HelkamaHuntteriElectrobikeGiantCanyonRide
Sivu 1 / 5 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 140

Aihe: Polvisuojat maastopyöräilyyn millä voi polkea

  1. #1

    Polvisuojat maastopyöräilyyn millä voi polkea

    Hei

    Etsin pääkaupunkiseudun trail ajoon (90% polkemista) sopivia polvisuojia. Kävin kaupassa kokeilemassa POC VPD knee air suojia ja vaikutti kaupassa melko paksuilta ja jäykiltä, vaikka näitä on paljon kehuttu netissä. Onko teillä kokemuksia muuttuvatko nämä merkittävästi mukavimmiksi kun VDP aines lämpenee käytössä?

    Muut vaihtoehdot mitä ole miettinyt ovat G-form polvisuojat (pro-x tai Elite) ja Alpinestar Paragon plus polvisuojat. Näitä en ole päässyt kokeilemaan. Onko nämä teidän mielestä hyviä vaihtoehtoja, onko muita mitä kannattaisi harkita? Riittääkö G-form pro-x suojataso maastopyöräilyyn? (kun ovat CE hyväksytty sisäpeleihin verattuna Eliteen, joka on pyöräilyyn ja moottoripyöräilyyn)

    Kiitti vinkeistä!

  2. #2
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.219
    Mitä parempi polkea niin sitä vähemmän suojausta, yksinkertaistettuna. Eli joutuu jompaa kumpaa painottamaan.

    POCien taikavaahto tosiaan muotoutuu lämmetessään jonkin verran mutta ne on muuten aika tiivisti istuvat ja tuuletus vaatii vauhtia (ilmavirtaa).
    Hi5bikesissä voi käydä sovittelemassa Troy Leet ja Leattin versiot aiheesta. Ja Ridemoressa on Alpinestaria hyllyssä.

    Täytyy kyllä sanoa että polvisuojien sopivuutta on melkein yhtä hankala arvioida kuin satulaa, tarvitsee useamman lenkin eri olosuhteissa jotta voi varmasti sanoa sopivuudesta.
    marco1 muokkasi tätä : 20.05.2019 at 19.39

  3. #3
    Weston Guest
    Itsellä tällaiset iskusta kovettuvat. Ainoat joita olen kokeillut. Olen ollut tyytyväinen. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/420...e-guards-small
    Tosin omat taitaa olla vanhempi malli näistä, edestä samanlaiset mutta takaa erilaiset.

  4. #4
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    271
    Minulla on IXS Flowout. Ne eivät juurikaan haittaa polkemista ja ainakin yhden kerran tömäytin polveni kiveen oikein kunnolla ja ei siihen tullut edes mustelmaa. Ilman tuota suojaa olisi varmaan lumpio ollut lähellä hajoamista. Ne voittivat myös yhden Enduro Magazinen testin joskus vuona 2106.

  5. #5
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.865
    ixs flow:t mulla nykyään. Ovat paremmin istuvat ja vähemmän polkemista haittaavat kuin mun aiemmat mutta myös hieman vähemmän suojaavilta tuntuvat. https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod167197

  6. #6
    Just tuommoiset POC:n VPD airit tuli postissa tänään ja äsken ajoin pikaisen testilenkin. Tosiaan vähän jämyt olivat käteen ja ehdin jo huolestua, mutta eivät sitten enää ajossa. En ehtinyt kuin puoli tuntia polkea, mutta alun jälkeen niitä ei huomannut ollenkaan. Yritän muistaessani raportoida lisää jahka ehdin enemmän käyttää.

  7. #7
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    Itellä nuo alpinestarit, sovittaessa tuntu melkee paskoilta ja kovilta mutta ostin silti koska halvat, käytössä muovautuu iha täydellisiks, pysyny hyvin paikoillaan ja mukavasti tuulee niistä läpi. Iskuja en ole vielä ottanut vastaan.

  8. #8
    Nyt on muutama tunti hinkattu POC:lla ja olen tyytyväinen. Eivät tunnu ajaessa juuri laisinkaan. Sisäpinnalla on toinen lycra sinkeänä, joka sopivasti irroittaa ne polven pinnasta. Rantakivikossa könysin sen verran, että sain iskut polveen ja kyynärpäähän. Mustelma tuli noiden ulkopuolelle, mutta ei suojatulle alueelle. Kun en alamäkeä rymyä niin piisaa hyvi. Pesty pari kertaa, no problem. Ensikokemuksella just sellaiset joita hain.

  9. #9
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    24
    Enduroa en lähtisi näillä ajamaan, mutta perus polkurymistelyyn oikein mukavat polvarit antamaan vähän suojaa kolhuilta/naarmuilta jne. Suojia ei huomaa oikeestaan ollenkaan ajaessa.
    https://www.foxracing.com/launch-end...ads/09562.html
    --Alkuräjähdys meni pieleen. Toivottavasti loppuräjähdys onnistuu paremmin--

  10. #10
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Ääni täältä POCeille. Eilen heitin lenkin Pikkukosken maisemiin, mihin multa himasta on 10 km siirtymä. Mennessä mulla oli POC VPD Air:it repussa, mutta kun ne on niin hankala laittaa/irrottaa (joutuu ottamaan kengät pois jalasta), niin paluumatkan poljin ne päällä takaisin. Ei niitä käytännössä juuri huomaa.

    Toiset suojat mulla on RaceFace Flank (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/420...e-guards-small) ja ne päällä kyllä tietää ajavansa suojilla. Viileässä/kylmässä ne ei juuri haittaa, mutta vähänkään lämpöisemmällä kelillä alkaa jalat kiehumaan. Plussana että ne saa jalkaan ja pois ilman kenkien irrottamista. Ja toisena plussana, että suojaavat myös sääriä.

  11. #11
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    313
    https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod171100

    En ymmärrä miksi aina suositellaan noita enduro polvisuojia kun kysytään polulle suojia. En todellakaan kesähelteellä vetäisi mitään puoli jalkaa joka puolelta peittävää polvaria jos on tarkoituksena ajaa pari tuntia helpohkoja polkuja

    Siksi ostin nämä joista ei ole yhtään arvostelua missään. On todella kevyet ja mukavat ja suojaa polvia pahimmilta iskuilta jos huonosti käy. Ei sovi kivikkoenskaan tai hissipyöräilyyn, sitä näiltä en haekaan vaan lisäsuojaa kevyempään ajeluun. Pysyy paikoillaan vaikka hikoilee.

    Koitin jotain foxin launch pro polvisuojia ja olivat aivan järjettömät möhkäleet normi lenkille. Alamäkeen mulla on silti paremmat suojat mutta niillä ei ajeta hikilenkkejä

    e: tykkään näistä itse paljon ja kertaakaan en edes mieti että jättäisin ottamatta lenkille mukaan, ovat niin mukavat.

  12. #12
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    ^Multa saa tollaset (tai vastaavat, XXL:stä ostettu) ilman jos hakee tai sitten postikulujen hinnalla jos pitää lähettää. Ei pysy jalassa, muuten hyvät...

    Joka todistaa pitkälti sen, että ei näistä voi oikein etukäteen tietää.

  13. #13
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.956
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Multa saa tollaset (tai vastaavat, XXL:stä ostettu) ilman jos hakee tai sitten postikulujen hinnalla jos pitää lähettää. Ei pysy jalassa, muuten hyvät...

    Joka todistaa pitkälti sen, että ei näistä voi oikein etukäteen tietää.
    Voisin nuo piruuttaan ostaa, yhdet ees on mutta mitkä niinnen hopusti ees muista, tossa paljoa häviä. Privana kiitos.
    .
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #14
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    792
    Mä ostin tuollaiset Daineset XXL:n alesta. Ovat mukavat ja pysyvät hyvin paikallaan. Kaatumista ei ole vielä tullut kokeiltua.

  15. #15
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    Pesin koneessa nuo alpinestarit(ei ehkä olis pitäny ) niin rupes irtoamaan polvitaipeesta tommoset silikoniset nauhat jotka estää lipsumista. Muuten kyllä edelleen huiput nää. Miten pesette suojianne?

    itellä kyynärpäitä suojaa nuo yllä mainitut foxin launch endurot, suht huomaamattomat eikä hiosta mahottomasti mutta joo, todella köykäset suojat, polvii en edes harkitsisi jos vähänkään rankempaa ajoa. Toinen noista muuten repes saumasta päälle laittaessa, foxin laatu ei tälläkään kertaa oikee säväyttäny.

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pesin koneessa nuo alpinestarit(ei ehkä olis pitäny ) niin rupes irtoamaan polvitaipeesta tommoset silikoniset nauhat jotka estää lipsumista. Muuten kyllä edelleen huiput nää. Miten pesette suojianne?
    Joskus olen pessyt koneessa niin 30-asteen lämpö, ja hitain linkous tai ilman linkousta ja hyvin tuuletettuun paikkaan kuivumaan. Sama menetelmä teknisten vaatteiden kanssa.

  17. #17
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Mulla ollut G-formit. Hyvät kevyet kestävät konepesua ikuisuuden, sittemin Dainesen edelliset niissä tarrat hiersi välillä, mutta kevyet ja ilmavat ei haittaa ajoa. Reilu 2 vuotta kesti konepesu . Nyt ostin Poc system kneet ja ne on kyllä mukavimmat ja istuu sika hyvin. Kuumimmat noista, mutta ei pahat. Aika nättää miten kestää kone pesua.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  18. #18
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    En ymmärrä miksi aina suositellaan noita enduro polvisuojia kun kysytään polulle suojia. En todellakaan kesähelteellä vetäisi mitään puoli jalkaa joka puolelta peittävää polvaria jos on tarkoituksena ajaa pari tuntia helpohkoja polkuja
    Eilen olin vetämässä Mustavuorella näitä helpohkoja polkuja. Laitoin Rallinaamat jalkaan, kun POCit ei menneet puntin alle eikä päälle. Hetken mietin, että lähtisin ilman syndejä, mutta laitoin sitten kuitenkin. Kyllähän ne kuumat oli, ei voi kieltää. Mutta lenkin loppupuolella tuli vedettyä kunnon pannutus, kun eturengas lähti alta märästä juuresta ja vauhtia oli ns. tarpeeksi. Vasen sääri otti aika mukavasti hittiä jostain, mahdollisesti polkimesta. Rallinaaman säärisuoja otti iskun vastaan eleettömästi. Ilman suojia olisi ollut vähintään kivat jäljet, kun polkimina on RF Chesterit.

    Että ei näitä voi koskaan tietää. Joka tapauksessa jotkut suojat kyllä kannattaa olla aina, jos matka suuntautuu pois ulkoilureiteiltä.

  19. #19
    ^Tuon takia jalkaan menee mieluummin G-Formin pitkät kuin Poc:n vpd lyhyet. Gformin pitkä suojaa myös säärtä polkimelta.
    Suositelkaas joku hyviä pitkiä suojia.

  20. #20
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

    Toiset suojat mulla on RaceFace Flank (https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/420...e-guards-small) ja ne päällä kyllä tietää ajavansa suojilla. Viileässä/kylmässä ne ei juuri haittaa, mutta vähänkään lämpöisemmällä kelillä alkaa jalat kiehumaan. Plussana että ne saa jalkaan ja pois ilman kenkien irrottamista. Ja toisena plussana, että suojaavat myös sääriä.
    Allekirjoitan edellisen.

    G-formeillakin tulee kuuma mutta ei läheskään niin paljon. Äänestän g-formin puolesta.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  21. #21
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    Leattin Airflex Prot löytyy, ovat kyllä tosi mukavat jalassa ja kestävät todistetusti myös pannutuksen. Aika ohutta kamaa ovat sinänsä, eli jos polvi edellä lentää terävään kiveen niin voi olla entinen polvi mutta ainakin estää mahdollisen nahkojen rullautumisen ja kevyet iskut. Bonuksena suojaa polvea myös sivuilta ja yläpuolelta mahdollisten vaakaputkiosumien tmv varalta.

    Löytyy muuten iteltäkin yllä mainitut Daineset kokoa L, mutta eivät vaan olleet itelle soveltuvat. Kerran kokeiltu, mutta ei pannuteltu näillä, privaviestiä vaan jos kiinnostaa ostaa pois. Mieluusti nouto Espoo/Hki keskusta akselilla.

  22. #22
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Eilen olin vetämässä Mustavuorella näitä helpohkoja polkuja. Laitoin Rallinaamat jalkaan, kun POCit ei menneet puntin alle eikä päälle. Hetken mietin, että lähtisin ilman syndejä, mutta laitoin sitten kuitenkin. Kyllähän ne kuumat oli, ei voi kieltää. Mutta lenkin loppupuolella tuli vedettyä kunnon pannutus, kun eturengas lähti alta märästä juuresta ja vauhtia oli ns. tarpeeksi. Vasen sääri otti aika mukavasti hittiä jostain, mahdollisesti polkimesta. Rallinaaman säärisuoja otti iskun vastaan eleettömästi. Ilman suojia olisi ollut vähintään kivat jäljet, kun polkimina on RF Chesterit.

    Että ei näitä voi koskaan tietää. Joka tapauksessa jotkut suojat kyllä kannattaa olla aina, jos matka suuntautuu pois ulkoilureiteiltä.
    Juuri näin. Jos maastossa ylipäätään ajaa niin kaatua saattaa milloin vaan, ja polvi usein on se kohta joka ensimmäisenä maahan ottaa. Jos alle sattuu terävä kivi niin kesän ajot on helposti sitten siinä. Kevyet suojat jotka suojaa lähinnä naarmuilta on mielestäni turhat, jos suojat on valmis pukemaan niin samantien sitten semmoiset jotka oikeasti estää isommat kolhut (multa saa muuten halvalla TLD:n Speedit jos joku tuommoiset imagosuojat haluaa...). Säärisuojaa sen sijaan en itse koe tarpeelliseksi vaikka usein avopolkimilla ajankin; nykyiset poljin-kenkä -yhdistelmät ovat niin pitäviä että harvoin tapahtuu lipeämisiä joissa piikiit raastaisivat jalkaa. Mutta jokainen tietenkin punnitsee riskit/mukavuuden itse ja valitsee suojien järeyden sen mukaan. Kevyt suoja jalassa suojaa aina paremmin kuin järeä kaapissa

    Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen; jo mainittu Race Facen Ambush on ollut minusta oikein hyvä. Plussaa on suojan avautuminen kokonaan jolloin pukeminen/riisuminen on helppoa ja pidemmillä ylämäkisiirtymillä alpeilla tms. on suojat nopea ottaa pois. Muotoilu on näissä myös onnistunut: jalka suorana lumpion kohdalla edessä on hiukan tyhjää, jolloin polkiessa jalan koukistuessa suoja ei paina polven päältä, ja liikuuvus on hyvä. Miinusta yläosan velcrokiinnitys, joka pikkuhiljaa syö shortsin lahkeen rikki.

  23. #23
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Jos ei varsinaista alamäkeä aja, mutta haluaa mennä esim kivisessä maastossa pelkäämättä polvien puolesta, mutta ei saa olla jäykkä perus polulla niin minkä valitsisitte? Lähinnä onko siis nämä https://www.xxl.fi/dainese-trailskin...145175_1_style liian kevyet ja pitäs ottaa ennemmin tommonen enskatyylinen? Pieni säären suoja ei olis pahitteeksi. Jaan ajokauden yleensä niin, että +20 lämpötiloilla ajan maantietä joten ei haittaa vaikka olis vähän kuumat

    Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

  24. #24
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    64
    täältä löytyy nuo dainesen trai skins 2 knee guardit, eroavaisuutta noihin xxl skin versioihin on se, että mulla menee myös polven takana kangasta ja myös polvilumpion sivuilla on pienet suojat. Tosi mukavat ja hengittävät jalkaan, ei huomaa lenkillä, että noi on edes jalassa. Mitoitus vähän pienen puolella, jonka takia ajan yläremmit auki, mutta silti pysyy hienosti paikallaan. Suosittelen ehdottomasti.

  25. #25
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moikkis Katso viesti
    täältä löytyy nuo dainesen trai skins 2 knee guardit, eroavaisuutta noihin xxl skin versioihin on se, että mulla menee myös polven takana kangasta ja myös polvilumpion sivuilla on pienet suojat. Tosi mukavat ja hengittävät jalkaan, ei huomaa lenkillä, että noi on edes jalassa. Mitoitus vähän pienen puolella, jonka takia ajan yläremmit auki, mutta silti pysyy hienosti paikallaan. Suosittelen ehdottomasti.
    Ootko joutunu testaamaan noiden suojaavuutta? Muutenkin kun neulaspolulla

    Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

  26. #26
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    64
    Onnekseni en oo joutunut kokeilemaan. Testeissä kehuttu noiden suojaavuutta. Painan itse nuo jalassa dh-hommat myös, vähän ehkä turhan kevyellä suojaksella alamäkiajoon kylläkin.

  27. #27
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.394
    Löytyykö kokemuksia assoksen trail-malliston ”suojista”? Niissä irtohihoihin/lahkeisiin on lisätty dyneemasta tehty kestävämpi kerros.
    https://www.assos.com/men/trail-collection

    Nuohan eivät missään nimessä vastaa oikeita, kolhuilta suojaavia malleja, mutta voisivat olla kuitenkin ihan toimivat risujen raapimista vastaan ja suojaavat kyllä nahkaa mahdollisissa kaatumisissa.
    Rule #1: Obey The Rules

  28. #28
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moikkis Katso viesti
    täältä löytyy nuo dainesen trai skins 2 knee guardit, eroavaisuutta noihin xxl skin versioihin on se, että mulla menee myös polven takana kangasta ja myös polvilumpion sivuilla on pienet suojat. Tosi mukavat ja hengittävät jalkaan, ei huomaa lenkillä, että noi on edes jalassa. Mitoitus vähän pienen puolella, jonka takia ajan yläremmit auki, mutta silti pysyy hienosti paikallaan. Suosittelen ehdottomasti.
    Alkanut kiinnostaa Trail Skins 2 malli. Miten noi velcro-kiinnitykset on kestäneet kiinni? Lisäksi jostain luin velcron hiertävän ihoa jossain tilanteissa?

    Itsellä nyt kevyempään ajoon Alpinestarin Paragonit (L) ja RF Ambushit (L) vauhdikkaampaan ryskeeseen. Ajatus olisi korvata hiukan isot / valuvat Paragonit hengittävillä / keveillä suojilla. Oma koko jossain M/L välissä joten L-koko vois ilmeisesti osua Trail Skineissä

  29. #29
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    64
    Itsellä vielä suht vähäiset kokemukset noista suojista, mutta ei ole hiertänyt itseä nuo velcrot kun en noita ylävelcroja käytä ja silti pysyy hyvin paikallaan. Omissa on myös se velcrokiinnitys jo puoliksi irti toisesta suojasta, en jaksanut alkaa palauttelemaan britteihin kun en niitä velcroja käytä ja sen voi itse ommella helposti takaisin kiinni.

    Wigglessä noiden kokoja on sanottu isoiksi, mutta omiin kinttuihin noi on kyllä pienehköt, vaikka L piti mennä 54cm asti tjsp. ja mittailin omaksi mitaksi 52cm. Toisaalta jos nyt tilaisin niin tilaisin silti L koon, koska ilman ylävelcroa ajaminen tuo pientä vapautta polkemiseen kuitenkaan tinkimättä suojan paikallaan pysymisestä.

  30. #30
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    18
    Kiitos vastauksista Moikkis! Näiden kokemusten perusteella + mitä paikallisessa XXLssa kokeilin Trail Skin 2 Lite-versiota, niin Dainese ei päädy tilaukseen. Lite-versiot ihan kauhean tuntuset rimpulat

Samanlaisia aiheita

  1. Polvisuojat enduroon
    By Vertti83 in forum Varusteet
    Vastaukset: 60
    Viimeinen viesti: 15.04.2017, 17.00
  2. Uuden pyörän raskaus polkea
    By morakaj in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 96
    Viimeinen viesti: 29.03.2014, 10.13

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •