GasGasCanyonBikeshopImatraContinentalElectrobike
Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 208

Aihe: Renkaat bike park/enduro käyttöön

  1. #121
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Ite varusteineen vähä enemmä ja swalpen magic mary ja big betty super gravity casingilla ja soft seoksella. Just tulin kauden ekalta parkilta missä oli kaikkee pehmeestä kovaan ja märästä kuivaan, toimi. Mut ei noi maxxiksetkaa huonot oo esim DD casingilla ja maxx grip seoksella.

  2. #122
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.864
    Saman valmistajan DoubleDown tai DH kylkiset alle, esim taakse Agressor DD Dual jos on enimmääkseen bikepark tyylistä kovaa ja hiekkaista. Eteen esim Assegeai DD Maxxgrip. Kelpaa myös taakse jos enemmän enskahenkistä märkää juurakkoa.

    Schwalben Super Gravity kyljillä sitten esim magic marya ja big bettyä.

  3. #123
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Valis, pelkän uuden takarenkaan osto voi riittää hyvin. Exo+ (varsinkin jos uusinta mallia) edessä on sinunkin painoisella luultavasti ihan hyvä. Eli esim hieman tylsästi sama dhrII taakse kuin sulla nytkin on mutta DD kyljillä. Sit vaan myös oikeat paineet.
    Tuolta vinkkiä. DD kylkeä vastaa super gravity.
    https://www.schwalbe.com/en/pressureprof
    Sulle tarjoaa takarenkaalle noin kahta baria valinnoista vähän riippuen.

  4. #124
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    49
    Joo tuota dd kylkistä mietein. Ekoilla parkkiajoilla oli liian pienet paineet. Viimeksi oli 2bar molemmissa. Oli parempi, mutta ei hyvä.
    Täytyy aluksi testaa tuota, että taakse vahvempi kylkinen. Käytättekö inserttejä?

  5. #125
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Mun mielestä dd kylki on paljon epävakaampi ja löllömpi mitä super gravity. SG paljon tarkempi ja ennakoitavampi, dd vähä sortaa ja burbbailee. Ite jos maxxikseen palaan niin varmaa dh: joutuu ottaa. Tuntuu, että maxxiksella vaa kumin määrä lisääntyy, mutta se on paksuudesta huolimatta pehmeää. Toki ehkä sit paremmin damppaa.

  6. #126
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    49
    Palatakseni rengasasiaani. Tuli hankittua taakse Maxxis Dissector Dh casing Maxx Grip. Aivan huomattava ero oli kyllä edelliseen DHR II MaxxTerra Exo+.
    Etusen jätin ennalleen. Oli muuten aika työmaa saada se vanteelle
    Perjantaina ekat ajot tuolla kombolla. Tänään uudestaan.

  7. #127
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Jonku verran kuluneet nuo omat swalpet bb/mm softit ja ajotaukoakin on, mutta jotenkin tuntuu, että ei ihan hirveesti luottoa kuivalla irtomaalla, tosin liekö millään renkaalla? Itellä kyllä puol kuntoisena ja tauon jälkee aika varovaista ajoa ja se tuntui vaan lisäävän efektiä, mitä enemmän käskyttää niin sitä paremmin pitää, mutta sitten ei ole kyllä virheisiinkään varaa.

    Mutta joo, ultimaattinen kuivan liukkaan kelin rengas? Tuntuu että nuo parkit kuitenkin useemmin rutikuivia kuin märkiä.

  8. #128
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Mulla MM edessä ja BB takana. Molemmat softeina. Erityisesti takana kun keskinappulat ovat jo selvästi kuluneita huomaan jarrutuspidon kuivalla hiekalla ja soralla huonontuneen selvästi. Se nappula kun ei ole enää yhtään neliömäinen vaan kulunut viistoksi. Betty ajossa ekaa kesää, Maryllä edessä jo toinen.
    Sen keski nappulat on paljon paremmat mutta reunimmaisten sisäreunat eivät enää uuden veroiset.
    Osin jarrutuspitoon vaikuttanee hieman haluamaani korkeampi rengaspaine takana. Kompromissi vanteen kestävyyden takia. Kurveissa se ei ehkä vaikuta niin paljoa.

    Minä koitan ens kesänä Assegai-dhr2 yhdistelmää. Molemmat pehmeimpämä ja tod näk dd-kyljillä.
    Assegaita mulla ei ole koskaan ennen ollut.

    Ps. Näin bikeparkissa kun heräilee teltassa niin hitto kun meinaa krampata vuorotellen pohje ja takareisi jos vähänkin jalkoja koukistelee oudosti. Nestettä ja pientä verryttelyä varmaan ohjelmassa ennen kuin hissit aukee vasta klo 12.

    Pps. Tosi erilaisia bike parkkien ajoalustatkin on. Täällä Sappeella savisempaa. Eilen sateen jälkeen hetken tosi liukasta. Mutta vähän vain kosteana tai kuivallakin säällä hyvä. Nuuksiossa taas sadesäällä tai sateen jälkeen pito on kuivaa keliä paljon parempi kun muutoin liukas hiekkapinta on kosteana. Iso-Syötteellä bermilaskut olivat myös sateisena päivänä hyvinkin ajettavat. Siellä urat kivisempää hiekkaa. Metsissä taas Syötteen parkissa meni liukkaaksi, mutaiseksi ja tosi pehmeäksi.

    Edit.
    Kuva takarenkaan nykykunnosta.

    kauris muokkasi tätä : 01.08.2022 at 14.13 Syy: Kuva takarenkaasta

  9. #129
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    1.864
    Agressor Dual DD taakse? Ainakin Maxxis mainostaa sitä ultimaattisena kuivan kelin renkaana. Eteen sit esim Assegai DD maxxgrip tai uudella exo+ kyljellä.

  10. #130
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    Kertokaas isot pojat että ajanko itse vain liian hiljaa ja kiltisti kun itselle on kivikoissa ja pyöräpuistoissa tähän asti riittänyt insertit + Exo / muu vastaava ohuehko runko varsin hyvin?

  11. #131
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Ehkä. Tai tarpeeksi ilmanpainetta. Mä olen valittanut tätä täällä monta kertaa eli pahoittelut toistosta mutta mulla ei tosiaan kestä 25 psi (1.7 bar) paineella takavanne kovavauhtisessa kivikossa (erit Nuuksion Forestin loppuosa) vaikka pepis rock noodle insertti ja vahva rengas (dd tai super gravity). Pyörä täysjousto (180 mm) ja kuski 76 kg. Ja haluaisin ajaa 23 psi paineella. Kyllä se täällä sappeen bermipätkissä pelaa toki.

  12. #132
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.000
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ehkä. Tai tarpeeksi ilmanpainetta. Mä olen valittanut tätä täällä monta kertaa eli pahoittelut toistosta mutta mulla ei tosiaan kestä 25 psi (1.7 bar) paineella takavanne kovavauhtisessa kivikossa (erit Nuuksion Forestin loppuosa) vaikka pepis rock noodle insertti ja vahva rengas (dd tai super gravity). Pyörä täysjousto (180 mm) ja kuski 76 kg. Ja haluaisin ajaa 23 psi paineella. Kyllä se täällä sappeen bermipätkissä pelaa toki.
    Mä ajan 25 psi takana ja 23 psi edessä (tai viime aikoina kyl enemmän ja enemmän peukalofiiliksellä). Takana on Huck Norrisin insert ja oon ehkä pari kertaa saanut menemään vanteelle asti iskun. Mut en kyl tohdi pommittaa täysiä kivikkoon, kun pelkää seurauksia, jos menettäis pyörän hallinnan. Edit: mullakin alkaa olemaan soft Big Betty puolentoista kauden jälkeen vähän vastaavassa kunnossa (vähän huonommin oon uskaltanut kantata, kun reunanappulat on kuluneet vähemmän). On uus hommattuna tällä kertaa Super Gravity casingilla ja hyvin vähän odotan sen vääntämistä vanteelle.

  13. #133
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Ei kyllä haittaa jos betyn jarrupito vähän heikkenee, mun mielestä sitä on melkeempä liikaa. Joskus aiemmin oon itekseni todennu et kuivalla pitäis paremmin kovilla paineilla, mutta jotenki epäilen omia kokemuksia, pitää vähän vielä testailla. Olisi kyllä kiva kun pystyisi ajaa kaikkialla vähän pienemmillä paineilla, tuntuu nuo swalpet menevän aika puiseks 1.5 barin jälkeen ja eron huomaa jopa pyörän äänessä, hirvee ryminä ja ketjut hakkaa, ihan ku iskarit entiset jne, kun sit vähä pienemmillä paineilla menee kuin sukkasilteen ja tuntuu kun ois jousitus juuri huollettu

  14. #134
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Oletin et tänään ois pitkän kuivakauden jälkeen ollut ihan luistelua, mutta oikeestaan todella hyvä pito nuuksiossa tänään. Tosin sellaists irtotavaraa ei juurikaan ollut, vaan tiivisti tamppantunutta maata enimmäkseen. Jarrupattia oli senkin edestä sitten. Renkaina edellee MM BB softina, tänään erittäin hyvä valinta.

