VelobeGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 29 / 29

Aihe: 27.5" Fatbiken renkaat

27.5" Fatbiken renkaat

Mitä eri rengasvaihtoehtoja on fatbikeen, jossa 27.5" x 4.5" rengaskoko? Oon pari nettikauppaa katsellut ja eteen tullut nuo Bontragerin renkaat + jotain tuntemattomilta merkeiltä olevia renkaita. En oo vielä onnistunut löytämään Schwalbelta, Continentalilta jne.

Eipä niiitä juuri olekaan: 27.5":ia on todella vähän (lähinnä Maxxis Minion FBF/FBR ja 45NRTH Dillinger tulee mieleen) ja ne melkein kaikki 3.8-4.0. Bontragerin lisäksi mieleen tulee vain Terrane Cake Eaterit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti STN Katso viesti
    Mitä eri rengasvaihtoehtoja on fatbikeen, jossa 27.5" x 4.5" rengaskoko? Oon pari nettikauppaa katsellut ja eteen tullut nuo Bontragerin renkaat + jotain tuntemattomilta merkeiltä olevia renkaita. En oo vielä onnistunut löytämään Schwalbelta, Continentalilta jne.
    Continental ei ole tehnyt yhtään läskirengasta mihinkään vannekokoon. Schwalbella yksi malli 26".

4.5" 27.5" renkaat ovat Bontrager Gnarwhal ja Barbegazi. Terrene Cake Eater. Ja ilmeisesti tulossa oleva Maxxis Colossus. Ei taida olla muita?

3.8" ja 4" löytyy enemmän valikoimaa. Hyvä valinta minusta kesällä ainakin etujousituksen kanssa.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Ehdotan, että tänne kerättäisiin kaikki tieto ja kokemus 27.5 läskin kumeista 3.8-4.5" tai jos löytyy niin vieläkin muhkummista.
    Virallisessa läskirengas topikissa häviää jo tieto, se oli pari kymmentä sivua sitten.

Valmistaja Malli Variaatiot Nimelliskoot Nastoitettava Nimellispaino
    45NRTH Dillinger 4 120TPI nastoilla/ilman, 60TPI nastoilla 27.5x4.0 nastoitettava (252)
    45NRTH Van Helga 120/60TPI 27.5x4.0 ei
    Bontrager Barbegazi 27.5x4.5 (114-584) ei 1240g
    Bontrager Gnarwhal 27.5x3.8 (97-584) nastoitettava (216) 1395g
    Bontrager Gnarwhal 27.5x4.5 (114-584) nastoitettava (216) 1525g
    Bontrager Hodag 27.5x3.8 (97-584) ei 1270g
    Maxxis Minion FBF eturengas, 120/60TPI 27.5x3.8 (97-584) ei 1400g-1475g
    Maxxis Minion FBR takarengas, 120/60TPI 27.5x3.8 (97-584) ei 1210g-1285g
    Maxxis Colossus ? huhu ?
    Panaracer Fat B Nimble 27.5x3.5 (85-584) ei 710g
    Terrene Cake Eater 120TPI Light/Light Stud,33TPI Stud 27.5x4.0 nastoitettava (180) 1325g-1549g
    Terrene Cake Eater 120TPI Light/Light Stud 27.5x4.5 nastoitettava (180) 1607g-1660g
    Veetire Crown Gem 120TPI, 72TPI 27.5x3.8 (96-584) ei 1445g-1565g

Aloitetaan lista, saa laajentaa..

Colossus on olemassa ainakin Ameriikassa... Giantin ensiasennuskumit. https://forums.mtbr.com/giant/2019-g...e-1088331.html

Jostakin minulle tuntemattomasta syystä RM SuziQ on speksattu/toimitettu Minion FBF :llä myös taakse. Taitaisi 27.5 koossa ja 3.8-4.0 leveydessä olla FBF :n lisäksi tarjolla talveksi Dillinger tai Van Helga, jos siis tuota haluaisi lähteä säätämään. Olisiko kenelläkään esittää huomiota noiden vaihtoehtojen suhteen?

Oikeastaan ainoa mieleen jäänyt negatiivinen asia viime talven vähäisistä ajoista oli, kun takatuulella meren jäällä pyörä pyrki kääntymään takarengas edelle. Vain edessä oli nastat :-)

45nrth saa myös Dillinger5 27.5x4.5 nykyään nastoilla tai ilman. Millaset nuo dille5 vois olla gnarwhaliin verrattuna?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WECLIMITS Katso viesti
    Jostakin minulle tuntemattomasta syystä RM SuziQ on speksattu/toimitettu Minion FBF :llä myös taakse. Taitaisi 27.5 koossa ja 3.8-4.0 leveydessä olla FBF :n lisäksi tarjolla talveksi Dillinger tai Van Helga, jos siis tuota haluaisi lähteä säätämään. Olisiko kenelläkään esittää huomiota noiden vaihtoehtojen suhteen?

Oikeastaan ainoa mieleen jäänyt negatiivinen asia viime talven vähäisistä ajoista oli, kun takatuulella meren jäällä pyörä pyrki kääntymään takarengas edelle. Vain edessä oli nastat :-)
    Olen tuossa testannut 27.5"/ 3.8" i75mm vanteella FBF ja FBR. Minusta FBF on parempi takana vetopitokin tuntuu olevan ainakin näin sulanmaan aikaan parempi, kuin FBR.llä ja pyörä rullaa paljon paremmin. FBR taas ei itse ohjaa edessä, niin paljoa, kuin FBF ja tuntuisi toimivan muutenkin oikein hyvin edessä, niin kuin FBF.kin lukuun ottamatta pientä itseohjausta. Molemmat pyörii oikeaan suuntaan. FBF on liikaa nappuloita mitkä ottaa maahan samaan aikaan sentakia itse ohjaa. Vois olla parempi, kun leikkais nappuloita pois keski nappuloiden vierestä tai poistas toiseksi ulommaiset rivit kokonaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    45nrth saa myös Dillinger5 27.5x4.5 nykyään nastoilla tai ilman. Millaset nuo dille5 vois olla gnarwhaliin verrattuna?
    Pari talvea on ollut Gnarwhal 26.5x4.5 alla. Aikaisemmin Dillinger 26x5. Gnarwhalissa on pitoa paljon enemmän oikeastaan kaikilla pinnoilla, myös jäällä, verrattuna Dillingeriin. Rullaa merkittävästi huonommin. Oletettavasti 27.5" Dillinger on melko samanlainen kuin 26" versio.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Olen tuossa testannut 27.5"/ 3.8" i75mm vanteella FBF ja FBR. Minusta FBF on parempi takana vetopitokin tuntuu olevan ainakin näin sulanmaan aikaan parempi, kuin FBR.llä ja pyörä rullaa paljon paremmin. FBR taas ei itse ohjaa edessä, niin paljoa, kuin FBF ja tuntuisi toimivan muutenkin oikein hyvin edessä, niin kuin FBF.kin lukuun ottamatta pientä itseohjausta. Molemmat pyörii oikeaan suuntaan. FBF on liikaa nappuloita mitkä ottaa maahan samaan aikaan sentakia itse ohjaa. Vois olla parempi, kun leikkais nappuloita pois keski nappuloiden vierestä tai poistas toiseksi ulommaiset rivit kokonaan.
    Kiitos päivityksestä. Voin siis huoletta olla hätäilemättä asian suhteen ja katsoa ajan kanssa lähinnä nastojen tarpeen näkökulmasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WECLIMITS Katso viesti
    Kiitos päivityksestä. Voin siis huoletta olla hätäilemättä asian suhteen ja katsoa ajan kanssa lähinnä nastojen tarpeen näkökulmasta.
    Kyllä se näyttää itseohjailevan tuo FBR.kin kovalla alustalla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Onko joku kuullut saako vielä jostain Bontrager Barbegazeja 27,5x4.5 renkaita?

Itsekin olen etsinyt kuumeisesti 27.5x4.5, ajatuksena pitää 26" kiekot talvikäytössä ja napata tollaset kesäksi. Aika hiljaista on. Ehkä se on vain tyydyttävä 27.5x4 kokoon (joita muuten on yllättävän nihkeästi myös, ainakaan malleja jotka eivät olisi nastoitettavissa).

moi..oltiin tänään lenkillä ja kaverilla meno tuntu varsin nihkeeltä ja hän valitteli että eteneminen on todellakin nihkeetä ja vaihdettiin pyöriä hänellä trek farley 5 ja alla orkkikset gnarwhalit 27,3 edessä 4,5" ja takana hieman kaposempi olikohan 3,8 mut orkkis renkaat kuitenki ja olihan ne karmeet verrattuna mun pyörässä olleviin jumbo jimeihin jotka noihin gnarwhalleihin verrattuna rullas kun itsestään..mulla toki tubeleksena ja hänellä sisuskumin kera ja nastotettuna mutta kuitenkin ero tuntu vähintäänkin rikollisen suurelta ja hänen mukaansa ei rullaavuuden suhteen ollu hurraamista kesälläkääm ilman nastoja..mikä on raadin mielestä parhaiten rullaava rengas näille 27,5" vanteille
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti very heavy Katso viesti
    ....mikä on raadin mielestä parhaiten rullaava rengas näille 27,5" vanteille
    Nallevaari on tosiaan hirveän tahmea ajettava. Tilalle Parturinatsi niin alkaa kulkea. Barbegazi siis. Trekkikaupoista löytyy.

barbegazia saa vain 4,5" leveänä mahtaako se mahtua pyörimään trekin S kokosessa rungossa takana..siinä on orkkiksena 3,8" ja kait siihen jokin syy on..tila tai sen puute??

45nrth Dillinger 4, vanhelga 27.5x4, terrene cake eater 27,5x4, yippee ki yay 27,5x4.3 ...onhan noita kapempia ja kevyemmin kulkevia kuinGnarwhal. Pito tietysti heikompi, mutta käyttöolosuhteet vaikuttaa. Jos ei Barbegazi mahdu.

Mulla on 26” täysjäykässä D5/4.6” ja täpärissä Cake Eater 4.6”. Rullaavuudessa ei ole hirveästi eroja JJ:hin. Etenkin kun muistaa, että talvella on usein muutenkin raskaampaa polkea.

mimmonen on rullaavuudeltaan tommonen maxxiksen 3,8 FBF/FBR 120tpi rengastus..jos verrokkina käyttää gnarwhaleja

Barbe eteen ja Vanhelga taakse? Joku testannut? Nykyinen Minion-pariskunta Beargreasessa alkaa loppumaan.

Ps. Ensimmäinen viesti foorumille yli kymmeneen vuoteen...
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti very heavy Katso viesti
    mimmonen on rullaavuudeltaan tommonen maxxiksen 3,8 FBF/FBR 120tpi rengastus..jos verrokkina käyttää gnarwhaleja
    Mun mielestä paljon parempi, mulla on FBF/FBR kesärenkaina ja Gnarwhalit 4.5/3.8 talvirenkaina. Muutenkin hyvät renkaat noi Minionit. Ja toki ei valittamista Gnarwhaleista nastarenkaina talvella.

Millaisia kokemuksia 27.5x4 Vanhelgoista on? Lähinnä "todellinen" koko ja rullaavuus kiinnostaa. Miten rullaa verrattuna esim. cake eater, hodag, fbr/fbf?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Colossus on olemassa ainakin Ameriikassa... Giantin ensiasennuskumit. https://forums.mtbr.com/giant/2019-g...e-1088331.html

Näkyy tuota Colossusta OEM renkaana Devincissäkin ja täälläkin voi siis bongata.
    https://www.ridemore.fi/devinci-minus-nx-12s-fatbike

Minkälainen kantavuus lumella on 27,5 x 4 fattirenkailla verrattuna 4,5 leveään? Entä onko kokemuksia näistä. Ovat hieman halvempia kuin muut. Veetire Fat 27,5 x 4.5 nastoitettuna.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Barbe eteen ja Vanhelga taakse? Joku testannut? Nykyinen Minion-pariskunta Beargreasessa alkaa loppumaan.
    Nyt on jonkin aikaa menty Barbgazzi edessä ja Vanhelga takana, ja hyvin toimii. Mielestäni rullaa ja toimii muutenkin paremmin mitä Minionit. Asennustapana sekä uusissa että vanhoissa kumeissa vakuumipussitubeless.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Nyt on jonkin aikaa menty Barbgazzi edessä ja Vanhelga takana, ja hyvin toimii. Mielestäni rullaa ja toimii muutenkin paremmin mitä Minionit. Asennustapana sekä uusissa että vanhoissa kumeissa vakuumipussitubeless.
    Eikös tuo vanhelga ole paljon pitävämpi/hitaampi rengas mitä bontrageri edessä?

Kuulostaa vähän hullunkuriselta laittaa noin päin kun barbe paljon rullaavampi. Vetopitoa tuolla toki saa talvella.

Mulla myös karhunrasva, -22 vm. ja kyllä se barbe taaksekin mahtuu.

Eipä tullut mieleenkään laittaa toisinpäin, mutta hyvinhän olisi tosiaan voinut. Ehkä alkuperäinen ajatus oli se, ettei Barbe mahdu taakse. Ei tullut kokeiltua. Hyvä tietää, että mahtuu, jos vaikka joskus jaksaisi säätää. Tykkään yleensä laittaa leveämpää eteen - tiedä mistä moinen ajatus on joskus tullut. Mutta kuten jo totesin, niin parempi mitä vanha. Ja tosiaan vetopitoa löytyy. Lisäksi luulen, että kuluvat tasaisemmin loppuun noinpäin.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 03.06.2020, 14.23
  2. Parhaat 25mm ja 28mm "endurance" renkaat?
    By van damme in forum Renkaat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 01.05.2015, 16.10
  3. Clas Ohlsonin "taittuvat" renkaat
    By Ketjureaktio in forum Renkaat
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 01.04.2015, 09.49
  4. Mistä renkaat trainerilla "ajoon" ?
    By hkultala in forum Renkaat
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 17.02.2014, 13.32

Kirjanmerkit