Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 85

Aihe: Rengas "insertit" esim. CushCore ja Huck Norris maastopyöriin

Rimpactissa litkut pääsevät kyllä pois urasta itsekseen ainakin niin kauan kuin rengas ei ole pumpattu.

Viikonloppuna meni 27.5x2.8 misukaan sisälle tarjouksesta heräteostoksena hommattun XL airlinerin puolikas, veitsellä halkaisin pituussuuntaan siten että molempiin puoliskoihin jää tuo ura. Renkaassa leikattu puoli ulospäin, ura sisäänpäin. Nippusiteen sijaan sidoin päät yhteen kaistaleella sisuria, joka siis sisällä kiristää karvan lyhyeksi leikattun pötkylän päitä yhteen. Ajatelin että pitää sen tiukalla vanetta vasten ja kumin venyminen helpottaa asennusta. Suht halpaa jos tuosta 39 eur tarjouspötkylästä riittää kahteen renkaaseen. Sen verran vakuuttavaa tavaraa että mun ajossa riittää kyllä puoletkin - no oikeasti mun ajeluissa riittäisi pelkkä ilma, mutta saapahan nyt vähän huolettomammin leikkiä matalilla paineilla kun liukkaaseen juurakkoon lähtee ajelemaan. Muistaakseni 110g luokaa oli puolikkaan paino.

Tuota kuvaa kun katsoo niin jäähän tuota marsilaisvaahtoa vielä jäljelle vaikka puolet ottaa pois, varsinkin XL kokoisesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hämmästyttävän "täyteen" tulee kumi Vittorian insertillä. Tarviiko tuonne ilmaa lainkaan
    (kuva lainattu: Hi5Bikes)

Aikamoista. Miten ois vaa esim huck norrikset? Toki jos tykkää askarrella.

Joo, sulo vilén ostaa kun saa "halvalla", 20e per renkaas. Mutta eipä tuossa lopulta muuta välttämätöntä lisäaskartelemista ollut kun tuo leikkaus, eikä vaahtomuovin leikkaaminen kovin kaksinen temppu ole. Pari minuuttia? Hukki varmaan hyvä jos haluaa nopeat läpi-iskut vaimentaa vasta ihan lopussa, nämä paksummat kai vaimentaa iskua pidemmältä matkalta. Ohut/joustavakylkisissä joista iskut tulee turhan nopeasti läpi nää paksut saattaisi toimia paremmin, paksukylkisissiä hukki järkevämpi? Tunnin koeajolla tuo leikattu oli ongelmaton, aika näyttää pysyykö kuosissa. Aika samanmuotoinen tuosta leikattuna tulee kuin esim cushcore tai rimpact että sen puoleen tuo voi toimikin. Ja saahan sen pötkylän sieltä pois.

Vielä kuva halkaistusta xl kokoisesta vittoria airliner pötkylästä. Minulla 35mm sisäleveyden vanne, halkaisusta huolimatta jää vaahtoa ihan hyvin, itse asiassa aika saman verran kuin S koon pötköön leikkaamatta, jolle siis luvataan että sillä voi ajella tyhjänä. Joten eiköhän tuokin jotain suojaa.

Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

On kokemusta mutta ei vielä kovin paljoa.

Venyy melko nopeasti useita senttejä, lyhensin nyt ja täytyy katsoa vieläkö venyy.

Ihan hyvän mallinen mutta suht kapea, jollain 30mm sisäleveellä kehällä 2.6 leveellä kumilla ollaan rajoilla että onko jo turhan kapea.

Mitään kunnon pommitusta en ole vielä päässyt antamaan.

Onko insertistä muuta "haittaa" kun paino? Ostin käytetyn fillarin, edellinen omistaja ajellut parkkia ja siksi insertti takana. Omat ajot enemmän polkua (toki alamäkiä sielläkin ja yritän mennä reippaasti), enkä kivikossa kovin lujaa uskalla paukuttaa, dropit luokkaa puoli metriä ja renkaaksi tulossa https://www.bergfreunde.fi/continent...yoeraenrengas/
    Nyt takana on https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/375...-60tpi-folding ja paineita 1.2 baria 76kg kuskilla, hyvin on mennyt

Eli jättääkkö insertti vai ei?

Vähän offtopic, mutta mahtaakohan tuo contsu lyödä vanteelle helposti jos antaa kovempaa kyytiä?

Edit. Muistaakseni Huck kyseessä (en ole siis rengasta vaihtanut kauppojen jälkeen)

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

Huck on kovin kevyt ja huomaamaton. Helpottaa jopa tubeless-asennusta kun levittää rengasta vähän. Miinuksena pienen painon lisäksi mahdollinen sisurin vaihtotilanne metsässä; litkua tihkuva huck pitäisi saada pois metsästä. Muut insertit keskimäärin vaikeampia renkaanvaihdossa, ei tosin kaikki. Antaisin Huckin olla takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Huck on kovin kevyt ja huomaamaton. Helpottaa jopa tubeless-asennusta kun levittää rengasta vähän. Miinuksena pienen painon lisäksi mahdollinen sisurin vaihtotilanne metsässä; litkua tihkuva huck pitäisi saada pois metsästä. Muut insertit keskimäärin vaikeampia renkaanvaihdossa, ei tosin kaikki. Antaisin Huckin olla takana.
    Kiitos! Voisko inserttiä "hyödyntää" ja kokeilla vielä matalammilla paineilla? Ilman inserttiä on helppo, kun lisää jos meinaa kolista vanteelle

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

Lähtisin omista tuntemuksista liikkeelle. Jos tunnet sen haittaavan, poista. Jos et tunne haittaa, anna olla. Paineissa sama homma, jos tuntuu että tarvii lisää pitoa rullauksen kustannuksella, laske painetta ja kokeile miten toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sampo12 Katso viesti
    Kiitos! Voisko inserttiä "hyödyntää" ja kokeilla vielä matalammilla paineilla? Ilman inserttiä on helppo, kun lisää jos meinaa kolista vanteelle
    Kyllä. Kolina vain on vaimeampaa. Huck on tosiaan insertiksi vielä aika kevyt ts. ihan kauhean kovaa ei kannata silläkään kolistella mutta tuo toki enemmän pelivaraa. Muuten se ei juuri renkaan käytökseen matalilla paineilla vaikuta.

viimeistään rengasta vaihtaessa kannattaa tsekata missä kunnossa insertti on ja siitä päätellä jättääkö ja miten paljon sen varaan laskee. Itse pidon sijaan koettanut tavoitella matalahkoilla paineilla saada vähän lisäpehmeyttä jäykkäperään. Nyt ollu 0.7 edessä ja 0.9 takana, strategiset mitat 27.5 - 2.8 - 70kg noviisikuski eikä kiire mihinkään. mun halkaistun pötkön taktiikka on varmaan aika lähellä hukkia, ehkä karvan painavampi ja suojaavampi.

Itte asensin juuri vittorian insertin pyörääni, tarkoitus on juuri saada jäykkäperää pikkasen pehmeemmäksi. Takana 40mm levee vanne jossa 27.5-2.8" rocker ron rengas. Paineet olleet 0.8 bar noin, painoo mulla 75kg. Melkein mukavan tuntuinen perä, mutta jos hitusen sais paineita pois niin olisi varmaan lähelle niin pehmeetä kuin voi enää ees päästä. Nyt kovempaan ajaessa noilla 0.8 paineilla iskee ajoittain vanteelle, tämä insertti tulee siis tarpeeseen.

Panzerin insertti oli todella helppo asentaa ainakin vs Vittoria.. Ei tullut liian ahdasta kun kumia nosti kiekolle. Toiminut ihan mukavasti, vaikka äärirajoilla ei olla oltu.

Olisiko foorumilaisilla kokemuksia Pepi's Tire Noodeleista? R-evolution kiinnostaisi, mutta käyttäjäkokemuksia ei oikein löydy mistään...

Mulla oli ainakin punainen pepi joskus. Se oli sisältä ontto ja renkaanvaihdossa huomasin, että halkeilleen insertin onttoon sisäosaan oli päässyt litkuja, en laittanut samaa inserttiä enää takaisin. Se keltainen versio on mun ymmärtääkseni umpinainen, sitä ajattelin seuraavaksi testata. Tuota pinkkiä en ollutkaan nähnyt ennen kuin juuri googletin, ilmeisesti joku uusi malli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti uusitunnus Katso viesti
    Mulla oli ainakin punainen pepi joskus. Se oli sisältä ontto ja renkaanvaihdossa huomasin, että halkeilleen insertin onttoon sisäosaan oli päässyt litkuja, en laittanut samaa inserttiä enää takaisin. Se keltainen versio on mun ymmärtääkseni umpinainen, sitä ajattelin seuraavaksi testata. Tuota pinkkiä en ollutkaan nähnyt ennen kuin juuri googletin, ilmeisesti joku uusi malli?
    Joo, jokin uusi versio.

Mulla on punainen Pepi pyörinyt takana ehkä 500km ja kertaalleen olen sillä ajanut myös metsästä tyhjällä kumilla lähimmälle autotielle. Ei ehkä yhtä tehokas suoja kuin Airlinerilla, tms. tukevammalla insertillä, mutta paino vs kesto vs toimivuus tuntuu olevan kohdallaan.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Insertti ammattilaiset, kysymys (inseriialoittelijalta).
    Oon ajanu nyt insertti takarenkaassa noin 600km, ilman litkuja (tarkoitus oli vain testata...) ja ilmat pysyneet ilman lisäyksiä.
    Nyt olin aikeissa laittaa litkut sisään, mutta törmäsin erikoiseen ongelmaan, en saa renkaasta ilmoja pihalle venttiilin läpi. Eli insertti tiivistää ilman renkaan ulkokehälle eikä päästä sitä vanteelle. Nythän myös litku tod. näköisesti jää vanteen puolelle inserttiä eikä näin hoida haluttua tehtävää ... onko kikkaa miten ongelma ratkaisraan? (Reikiä inserttiin että saadaan ilma ja liuos kulkemaan ...?) en lukenut ketjua yhtään läpi, joten älkää lytätkö kysyjää jos asiaa on jo läpi käyty aijemmin.

Sent from my iPad using Tapatalk

Mikä insertti? Cushcorella on muutaman aukko tuota varten. Päästi siis sisäkehän puolen ilmat pois vai onko kuitenkin niin että insertti tukkii venttiilin? Sitä vartenhan noita venttiileitä joissa aukot sivulla. Tai sellaisen uran voi viilailla sopivaan venttiilin päähän.

Mikä insertti kyseessä?
    Jos umpinainen niinkuin varmasti on niin ongelma lienee se että insertti makaa tiukasti venttiilin päällä eikä ilma kulje poispäin, sisään voi saada menemään kyllä.
    Toisissa inserteistä tulee mukana sellaiset tubelesventtiilit joissa on hahlo tai porattu pokittain reikä jotta insertti ei tuki ilman kulkua. tavalliseenkin tubelesventtiiliin voi koittaa porata reiän jos on sen mallinen että on tilaa porata.

Litkut kyllä löytää paikkansa, minä kyllä laitan ne aina sillai että raotan renkaan reunaa kehältä ja kaadan siiitä sisään.

joku kerkes saman kirjoittaa näköjään ensin

Tökkää jollain tikulla insertti pois venttiiliputken päältä.

Kiitos vastauksista!
    PTN:n insertti, mutta en tietämättömyyttäni asentanu mukana tulleita venttiileitä vaan käytin DTn kiekkojen mukana tulleita.
    Tarkoitus oli kuusiokoloavaimen varrella punnata inserttiä ylös ja saada ilmat ulos, mutta kuvittelin että tiivistyminen tapahtuu inserin ja vanteen kehän väliin eikä litku mene renkaalle(inserin päälle).

... insertti oli tosi tiukka vanteelle, joten ilmatila vanteen ja ins. välissä on pieni joten en pysty sanomaan tyhjeneekö ilma vanteen puolelta inserttiä, vähän ilmaa kyllä tulee ulos kun venttiilin avaa ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeRoDuDe Katso viesti
    ... insertti oli tosi tiukka vanteelle, joten ilmatila vanteen ja ins. välissä on pieni joten en pysty sanomaan tyhjeneekö ilma vanteen puolelta inserttiä, vähän ilmaa kyllä tulee ulos kun venttiilin avaa ...

Venttiilin sielu pois ja ohuella naulalla tms työntää että insertti liikkuu pois venttiilin edestä. Jos siitä kiinni.

tilannetieto, kuvassa kohta, jossa kuusiokoloavain osuu inserttiin, eli taitaa ongelma olla kuitenkin insertin tiivistyminen vanteen kehälle eikä venttiiliin ... arveluttaa laittaa litkut sisään ilman insertin esim rei'ittämistä ...

Siis eikö ilmaa tullut ulos vaikka työnsit tuon noin syvälle?

Kuvassa milli suuntaan tai toiseen epätarkkuutta, mutta joo, ilma tulee ulos vasta kun tuosta pidemmälle työntelee, eli tuo mitta vaaditaan että osuu inserttiin.

Samanlaisia aiheita

1. Huck Norris
    By tiaalto in forum Renkaat
    Vastaukset: 135
    Viimeinen viesti: 26.11.2018, 12.46
  2. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 10.02
  3. 24" rengas ei sovi ko. vanteelle
    By papu86 in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 17.09.2016, 15.26