ElectrobikeFenixBikeshoponactiveRideImatra
Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8
Näyttää tulokset 211 - 233 / 233

Aihe: Renkaat bike park/enduro käyttöön

Tuosta ei paljon ensiasennusrenkaat voi parantua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mahlis Katso viesti
    Noniin, laitoinpa sitten tilaten Maxxis Assegai EXO+ MaxxGripp renkaan eteen. Tuossa se nyt odottaisi asennusta, jos pääsisi huomenna jo ehkä mahdollisesti Sappeen Pre openiin ottamaan ekat mäkiajot tälle kaudelle ja sisäänajamaan uutta eturengasta.
    Eli nyt rengaskombona on alla edessä tuo Assegai, ja takana Dissector EXO+ MaxxTerra ja sisällä Pepi´s RokkLine insertti. Edessä ei ole inserttiä, luulen, että ainakin toistaiseksi edessä kestää EXO+ minun tasolla ja vauhdilla aivan hyvin. Lähdetään tällä katsomaan, miten kulkee ja kestää. Taakse sitten mahdollisesti, jos näyttää, ettei tuo EXO+ insertin kanssakaan kestä, niin sitten DD:tä alle.
    Vähän myös on nuo uudet Contin gravity-renkaat himottaneet, mutta mennään nyt ensin näillä.
    Milläs rengastuksella täällä muut on lähdössä kauteen?
    Mulla Assegai Maxgrip DD edessä ja takana Contin Krypto Re Supersoft DH-kyljillä. Ja kokeilen nyt ilman inserttejä tuon DH-renkaan ja takana olevan DT:n Fr541 vanteen sekä 27 psi paineen turvin. Edessä pidän noin 23 psi:tä. Sappeelle en ehdi tänän viikonloppuna. On koulujen päättäjäistä ja sunnuntaina tulossa vieraita. Nuuksioon suuntaan huomenna kauden olisko 4. kertaa. Liian kuuma kylläkin alamäkitouhuihin. Onneksi ens viikolla viilenee.

Tilasin junnulle DHF:n eteen ja taakse tulee Minion SS. Tolla kun täytyy ajella muutkin ajot, niin ei viitsi ihan ankkureita laittaa alle. Ihan hyviä arvosteluja tuosta SS:stä löytyi kuivan kelin parkkirenkaaksikin. Katotaan meneekö mytkat pitkiksi

Kävin lauantaina Sappeella avaamassa hissipyöräilykauden, ja ei voi ainakaan nyt näin ensiajojen perusteella valittaa tämän hetkisestä rengastuksesta. Uusi Assegai herätti heti alusta asti luottamusta. Paikoitellen oli bermeissä ja muuallakin todella hienojakoista tomua ja hiekkaa muutaman sentin kerros kovan pohjan päällä, joten pöllyävää menoa oli ja bermeissä tuntui välillä hauskasti, miten ainakin perä lähti ihan aavistuksen luisuun siinä sen tomukerroksen päällä, mutta keula kyllä meni pääsääntöisesti kuin liimattuna. Oli siellä jokunen kosteakin kohta ja kaikkea siltä väliltä, eikä missään vaiheessa ainakaan etupään takia tuntunut, että olisi pitänyt himmata. Eikä kyllä MaxxGripp Assegailla pitäisikään. En varmasti vielä osaa edes hyödyntää tuota rengasta täysimääräisesti, vähän vielä aristaa kovemmissa vauhdeissa oikein kunnolla painaa rengasta kantille ja antaa painetta, vaikka varmasti hyvinhän se siinä pitäisi ja varmaan toimisi jopa paremmin, mitä kovempaa uskaltaisi painaa. Mutta hyvät ensi vaikutelmat, eiköhän tuon kanssa päästä sinuiksi aika pian ja lasku laskulta alkaa luottamaan kokoajan enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    On muuten pitävä rengas tänä wtb high gripillä myös, mitä nyt paloheinää vähän hinkannu, vaatii ihan totuttelua painetta jouduin lisäämään ihan reilusti siihen nähden millä pärjäs swalpejen kanssa, tuntuma silti melko pehmeä mutta enää ei muljunut.
    Nyton parkkiakin ajettu, pitoa piisaa, vähä heikosti ehkä rullaa vs aiemmat swalpet. Paineet saa olla aika kovat, että ei rengas sorra bermeissä.

Voip johtua tottumattomuudesta uuteen pyöräänkin, mutta assegai max gripillä ei hirveesti vakuuta, vaikea saada pitoa eturenkaalle, taikamari ja wtb verdict tuntunu paremmalta.

Mun mielestä taas Assegai Maxxgrip DD etunen on ollut maineensa veroinen, toimii todella hyvin

Mulla exo+ ja sisurilla, erona myös muihi et 27 vs 29, muuttujia siis on ja onhan täälä aika liukastakin irtohiekkoineen.

Paljon paineita? Mulla parkissa 1.5 baria, polulla 1.1 Toimii hyvin, just olin eilen Nuuksiossa ja mietin et hyvä rengas kaikenlaiseen ajoon

Ei kyllä mitään muistikuvaa, sormilla tuntuu löllömmältä mihin tottunu, mut ohut kylki voi juksaa. Toinen huomio, en tiiä johtuuko canyonin jousituksesta vai sisureista vs insertit niin tutnuu et renkaat dämppäis paljon paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ei kyllä mitään muistikuvaa, sormilla tuntuu löllömmältä mihin tottunu, mut ohut kylki voi juksaa. Toinen huomio, en tiiä johtuuko canyonin jousituksesta vai sisureista vs insertit niin tutnuu et renkaat dämppäis paljon paremmin.
    Snadi off topic: vaihtuiko Nukeproof Canyoniin?

^molemmat vielä ajossa, nuke menee kyllä varmaan korjaukseen.

Viikonloppu Sappeella takana ja kyllä Maxxikset vaan toimii. Laitoin just Kryptotal DH supersoftit toisille vanteilla, en tiedä koska laitan alle, mutta mielenkiinnolla odotan minkälaiset verrattuna Maxxikseen ja myös Enduro softeihin. Kevyehköt ne kyllä on DH renkaiksi: 29” etunen 1306g 27.5” takanen 1192g.

Kaverilla contin kryptotal dh kyljellä ja supersoftina. Hyvin on pinta kestäny parkkiajoa, mut onhan nuo dh kumeiksi muuten hieman köykäset, kevyehkö kuski, kovat paineet ja takana kehä aikalailla entinen. Ilman inserttejä tosin. Ite ollu tosi tyytyväinen noihin wtb verdict tought high grippeihin pidon puolesta, mut takanen alkaa olla vaihtokunnossa ja reunanappulat vähä tuppaa repeileen näillä ”loose over hard” keleillä.

Samaiseen Contin takarenkaaseen minäkin olen ollut hyvin tyytyväinen. Myös keston osalta. Siis nappuloiden kulumiskeston ja vanteiden keston. Tän kesän olen ajanut ilman inserttejä 26 psi:n paineella. Kuski 78 kg ilman varusteita ja ajo kivikossa aika säälimätöntä. Yhdistelmä contin Dh kumi ja DT swiss fr 541 on siis kestänyt paremmin kuin aiemmin DD / super gravity kumit inserteillä heikommalla vanteella. Voihan se toki sattumaakin vain olla.

Mä oon ajanut DD:llä ja Super Gravitylla parkkia 1.8-1.9 barin paineilla takana, hyvin on kestänyt ilman mitään sääliä. Tohon DH renkaaseen voi varmaan vähän pudottaa tosta paineita. Mutta olenkin kevyt.

Wtb verdict though high grippi oli takaata nyt niin sileä et oli pakko laittaa vanha MM supergravity soft tilalle. Wtb tuntui nuudelilta pois ottaessa, kun taas swalpe pysyy muodossaan itekseen kun niin jämy, pitkästä aikaa sai myös tapella renkaan vanteelle laitossa Mut kyllä se palkitsi, heti huomas eron rullaavuudessa MM eduksi, tosin paineet joita wtb käytti oli swalpella kumi aivan kivikova, piti vähän laskea. Huomattavasti jämäkämpi ja tarkempi ajaa oli swalpe ja sitä sai huoletta runtana bermeihin, pidän. Taidan nyt tilata ultrasoftina MM eteen ja taakse testaan tachy chania, harmi kun sitä ei saa softina, niin ultrasoftina sitä myös. Vähän mietin että olis odotellu, että noita swalpen radiaali kumeja ois tarjolla, mut haluan eroon tuosta etusests wtb myös, nyt tuntui pyörä vähän epätasapainoiselta tuolla sekakombolla. Mietin myös onko noiden radiaali renkaiden maata halaava fiilis pois sitten myös leikkisyydestä.

Ultrasofti hävinnee takaa sen verran nopeesti et pääset pian testaamaan niitä alberteja

Mä menin nurin pari viikkoa sitten (en ole sen jälkeen ajanut) parkin bermissä kun eturengas, Assegai max grip DD, luisti alta. Syitä voi olla monia ja suurimpana varmaan kuskin ajotaito mutta mietin onko renkaallakin oma osansa. Toista kesää eturenkaana toimineen Assegain reunanappuloiden kulmat eivät ole enää terävät kuten uusissa kumeissa olisi vaan pyöreämmiksi kuluneet. Muutoin rengas on vielä varsin hyvässä kunnossa. Nappuloita ei ole yhtään kokonaan murtunut ja niiden koko on vielä varsin hyvä. Ja olisiko alta betoninkovan bermin jossa päällä ohuehko kerros irtomurua pinnalla pitänyt uusi rengas sen paremmin kuitenkaan. Tiedä häntä. Hitto mulla on iso kasa muutoinkin vain vähän käytettyjä renkaita varastossa niin tuntuisi tyhmältä ostaa jo uusi. Tai pitäis saada aikaiseksi myydä niitä vanhoja pois. Magic Marya esim. on joku kappale erilaisina versioina ja mm. yksi lähes pakasta vedetty Contin Baron. Olen säästellyt sitä syksyn liukkaille kiville ja juurille trailiajoon eturenkaaksi ja eihän se sellaisessa mihinkään kulu. Ja ei se siinä käytössä ole kuin yhtenä syksynä tainnut alla ollakaan. Tyhmää säästelyä. Ei sen kumin ominaisuudet kuitenkaan myöskään parane vuosien mittaan. Liekö paras pito siitä jo poistunut varastossa makuuttaessa.

Itsellä ensimmäinen kesä nyt Assegai MaxxGripillä takana, ja pari kertaa olen kaatunut, mutta ne ei kyllä takuulla johtuneet siitä eturenkaasta, vaan ihan vain puhtaista ajolinja- ja tekniikkavirheistä. Olen vielä sen verran noviisi näissä alamäkihommissa, että kauhean laajaa kokemusta ja tietämystä ei eri renkaista tässä käytössä ole, mutta sen kyllä sanon, että kyllä tuo Assegai on ainakin omaan makuun ollut juuri sitä mitä hainkin, on herättänyt luottamusta ja oma ajo on tänä kesänä ottanut suuria harppauksia eteenpäin. Edellinen eturengas oli DHF MaxxTerra ja sen kanssa heitin yhdet ihan rehelliset "eturengas varoittamatta alta" -pannut, ja sen jälkeen en koskaan oikein oppinut luottamaan siihen, joten sen jälkeen tuo Assegai on kyllä tuntunut siltä, että paljon kovemmin uskaltaa kyllä tuota rengasta vasten antaa painetta mutkissa ja sitä myöten on tullut positiivisesti vauhtia lisää, koska mutkissahan se nopeus tehdään tai tapetaan.
    Takarenkaana toista kesää nyt pyörinyt tuo Dissector MaxxTerra ja ei minulla siitä kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. On kestänyt minun ajoilla EXO+ kyljillä ja insertillä ilman rengasrikkoja, vain kerran kolahti kuuluvasti vanteelle mutta ei siitäkään onneksi tullut vanteeseen lommoa. Tosin nyt kaksi kesää parkkia, tänä kesänä huomattavasti enemmän mäkipäiviä kuin viime vuonna, niin alkaa varsinkin keskinappulat olla jo aika rotan nakertamia ja nappuloiden juurissa on jo pientä halkeamaa näkyvissä.
    Eiköhän tuo tämän kauden päätteeksi ole entinen ja ensi kesälle uutta kumia taakse, tuo Assegai menee vielä ensi kesänäkin, siinä ei vielä havaittavaa kulumaa. Ellen sitten talven mittaan keksi, että haluankin koko setin Continentalia tai Schwalbea alle, kun tekisi mieli kokeilla jotain uuttakin, kun käytännössä aina mennyt Maxxiksilla.

Olin tuossa torstaina maltsussa ja jälleen kyllä tuntu että assegai maxxgrippiin ei saanut mitään pitoa. Osittain kyllä varmaan edelleen erot kahen pyörän ja jousituksen välillä, vähän parani tilanne kun lowspeed compresssion oli tapissa lama mallin zebissä ja haki oikeaa painetta renkaaseen. Kovaa painetta en suosittele noihin(ei mitään pitoa) mut toisaalta liian matalassa sama homma, tarkka tuntuu olevan. Löllö exo+ casingillä varmaa oma vaikutuksensa myös. En malta oottaa, et myös tuonkin tilalle saan magic maryn. Ultrasoft dh casing tulossa myös tähän kakkospyörään. Takan on jo eddy current, supergravitynä tosin, joka tuntuukin sisurilla vähän muljuvan(tosin 2.6 leveäkin).

Ei ole Dt swissin pomminvarmaksi mainostettu Fr541 ja Contin Krypto DH 26 psi (1.8 bar) paineella vahvempi kuin Sappeen Supersonicin kivikko rollercoasterin risteyksen jälkeen. Iso dentti kehään ja ilmat tyhjeni. Pari pinnaa löysäksi myös. En osunut punaisella spraylla maalattuihin kiviin vaan johonkin muuhun. Huomenna taitaa olla sisuripäivä jotta ajot jatkuu.

Pitäisköhän sitä kokeilla seuraavaksi takuukiekkkoja eli Santa Cruzin Reverse 700 euron alukiekkosettiä joka tarjoaa uuden kehän töineen jos tulee dentti jossa ei ilmaa enää rengas pidä.

Edit. Ehkä uusin kuitenkin vain jälleen kehän. Kehä posteineen on satasen luokkaa ja kiekon rakennus n. 60 euroa. Ja psi pari lisää painetta tai varovaisempaa ajoa suosiolla kivikoissa.

Asiaan: Renkaiksi miettinyt ees taas Contin Kryptoa. Nyt sellainen takana ja Assegai ollut tosiaan edessä. Dh:na molemmat koska tällä pyörällä ajan vain parkkia.

..sinä on tosiaan varsin iso ja terävä kivi piilossa kun tuossa kohdassa ottaa linjan vasemmalta. Täräytin itsekin siihen pari kertaa ennen kuin tajusin tulla kallion päältä aiemmin oikealle jolloin kivestä ei ole harmia.

Minulla loppui tänä kesänä pito- ja keulan hienosäätöongelmat kun lopultakin tajusin laittaa eteen MaxxGrip Assegain sisään CushCoren.

Samanlaisia aiheita

1. Bike Park pääkaupunkiseudulle?
    By Ketjureaktio in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 116
    Viimeinen viesti: 05.05.2024, 14.16
  2. Hafjell Bike Park
    By e150330 in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.08.2018, 13.51
  3. Bike Park Porvoo
    By jperala in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 5