BikeshopShimanoFenixCanyonElectrobikeHuntteri
Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Trek Roscoe 8 kuraa vai kultaa?

Kymysys Trek Roscoe 8 kuraa vai kultaa?

Maastopyörä kuume iski, lämpöä tuommoset 39,2. Paikallisesta liikkeestä löytyis budjettiin (~1300e) sopiva pyörä trek roscoe 8. Pyörällä pitäis pystyä polkemaan työmatkaa talvisin, kun maantiepyörä ja fixi jäävät kotiin odottamaan kevättä. Pyörän pitäis kestää kohtuu rankkaakin maastoajoa, jos ja kun innostun maastopyöräilystä maantiepyöräilyä enemmän. Pieni bmx- tyyppinen kikkailu (pienet hypyt, endot, yms.) olis kans mukavaa vaihtelua. Omasta mielestäni roscoe 8 sopisi minun käyttöön oikein passelisti. Semiläskit vaikutta hyvältä talviajoon ja kesäksi saa poluille värkättyä 29'' kiekot alle vaikka sisärenkaattomana.

Kertokaa vielä asiantuntijoina, mitkä osat kyseisessä pyörässä on huonoja. Haarukka ja jarrut lähinnä epäilyttää. 1x12 vaihteisto tuntuu myös oudolta, ketju kulkee ainakin minun näkemyksen mukaan liian jyrkässä kulmassa isoimmalla ja pienimmällä vaihteella. Häviääkö voima polkemisesta ja kuluuko voimansiirron osat nopeasti?

Säästän googletuksen vaivan, tässä linkki valmistajan sivulle: https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...rCode=greydark

Heitetään vielä vertailuun Cuben reaction pro, minulle sopivalla runkokoolla alla olisi 29'' 2.25 kiekot, joilla varmaan myös painelisi talven. Lisäksi kyseinen pyörä löytyisi myös paikallisesta liikkeestä ja sopisi budjettiin.

Roscoet ovat tosi suosittuja, ja varmasti hyvä valinta kuvailemaasi käyttöön. Hintaan nähden ok osat ja 12-vaihteinen vaihteisto on toimivaa tekniikkaa. Shimanon perustason jarrut ovat varma valinta ja keula on hintatasoon nähden ok.

Ennemmin minä Roscoen ostaisin kuin Cuben. Plussarenkaat tuovat maastoajoon mukavuutta ja helppoutta, ja Roscoen runkogeometria sopii selvästi Cubea paremmin kuvailemaasi kikkailuun. Jäykkäperäisessä pyörässä mun mielestä plussarenkaat on kesälläkin paremmat kuin 29", mutta tubeless-asennus kannattaa tehdä.

Ei missään nimessä huono pyörä ja dropperi tuossa hintaluokassa on suuri plussa. Kuten jo sanoitkin, keula ja jarrut eivät ole parhaita mahdollisia ja tuohon kategoriaan löytyy esim. Sonderilta, Nukeproofilta ja Vitusilta varteenotettavia vaihtoehtoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suutari Katso viesti
    Pyörän pitäis kestää kohtuu rankkaakin maastoajoa... Pieni bmx- tyyppinen kikkailu (pienet hypyt, endot, yms.) olis kans mukavaa vaihtelua. [/URL]
    Ostettiin tytölle Roscoe 8 ja myyjä kertoi että pyörä ei kestä hyppyjä. On kuulemma runkoja hajonnut hyppyjen seurauksena.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kovasti vaa mainosvideoilla hypitään. Kaverilla kestäny ainaki omat mettä rymistelyt ja nuuksion bikeparkin, paloheinän mäet ym.

Mistähän tämmönen juttu hajoavista Trekin rungoista on lähtenyt liikenteeseen? Erikoiset myyntipuheet on ollu myyjällä... Yrittikö kenties saada jotain dh-pyörää myytyä tytölle, että varmasti kestää hyppimistä? Ei oo esim. pinkbike:n foorumillakaan ollu mitään keskustelua Roscoen runkojen laadusta. Kovaan ajoon vaan!

Löysin trekin sivuilta usein kysytyistä kysymyksistä vastauksen hyppimiseen. Pyörä on ilmeisesti suunniteltu noin 60 sentin korkuisiin hyppyihin. Hajonneista rungoista en äkkiseltään löytänyt mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suutari Katso viesti
    Löysin trekin sivuilta usein kysytyistä kysymyksistä vastauksen hyppimiseen. Pyörä on ilmeisesti suunniteltu noin 60 sentin korkuisiin hyppyihin. Hajonneista rungoista en äkkiseltään löytänyt mitään.
    Joo tuota se myyjäkin tarkoitti. Tuli näköjään valittua vähän huono sana kun hypyistä puhuin. Parempi kuvaus olisi varmaankin ettei kestä isompia pudotuksia.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Luulen, että tuossa q & a-osaston vastauksessa tarkoitettiin pyörän soveltuvuutta yleisellä tasolla noihin dirt jump-touhuihin kuin rungon absoluuttista kestävyyttä hypyissä. Vakiokokoonpanolla ruosta pettää hypyissä ennen runko vanteet, polkimet, kammet, keskiö, keula etc. ja todennäköisesti myös kuskin pää. Sanon edelleenkin, että kovaan ajoon vaan!

Joo toi sama 60cm suositus on monella merkillä tehtaan suositus ns normaalimmissa pyörissä. Varmaan sekin aika varman päälle laskettu maksimi painoisella kuskilla ym.

Samanlaisia aiheita

1. Ihmeelliset innovaatiot - kultaa vai kukkua?
    By mey in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 44
    Viimeinen viesti: 01.01.2022, 14.11
  2. Trek Roscoe 8 (2019) vs Kona Big Honzo (2018)?
    By niilonaattori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 23.03.2019, 16.17
  3. Trek Roscoe 9 (2018) 27,5+
    By purkki in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 106
    Viimeinen viesti: 16.01.2019, 17.58
  4. 29" Trek Cobia vai Trek X-Caliber. Mielipiteitä!
    By hekee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 14.06.2016, 17.21
  5. Trek 8.4 DS
    By Mauno in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 26.07.2015, 13.44

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin