https://geometrygeeks.bike/
Tuo on hyvä sivusto. Etsi tuolta oma Neuron ja vertaile kokoa Spectralin malleihin.
https://geometrygeeks.bike/
Tuo on hyvä sivusto. Etsi tuolta oma Neuron ja vertaile kokoa Spectralin malleihin.
Spectral on cf 8 mallia oon pitempään jo katellut. Nyt työnantajan kautta työsuhdefillarin hankinta nopeuttaa päätöstä tilaukseen.
Tuossa työsuhdefillari sopimuksessa maininta vakuutusyhtiöiden hyväksymästä lukosta. Onko suosituksia millainen olis hyvä ja kulkis mahdollisimman näppärästi mukana tarvittaessa.
Abusin taittolukot on hyviä. Saa kiinni kotelolla pyörän runkoon. Ei kai enää ole ns. vakuutusyhtiöiden hyväksymiä lukkoja tai ei sitä ainakaan silleen vaadita. Riittää kun pyörä on ollut lukittuna varkauden tapahtuessa.
Canyon on varmaankin ok valmistajana, itsekkin heiltä odotan pyörää, nimenomaan varastossa ollutta pyörää odotellut. 3-10pv piti olla toimitusaika -> kk
Asiakaspalvelu heillä hieman heikkoa, mitään hyvityksiä ei saa luvatuista asioista.
Myöhästyin tuon spectral on cf 8 mallin tilauksessa ja nyt näyttää saldo nollaa M kokoiselle rungolle ja saatavuudesta ei vielä tietoa.
Tein vertailua tuon vastaavan cf 7 mallin kanssa ja koitin tätä ketjuakin selata läpi. Jäi tuosta CF 7 mallista hyvä maku ja hintakin huomattavasti edukkaampi 720wh akulla.
Mitä mieltä olette tuosta CF 8 mallista onko rahalle niin vastinetta vs tuohon CF 7 malliin. Kannattaako tuota CF8 jäädä odottelemaan vai tarttua suoraan tuohon 7 malliin?
CF7 mallin välirahalla päivittelisi tuota jo paremmilla osilla tarvittaessa.
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Samaa mieltä, kuin edellinen vastaaja. Iskarivalmistaja vaihtuu Fox:sta Rock Shox:n, mutta itse olen ollut Lyrikkiin ja takaiskariin tyytyväinen. Olen ajanut euroopan bikeparkeissa ko. kombolla ja hyvin on toiminut 75+ kiloisen alla. Itsellä on tosin vanhempi alumiiniversio käytössä, mutta tuskin fillari on huonompaan suuntaan muuttunut
Muissa osissa on melko vähän eroja, joten hintaero on aika iso ja isompi akku tulee +350€ lisähinnalla, joka nostaa hintaa vielä lisää. Itse valitsisin Cf7 mallin ja ehkä päivittäisin xt vaihdevivuilla systeemin.
Samaa mieltä edellisten kanssa. Vaikka CF8 on paremmat osat, niin CF7:ssa on parempi hinta/laatu suhde. Siinäkään ei mikään osa ole ”huono”.
Tietty ainoa heikko lenkki CF7:ssa on Shimanon umpisurkea takanapa, joka itelle ei kestänyt kuin alle 500km, että alkoi koko ajan akseli löystyä ja laakerit rohista. Toki muutamalla satkulla saa DT:ltä hyvän peruskiekon korvaamaan tuo roskan, joten silti on halvempi kuin CF8 :-)
Mikälie maanantaikappale tuollainen takanapa, omassa pyörässä Shimanon käsittääkseni vieläkin halvempi tuotos kestänyt heittämällä 1200km. Enkä näe syytä miksei kestäisi vielä montaa tuhatta lisääkin, kun ei se mitenkään oirehdi.
Sinänsä ei maanantai-kappale, koska Shimanon Suomen maahantuojan mielestä tuossa ei ole mitään miksi pitäisi mennä takuun piikkiin.
Omat kokemukset Shimanon MTB- navoista kyllä niin huonoja, että tämä ei yllätä yhtään. Ainoa mikä yllättää on, että miksi edelleen käyttävät tuota surkeaa cone & cup- rakennetta vs. vaikka joku DT ynnä muut, missä suljetut konelaakerit vaan prässätään suoraan navan runkoon. Se on kuitenkin melko pomminvarma ratkaisu ja sitten kun tulee tarve uusia laakerit, niin halpaa ja helppoa.
Se on just näin, Shimanon navat on sutta, mutta nythän asia paranee kun hekin siirtyvät käyttämään konelaakereita. Ja vanteet/navat on helppo päivittää tavittaessa.
Esim tää
https://www.bike24.com/p2505157.html...1928,1929,1931
tai jos haluu vähä vielä laadukkaampaa vaparimekanismia, niin tää
https://www.bike24.com/p2505169.html...1928,1929,1931
Terve taas. Oman tilauksen toimitus on venynyt jo kahteen otteeseen ja viimeisimmän tiedon mukaan toimitus spectral on 8 mallista on kesäkuun loppupuolella.
Tänään kuitenkin tuli sähköpostia canyonilta, että specral on mallistoa on jälleen saatavilla, kylläkin hinta noussut jälleen sen 500 euroa ja komponentteja muutettu aikalailla.
Mitä mieltä muutoksista?. Keula muutos 180mm ainakin kuulosti hyvältä.
Vielä ei ainakaan tietoa vaikuttaako tämä muutos minun jo tilattuun pyörään.
Ei siinä kyllä mitään 180:stä keulaa ole, se olisi aika järjetöntä, menis geo perseelleen. Se on 160:nen. Paras uudistus varmaan Shimanon uusi moottori. Luulisi että vaikuttaa, miksi muuten myöhästynyt?
Myöhästymistä ei ihmeemmin oo perusteltu. tilasin jo maaliskuun lopulla ja vieläkin ootellaan. Tällaisen viestin vaan sain "toisinaan komponenttien tuotannossa ja toimituksissa esiintyy pullonkauloja, jotka aiheuttavat ongelmia tuotantosuunnitelmaamme ja näkyvät valitettavana viiveenä pyörän kokoamisessa ja toimituksessa. Olemme pahoillamme, mutta valitettavasti joudut odottamaan pyörääsi hieman pidempään"
Tuollain lukee canyonin sivulla uudesta spectral on cf 8 mallista:
- Joustohaarukka
- FOX 36 Rhythm
- Liukuputkien Halkaisija: 36 mm
- Joustomatka: 180 mm
- Ohjainputken halkaisija: 1 1/8" - 1,5"
- Offset: 44 mm
Siinä on vaan kirjoitusvirhe, ei tuota 36 rytmiä edes tehdä yli 160 millisenä. Toivottavasti saat pyöräsi pian!
Yritän saada oheista muovisuojaa auki, mutta kolmen ruuvin avaamisen jälkeen ottaa edelleen kiinni johonkin? Pyörä on vuoden 2022 Spectral ON CF 7
Auttaisiko räjäytyskuva?
https://www.canyon.com/on/demandware...%20ON%20CF.pdf
Näyttäs olevan neljäs ruuvi nro 33 vielä tuossa alapuolella jossain, kenties pohjalevyn alla?
Kiitos, kuva selventää paljon. Eli seuraavaksi pohjalevy auki ja sieltä etsimään neljättä ruuvia
Kyllästyin odottelemaan spectralia, kun toimitusajat luokattoman pitkät. Kävin testaamassa canyonin uuden mallin torquee ja olin myyty.
Nyt ajellut uudella torquella eri maastoissa ja ei oo tarvinnu katua. Aivan huikea fillari kaikinpuolin
Itsellä on CF7/2022 malli, jolla suuri osa kilometreistä toistaiseksi on tullut työmatkapyöräilystä. Valtaosa työajosta tapahtuu kahdella pienimmmällä rattaalla (10 ja 12), jotka täten kuluu kutakuinkin samaa tahtia ketjun kanssa. Edessä on vakiona 34 hampainen eturatas.
Jotta noita muitakin pienempiä rattaita saisi käytettyä enemmän, onko kukaan onnistunut asentamaan 36 tai 38 hampaista eturatasta tähän pyörään? Esimerkiksi käyttämällä eturattaan adapteria (spider)? Kovin paljoa ylimääräistä tilaa ei ole etu/takapuolella runkoon nähden, arviolta n. 5mm löytyy (ks. kuvat). Vaikuttaisi siltä, että rataslinjaa täytyisi saada hieman nykyisestä 53mm ketjulinjasta ulospäin. Ketjuohjuri saattaa tosin tässä tapauksessa ottaa kiinni (tarvitaanko tätä välttämättä?).
Millainen takalokari toimii Spectral:ON CF:ssä? Haussa on linkustoa ja iskaria suojaava mielellään mahdollisimman huomaamaton ratkaisu.
SKS MUDROCKER on aika toimiva mitä nähnyt monessa täysjoustossa
paljonko kannattaa maksaa spectral ON, ajettu 800km. v. 2020. E8000. CF 7?
saako tuohon päivitettyä tarvittaessa uudempaa moottoria/akkua? hintaa tälle tulee?
toinen vaihtoehton neuron cf 7.0 uutena canyonilta 4.3ke
Uusi motti sen 1000€ + työt päälle mitä saattaa vaatia liikkeen jos ei omasta takaa ole konffaussoftaa ja tietokoneen usb kaapelia. Parempaa akkua ei touhon käsittääkseni ole saatavilla. EP8 mottien mukanava tulleet 8035-L ja 8036 akut ovat fyysisesti isompikokoisia (pidempiä)
Ite en 3000€ enempää tuosta maksaisi.
Kirjanmerkit