ImatraHelkamaCanyonHuntteriContinentalElectrobike
Sivu 1 / 47 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1408

Aihe: Canyon Spectral:ON

  1. #1

    Canyon Spectral:ON

    Nyt Canyonin sähikäistä näyttää saavan Suomeenkin. Joko jollakulla on? Onko näissä jo törmätty tyyppivikoihin?

    Itse olen alkanut arpoa joulukuun lopuksi luvatun perinne-Spectralin ja tämän sähköversion välillä. Sähköä saisi kotiin viikossa. Uskonto ja moraali sallivat sekä luomun että sähkön. Rahaahan tuossa menisi aika paljon lisää, mutta onko välirahalla viihdearvoa, muista arvoista nyt puhumattakaan?

  2. #2
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Eikö näitä ollut ainakin Fiskars Trail Centerissä?

    Mulla oli tämä vielä syksyllä yhtenä ehdokkaana, mutta putosi pois saatavuuden tai sen puutteen vuoksi. Mitä nyt katsoo, niin eipä tuo Canyon ainakaan näissä sähköissä nyt niin edullinen ole. Lisäksi tuo alurungon hitsausjälki on kuin amiksen harjoituksesta...

    Voi olla, että happamia sano, mutta ei kyllä ostohousuissa aiheuttanut mitään vipinää.

  3. #3
    Yllättävän vähän löytyy käyttäjien kokemuksia tästä pyörästä... Arvoin itse pitkään tämän ja 2019 Levon välillä, mutta saatavuuden vuoksi tilasin toissapäivänä Spectraln 8.0, saa nähdä koska toimittavat kun pyörän oli varastossa?
    Canyon tarjoaa 30pv palautusoikeuden joten ainahan voi mieli muuttua;-)

  4. #4
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Kokemusten vähyys johtunee siitä, kun niitä ei ole Suomeen toimitettu suoraan tähän asti. Mutta eiköhän Canyon osaa pyöriä tehdä ja ei tuo sähkö nyt sitä osaamista kai mihinkään hukkaa.

    Mutta nyt kun niitä tännekin alkaa tulemaan, niin kokemuksia sitten vaan, kun niitä alkaa kertymään.

  5. #5
    Fiskarsissa nuo oli testattavissa syyskuussa. Olikohan 5kpl testipyöriä ja kaikki tuntuivat olevan koko ajan testiajossa, eli todella moni niitä testasi.

    Itse myös testasin ja hyvältä tuntui. Oli mielestäni ketterämpi ja paremman tuntuinen kuin Focuksen Jam2, jota aiemmin olin testannut. Spectralissahan on sähköpyöräksi hyvin lyhyt chainstay.

  6. #6
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti terro Katso viesti
    Spectralissahan on sähköpyöräksi hyvin lyhyt chainstay.
    Joo, sentin lyhyempi kuin muissa Shimano-sähkäreissä, mitä itse olen katsellut. Onkohan tuo 430 mm lyhin mitä 27+ -koossa on mahdollista tehdä käyttämällä Shimanon moottoria. Muissa ilmeisesti CS-mitta on pidempi.

  7. #7
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    110
    Fiskarsissa Canyonin edustaja kertoi että Suomeen tulee suoraan mallivuoden 2019, joihin mahdollisesti tulee pieniä muutoksia siellä testattuihin pyöriin. Mielestäni nuo nyt tilattavissa olevat pyörät on samoilla spekseillä kuin ennenkin. Onko joku bongannut uutisia uusien mallien julkaisusta Spectral:ONin osalta?

  8. #8
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Minä en ole ainakaan nähnyt mitään virallista tietoa.

    Fiskarsissa kerrottiin että 2019 mallit tulevat marraskuussa. 2018 malleja ei myydä Suomeen.

    2019 pitäisi tulla värimuutoksia lähinnä ja ehkä komponenttien muutoksia. Lisäksi 27.5" :n lisäksi kokonaan 29" renkailla olevat mallit.

  9. #9
    Tänään tuli jo viesti Canyonilta että fillari on tulossa ja korttia veloitettu ��

  10. #10
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KKS Katso viesti
    Tänään tuli jo viesti Canyonilta että fillari on tulossa ja korttia veloitettu ��
    Varmasti hyvä hankinta. Onneksi olkoon!

  11. #11
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Onnea uudelle fillarille Nyt vaan kovaa ajoa...

  12. #12
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    8
    Itse kävin Fiskarsissa testaamassa, missä pääsi ihan metsälenkin heittämään. Harvalla muulla sähkömaastopyörällä päässyt metsäpoluille saakka, joten en nyt rehellisesti sanottuna voi vertailla.
    Voin kuitenkin sanoa, että todella hyvä tuntuma jäi siitä. Ja tällä hetkellä jos ostaisin, niin tuon Canyonin laittaisin tulemaan. Harmi vaan kun ne sitä korttia veloittaa kuten KKS:kin kertoi.

  13. #13
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    352
    Reilu tonni nyt omassa Spectral:ONissa mittarissa. Toistaiseksi ei minkäänlaista ongelmaa pyörän kanssa ja joka lenkillä hymyilyttää Omani tuli suomeen huhtikuussa.

  14. #14
    Sama kysymys kuin monen muunkin pyörän kohdalla. Eli onko chainstayssa kuinka paljon tilaa vakiorengastuksella. Mietin, että mahtuuko 3” Fat Freddie pyörimään?

  15. #15
    Tänään tuli Spectral:On 8.0 ja pakkohan sitä oli heti päästävä kokeilemaan;-)
    Vaihdoin siihen samantien Renthalin 35mm stemmin ja kyllä oli hauskaa ajella Viikin pimeillä poluilla, tai ei siellä mitään pimeetä ollut kun kahdella valolla ajeli menemään (1600lum stongassa ja 3000lum kypärässä).
    Kaikinpuolin todella positiivinen ensipuraisu. Todella "kevyen" tuntuinen Nutrail hybridiin verrattuna ja aina vaan kevenee kunhan litkuttaa. Shimanon avustus on todellakin enemmän pyörämäinen verrattuna Boschiin ja "vastustus" 25km jälkeen on huomattavasti vähäisempi.

  16. #16
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    557

  17. #17
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    No näitä ainakin näyttäisi olevan saatavilla, jopa ennen kesää. Muuten ei kyllä kauheasti herätä intohimoja, kyllä sähkökonkelissa pitää olla enemmän joustoa Spectral:ON olisi ollut yksi vaihtoehto itselleni, mutta vitkastelijalle vekottimet ovat nyt sold out. No, sähköfillari on kuitenkin tulossa, seurantatietojen mukaan jopa huomenna.
    Näillä ajetaan: Kona Private Jake, Scott Spark 29er RC, Roce CRS 4400, Canyon Dude 9.0 Unlimited

  18. #18
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Latati Katso viesti
    No näitä ainakin näyttäisi olevan saatavilla, jopa ennen kesää. Muuten ei kyllä kauheasti herätä intohimoja, kyllä sähkökonkelissa pitää olla enemmän joustoa Spectral:ON olisi ollut yksi vaihtoehto itselleni, mutta vitkastelijalle vekottimet ovat nyt sold out. No, sähköfillari on kuitenkin tulossa, seurantatietojen mukaan jopa huomenna.
    Onhan noita sähkömalleja kaikkia kokoja? Ei kaikki malleja, mutta ainakin tota 7.0

    https://www.canyon.com/fi/e-bike/spe...al-on-7-0.html

  19. #19
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Onhan noita sähkömalleja kaikkia kokoja? Ei kaikki malleja, mutta ainakin tota 7.0

    https://www.canyon.com/fi/e-bike/spe...al-on-7-0.html
    No on tosiaan! Itse katselin vain malleja 6 ja 8.

  20. #20
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Latati Katso viesti
    No on tosiaan! Itse katselin vain malleja 6 ja 8.
    Taitaa olla sekaisin 2018 ja 2019 malleja? Uusia näyttää olevan paljon tarjolla.

  21. #21
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    40
    No niin, Spectral:ON 7 vm. 2018 tilattu talouteen, kun poika innostui niin paljon isänsä sähkökonkelista. Huomenna saattaa jopa tuilla perille, nyt seuranta näyttää Helsinkiä.

  22. #22
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    98
    Paperilla sähkö spectrali näyttää varsin pätevältä laitteelta. Varsinkin tuo 7.0. Onko kukaan painavampi kuski (noin 100kg) koeajanut spectralia?
    Lähinnä mietin kuinka jäykkä tuo runko on. Historiassa canyonin alurungot eivät ole olleet mitenkään erityisen jäykkiä ja sen on näillä painoilla huomannut runtattaessa.

  23. #23
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Onko kukaan sattumalta kerinnyt kokeilla mahtuuko Spectral:ONiin taakse tuo 3" Fat Freddien nastakumi? Muutaman viikon sisään pääsen itse testaamaan kaverin pyörään kunhan posti sen nyt ensin tuo perille asti, mutta tuli mieleeni onko joku jo kenties testannut?

  24. #24
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Itse itselleni vastaten: Mahtuu

    Testattu 2019 rungolla (2018 käsittääkseni täysin sama) ja Rovalin 38mm sisälevyisillä vanteilla. Jää noin reilu 5mm sekä eteenpäin, että sivuille tyhjää. Painetta renkaissa testaushetkellä tarkoituksella reilut 2.5bar ja olivat muutaman tunnin olleet vanteilla (tubeleksena) ennen testiä = mahtunevat siis ajopaineilla vaikka vähän venyisivätkin, mutta yhtään isompi donitsi ei mene ja vanteen leveys kannattaa pitää tuossa noin 40mm sisäleveyden alapuolella (leveämmällä alkaa tosin jo kyljet muutenkin noissa FF:ssä pullottaa leveämmälle kuin nappulat).

    Samalla testattiin, että menee Fox 36 RYTHM keulaankin ja jää samainen noin 5mm sivuille tilaa.

    Metriäkään ei tosin ajettu kun puuttui sopiva pakka, mutta vaikutti perä sen verran jämäkältä sivusuunnassa, että eiköhän tuo toimi ajossakin.

  25. #25
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Onko tuosta -W :n kirjoituksesta pääteltävissä että 3" Fat Freddie mahtuisi pyörimään myös Alex Rim EM35:n kanssa, vanne joka tulee Spectral 7.0:n mukana? Tai soveltuuko 3" FF ko. vanteeseen?

  26. #26
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Juu pitäisi mahtua vakio vanteellakin. Sehän lienee 35mm sisäleveydeltään (sivuilla puhutaan hieman virheellisesti vain 30mm sisäleveydestä, mutta varmistin Canyonilta että etuvanne on 30mm ja takavanne edelleen 35mm). Vähän ehkä optimia kapeampi Freddielle, mutta pelaa varmaan normi talvi ajeluissa oikein mainiosti). Eihän se ole kuin 3mm kapeampi kuin nuo Rovalit.

  27. #27
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    Juu pitäisi mahtua vakio vanteellakin. Sehän lienee 35mm sisäleveydeltään (sivuilla puhutaan hieman virheellisesti vain 30mm sisäleveydestä, mutta varmistin Canyonilta että etuvanne on 30mm ja takavanne edelleen 35mm). Vähän ehkä optimia kapeampi Freddielle, mutta pelaa varmaan normi talvi ajeluissa oikein mainiosti). Eihän se ole kuin 3mm kapeampi kuin nuo Rovalit.
    Kiitos tiedosta. Tilasin 7.0:n juuri itselleni ja nyt on nastakiekko valittuna. Eteen tarvii vielä löytää nastarengas joka mahtuu pyörimään, ollen mahdollismman leveä.

  28. #28
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Ei taida kauhean leveitä 29" nastarenkaita vain valmiina saada mistään..?

    Toinen vaihtoehto olisi ostaa pelkkä 27.5" etuvanne vaikka käytettynä ja ajaa edessäkin Freddiellä. Taitaa jotakin halppisvanteita saada satasella jo melkein uutenakin (eikä se nyt kovin kummoinen kiekko tartte edessä talvi ajeluissa olla). Tietty leveyttä saisi vanteella olla mieluusti tuo 35-40mm..

  29. #29
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Heitin omaan Merida eOneTwentyyn LäskiReetut alle ja yhtään ei jää taakse tilaa. Itse asiassa paineet pitää pudottaa tuonne 1.5 bar tuntumaan, ettei nasta ota kiinni. Eli ilmeisesti Canyonissa on geometria takakolmiossa erilainen, kun mittojen mukaan CS on sentin lyhyempi kuin Meridassa.

    Täytyy nyt katsoa, että mitä tapahtuu, kun noilla hetken ajelee. En tosin tiedä mikä tuon vanteen leveys on, kun en tyhmyyksissäni sitä mitannut...

  30. #30
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289

    Canyon Spectral:ON

    Hmm. Ei huono ajatus tuosta 27.5” kiekosta eteen. Taidan ehkä kuitenkin ostaa 29” ISP:n 2.25-leveänä, leveämpiä ei taida ollakaan. Olen ihan rookie mtb-pyörien kanssa, millaiset sisurit noihin kuuluu laittaa? ISP ja mainittu FF? Fillarin mukana tulee tubeless-setti mutta sen kanssa säädän keväämmällä.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com
    By Tommi Elomaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 18.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •