ElectrobikeElectrobikeVelobeGiantHuntteri
Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 142

Aihe: Rockshox Ultimate sarjat (ml Charger 2.1 damper)

Joo mietin, että kuvaamasi noin ison jouston käyttämättömyys kuitenkin oikealla sagilla ja ajoasi nähneenä ei kuulostanut ihan normaalilta. Hyvä, että selvisi jotain vikaa olevan ja saat sen nyt kuntoon.

Vaikka tiedän, että foxit on kyllä hyvä niin ehkä suosin silti itse rockaria seuraavan pyöränkin keulaksi. Ne kun osaan huoltaa ja kaikki tarvittavat huoltotyökalut löytyy. Super deluxea takaiskarina pidetään lisäksi kuitenkin erittäin pätevänä oli se sitten select, select+ tai ultimate.

Onko näiden rokkareiden pituuden muuttaminen millainen ameriikan homma? Pitäisi saada 140-millinen 51-millisellä offsetilla oleva Pike Ultimate Debon Air, mutta RCZ tyrkyttää vain 130-millistä (tosin offsetista ei tietoa).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Joo mietin, että kuvaamasi noin ison jouston käyttämättömyys kuitenkin oikealla sagilla ja ajoasi nähneenä ei kuulostanut ihan normaalilta. Hyvä, että selvisi jotain vikaa olevan ja saat sen nyt kuntoon.

Vaikka tiedän, että foxit on kyllä hyvä niin ehkä suosin silti itse rockaria seuraavan pyöränkin keulaksi. Ne kun osaan huoltaa ja kaikki tarvittavat huoltotyökalut löytyy. Super deluxea takaiskarina pidetään lisäksi kuitenkin erittäin pätevänä oli se sitten select, select+ tai ultimate.
    Nojuu kyllä itekki tykkäny rokkareista, mut aika paljon ongelmia kantautunu esim keuloista nyt korviini. Liekkö laatu jostain syystä laskenut tms.. Foxit ei ajotuntumaltaan mun mielestä sen parempia ole olleet, niin ei oikeen niidenkää huomattavasti korkeampaa hintaa pysty itelle perustelemaan. Zebbi vähän kuumottelis

Laitoin ite Lyrik Selectin Birdin AM9 keulaksi ja meno on kyllä todella pehmeää. Ero 2018 140mm Pike DPA RCT3 kanssa pienemmissä kivissä ja juurissa on jopa hämmentävän suuri.
    Ehkä kolmas tokeni (vakiona sisässä kaksi) pitää laittaa vielä koneistoon, pohjasi ehkä liian helposti Nuuksion byke barkissa.

^Eikö Lyrikit lähde vasta 160 millistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Eikö Lyrikit lähde vasta 160 millistä?
    Lyrikit lähtee 150mm, niinkuin toi mun keula on. 140mm pike on ollut mulla toisessa pyörässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Laitoin ite Lyrik Selectin Birdin AM9 keulaksi ja meno on kyllä todella pehmeää. Ero 2018 140mm Pike DPA RCT3 kanssa pienemmissä kivissä ja juurissa on jopa hämmentävän suuri.
    Ehkä kolmas tokeni (vakiona sisässä kaksi) pitää laittaa vielä koneistoon, pohjasi ehkä liian helposti Nuuksion byke barkissa.
    Erikoista, ite aattelin ottaa kaikki tokenit pois, sellaisen suosituksen sain. Tosin katotaan mikä tilanne sit kun keula korjattu Itellä vakiona yksi ja ei pohjaa vaikka tulis minkä dropin keula eellä alas

Riippuu toki kuskin painosta paljon tokeneita tarvitsee

Kokeilin jokusen aikaa tuota Pike Select+ ilman tokeneita, koska pohjaamisen puolesta en noita 75kg painolla tarvitse, mutta päädyin laittamaan yhden takaisin. Ilman tokeneita keulasta tuli jotenkin liian jäykähkön lineaarinen. Yhdellä tokenilla tuo on loogisempi, pehmeä ja sitten progression myötä jäykistyy.

Samoin kokeilin uutta 2021 debonairia aikani, josta alunperin tykkäsin, mutta päädyin vaihtamaan senkin takaisin alkuperäiseen. Se teki loppuen lopuksi keulasta aika rujon, jouduin käyttämään lähes 10psi vähemmän painetta.

Compressiota käytän 0-2 kliksua. Vaimennusta saisi olla selkeästi vähemmän, mutta eipä tuolla ole mitään simmejä mitä muokata.

Joo uus debonair kuulema syö vähän alkuherkkyyttä ja tuntuu vähän kovemmalta. Itellä painoa yli sata ja oma keula kaukana lineaarisesta, voi tosin johtua siitä että vaimentimessa jotain vikaa. Itellä compressio ollu auki, kokeillu myös kiinni ja siltä väliltä. Yari rc debonair oli suht lineaarinen ja kolmella tokenilla just eikä melkee hyvä itelle.

Niin ja eikös tokeneiden määrän vaikuta myös keulan joustomatka? Mulla on 180 mm Lyrikissä yksi tokeni sisällä ja 140 mm Pikessä kaksi tai kolme. Kokeilin Lyrikissäni kolmea tokenia ja laitoin paineet sellaiseksi, että joustomatka tuli kokonaan käytetyksi ilman rajuja pohjaamisia. Tuolloin jouston alkupää tuntui aivan liian löllöltä ja esimerkiksi bermeihin ajaessa etupää sukelsi ihan liikaa, vaikka vaimennus oli jäykäksi säädetty. Nyt yhdellä tokenilla paljon parempi.

Joo kyllähän se keulan joustomatka vaikuttaa paljon. Ei niissä 150mm lyrikeissä suotta ole tehtaalta tullessa kahta tokenia sisällä kun taas 180mm ei ole yhtään.

Eikö käytännössä ole ihan sama ostaako yarin vai lyrik selectin, jos sen aikoo päivittää charger 2.1? Eli sama raha menee.

Voi olla että puhun läpiä päähäni, kun en edes googlesta nyt löytänyt vastausta. Mutta jostain musitelen lukeneeni, että Yarilla ja Lyrikillä olisi kruunuosiossakin jotain eroja? Siis se palikka, mikä yhdistää liukuputket ja ruotoputken.

Joo eipä noista eroja alajalkojen ja kruunun osalta löydy nopealla googletuksella ainakaan. Eikö silti yhteiskustannuksissa halvimmalla ja helpoimmalla pääsisi kun ostaisi suoraan viimevuotisen ultimaten? Niitä saa 650-700e. Omastani muistaakseni maksoin 680 kesäkuussa. Charger 2.1 upgradekitit on kuitenkin lähempänä 300 jos haluaa rc2.

Lyrik ultimate 2021 51mm offsetillä maksoi bike24sta noin 900e tuossa hiukan reilu kuukausi takaperin. Hinta näin vertailuksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rndm Katso viesti
    Joo eipä noista eroja alajalkojen ja kruunun osalta löydy nopealla googletuksella ainakaan. Eikö silti yhteiskustannuksissa halvimmalla ja helpoimmalla pääsisi kun ostaisi suoraan viimevuotisen ultimaten? Niitä saa 650-700e. Omastani muistaakseni maksoin 680 kesäkuussa. Charger 2.1 upgradekitit on kuitenkin lähempänä 300 jos haluaa rc2.
    No näemmä olisi. Tilasin ostokiimassa viimevuotisen select lyrikin 450e rahteineen. Kai silläkin ajelee.

Mutta oon tosiaan joskus maksanut uudesta jartsasta 270e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Lyrik ultimate 2021 51mm offsetillä maksoi bike24sta noin 900e tuossa hiukan reilu kuukausi takaperin. Hinta näin vertailuksi.
    140-millinen Pike Ultimate 2.1 RC2 51-millin offsetilla Bike24:stä 749 + postit. Toki siis Pike, ei Yari/Lyrik.

Katselin käytettyjä, vähän käytettyjä ja käyttämättömiä. Olishan sitä voinut pari sataa säästää, mutta halusin hopeanvärisen.

Itsellä meni 2020 talvella ostetun lyrik ultimaten (180mm) lsc ja osin hsc säätö aivan jumiin. Lsc ei enää suostunut pyörimään kuin 2 naksua ylös ja alaspäin.. ajo on kesällä ollut pelkkää sappeen parkkia (2-3krt per viikko) jossa tuo hieno irtohiekka tunkeutuu joka rakoon.

Avasin aluksi säätönupit ja koitin putsailla suurimmat hiekat veke, eipä auttanut. Irrotin seuraavaksi koko säätö mekanismin, on tuollainen neula tyyppinen joka menee vaimennin öljyn sisään. Yllätys oli suuri kun koko osa oli ruskealla ruoste töhnällä kyllästetty ja yksi metallinen osa oli ruostunut pinnasta.

Vaihdoin redlinen likewaterit ja ilmasin charger 2.1 vaimentimen sekä putsasin ja rasvasin tuon säätö mekanismin. Nyt toimii säädöt, tosin lsc säätö ei naksu enään kuten uutena, johtunee tuosta ruostuneesta levystä.

Itse likewaterit teki kyllä keulan toiminnasta yhden ajokerran perusteella paljon pehmeämmän tuntuisen, mutta pitää testailla vielä lisää.

Pyörää on pesty kyllä ahkerasti, mutta ihan juoksevalla vedellä, kaippa tuonne väliin silti vesi pääsee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Kävin tänää taas vaihtamassa rokkarin takaiskarin toimivaan, samalla todettiin että lyrik select keulassa jotain häikkää vaimentimessa, hyviä vehkeitä nää rokkarit nykyää

Edit: veikkaan että vika ollu uudesta asti ja saattanee selittää miks toi keula ei ole tuntunu kovin hyvältä koskaan.
    Keula palas huollosta, vaimennin toimii kuulema normaalisti. Ilmeisesti ominaisuu tossa selectissä että keulan säädöillä ei oikeestaan voi säätää keulaa, juurikaan mitään eroa ei ole reboundin ääriasennoissa eikä niinkään compression. Toista se oli yarin halpis motioncontrol vaimentimessa. Noh, ainaki helppo ottaa käyttöön, painetta keulaan ja ajamaan..Pitää joskus kun rahaa päivitellä Zeb ultimateen..

Niijuu, huolsivat kuitenkin keulan, tuntuu siinä mielessä paljon herkemmältä mitä orkkis tehdasrasvoissa, ehkä joustonki saa nyt käytettyä.

Itse vähän samojen ongelmien kanssa paininut Lyrik Selectin ja evonilkin kanssa, kun sägi kohillaan niin kova on käsille vaikka LSC auki.

Mutta, onkohan se sägi välttämättä se ohjenuora enää näissä vehkeissä missä keulakulma <64ast. aika epätieteellistä ainakin on sen mittaaminen jotenkin itselle, vähän sellasen tuloksen saa ku haluaa..

Nyt säädin vaan kymästi ilmaa pois niin että alkoi pohjata x- kohdassa missä lyö käsille ihan kivasti "mustasa vuaresa", ja sitten pari naksua kompressio lisää > ei pohjaa enää. > kokonaisuutena nyt mukavempi, mutta keula "roikkuu" alempana, sägi paljon yli 30% (+-10%) varsinkin kun putkelta polkee, ei tunnu oikein hyvältä sekään.

Mitä mieltä raati olisi siis että kannattaako talvihommiksi alajalkahuollon yhteyteen ottaa joustomatkan pidennys 170 > 180mm, vai alkaa säästää tuollaista 2.1RC2 upgrade kit? Vai jopa molemmat..
    Tokeneista ei myös tietoa, olisikohan kanssa se yksi kuten Sambololla kun sama mankeli ja keula..?

Yksi oli mulla joo vakiona, ihan rokkarin tehtaan juttu et 160mm kaks, 170mm yks, 180mm ei yhtään. Nyt siis se yksikin on multa poissa, ja keula pysyy pidempänä mutta käyttää silti enempi joustomatkaa. Mulla tuohon kovuuteen autto jo vähän tangon vaihtaminen renthalin 31.8 paksuseen. Se racefacen orkkis tuntu et ois ollu se mikä käsille lyö. Mutta joo, aika ohkaseks jääny toistaseks testit keulalla huollon jälkeen kun hajotin etukiekon melkee heti, mutta joka tapauksessa keula tuntu paremmalta huollon jälkeen. Sukelteluun putkelta polkiessa jeesais varmaa jo uusin debon air.

Pitääpä kokeilla ottaa se tokeni pois sieltä.. Itellä massaa sata kiloa, taitaa olla niin että iso ilmatila parempi kun peruspaine on ylempänä isoilla pojilla..

Tuo tangon paksuus? minkäs paksunen raceface sitten on? Ja jos paksuus muuttuu niin menee tietty sitten stemmikin uusiksi jne?

Joo itellä reilu sata kiloa kans. Toisaalta yari toimi mulla 4 tokenilla hyvin. Orkkis raceface tanko oli mulla 35mm. Mulla oli valmiiks stemmi ja tuo renthalin tanko ni pistin ne kokeiluun ja lopulta sit jäiki.

Mulla 160mm -20 Lyrik Select, 140 Pole Evolinkin keulalla, kuski 100kg. Vähäinen on tuon LSC-vivun vaikutus, mutta on sillä kuitenkin jotain eroa. Tiputin paineita n. 5 psi -> 103 psi ja samalla löin LSC-säädön täysin kiinni. Vaimennin pitää normiajossa ylhäällä, mutta keula tuntuis ottavan nopeat iskut paremmin kuin korkeammilla paineilla ja LSC auki. Tokeneiden määrästä ei itse asiassa hajuakaan, ei ole tullut avattua. Tyhjänä tuossa se ~10% sägiä mutta sehän on tämän ilmajousen ominaisuus, en ole kokenut ongelmana. Jo toisen kerran kävi että keulassa oli ~30% sägiä tyhjiltään, sain vedettyä täyteen mittaan ja siten negapuolen paineet tasautumaan. Pitänee lisätä tippa öljyä kuten toisaalla vinkattiin, niin mahdollinen rasvamöntti vähän liukenisi ja samalla tarkistaa tokenien määrä.

Mulla ei kyllä tyhjänä ole sägiä lainkaan. Tai joskus vähän saattaa jäädä mut iha pyörää nostamalla menee täytee mittaan. Ennen keulan huoltoa mun keula taas kulki tosi matalalla paineesta ja tokeneista huolimatta. Nyt huollon jälkee kulkee korkeemmalla, plus paljon herkempi keula, veikkaan, että oli vähän paineita väärässä päässä. Vois nyt vielä tuon huollon jälkee testailla compression vaikutusta.

Mikäköhän halpismalli mulla on, lyrik select eikä ole mitään lsc säätöä, ainoastaan rebound ja compression.

Muutenkin keula melko pettymys, huono alkuherkyys ja sain tänäänkin pohjaamaan. Tokeneita lisää ja paineita alemmas? 160mm ja 87kg kuski.

Enkä pysty ees paineita katsomaan, venttiilissä jotain vikaa. Kummasti sama iskaripumppu toiminut kaikilla muilla iskareilla.

Ei siis juuri mitään eroa saman firman reconiin.

Mulla myös rebound ja compression, en sitten tiedä onko tuo compression nimenomaan se low speed compression. Itellä ollu kyllä selecti nyt huollon jälkee hyvä ilman tokeneita. Tänään sain ekaa kertaa koko joustonkin käytettyä kun tuplasin patteja ja tulinkin kolmannen patin vastapalloon. Tosiaan jos sun keulaa ei ole vielä huollettu niin kannattaa huoltaa, nuo tuntuu olevan aika kuivia tehtaan jäljiltä. Paitsi ilmakannussa riittää sitä möhnää..

Mulla oli iskarissa ventiilin sielu niin syvällä et rokkarin oma pumppu vaan toimi siinä. Vaihettii siihe sielu ni pelaa ny kaikilla. Josko sulla ois sama, vai mitä meinaat että ei saa paineita katottua? Ei varmaan sit saa painetta lisättyäkään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti

Mulla oli iskarissa ventiilin sielu niin syvällä et rokkarin oma pumppu vaan toimi siinä. Vaihettii siihe sielu ni pelaa ny kaikilla. Josko sulla ois sama, vai mitä meinaat että ei saa paineita katottua? Ei varmaan sit saa painetta lisättyäkään?
    Jep ei saa paineita lisättyä myöskään. Saattaa olla tyhmä kysymys mutta miten tuollaiseen schraderiin vaihdetaan sielu?

Siihen tarvii oman työkalunsa. Mulla vaihtoivat liikkeessä.

Ihan perus schrader venttiili työkalulla nuo irtoaa. Tuossa varmaam riittäis ihan venttiilin löysäys sen verta että pumppu yltää painamaan neulaa.

Työkalu esim tälläinen, löytynee suomenmaaltakin

https://www.bike24.com/p2129549.html...20valve%20tool

Samanlaisia aiheita

1. Charger 2 RC2
    By ealex in forum Jousitus
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 18.11.2019, 12.39
  2. Scott Spark 700 ja 900 sarjat
    By mikkol82 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 29.06.2018, 14.13
  3. Norco charger 9.2 2017