CanyonImatraHuntteriBikeshopGiantElectrobike
Sivu 33 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1409

Aihe: Canyon Spectral:ON

  1. #961
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Kuinka paljon ja mitä kautta pitää purkaa, että satulatolpan saa irti? Lukituksen vaijeri irti jostain alakautta? Ei se tolppa taida ihan suoraan nostamalla ulos rungosta tulla? Kumipinta voi olla hyvä juttu, siihen saa helposti pitoa tarvittaessa.
    Akku irti, siellä laidassa menee ne johdot ja vaijerit, niitten 3 kiinnityspulttia löysälle tai kokonaan pois, sitten alat syöttää satulatolpan vaijerin löysää sinne satulatolpan puolelle ja nostat tolpan pois. Kannatti vissiin ottaa se satulatolpan säädin irti tangosta niin saa ainakin kunnolla sitä löysää.

  2. #962
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti itv Katso viesti
    Ei se ihan noin yksioikoista ole. Vastaavasti voi sanoa että pienestä runkokoosta ei ole mitään hyötyä...

    Jos satulaputken korkeus ei isommassa koossa nouse liian korkeaksi, niin se voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Pituus tuo vakautta kovempiin vauhteihin, ja mahdollistaa lyhyemmän stemmin käytön. Molemmista on omasta mielestäni hyötyä, varsinkin sähköavusteisessa. Itse 182cm pitkänä ajan L-koolla enkä missään nimessä haluaisi pienempää.

    Kannattaa tutkia geometriataulukoita tarkemmin varsinkin reach-mitan ja satulatolpan korkeuden suhteen, ja verrata nykyiseen pyörään. Canyonin geometria ainakin vielä 2019 malleissa oli suhteellisen konservatiivinen, ja pituuden suhteen monen merkin M-koko saattaa olla pidempi kuin Canyonin L.
    Tein excel-taulukon rungon mitoista muutamasta pyörästä mitä kävin ajamassa joiden runkokoko oli M, molemmat pyörät tuntuivat pienelle ja niiden suositeltu koko olisi ollut L. Vertasin sitten noiden runkomittoja Canyoniin ja ihmettelen edelleen millä perusteella tulee M koko suositukseksi.

    Mulla on tausta moottoripyöräenskasta ja noi kaikki fillarit tuntuu pieniltä ja rimpuloilta ja olen tottunut ajamaan isolla prätkällä "One Size Fits All" tyyppisesti.

  3. #963
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hekse Katso viesti
    Akku irti, siellä laidassa menee ne johdot ja vaijerit, niitten 3 kiinnityspulttia löysälle tai kokonaan pois, sitten alat syöttää satulatolpan vaijerin löysää sinne satulatolpan puolelle ja nostat tolpan pois. Kannatti vissiin ottaa se satulatolpan säädin irti tangosta niin saa ainakin kunnolla sitä löysää.
    Saattaa siinä vaijerissa olla löysiä tehtaan jäljiltä sen verran, että tulee ulos putkesta ilman kiinnikkeiden löysäämistäkin?
    Itsellä oli niin paljon tehdas jättänyt löysiä, että vaijeri oli painunut tiukalle mutkalle aiheuttaen säädön huonoa toimintaa. Vaijeri piti uusia, että sai kuntoon.

  4. #964
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    557
    Nykyisin pyörissä on vakiona todella lyhyt stemmi niin kokeileppa vaihtaa se hieman pidemmäksi ja kuulostele sitten mielessäsi onko koko oikea. Itse toimin noin koska siten saa ketterämmän oloisen pyörän jossa ohjaamossa on kuitenkin rllttävästi tilaa.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

  5. #965
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BadAss Katso viesti
    Olen tehnyt runkokokovertailua ja ihmettelen miksi Canyonin laskuri antaa minulle M-koon kun monella muulla merkillä se on L-koko? Ja mitä olen koeajanut noita muita merkkejä, niin L-koko on tuntunut sopivalle. Pituutta kuskilla 179cm/84cm sisäjalka ja käden pituus 62cm.

    Onkohan Vaasassa kellään Spectral:ONia niin voisi testata geometriaa?
    Canyoneissa (Neuron ja Spectral) on satulaputken korkeus ensimmäinen asia, joka tulee vastan liian suuressa koossa. Ei yllä polkemaan hissi ylhäällä, vaikka putki on ala-asennossa.
    Tietenkin hissin voi vaihtaa matalampaan 100mm, jolloin saa 50mm lisää pelivaraa satulaputken korkoon.
    Itsellä Neuron koko M ja olen 177/80. Satulaputkea on näkyvillä noin 30mm.

  6. #966
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suiza Katso viesti
    Canyoneissa (Neuron ja Spectral) on satulaputken korkeus ensimmäinen asia, joka tulee vastan liian suuressa koossa. Ei yllä polkemaan hissi ylhäällä, vaikka putki on ala-asennossa.
    Tietenkin hissin voi vaihtaa matalampaan 100mm, jolloin saa 50mm lisää pelivaraa satulaputken korkoon.
    Itsellä Neuron koko M ja olen 177/80. Satulaputkea on näkyvillä noin 30mm.
    Itsellä pituutta 175 ja raajat ovat melko pitkät, mutta tarkkoja lukuja en nyt muista (todella hatara muistikuva 88). Runkokoko on L ja hissitolppaa nostettu noin 3cm ja vieläkin olisi varaa himena nostaa. Sanoisin, että itselle ehdottomasti tuo L-koko. M olisi mennyt pieneksi ja tolppa olisi pitänyt nostaa taivaisiin. Canyonin laskuri suositteli muistaakseni M-kokoa, mutta aika rajoilla olin. Yleensä olen ajanut pienillä rungoilla (16"), eli kokemusta on myös pienistä ja keskikokoisista rungoista ja sanoisin, että tämä L on oikein hyvä.

    Paras toki olisi jos kokeilemaan itse pääsisit.

  7. #967
    Onko täällä porukalla paljon ajossa näitä kuitu rungolla olevia 20 malleja? Mitä kokemuksia?

  8. #968

    Spectralin kokosuositukset

    Minulla meni muutama viikko sitten solisluu poikki, kun lensin ohjaustangon yli ajaessani Spectral On -pyörälläni. Olin valinnut runkokooksi tehtaan mitoitusten mukaisesti M-koon (183cm-). Olen 180cm pitkä persjalkainen. Heti alusta alkaen minulle sanottiin pyörän olevan liian pieni. Osasyynä OTB-lentoon oli varmaan myös pyörän liian pieni runkokoko. Pyörä itsessään on ihan hyvä ja olen ollut siihen tyytyväinen. Solisluun murtuman jälkeen laitoin pyörän myyntiin ja se menikin päivässä kaupaksi.

    Eilen hain Pivot Shuttlen, L-koko, kotiin. Päätökseen vaikutti se, että Shuttlessa käytetään samaa ulkoista akkua kuin Spectralissa aiemmin tosin integroituna rungon sisään. Meillä on toinen Spectral, joten pitkiin äijäreissuihin on edelleen saatavilla vara-akku.

  9. #969
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Moro.

    Millaista settiä suosittelette kun vaihdevaijeri kuorineen tarvitsee vaihtaa? Shimanon Dura-Ace PTFE Road-setin kaltaista ei ole MTB:lle?

    EDIT: XTR OT-SP41 Polymer Shift Cable Set taitaa olla vastaava MTB-puolella.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...ble-set-820493

  10. #970
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    134
    Aattelin kirjoittaa ennalta ehkäsevänä jos jollain alkaa Spectralista -19 mallissa ainakin kuulumaan esim mukulakivelle tai vastaavalla ääntä perästä(kolinaa tai mikä kuvais parhaiten hmmm no ääni että joku on löysällä,niin itellä oli takapakka löystynyt ja se piti ääntä ja ärsytti ajaa poluilla ja jossain terävällä missä iskari elää..

    No mä olin alkuun varmaan että puslat on menny takaiskarin keinuvuvuista ja ne vaihtdoinkin,mut ei vaan auttanu. Tosiaan tarkemmin tutkin niin takarattaat heilui ihan huolella pakassa.. Ei muuta kun simpan avaimen ostoon ja pakka kiinni,niin ai että kun tulee perse äänettömästi mukana

  11. #971
    Moro,

    Olis tarvetta moottorin irrotukseen pyörässä spectral on vm -19. Moottori siis Shimanon steps8000.

    Joku täällä olikin sen purkanut, osaisko joku kertoa mitä työkaluja kyseiseen operaatioon tarvisin.

  12. #972
    Mikäs se olis helpoin tapa saada tuohon Shimanon moottoriin vähän vauhtia lisää🤔

  13. #973
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    Stu sovellus .

  14. #974
    Okei, mikä tuo sovellus on? Koskaan kuullutkaan😁

  15. #975
    No joo löytyhän tuo sovellus kun vähän katteli, mites takuille käy jos tuon lataa fillariin?

  16. #976
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M-I Katso viesti
    Okei, mikä tuo sovellus on? Koskaan kuullutkaan
    Stunlocker play kaupasta.

  17. #977
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M-I Katso viesti
    No joo löytyhän tuo sovellus kun vähän katteli, mites takuille käy jos tuon lataa fillariin?
    On noissa omat vaaransa. Takuu ei liene niin suoraviivainen koska tuo 20mph on jenkeissä sallittu niin moottori ja fillari on tuon mukaan pitänyt suunnitella. Sensijaan vakuutusyhtiöt tai poliisit tuosta voivat olla nyreissään.
    Ride and Smile!

  18. #978
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    416
    Tästä takuuhommasta on kuulunut jälleenmyyjäsektorilta huhua että lakiin vedoten Shimano suhtautuu melko tiukasti jos on jenkkimoodia käytetty europassa. Kannattaa myös huomioida jos/kun Stun asentaa, se pukkaa pyörän tehot oletuksena 500wattiin ja ne pitää ite tiputtaa sopivalle tasolle.
    Ei riemulla rajaa kun Mörrillä ajaa!

  19. #979
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    75
    ^Kannattaa henkisesti suhtautua niin, että takuu menee jos softan asentaa. Tai ainakin hankaloittaa mahdollisia takuu-asioita. Itselläni ko. on ollut asennettuna käytännössä heti, kun pyörän hankin (ja tietoisena mahdollisesta takuun raukeamisesta / hankaloitumisesta).

  20. #980
    Hissitolpan kaapeli tai jokin osa alkanut ikävästi kolisemaan rungon sisällä kun takaiskari jumppaa. Kellään ratkaisua?

  21. #981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t.j.k Katso viesti
    ^Kannattaa henkisesti suhtautua niin, että takuu menee jos softan asentaa. Tai ainakin hankaloittaa mahdollisia takuu-asioita. Itselläni ko. on ollut asennettuna käytännössä heti, kun pyörän hankin (ja tietoisena mahdollisesta takuun raukeamisesta / hankaloitumisesta).
    Mites tämmönen kikkare, kellään kokemusta?

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  22. #982
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Mihin lakiin ne jälleenmyyjät vetoaa takuun torpatessaan? Ei taida kyseessä olla ainakaan kuluttajansuojalait.

  23. #983
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Mihin lakiin ne jälleenmyyjät vetoaa takuun torpatessaan? Ei taida kyseessä olla ainakaan kuluttajansuojalait.
    Tämä on jostain syystä ikuisuuskysymys, jota osa ei halua ollenkaan ymmärtää. Takuu ei ensinnäkään ole mikään lain määräämä velvoite vaan myyjän/valmistajan/maahantuojan myöntämä lisäpalvelu. Sen epääminen on varmasti mahdollista ihan takuuehtojen puitteissa. Virhevastuu on lain määräämä, mutta kovasti luulen, että siitä ei ole valmistajan kovin vaikea luikerrella pois, jos käyttäjä on käyttänyt laitettaan laittomasti (= ohittanut nopeusrajoituksen). Jossakin toisessa säikeessä oli puhe casesta, jossa moottori ei mennyt enää takuuseen säätämisen jälkeen. Niinpä edellä annettu ohje, jossa henkisesti suositeltiin valmistautumaan takuun menetykseen, on varmasti validi.

  24. #984
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    No kerroppa joku esimerkki viasta joka kuuluu takuun piiriin, mutta ei ole virhevastuuasia.

  25. #985
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    No kerroppa joku esimerkki viasta joka kuuluu takuun piiriin, mutta ei ole virhevastuuasia.
    No ainakin kaikki "elinikäiset" takuut. Virhevastuu on aina olemassa vain jonkin aikaa (kesto riippuu tietenkin tuotteesta ja sen oletetusta käyttöiästä) ja takuu on yleensä laajempi/kattavampi . Joka tapauksessa tuo miten valmistaja pääsevät eroon takuusta/virhevastuusta jos menet pyörääsi virittämään on yksinkertaisesti se että olet käyttänyt pyörääsi vastoin valmistajan käyttöehtoja (niissä useasti ja selkeästi lukee ettei sellaista saa tehdä) -> Takuu raukeaa kun et ole tuotetta käyttänyt kuten sitä kuuluisi. Virhevastuu ei sinänsä raukea, mutta kuluttajan on tässä vaiheessa jo hyvin vaikeaa enää osoittaa että tuottessa oli valmistuvirhe kun omalla virittämisellään on tuotetta käyttänyt väärin.

  26. #986
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Onko kukaan onnistunut sovittamaan 2019 Spectral oniinsa järkevää runkolaukkua? Pitäisi ainakin taittolukko saada matkalle talteen.

  27. #987
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti larppa9 Katso viesti
    Onko kukaan onnistunut sovittamaan 2019 Spectral oniinsa järkevää runkolaukkua? Pitäisi ainakin taittolukko saada matkalle talteen.
    Sama tarve, mutta minulla olisi tarve kuljettaa varasisuria, rengastyökaluja, kertakäyttökäsineitä, paikkoja, monitoimityökalua ja kerjulukkoja. Vielä jos toisen akun sais repusta pois mutta se taitaa olla jo liikaa vaadittu

  28. #988
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Mites usein kannattaa chainring vaihtaa? Ja koitin 12-vaihteiselle katsoa niin näyttäisi saavan vain spiderin kanssa, saakohan tuohon jostain tuon pelkän rattaan? 11- ja 10- vaihteisiin noita löytyy.

    Ja ketjut on rajoilla kanssa, ajettu noin 700km ja 0.5 just menee mutta 0.75 ei. Kannattaako vaihtaa nyt vai myöhemmin?

  29. #989
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Sitten huomasin eilen huoltoa tehdessä, että tuo spider hankaa takahaarukkaan. Onkohan muilla ollut samanlaista ja mistäköhän voisi johtua? Aika pienestä kiinni, kun ilman ketjua ei hankaa mutta jos pikkasen ratasta työntää runkoon päin tai laittaa ketjut niin hankaa kevyesti.


  30. #990
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    75
    Itse vaihdan neurononiin ketjut, kun shimanon mittari menee, eli 0,75. Minulla viime vuoden malli, 11 vaihteinen. Ketjut on kestänee 600 (alkuperäinen) - 1000 km. Pakkaa tai eturatasta en ole vaihtanut, pitäisi kestää kohtuullisen hyvän määrän ajoa, kun ketjut vaihtaa ajoissa. (Pakkoja minulla tosin on 2, kesällä ja talvella eri kiekkosetti alla).

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com
    By Tommi Elomaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 18.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •