Laitoin sen sinne, ja saas ny nähä mitä sieltä tulee vastaukseksi.
Laitoin sen sinne, ja saas ny nähä mitä sieltä tulee vastaukseksi.
Pidin taas välillä kirjanpitoa Vantage M latauksista. 2020 akku kesti n 19 vrk, nyt samalla käytöllä tulos oli 16 vrk. Ihan hyvin on akku säilynyt.
^Et taida pitää mitää ylimäärästä siinä päällä? Lähinnä kellona
Pitäisi tehdä itsekin taas pitkästä aikaa testi. Hyvä, kun muistutit. Mutta hyvin on kestänyt akku monta vuotta. Tosin yksi takuuvaihto on alla.
Mahtaakohan tommosella halkeamalla olla vaikutusta toimintaan?
Toisinaan näyttää liian korkeita leposykkeitä. +20![]()
Vaikea kuvitella, kun ei ole ledien kohdalla.
Polarilta tuli uusi vantage Ti tilalle, vaikka takuu olikin jo päättynyt.
Ja mitä tuota kuvaa katso, niin varmaan mulla alkoi ongelmat samanlaisesta valuvirheestä
Onpas järkyttävän kokonen kuva tuo mun lähettämä näin tietokoneella katottuna. Ei näköjää osaa kutistaa.
Tullu vähä siihen tulokseen että nyt on kellonvaihdon aika. Onko kellään kokemusta nuista pacereitten rannekkeista? Solki näyttää samanlaiselta ku vantage V:ssä.
Siinä mulla oli ongelmaa että se hiersi ihon rikki hiihdossa.
Näyttäs että perus pacerissä on pyöristetty noi reunat
Onko kenelläkään tökkinyt päivitysten asennus? Mulla alkoi ongelma n6kk sitten ja ei mennyt läpi tietokoneella eikä puhelimella, synkkaaminen Samsungin kanssa on ollut koko ajan ihan pelkkää p@sk@@ ihan sama mitä teki asetusten kanssa. Valmistajan tuki täys nolla asiassa. Muutaman kerran aiemmin päivitykset melkein meni läpi mutta alkuperäiset asetukset aina kellossa ja päivitys jäi viimeiseen vaiheeseen jumiin mutta silti onnistui.
Otin vanhan Suunto Ambit 3 kellon käyttöön ja kaikki muu on paremmin paitsi akun kesto ja rannesykemittaus puuttuu, töissä saisi pitää sykevyötä että tajuaisi rasitustason. Korjatako vanhaa vai uskaltaako sortua parempaan??? ja uudempaan Polariin.
Kyllähän ne joskus on tökkiny perus m mutta vähemmän niitä päivityksiä on enään tullu.
Käynnistä uudestaan ennen päivitystä. Jos se ei auta niin tehdasasetukset ennen päivitystä.
Varmista että aika on oikeassa molemmissa. Jotenki semmonen kuva että häröä saatto olla jos päivät/ajat erit.
Kaapeli lienee varmin tapa
Jotenki mulla semmonen mielikuva että tämä on ollu täällä ennenki aiheena mutta en nyt pikasesti löytäny
Ittellä ei oo ollut V1:n kanssa mitään tommosta ongelmaa. Runko vääntyi kerran ja lähti syömään akkua mystisesti sen takia. Takuu toimi.
Kanuuna muokkasi tätä : 16.08.2022 at 23.37
GPS alkanu käynnistymään hitaanlaisesti. Tänään noin kilsa katos alkumatkasta, vaihdoin gps+galileo niin tuntu toimivan nopeemmin
Viimeinen päivityshän oli sellainen että koko laite kyykkäsi, ei ole enää yhtään lajiprofiilia, ei saa yhteyttä kelloon ja piuhalla koneeseen niin eipä päivitä ja puolen tunnin päästä vaan boottaa kellon ja taas alkuperäiset asetukset.
Perus Vantagehan tuo on, napit meni pehmeiksi alle vuoden ja ranneke on ollut kyllä melkoinen kötöstys. Jos laatu olisi parantunut niin sittehän tuollaisen uudemman mallin voisi ostella mutta ei tuo asikaspalvelu oikein luottamusta herätä kun 2kk pitkäksi mennyt takuuaika niin ei tarjouduta tulemaan yhtään vastaan valmiiksi vaikka näyttöä on että kaikki päivitysongelmat on alkaneet jo aiemmin.
Perus-Polaria valitettavasti. Mulla Gritti lähti tänään 3. Kempeleen keikalle. Takuuta vielä 1kk jäljellä.
Nyt ANS-mittaus ei toimi. Barometriä korjattu pariin kertaan. Toisella noista korjattiin hyytyneet napit jne.
Takuuaikana huolto toimii hyvin ja nopeasti. Mutta kun se lähtökohta pitäis olla, että takuuta ei tarttis käyttää ollenkaan...
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Nuo säätiedot on kyllä hyvä lisä näis polarin uusissa kelloissa. Muuten pacer pro tuntuu aika samalta ku M.
Pikkusen sirompi ja vähä enemmän ominaisuuksia. Napit toimii paremmin
Vielä kun Flow merkkaisi sään ylös niin kuin Garmin.
Ois kyl kova sana ois joku virransäästö namiska näis.
Joka säätäs vaikka tuota synkkaus tiheyttä yms.
4:ssä päivässä se tässä pacerissäki menee tyhjäksi ku tunnin välein synkkaa.
M:ssä sai rauhotettua ku laitto puhelimesta virrassäästö juttuja niin ei päässy synkkailee mutta se ei sit automaattisesti harjotuksia synkkaa
Kai sen automaattisen synkkauksen saa kokonaan pois? Ja synkkaa sit vaan nappia painamalla.
Omat kokemukset tästä Polar Vantage V2 + H10 sykevyöstä ovat kahden vuoden jälkeen hieman pettyneitä. Kello itsessään on mukavan kevyt ja ei haittaa nukkumista tai muuta päivittäistä käyttöä. Nylon sopisi minulle materiaalina paremmin kuin silikoni, mutta vaadittava hinta uudesta rannekkeesta ja adapterista on mielestäni liian suolainen. Kello löytää satelliitit nopeasti ja matkojen suhteen on kovin positiivinen, vaikka verrattuna pyöräillessä Wahoo Roam:iin. Korkeusdata ja sen tarkkuus tässä laitteessa on aivan vitsi. Kellon arpomilla korkeuksissa ei ole mitään tolkkua. Kirjoittelen tätä 36 metriä merenpinnan yläpuolella ja kellon mukaan olen -6 metriä alapuolella.
Toinen ärsyttävä seikka on huono yhdistettävyys ulkopuolisiin antureihin. Näissä ongelmana on yhteyden katkeaminen kesken harjoituksen. Valitettavan usein kello menettää yhteyden pyörien wattmittareihin ja lopettaa niiden datan tallentamisen, minkä seurauksena menee rasituksen seuranta ja palautuminen aivan metsään.
Sekä kello että sykevyö on vaihdettu takuun puitteissa uusiin. Kello hyytyi alle vuoden ikäisenä ja lopetti harjoitusten tallentamisen noin tunnin jälkeen ja sykevyö alkoi syömään pattereita muutaman harjoituksen jälkeen. Asiakaspalvelu ja korjauksien nopeus on ollut hyvää ja molemmissa tapauksissa kestänyt lähetyksestä noin viikon kunnes uusi laite perillä.
Polar Flow ja kännykkäappi ovat hieman mallia Nokia 3310 ja todella kankeita ja vanhanaikaisia. Kahteen vuoteen ei mitään uudistuksia ja näyttöjä ei pysty personoimaan omien tarpeiden mukaan riittävästi. Kellossa 4 kiinteää datakenttää ja sykeosoitin, muuta ei liikkuja Polarin mukaan tarvitse. Kännykkäappi ei myöskään voi personoida. Itse haluaisin tehdyt lajit kilometrinä ja aikoina, en pelkästään kokonaismatkaa, aikaa ja kaloreita näkyviin.
Siirryin Polariin Suunnosta sinivalkoisin lasein varustettuna, mutta kieltämättä siirtyminen Garminiin on käynyt mielessä.
^Siehän voit tehä lisää niitä harjotusnäkymiä johon laitat haluamasi jutut näkymää? ja sitte vaan vaihat napeista sitä mitä haluat näyttävän.
Lajiprofiilit-> harjotusnäkymä
^^ Todellakin voi personoida harjoitusnäkymiä. Lisätä, poistaa, muokata.
Kyllä voi, mutta kenttiä on vain neljä. Jos haluaisi enemmän dataa näkyviin, niin ei onnistu.
^Ikänäkö, niinpä. Ei pystyisi enää lukemaan jos tuohon näyttöön änkeäisi lisää dataa entistä pienemmällä fontilla. Olisi vähän tyhmää käyttää lukulaseja juostessa kellon takia. Mutta kaipa se napin painallus on joillekin liikaa...
No just ton takia oli ”pakko” siirtyä garminin pyörätietokoneeseen. Saishan senkin varmaan ranteeseen juoksua varten. Mutta eipä tarvii enää fillaroidessa tihrustaa.
Ei se nappien painaminen ongelma ole, mutta talviurheillessa vähän kökköä. Mulle riittäisi ikänäkökyvyllä jos ala- ja yläruudun saisi jaettu samoin kuin keskiruudun. Ei näyttö suurin harmituksen aihe ole, vaan tuo kolmansien osapuolien antureiden yhteysongelmat.
Korkeusmittauksesta sen verran, että laite kannattaa (=pitää) kalibroida, siis asettaa korkeus, käsin suorituksen alussa. En tiedä osaako minkään merkkinen kello suorituksen alussa kovin tarkasti määrittää korkeutta sijainnin mukaan.
Jos Polarin korkeusmittauksen jättää automaatille, kello tekee automaattisen korkeuden korjauksen suorituksen alkupuolella ainakin kerran (vai oliko jopa pariin kertaan). Eli sen luvun, jota kello näyttää suorituksen alussa, pitäisi tarkentua automaattisesti.
Absoluuttisen tarkaksi näiden korkeusmittaamista ei saa, kun ilmanpaine voi muuttua sääolosuhteiden muutosten takia. Ainakaan Polar ei osaa korjata tätä jälkeenpäin. En sit tiedä miten etevä Garminin softa on. Joku korkeuden korjausominaisuus GC:ssä on.
Aamun fillarilenkissä mun gritin korkeusmittaus oli Edge 530:aa tarkempi. Grittiin asetin korkeuden käsin. Edge meni automaatilla mutta GC:ssä korkeuskorjaus käytössä
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Onko muilla ollut V2 autostop ominaisuuden kanssa ongelmia? Minun kellossa on enemmän poikkeus kuin sääntö, että harjoitusta pysäyttäessä tallennus käynnistyy uudestaan. Tämän jälkeen pitää taas naputella ensin stop ja sen jälkeen uusi kolmen sekunnin painallus. Liittynee GPS:n epätarkkuuteen ja havaittuun liikkeeseen, vaikka paikallaan seisonkin. Ei tuota tallennusta tarvisi kuitenkaan uudelleen käynnistää, kun alaslaskenta on jo käynnissä. Useamman kerran Autostop on pysäyttänyt tallennuksen johonkin taukopaikalle, eikä enää jatkanut liikkeen jatkuessa = tynkä tallennus. Tänään sit ensimmäistä kertaa ei tottele enää mitään nappia autostopin jälkeen, eli harjoitus pysäytettynä eikä pysty jatkamaan lopettamaan tai tekemään mitään muutakaan.
Ensimmäinen Vantage meni vaihtoon juuri näiden bugien takia ja samantapaiset oireet tuntuisivat vaivaavan uuttakin laitetta. stana.
Mulla toimii juuri noin. Autostop ei toimi ja joutuu stoppaamaan kuvaamallasi tavalla. Usein autostopin jälkeen tallennus ei lähde käyntiin vaan kello pitää pakottaa uudelleen punaisesta napista tallentamaan. Mulla lähtee taukojen aikan myös usein wattimittarien signaali pois päältä ja tallennuksesta tulee torso. Tämä on selkeä bugi, koska mulla kello vaihdettu takuuseen jo kertaalleen ja sama vaiva jatkuu.
Kirjanmerkit