BikeshopFenixImatraElectrobikeonactiveRide
Sivu 3 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 783

Aihe: E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat

  1. #61
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Löytyykö 6000-sarjasta Bluetooth sieltä asetus-menusta? Jos löytyy, niin yhteensopivuustaulukon mukaan toimii.

    http://e-tubeproject.shimano.com/pdf....4.0-00-EN.pdf

    (tuon perusteella myös XT Di2-kytkimen (SW-M8050-L) pitäisi toimia ajomoodien valinnassa. Eihän se maksa kuin muutaman kympin, joten taidan kokeilla keväällä.)

    ---
    Eipä ole BT:tä 6-tonnisessa. Eli ei voi säätää langattomasti. Ja tosiaan varmaan tuo puhelin-appikaan ei sitten tue 6k-sarjaa.

  2. #62
    Mitenköhän nuo DI2:sen bluetooth mokkulat? Toimiikohan ne myös E6000:sen kaverina kun Epyöriin saa kuitenkin myös sähkövaihteet ja käsittääkseni keskustelevat samassa väylässä niin en näe estettä miksei Bluetooth mokkula toimisi myös siltana E6000:lle ???

    Toisaalta en kyllä itse sijoittaisi tuohon ellei ole sähkövaihteita kun Etuben moottorisäädöt on aika olemattomat ainakin vielä toistaiseksi. Enemmin ostaisin sitten sen PCE01 tai 02 mallin.

  3. #63
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Ei toimi. Kyselin tästä joskus FB:ssä ja näin mulle vastattiin.

  4. #64
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    206
    Ok. (onks ny 10 merkkiä, kele)

  5. #65
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ja nyt
    ECO ... 30 Nm / 30%
    TRAIL . 70 Nm / 50%
    BOOST 70 Nm / 120%
    Nyt on aika makeantuntuiset avustukset ainakin tuon ECOn osalta. Suljetulla virtuaali-USA -alueella kun kokeilin, niin kolmenkympin vauhdin pitämiseen joutuu polkemaan ihan kunnolla, mutta ei tule sitä typerää jarrutusta 25 km/h jälkeen. Ja mittari näyttää vain yhden palkin avustusta. TRAIL auttaa vielä riittävästi nousuissa ja muissa. BOOSTia voisi ehkä pudottaa vielä sataseen.

    Kolmekymppiä riittää mulle nopeudeksi, sen verran sitä pääsee luomullakin, joten ei pitäisi tulla yllätyksiä.

  6. #66
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    206

    Peukalo ylös

    Lakialoite eduskuntaan: 30km/h rajoitukseksi!

  7. #67
    Vapaasti säädettävät kartat tarttis olla niinkuin on esim kilpa ruiskuissa. Sais säädettyä avausvaiheen väännön/tehon juuri sellaiseksi kuin haluaa, kuten myös koko alueen... Tämä mahdollistaisi sen että vääntö esim putoaisi nopeuden myötä ja saisi tiputettua pehmeästi pois.

  8. #68
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    58
    Eilen päivitin 4.6.0 firmiksen moottorille ja tosiaan se nopeusrajan ylittymisen jälkeinen päälle kytkeytyminen tapahtuu nyt tosi paljon pehmeämmin ja mukavammin. Eli oikeastaan se useimmin esiintynyt ja ärsyttävin vika on nyt korjattu. Täytyy vielä testailla huomaako muuta eroa. Niin ja päivitys ja muu säätö meni nätisti läppärin ja piuhojen kanssa.

  9. #69
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Shimanolta on tullut uusi E-TUBE RIDE -puhelinsofta, jolla voi korvata kokonaan erillisen näytön. Jos nyt sellaista haluaa. IMHO puhelin stongassa on metsässä sitä erillistä näyttöä huonompi, mutta mielenkiintoiseen suuntaan Shimano on menossa.

    https://ebike-mtb.com/en/shimano-e-tube-ride-app/

    Ja tuolla lisää pohdintaa:
    https://www.emtbforums.com/community...ride-app.2969/

  10. #70
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    569
    Varmaan ihan kiva appi mutta en saanut sitä yhdistettyä pyörään. E-Tube Project toimii kyllä.

    edit: jaahans, tuo vaatii toimiakseen lisäkalikan EW-EN100.

  11. #71
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    ^Joo, ainoa mitä ei tue, niin juuri kasitonnisen BT... mikä sinänsä on vähintään outo (ja paska) juttu.

  12. #72
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    569
    Joten toden näköisesti ei jatkoon...

  13. #73
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Millä windows-versiolla olette noita softia ajaneet? Etube on ainoa joka aukesi win10pro-koneessa, muut ei toimi millään compatibility-kombinaatiolla


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #74
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    569
    Mulla toimii nuo kaikki neljä (ETube, Emax, Freemax ja Minimax) 32bit Win10 Pro:lla.

  15. #75
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    58
    Mulla yksi vanhempi w10 läppäri ei suostunut pelittämään, mutta onneksi toisella w10 läppärillä toimii. En osaa sanoa varmaksi johtuiko se siitä ettei se shimanon kommunikaatiopurkki ollut ihan yhteensopiva toisen koneen kanssa.

    Se viimeisin firmis toimii huikean paljon pehmeämmin ja paremmin, siis nimenomaan se avustuksen päälle ja pois kytkeytyminen 25kmh kohdalla. Muuta eroa en samalla tavalla havainnut.

  16. #76
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Mulla toimii nuo kaikki neljä (ETube, Emax, Freemax ja Minimax) 32bit Win10 Pro:lla.
    Tarviipa kokeilla 32-bittisellä versiolla Win10:stä. Win7 64-bit toimi samoin kuin win10 64-bit; vain etube toimi.

  17. #77
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Mulla toimii 64-bit W10:ssä kaikki softat. Kokeiltu kahdessa koneessa.

    Emaxin manuaalissa on hyvät ohjeet ongelmanselvitykseen, en nyt jaksa kaivaa oikeaa sivua, mutta siellä manuaalin loppupuolella. Softa vaatii jonkun mikkisoftan Visual c++ tjsp lisäkilkkeen.

  18. #78
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    797
    Omassa pajassani kolmella eri ikäisellä 64-bit Win10 läppärillä kaikki kolme ***Max softaa ovat toimineet "ongelmitta".

    "Ongelmitta" on lainausmerkeissä sen vuoksi, että se Shimanon oma eTube-softa on pitänyt asentaa ennen kuin nuo ***Max-softat suostuvat näkemään oikean virtuaali-COM-portin puhuakseen SM-PCE1:n kanssa. Manuaalia en ole lukenut, joten voi olla, että juuri noin tuo on suunniteltukin tapahtumaan.

  19. #79
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    "Ongelmitta" on lainausmerkeissä sen vuoksi, että se Shimanon oma eTube-softa on pitänyt asentaa ennen kuin nuo ***Max-softat suostuvat näkemään oikean virtuaali-COM-portin puhuakseen SM-PCE1:n kanssa.
    Tämä olikin hyvä vinkki, sillä hyvin mahdollista että tuo voisi olla syynä. Mielikuva on ainakin juuri tuo, että portin kanssa oli ongelmia.

  20. #80
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Omassa pajassani kolmella eri ikäisellä 64-bit Win10 läppärillä kaikki kolme ***Max softaa ovat toimineet "ongelmitta".

    "Ongelmitta" on lainausmerkeissä sen vuoksi, että se Shimanon oma eTube-softa on pitänyt asentaa ennen kuin nuo ***Max-softat suostuvat näkemään oikean virtuaali-COM-portin puhuakseen SM-PCE1:n kanssa. Manuaalia en ole lukenut, joten voi olla, että juuri noin tuo on suunniteltukin tapahtumaan.
    Olen asentanut aina etuben ensin. Win8:iin asensin myös frameworkin jota etube vaati. 8:sskaaan ei aukea mikään muu kuin etube. Etube tunnistaa kaikissa kokeilimissani windowsseissa pci02:n mutta noi kolme toimimatonta softaa ei edes aukea. Mistä olette softanne ladanneet? Minä latasin täältä: http://www.emax-tuning.com.

    EDIT: Hmmm.. ehkä tämä on puuttunut kaikista windows-asennuksistani: C++ Redistributable for Visual Studio 2012 Updated 4

  21. #81
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Jep. Nyt aukeaa softat. Eli tuo C++ Redistributable for Visual Studio 2012 Updated 4 tarvii olla asennettuna .NET Frameworkin lisäksi. Tämä muille saman ongelman parissa painiville tiedoksi

  22. #82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Pieni heads-up, joka saattaa olla jäänyt kiireisillä shimanokuskeilla huomaamatta: eMaxin kehittäjä on lokakuussa julkaissut myös miniMax nimisen softan, jossa on sellainen hulppea ominaisuus tuon (toiseksi uusimman) 4.5.1 shimanon firmwaren kanssa, että sillä pystyy vaihtamaan kohdemaan USA:ksi. Maksimi avustusnopeus on silloin 32 km/h ja mikä parasta, nopeusnäyttö ja matkamittari näyttävät oikeaa nopeutta/matkaa.

    Tämän USA valinnan tekemiseksi tarvitsee ilmeisesti maksullisen lisenssin tohon miniMax softaan?

  23. #83
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Kyllä. Mutta tukemalla rahallisesti kehittäjää, on toivoa että kiinnostus softan kehittämiseen säilyy jatkossakin.