  15. #135
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Ne ne mullakin pyörässä edelleen
    Tänään oliskin minunkik tarkoitus lähteä Nuuksioon niitä taas ulkoiluttamaan. Kun saldoa myyntiin tulee, niin Assegai ja dhrII yhdistelmää maxgrip ja dd kyljillä lähtee varmaankin tilaukseen ens kesäksi. Eteen riittäis exo+ mutta eturengas saa siirtyä taakse myöhemmin niin siksi dd. Seuraavana kesänä vaihdon jälkeen sitten assegai-assegai kombo
    Ja ens kesänä ajetaan postissa tulossa olevilla rimpact pro inserteillä. Luulis kestävän. Painetta aion pudottaa niiden myötä 21/23 tienoille.

    Kun parkkikausi loppuu niin syksyksi ja talveksi laitan tän nyt edessä olevan mm softin takarenkaaksi ja mulla on yhden talvikauden ajettu Contin Baron eteen.

  16. #136
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.000
    Pitoa riitti myös Sappeella alkuviikosta ja eilen Meri-Teijossa. Jopa yllättävän hyvin, kun tosiaan on ollut pitkään kuivaa ja kuumaa. Mulla on toista kautta käytössä oleva Magic Mary & Big Betty -kombo, joka varmaankin kestää vielä tän kauden loppuun. Uudet jo hommattuna ja viimeistään ens keväänä voisi ne vaihtaa.

  17. #137
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Uudet Contit kyllä houkuttaisi mua myös. Ei tarttis syksyksi vaihtaa toisiin niitäkään, kun kylmäpito on oletettavasti edelleen ihan hyvä. Kesällä vois se Kryptotal (omat versiot eteen ja taakse) olla paras mutta märällä ilmeisesti Argotal eteen harvemmalla isommalla nappulalla optimaalisin.

    Yks asia mistä voi kyllä eurooppalaisena olla iloinen kerrankin hintojen suhteen on renkaat. Jenkit maksaa kumeista useamman kympin enemmän. Maxxiksen ykköskumit ym on siellä yli 80 dollaria kappale kun bike-discountists esim voi lähteä n. 65 eurolla Suomenkin 24 % alvilla. Jenkit tilaa itsekin Saksasta renkaita vaikka tullit ja postit tulee päälle (tosin ei euroopan alvia). Melkein kaikki muu onkin sitten täällä kalliimpaa. Varsinkin kaikki muut pyörät kuin saksalaiset postimyyntimerkit.

  18. #138
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Oli myös aika hyvin kivet esillä nuuksiossa, varsinkin narnialla tuntu et se kivikko ei ole ikinä ollut niin terävä ja paha, mut onneks renkailla ei mutinoita senkään suhteen. Harmi kun unohti tarkastaa paineet, kun tuntu kerrankin niin sopivilta. Contit kyllä kiinnostaa, eio tainu ikinä olla yhtiäkään mulla. En vaan tiedä voinko käyttää enää mustia

  19. #139
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.000
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Oli myös aika hyvin kivet esillä nuuksiossa, varsinkin narnialla tuntu et se kivikko ei ole ikinä ollut niin terävä ja paha, mut onneks renkailla ei mutinoita senkään suhteen. Harmi kun unohti tarkastaa paineet, kun tuntu kerrankin niin sopivilta. Contit kyllä kiinnostaa, eio tainu ikinä olla yhtiäkään mulla. En vaan tiedä voinko käyttää enää mustia
    Joo, se Narnian kivikko oli ihan kauhee, kun kävin pari viikkoa sitten. Siihen voisi kyllä laittaa maata ihan runsaasti. Diggaan siitä reitistä muuten, mutta se kivikko vie vauhtia aika tavalla pois. Kävitkö Forrestia kokeilemassa? Siihen oli käynnissä huoltotyöt silloin. Oiskohan sen kivikkoa vähän laimennettu?

  20. #140
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Forrestin kivikolle ei ole tehty mitään. Vuosi vuodelta pahempi. Nyt loppuosaa en kyllä viitsi enää päästellä jarrut auki ja siten vikassa hyppyrissä ei vauhdit riitä enää ländiin. Pitäis varmaan koittaa polkea pari kertaa siinä just ennen.
    Forrestissa on uusittu sitä alkua. Siinä oli aina lätäkkö montun pohjalla niin tekivät vähän muutostöitä. Tykkäsin ehkä vanhan radan (erit. tän alkukesän versiosta) eniten.

    Nuuksion yhden ohjaajista Jarnon kanssa joku kerta jutellessani oli toisaalta hän sitä mieltä ettei kivikkoja saa kaikill radoilla kuten Forrestissa peittää soralla. Menee niiden ratojen luonne ja idea vähän pois. Osin ihan samaaa mieltä mutta hieman se alkaa olee jo raffi ja kun haluan koittaa ajaa lujaa niin vanteita on mennyt.

    Liukkaudesta vielä. Oli siellä Nuuksiossa tänään aiempia kertoja liukkaampaa armottoman kuivuuden takia. Just jarrutuspito mua vähän meinaa yllättää kun vielä takarenkaani on yllä kuvatulla tavalla kulmikkaan sijaan viistottunut. Toki kurvitkin kosteaa säätä liukkaammat muttei mitenkään mahdottomia. Kuiva maa ja pöly saivat renkaat pari kertaa vähän yllättäen irti myös Mordorin viistolla reitillä. Ei niillä kallioilla koska kuivaa mutta siellä metsän puolella ennen laskettelurinteen puolelle taas tuloa. Oli se multainen maa tosi hienoa kuivaa pölyämäistä ja ne parit juuret siellä seassa sitten kiusana. Mordoriahan ei ole vielä merkattu niin sitä ei moni hoksaa mennä ajamaan. Lähtee sieltä mistä Narnia mutta erkanee oikealle hiekkakasan kohdalta. Ja kulkee Narnian ns. yläpuolella metsäosuuden ja lopun taas Keisarin vieressä.

  21. #141
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Joo oli kyl eka kerta ku en forrestin loppua viittiny enää jarrut auki, avajaispäivänä vielä viitti, ehkä sieltä vielä joku linja löytyis, mut joo, ei kyllä mun ratoja, siinäkin alku tosin iha hauska.. Kivikolla on paikkansa, mut jos se rupee olla semmosta, että mitää järkevää linjaa ei enää ole, niin jää multa kyllä ajamatta, en saa siitä mitää kiksejä. Cliffi varmaa nuuksion parasta antia itelle tällä hetkellä.

    Mulla ainoo kohta varmaa missä lipsahti oli siinä missä rata oikestaa jo loppunu ja käännytään hissille Tsekkasin tänää paineet, voi olla aavistuksen tippuneet, takana 23 ja eessä 22 psi, eikä edes pahemmin kolissu, tosin, kuidusta ei ihan semmosta tunnistettavaa ääntäkää lähde niin kuin aluvanteesta.

  22. #142
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Varmaan vähän ikäkin alkaa painaa noissa swalpeissa ja kuluneetkin ovat. Nyt kun pari kertaa käyny kunnon parkeissa antamassa runtua niin takarenkaassa kolme pientä reikää jotka litku tukkinut. Uudet taikamarit tuossa kyllä jo odottelis

  23. #143
    Talvella taas reissua espanjan kivikkoon. Renkaita pohdin sinne. Tällä hetkellä enska renkaina argotal/kryptotal. Xynotal olisi juuri tuollaisen alustan kumi eturenkaaksi. Vai assegai/dhr2 maxx grippinä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  24. #144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Talvella taas reissua espanjan kivikkoon. Renkaita pohdin sinne. Tällä hetkellä enska renkaina argotal/kryptotal. Xynotal olisi juuri tuollaisen alustan kumi eturenkaaksi. Vai assegai/dhr2 maxx grippinä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Itseäni lainaten. Argotal enskaa ei saa nyt mistään niin ostin xynotalin enska kyljellä Espanjan reissua varten.

    Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

  25. #145
    Liittynyt
    05/2021
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    21
    Tuli hommattua enduropyörä ens kesää silmällä pitäen ja iskin nyt silmäni tommosiin valkosiin Onzan renkaisiin: https://www.onza-tires.com/collectio...37728924106950

    Yleisesti ottaen Onza on ymmärtääkseni varsin pätevä rengas alamäkihommiin, mutta lähinnä nyt pohdin, että kuinka kauan tommonen valkonen on hieno.
    Toinen kysymys olis, että saatavilla olis 2,4" ja 2,6" tuumaiset versiot. Taakse tietty 2,4", mutta kumpi eteen? Pyörä on mulletti, jos sillä on tässä mitään merkitystä. Onko 2,6" liian massiivinen? Ajot siis varmaan pääosin hissipuuhia ja jonninverran trailia lisäksi. Kesällä. Nyt talvella korkeintaan satunnaisia testileikkejä.

  26. #146
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Onzan hyvyydestä en tiedä mutta alamäkiajoon valitsisin 2.4 renkaan eteen ja taakse. Mun mielestä 2.6 renkaan tuntuma ja ohjaus on epämääräisempi kovemmassa alamäkivauhdissa. Polkuajossa se voi suuremman ilmatilan ja sen mahdollistaman aavistuksen pienemmän paineen myötä olla mukavampi ja pitävämpi.
    kauris muokkasi tätä : 08.12.2022 at 20.38 Syy: Korjattu kirjoitusvirhe

  27. #147
    En sano tässä miltä noi valkoiset renkaat näyttää omasta mielestä , mutta mulla on mulletti parkkipyörä 2.4" molemmissa päissä ja toimii erittäin hyvin ja samaan suuntaan meen sähkömaasturissa, tai no nyt olikin 2.4" molemmissa päissä kesällä mutta uusi eturengas on 2.6" kun luulin silloin vielä että on parempi kun tilasin sen.

  28. #148
    Liittynyt
    05/2021
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    21
    Ulkonäkö on toki makuasia

    Arvelinkin, että 2,6" olisi liian järeä alamäkeen. Pyörässä on vakiona Maxxiksen 2,5" Assegai edessä ja 2,4" Minion DHR takana. Noi on vaan dual compound exo ja kuullut juttua, ettei kestä alamäessä. Että tarttis päivittää 3C EXO+ versioon kenties, tai vielä järeämpään?

    En tiiä. Luultavasti vedän noilla orkkikissa, kunnes hajoaa ja vaihdan sitten. Toki vois olla hyvä idea hommata vaihtokumit valmiiksi, ettei leikit vallan tyssää rengasrikkoon.

    Edit: Toisaalta, ajelen vielä toistaiseksi sisureilla, että onko sen puolesta niin väliä noilla ulkokumeilla? Kuinka pakollista olisi opiskella tubeless-hommat? Toistaiseksi nää jutut inserteistä ym lentää yli hilseen ja lujaa. Sit vielä sekin, että oon suht kevyt (komejenkin kanssa alle 70 kg), että mites se vaikuttaa asiaan?

  29. #149
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.000
    Kyllä mä bike park -käyttöön tulevan pyörän laittaisin renkaat tubelessina ja ainakin taakse insertin. Tubelessin kanssa on pienempi riski ilmojen karkaamiselle kesken ajon ja se tuo lisää turvallisuutta hommaan. Lisäksi voi ajaa hieman pienemmillä rengaspaineilla, josta tulee lisää pitoa. Ja siinä tullaankin sitten luontevasti insertiin eli sillä saat suojattua vannetta kolhuilta, mikäli pienempien paineiden vuoksi pääsee vaikkapa kiveen kolahtamaan. Tubelessia ei turhaan kannata pelätä, mainettaan helpompi homma, mutta välillä osuu haasteita matkaan

  30. #150
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    174
    Onkos tuosta Scwalben bike park-seoksesta kellä kokemusta? Hinta on halpa, oisko tuo kulutuskestävyys sitten sen lisäksi ainoa hyvä puoli?

Samanlaisia aiheita

  1. Bike Park pääkaupunkiseudulle?
    By Ketjureaktio in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 114
    Viimeinen viesti: 25.06.2023, 12.28
  2. Hafjell Bike Park
    By e150330 in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.08.2018, 13.51
  3. Bike Park Porvoo
    By jperala in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 18.06.2015, 11.20
  4. Jousitus enduro/AM käyttöön
    By lasseleinonen in forum Jousitus
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 11.07.2013, 11.18

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •