Laite mittaa sykettä ja osaa kyllä kertoa jos on syke on ollut korkealla dokaamisen, ylitreenaamisen tai jonkun muun syyn vuoksi.
Sykevälinvaihtelua tämä kai myös mittaa kun sykettä mittaa.
Se, että kello osaisi kertoa univaiheista (syvä, REM, kevyt) ei ole uskottavaa kun se ei erota edes valveillaoloa nukkumisesta. Unettomana paikallaan makaamisen laite tulkitsee nukkumiseksi. Sama OURAn ja todennnäköisesti muidenkin laitteiden kohdalla.
Niin sä luulet, että siinä ei ole mitään tutkimusta takana vaan se arpoo puhtaasti sykkeen perusteella mitä tapahtuu. Ok.
Ei unen tai minkäään muunkaan mittaaminen ole laissa määrätty pakko. Mittaa jos kiinnostaa, melko yksinkertaista.
Niin jos ei omalla kohdalla koe siitä olevan hyötyä tai ei usko laitteeseen niin turhaan sitä käyttää ja vinkuu sitten netissä.
Minkä muun kuin sykkeen perusteella kun ei se aivosähkökäyrää mittaa?
En luule mitään vaan puhun kokemuksen perusteella ja se sama kokemus on kyllä jaettu netissä ties kuinka monta kertaa; paikallaan makaaminen valveilla on laitteiden mukaan nukkumista.
Jos tämä on sinulle uskonasia niin ole onnellinen uskossasi. Ok.
Usko vaikka homeopatiaan.
Tämä kirjoitus pätee näihin kaikkiin härpäkkeisiin:
https://parempimina.fi/artikkelit/ou...utin-sormuksen
"....eräänä iltana kuuntelin podcasteja nukkumaan mennessä (tämäkin taustaääni monesti auttaa nukahtamiseen). Oura tyypillisesti luuli minun nukahtaneen jo minuuteissa, vaikka oikeasti kuuntelin kokonaisen tunnin jakson loppuun asti ja nukahdin vasta seuraavan alussa.
Tänä aikana Ouran mukaan siirryin kevyestä unesta syvään uneen ja takaisin kevyeen. Jos podcastien kuunteleminen voidaan tulkita syväksi uneksi, algoritmi on käytännössä kertakaikkisen hyödytön.
En keksi mitään syytä luottaa tuloksiin myöskään siltä ajalta, kun oikeasti nukun".
Samaan tulokseen tulin Polarin kanssa, enimmäkseen mittaa liikkumattomuutta yöaikaan. Jotain tekemistä tuolla nukkumisen kannaltakin, mutta laatikon pohjalle härpätin jouti. Urheilua ei omalle kohtaa eikä kuntoiluakaan, pyöräilykin vain elämäntapa.
Viisarikello palasi ranteeseen.
Onneksi tilastotiede ja algoritmien kehitys ei mene ihan noin, että yhden virheellisen tuloksen perusteella voidaan kaikki muutkin tulokset tulkita virheelliseksi.
Se on vähän kuin sanoisi, että koronatestit on kaikki hyödyttömiä ja väärässä, kun nyt omalla kohdalla yksi sattui antamaan negatiivisen tuloksen vaikka olikin korona.
Minä nukahdan ennen kuin pää tyynyyn osuu. Poika tökkii mua joskus hereille kun nukahdan itse lukemaani iltasatuun.
Mutta herään sitten yöllä kahden aikaan ja pohdiskelen maailman menoa tunnin pari. Eli minulla on unen syvyyteen vaikuttava lääke, ei nukahtamislääke.
Ja sama huomio kuin Howerilla, jos vaan makaa paikallaan sängyssä, niin mistäpä Polar sen tietäisi että nukunko vai olenko valveilla. Hienot REM pätkät se sinne merkkaa vaikka kuuntelisin yöllä tunnin Antti Aution levyä Spotifyltä.
Polar ei osaa erottaa yöllisiä heräämisiä unesta. Minäkin heräilen öisin usein mutta se ei näy käppyröissä, kunhan vaan makaa paikoillaan ja sykkeet eivät nouse.
Onhan sekin kuitenkin lepoa, ei kuitenkaan unen veroista.
Jahas taitaa olla se päivä taas ku kardiokuorma menee sekasi.
Tipahti ainaki 40 pinnaa. Vaikka kävi hiihtään 1h 30min ja pari tuntia rinteessä eilen
Hölmösti koodattu tuo.
Mulla android-puhelimen Flow-sovellus on alkanut kaatuilemaan maanantaista alkaen tehtyjen suoritusten tarkastelua yrittäessä. Onko tämä vain mun jumi vai onko muilla vastaavia havaintoja?
Ei ole kaatuillut. Tuskailon koko päivän eilen kellon firmiksen päivityksen kanssa joka onnistui vasta illalla kun maltoin pitää flown auki koko toimituksen aikana. Muuten on kyllä toiminut yllättävänkin hyvin kop kop.
Nyt mun flow app ei enää synkkaa puhelimen kanssa android 13 luurissa (Sony Xperia 1 mk3). Ongelmat alkoivat, kun poistin apin ja asensin sen takas sykevyöongelmien takia.
Varaluurissa (Xiaomi Mi9) on android 12 ja siinä pelittää hienosti.
Bluetooth-yhteysongelmia on ollut aika paljon A13:n kanssa. Tämä on vissiin sitä settiä.
^ Ok, tavalla hyvä, että en ole yksin asian kanssa. Sain Polarilta ohjeet lähettää lokitiedoston ongelmista. Katsotaan mitä siihen vastaavat.
Nyt Flow synkkaa taas. Tämä taitaa olla mustasukkainen muille kelloille. Mulla oli vanha Ambit3:n paritettuna puhelimen kanssa. Sen kun poisti niin alko synkka toimimaan. Edge 530 ei häirinnyt.
Muutamia treenejä ei pysty tarkastelemaan androidin apilla. Uudet kyllä toimivat, joten en taida jaksaa nähdä vaivaa niiden selvittämisessä.
Minulla iPhonessa Flow ei synkkaa kuin kerran. Sitten ei onnistu millään.
Mutta kun poistaa koko Flown ja asentaa uudestaan, niin taas kerran onnistuu synkkaaminen. Vantage M on ranteessa.
Missä vika kysyy epätietoinen Hämeestä.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.
Mulla Vantage M ei suostu joskus synkkaamaan iPhonen kanssa, tähän auttaa kellon uudelleenkäynnistys. Se tehdään kellossa menemällä Asetukset -> Yleisasetukset -> Tietoja kellostasi -> Käynnistä kello uudelleen -> Käynnistä uudelleen.
E: Niin ja sitä Flow sovellusta ei saa sulkea vaan jättää taustalle auki, muuten ei pelitä.
Huoh mikähä tähän nyt tullu ku piuhalla ei synkkaa. Jää vaan jumittaan toho synkronoidaan tietoja.... ei etene
Kello käynnistetty uusiksi ja flow asennettu uusiksi
edit: noh tehdasasetuksilla alko pelaa
Onko hajua miten näis polarin kellois saa ilmotukset näkymään harjotuksen aikana. Saattaa se kyl vilahtaa näytöllä mutta jos ei kerkee kattoon niin en oo ainakaa löytäny miten sen saa kaivettuu esille.
Asetuksena kuitenki on että näyttää aina.
pacer pro
Polar Flow -sovelluksesta on hävinnyt treenien kartat. Selaimella näkyy, eli laite tallentaa ihan oikein. Onko muilla samaa ongelmaa?
Lähetetty minun FCP-N49 laitteesta Tapatalkilla
Täällä näkyy.
Joskus tehny samaa. Jollain reenillä ei oo auennu kartta.
Kirjanmerkit