  24. #84
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    569
    Niin ja lisäksi lisenssillä pääsee säätämään Emaxilla rengaskokoa joten homma on sen jälkeen aivan pröö. Tästä ja max nopeuden säädöstä kannattaa mielestäni vähän maksaa. Kolmenkympin maks. nopeus on jo aivan amerikkaa.

  25. #85
    Joo, mielellään tuosta maksaa että pääsee säätämään, ei todellakaan paha hinta kaikesta customoitavuudesta.

    Sillä vaan kyselin kun testailin noita softia eikä kaikkia asetuksia voinut muuttaa. Kiitos vastauksista!

  26. #86
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    827
    Mä olen niin surkea näissä jutuissa, en saa edes yhdistettyä E-Tube puhelin appia fillariin, herjaa tälläistä, "this app utilizes bluetooth LE for wireless communication. The initial passkey for bluetooth LE is 000000"

    Eli pitääkö tuo numerosarja lyödä johonkin?

    Itseasiassa ensin tulee teksti "the aplication needs to be updated in order to connect this wireless unit"

    Ja pitäisikö tuohon fillarin näyttöön myös valikosta löytyä Bluetooth LE valikko? jotain ohjetta netistä katsoin jossa tälläinen oli.

  27. #87
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Valitettavasti se taitaa olla kyllä tuo Shimanon softa mikä tässä on umpisurkea ja oikea anti-intuivisuuden huipentuma..

    Yleensä näiden kanssa olen juttuun tullut aina, mutta tämä softa ja etenkin tuo yhteys pyörän ja puhelimen välillä on itselleni edelleenkin yksi suuri mysteeri. Spessun Mission Controlkin toimii kuin vettä vaan, mutta tämä Shimanon softa on ihan ihme viritys..


    Eli ensin käsittääkseni pitää muodostaa yhteys puhelimen ja pyörän bluetoothin välille, mikä pitää siis tehdä puhelimen bluetooth asetusten kautta. Siellä siten saatetaan kysyä tuota pin-koodia joka pitäisi olla tosissaan 000000, mutta minulla tabletti ei esimerkiksi suostu sillä yhdistämään, vaan herjaa vain väärää koodia.. Puhelin sitävastoin ilmeisesti yhdistyi, vaikka se ei bluetooth asetuksissa sitä näytäkkään ikinä yhdistetyksi..

    Ja pyörän näytön valikosta löytyy tuo Bluetooth LE valikko ja sinne pääsee kun painaa ensin pitkään sitä näytön alareunassa olevaa nappia ja valikon avauduttua napsuttelee alemmasta tangon tehonsäädin namiskasta sen palkin siihen Bluetooth LE valikon kohdalle ja kuittaa sen näytön alareunan pienen napin lyhyellä painalluksella.


    Sitten kun sieltä on saanut sen päälle ja valitsee yhdistettäväksi laitteeksi sen SCE8000:n, niin pyörän näyttöön tulee lukemaan muistaakseni STEPS jne. ja sen pitäisi kai siinä lukea koko ajan kun yhteys on päällä. Minulla näkyy muutaman sekunnin ja näyttö palaa sen jälkeen alkuvalikkoon ja puhelimessa lukee "Connection interrupted.." Kerran olen saanut jollakin ihmeellä muodostettua yhteyden ja silloin päivitin moottorin softan jne, ja ne meni ihan normaalisti lävitse, mutta toista kertaa en ole yhteyttä saanut pelaamaan.. Turhauttava vekotin ja huonot ohjeetkin..

  28. #88
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    827
    Kiitos tästä. Se tässä nyt ihmetyttää että en saa näkyviin pyörän näytöstä tuota Bluetooth LE kohtaa, pitäisköhän se puhelin olla ensin yhdistetty?. Pääsen kyllä siihen valikkoon ja osasin jopa kellonajan asettaa

  29. #89
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Mikäs näyttö sun pyörässä on? Minun ohjeet koski E8000 näyttöä (=värillinen versio). E7000:ssa (mustavalko) proseduuri on käsittääkseni erilainen

  30. #90
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    827
    Joo se on tuo E7000, mutta mielestäni ohjeet ei erittele näitä jos olen oikein ymmärtänyt.

    Lähinnä haluaisin tarkistaa että onko viimeisin päivitys moottorissa mutta sitä ei taida nähdä muuten kuin tuolla softalla?

Samanlaisia aiheita

  1. Desktop softat?
    By 90kg in forum Varusteet
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 21.04.2018, 22.53
  2. Head tube expander
    By -jamo- in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 03.08.2017, 16.07
  3. Di2 E-tube iPad app
    By jerrycan in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 11.03.2017, 11.19
  4. Schwalben Evo Tube
    By maalinni in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 11.20

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •