuu paidan taskuun? Pakkaantuuko riittävän pieneksi?
    Rullasin Idron tötterölle. Lopputuloksena 6cm x 20cm pötkö.
    pätkä muokkasi tätä : 26.07.2022 at 21.43

Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki ollut toista vuotta käytössä ja erittäin tyytyväinen ollut kyseiseen takkiin. Menee mukana tulevaan pieneen pussukkaan, joka mahtuu helposti paidan taskuun.

No kalliiksihan tämä kävi, kun laitoin idron tilaukseen. Pro-malli tosin, kun sain osapuilleen samaan hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lapanen007 Katso viesti
    Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki ollut toista vuotta käytössä ja erittäin tyytyväinen ollut kyseiseen takkiin. Menee mukana tulevaan pieneen pussukkaan, joka mahtuu helposti paidan taskuun.
    Justiinsa tilasin itselleni tuollaisen. Otin largena, kun jossain oli mainintaa että semitiukka fitti. Normaalisti kamat M-kokoa.

No ole näköjään pahan hintainenkaan. Alle 90 euroa kotomaasta. Varuste.netissä vois käydä sovittamassa ja ostamassa.

Mun ongelma on yli 350 euroa maksanut castellin aikansa huipputakki. Ei mahdu ihan takataskuun, siinä ei silti ole esim taskuja yksityiskohtina, vetskarin ja hihojen tarralaput tarrautuu itse takkiinkin ja istuvuus on turhan löysä. Mutta kun takki oli niin hiton kallis niin kehtais ostaa uutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    No ole näköjään pahan hintainenkaan. Alle 90 euroa kotomaasta. Varuste.netissä vois käydä sovittamassa ja ostamassa.

Mun ongelma on yli 350 euroa maksanut castellin aikansa huipputakki. Ei mahdu ihan takataskuun, siinä ei silti ole esim taskuja yksityiskohtina, vetskarin ja hihojen tarralaput tarrautuu itse takkiinkin ja istuvuus on turhan löysä. Mutta kun takki oli niin hiton kallis niin kehtais ostaa uutta.
    Joo ei ole paha ja näyttis olevan hyvin hyllyssäkin. Ite tilasin nahkahousuilta, kun sai 70€ kotiin kannettuna ja ei tässä kesälomalla kerkeä minnekkään sovittelemaan. Jos on väärä koko tuo Large, niin löytyy fillaritorilta viikon kahden sisällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Joo ei ole paha ja näyttis olevan hyvin hyllyssäkin. Ite tilasin nahkahousuilta, kun sai 70€ kotiin kannettuna ja ei tässä kesälomalla kerkeä minnekkään sovittelemaan. Jos on väärä koko tuo Large, niin löytyy fillaritorilta viikon kahden sisällä
    Tuli viime viikolla tuo takki. Large koko osoittautui hyväksi 171/84kg miehen alulle millä on omasta mielestään vähän hartioitakin. Normaalisti käytän medium kokoisia vaatteita, mutta tuossa on vähän tiukempi sovitus. Nyt kun takki on ostettu ja lenkeillä taskussa, niin tuskin jään enää sateen alle koskaan. Maastopyörälläkään ei koskaan kaadu, jos laittaa polvisuojat, mutta lähdeppä ilman niitä..

Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki tilattu bike24:stä eilen ja saapui tänää kotiovelle. Koko on L ja muuten takki on ihan ok paitsi ison vatsalihaksen kohdalta. itse olen 178cm/86kg. Ai suokeli kun on naurettavan näköinen mutta tällä mennään kun väljissä vaatteissa ei kuulemma maantiepyöräilyä voi harrastaa.

Eikö oikeasti ole keskivartalo lihavalle mukavampaa takkia. Mittojen mukaan edes xxl koossa ei vyötärö paljon väljemmäksi muutu.

https://fatladattheback.com/collecti...-drizzly-black

Löytyyhän sitä kaikkea jos viitsii etsiä.

Voi voi tchegge kun tietäisit kuinka paljon olen etsinyt. Apuakin olen tässä viesti ketjussa kysellyt mutta lähinnä saanut vastaukseksi ettei pyöräilyä voi sellaisissa vaatteissa harrastaa vaan ne on tarkoitettu koiran ulkoiluttajille. En minä kuitenkaan Englannista takkia tilaan varsinkaan kun siitä ei kerrota mitään vedenpitävyys tai hengittävyys tietoja.

Se nyt vaan on niin että jos kropan mitat menee yli perusharrastajan mittojen niin valikoima kapenee aika rajusti ja joutuu tekemään kompromisseja esim. materiaaleissa tai istuvuudessa.

Joku Rogelli on vähän kuin Hollannin(vai Belgian) Halti eli tekevät isompia kokoja, jotkut takit 7xl kokoon saakka. Ne ei ole löysiä perustakkeja vaan leikattu pyöräilymitoitukseen maantielle.

Jotkut tekee pyöräilystä liian välineurheilua. Minusta kaikkia mainitsemiasi pyöräily lajeja voi harrastaa millaisissa vaatteissa haluaa. Ei pidä tehdä harrastuksesta liian vaikeaa. Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.
    Tämä, itse en ole edes lihava ja silti käytän pyöräilyssä samoja vaatteita mitä koiran kanssa metsässä kävellessä. Toki en mä niillä vaatteilla mitään DH-ajoa aja, mutta polkuralli sähköläskillä menee 110%, ne pitää vettä ja silti hengittää hyvin ja ennen kaikkea likaantuminen ei haittaa.

Tuli eilen ulkoilutettua tuota Castellin shakedry-takkia ensimmäistä kertaa ja oli muuten hyvä. Tuulinen keli, pieniä saderintamia ja näin kesän jälkeen viileältä tuntuva keli, niin annoin takin olla päällä koko neljän tunnin lenkin ajan. Missään vaiheessa ei tullut sauna-fiilistä, vaan varsin mukava oli mennä. En haluisi hypettää +300€ takkia, mutta aika iso kontrasti aiempiin "normaaleihin" kuoritakkeihin hengittävyyden osalta.

Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.
    Juu ei harrastus vaatteista ole kiinni, mutta ihonmyötäisten vaatteiden epämukavuudesta en olisi samaa mieltä. Kerran huumorimielellä hämärässä koitin trikoita hölkkäilyyn, niin en ole muilla pöksyillä sen jälkeen käynyt löntystelyhommissa. Niin paljon ihanammat on tiukkikset löysälläkin ukolla tuossa hommassa. Fillaroinnissa jollain pidemmillä lenkeillä tulee pidettyä trikoita, mutta mukavuusetu ei ole lähellekään niin merkittävä kun juoksussa. Ja en ole kestävyysurheilijan kropalla varustettu.

Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Kevyt ja kompakti sadetakki?
    By Lare in forum Varusteet
    Vastaukset: 82
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 08.56
  2. Kevyt takki
    By Poy in forum Varusteet
    Vastaukset: 54
    Viimeinen viesti: 05.02.2020, 10.01

Kirjanmerkit

Viestin säännöt