FenixImatraonactiveBikeshopRideElectrobike
Sivu 30 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1497

Aihe: Polar Vantage

Huomaan oppineeni luottamaan Vantegeen. Vähensin aktiivisuutta parina päivänä, koska "ylikuormitus". Nyt hyvin nukutun yön jälkeen rasituksen ja sietokyvyn suhde ~1, joten tänään taas liikkeelle.

Toivottavasti tuon onnettoman näytön tilalle tulee vuoden sisällä V+ kunnon lasilla, jottei tarvitse lähteä ekosysteemistä Garminin suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Tarkoitatko unen yhtenäisyysarvoja? Itselläni myös aina ollut noi arvot kuraa.. Hyvä, jos saan 2/5. Ja olen aina pitänyt itseäni ihan hyvänä nukkujana.

Nightly recharge -päivityksen jälkeen seuraan enemmän ANS-pisteitä, koska näiden syketiedojen perusteella nään paljon paremmin, miten keho on palautunut.

Oishan se mukava saada hyviä pisteitä myös unen yhtenäisyystä, mutta minkäs teet, jos pyörin sängyssä tai kädet vispaa yöaikaan. Toki voisin kokeilla siirtää kellon vasemmasta ranteesta oikeaan ranteeseen.
    Samoja pohtimisia ja pyörimisiä itsellänikin. Koitetaan ranteen vaihtoa.

Mulla heitti nightly recharge arvo varsinkin. Muutenkin vasemassa kädessä pidettäessä sykearvot heittää kovasti urheilessa alakanttiin hetkellisesti, vyön hommaus edessä.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Rannesykehän ei toimi tietyissä lajeissa kovinkaan hyvin eikä siihen kellon siirtäminen esim. vasemmasta ranteesta oikeaan vaikuta mitenkään. Esim. salitreeneissä kannattaa käyttää vyötä, jos haluaa tarkat sykelukemat ylös. 👍 Talvella kylmyys asettaa myös omat haasteensa rannemittaukselle. Jos pitää kellon visusti hihan alla, ei ainakaan itselläni mitään ongelmia ole ilmennyt.

Testasin pari yötä pitämällä kelloa oikeassa ranteessani. Eipä tullut mitään mainittavia eroja vasemman ranteen unituloksiin verrattuna.

Onko kukaan kokeillut nukkua kello nilkassa? Kuulemma toimii ja ei häiritse niin paljon.

Mulle riittää vasemman ranteen tulokset😊 Viime yöltä hyvän vihreät pointsit👍 Mukava oli aamulla lähteä jengaan työmatkaa pyörällä, ku kellon antamat arvot vastaa omia tuntemuksia. Onhan tuota dataa jo kertynyt yli vuoden ajalta ja Nightly recharge oli aivan huippu lisäjuttu unitietoihin.

Vantageja on ollut nyt reilun vuoden tyyppien ranteissa. Joko pioneerihenkisillä alkaa akussa näkyä kapasiteetin heikkenemistä?

(jossain vaiheessa täytyy alkaa miettiä V800:n seuraajaa ja Polarin leirissä ajattelin pysyä)

2018 Joulukuusta ollut Vantage M käytössä ja ei mielestäni ole akku vielä liiaksi heikentynyt, alkuun akku kesti käytössäni reippaan viikon, nyt n. 4päivää, mutta tullut kuormaakin akulle lisää kun tulee liikuttua enempi, jatkuvaa sykemittausta olen alkanut käyttää, ja myös laitteeseen on tullut uusia toimintoja alkuperäisestä.

Nyt olen välillä tehnyt noita valmiita fitspark- harjoituksia, ihan hauskaa välillä kun voi jättää älyn mäelle ja tehdä sen mitä tekoälyvalmentaja käskee. Onkos muut noita tehnyt ja mikä fiilis niistä?

Lähemmäs 700h treeniä tullut mittariin marraskuun alusta 2018 lähtien. Kello Vantage Vee. Kello toiminut täysin moitteetta ja akku kestää varsinkin treeniä todella hyvin. Muutaman päivityksen ympärillä akku kulunut itsekseen muutaman kerran ihmeen nopeasti, mutta jo seuraavan latauksen jälkeen se on kestänyt taas normaaliin hyvään tapaan. 👍

Vaimolla M ollut vuoden, ei huomaa mitään eroa. Oma V vasta puolisen vuotta, niin ei pitäisikään huomata.

Paljonkohan se akun vaihto sitten aikanaan kustantaa, kannattaneeko M:ään edes sitä tehdä.

En ole huomannut heikentymistä. Kestää muihin nykylaitteisiin (kännykät...) verrattuna huippupitkään. Ennakkoon tilasin.

Toivottavasti Vantagessa akku kestää paremmin kuin V800:ssa ja vaihto on edullisempi. Noin 4 vuotta vanhan V800:n akkukesto on heikentynyt uuden noin 13 tunnista nykyiseen noin 2-3 tuntiin eli viidesosaan. Akunvaihto V800:ssa on lähes laitteen hintainen toimenpide, joten sitä ei kannata teettää, vaan laite menee joko roskiin tai sitten esim. ifixitin ohjeilla voi akun vaihtaa itse noin 5-10 eurolla.

https://www.ifixit.com/Guide/Polar+V...acement/107955

Netistä ei löytynyt Vantagen akunvaihdolle hintaa, mikä on jonkinlainen puute käytön hintaa elinkaaren aikana arvioidessa. Litiumakut ovat kuluvia osia, joten arvostaisin kovasti niiden helppoa vaihdettavuutta.

^ Ei varmaan löydy, kun ei ole vielä ajankohtaista. Voishan sitä kysyä Polarin kautta tai kellosepältä.

Mulla on "Day1" versio H10-sykevyöllä eli ennakkotilattu ja saatu 1.11.2018.

Itse rannelaitteen akku kestää edelleen hienosti (faktoja ei ole, mutta kuuden tunnin fillarointi viime la:na söi muistaakseni 30% akuista).

Ikävää on se, että rannetieturi v*ttuilee vähän väliä sykeanturin (H10) pariston olevan dead, vaikkei varmasti ole. Jotenkin se liittyy vyön pesemiseen tai pesemättömyyteen tai johonkin.

Punaisesta painike-nappulasta väri on haalistunut

Itselläkin ennakkotilattu Vantage V ollut käytössä lokakuun 2018 lopusta alkaen eli reilun vuoden verran. Tuona aikana en ole akun heikkenemistä havainnut. Itse asiassa akun kesto on ohjelmapäivitysten myötä parantunut. Alkuun kesti minun käytössä (jatkuva sykeseuranta ollut päällä alusta saakka) 3-4 päivää. Tällä hetkellä kesto 5-6 päivää. GPS:n käyttö ei syö paljon akkua ja tuo mth:n 30 %:n kulutus 6 h lenkillä kuulostaa minusta suurehkolta. Itse mittasin joskus 5 h pyörälenkillä 11 % akun kulutuksen.

Yleisesti ottaen hyvä ja luotettava peli Vantage on ollut ja olen varsin tyytyväinen siihen. Nightly recharge kun tuli, niin se oli hyvä lisäominaisuus. Ongelmina ollut lähinnä se, että vähän aikaa sitten rannekkeen lenkissä ollut muovitappi hävisi jonnekin. Tämän seurauksen rannekkeen toinen lenkki lähti vaeltelemaan ärsyttävästi. Rannekkeen takuu oli kuulemma 6 kk (varsinaisen kellon 2 v.) eikä lenkkiä saanut erikseen. Ostin sitten kokonaisen rannekkeen sinisenä, niin sai samalla vaihtelua värimaailmaan.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    I...tuo mth:n 30 %:n kulutus 6 h lenkillä kuulostaa minusta suurehkolta. Itse mittasin joskus 5 h pyörälenkillä 11 % akun kulutuksen.
    Saattoi olla, etten ollut ladannut edellispäivänä ja oisko loppulukema ollut 72% eli ei 30% mennyt lenkillä. Mutta kuten myös todettua, tarkkoja faktoja ei nyt ole - tarvii oikein tutkia jatkossa

Meni itelläkin hermot, kun olin niin epämääräinen "6h ulkoilu ja 72%".

No nyt on faktoja.

Latasin Vantage V:n viime pe aamuna, klo08 rannetieturin akku oli silloin 100% ladattu.
    Pe: MTB 1h15
    La: MTB 2h00 + Kävely 0h45
    Su: MTB 2h10h + Kävely 0h45
    Ma: Kuntosali 30 min
    Ti: MTB 1h00

Laite on ollut ranteessa kaiken aikaa, pl sauna/suihkusessiot. Puhelimen älynotifikaatiot ei ole päällä.
    En synkannut harjoituksia koko tänä aikana Flow-palveluun edes luurin kautta.
    Rannetieturi on ollut ulkoillessa hian alla. Sykeseuranta on käytössä

Nyt, tiistaina, ~klo20, akun varauksesta on jäljellä 22% eli 4.5d käytöllä (7h30 "aktiivista" tallennusta) tuollainen lopputulema.

Jatkoa seuraa - en ladannut vielä eilenkään, nukuin yön ja kävin aamusta "podaamassa" 30min.
    Täten, 5d3h käytöllä (8h00 "aktiivista" tallennusta) akun kokonaiskäyttö 85%. Nyt lataan laitteen.

Itsellän nuo uniarvot ei oikein tuo suurta lisäarvoa (kyllä yön jälkeinen olotila kertoo enemmän totuutta kuin arvot, mulla pääsääntöisesti kokonaisuus on vihreällä paitsi kun liian lyhyt yöuni, ANS sahaa ees taas). Mutta onhan niitä nörttimäisesti kiva jälkikäteen lukea.

Kun en ole huippu-urheilija, kaipaan kokonaisarviota rasituksesta ilman että kaikki arkiliikkuminen pitäisi kellottaa. En usko lauantain ja sunnuntain välisen yön ihmepalautumiseen, jota Polarin laskenta-kaava kannattaa. Isoin etu mulle on Polarista liikuntasuoritusten statistiikka ja päivittäinen aktiivisuusprossa. Rannemittaus toimii mulla paremmin kuin sykevyö (sykevyöt lopettaa mulla aina toimimisen patterinvaihtoon ja ne ei toimi alhaisella syketasolla kun mä en hikoile silloin ja hiki pidä vyötä märkänä).

Mitähän ihmetemppuja se Polar la-su öinä tekee? 🤔😊 Jos meinaat rasitusta ja sietokykyä, niin siihen ei paljon viikonpäivät vaikuta. Vaan omaa seitsemän päivän kardiokuormarasitusta verrataan 30 päivän sietokykykeskiarvoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Itsellän nuo uniarvot ei oikein tuo suurta lisäarvoa (kyllä yön jälkeinen olotila kertoo enemmän totuutta kuin arvot, mulla pääsääntöisesti kokonaisuus on vihreällä paitsi kun liian lyhyt yöuni, ANS sahaa ees taas). Mutta onhan niitä nörttimäisesti kiva jälkikäteen lukea.

Kun en ole huippu-urheilija, kaipaan kokonaisarviota rasituksesta ilman että kaikki arkiliikkuminen pitäisi kellottaa. En usko lauantain ja sunnuntain välisen yön ihmepalautumiseen, jota Polarin laskenta-kaava kannattaa. Isoin etu mulle on Polarista liikuntasuoritusten statistiikka ja päivittäinen aktiivisuusprossa. Rannemittaus toimii mulla paremmin kuin sykevyö (sykevyöt lopettaa mulla aina toimimisen patterinvaihtoon ja ne ei toimi alhaisella syketasolla kun mä en hikoile silloin ja hiki pidä vyötä märkänä).
    Itsellä sama juttu, haluaisin kellon huomioivan 4*12h työvuorot kun näyttää ensimmäisenä vapaapäivänä aliharjoittelua vaikka todellisuudessa paukut riittää PK-lenkkiin.
    jallu2 muokkasi tätä : 03.02.2020 at 07.47

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jallu2 Katso viesti
    Itsellä sama juttu, haluaisin kellon huomioivan 4*12h työvuorot kun näyttää endimmäinä vapaapäivänä aliharjoittelua vaikka todellisuudessa paukut riittää PK-lenkkiin.
    Niihän tuo tekkee. Mulla välillä kyllä ihan pihalla tuo cardio load. Se ei taida ottaa huomioon mitään muutako reeni taustan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Niihän tuo tekkee. Mulla välillä kyllä ihan pihalla tuo cardio load. Se ei taida ottaa huomioon mitään muutako reeni taustan
    Kyselin kerran et kannattaisiko laittaa joku harjoitus päälle työpäivän ajaksi, mutta polarin aspa ei suositellut sitä.. Kuitenkin jos pitänyt jatkuvaa syke mittausta päällä työpäivän ajan niin kalorikulutus 4000 luokkaa, ettei se ihan läpsyttelyä ole..
    jallu2 muokkasi tätä : 03.02.2020 at 17.13

Mikähän juttu toi on, ettei suositella laittaa treenitilaa päälle fyysisessä työssä? Ite vaelluskeikoilla kävelen/hiihdän noin 10h päivässä, niin ei kait se sen kummempaa ole ja saa kardiokuorman ylös. Lisäksi töissä voi jättää GPSin pois päältä, jos ei sitten halua kerätä kilsatkin ylös niin onnistuessaan.

Tähän alle VV:n akunnestoa:

Ladattu viime viikon tiistaina klo 17.30.

ke: kuntosali 1h30min
    to: työmatkat pyörällä 2*1h eli 2h
    pe sama ku to eli 2h
    la: lumitöitä 4h 12min, ei GPS
    su: mettäsuksilla rämpimistä 1h30min
    ma: työmatkat pyörällä 1h + 1h30mim, 2,5h

Nyt mailtana klo 20.09 kello laturiin ja akkua jäljellä vielä 19%. Nightly Recharge käytössä ja joka treenin jälkeen synkronointi luuriin. Kello ollut ranteessa marraskuusta 2018 lähtien.

Polar Vantage

En tiedä, mitä nyt on käynyt tässä muutaman viikon aikana. Akunkesto romahtanut. Tehdasasetuksilla käytetty muutamaan kertaan ja käynnistelty uudelleen. Ei oikeen auta. Eilen illalla latasin, night recharge päällä, ilmoitukset ja yhteydet muuten pois päältä. 100% - 70% eli yön aikana loiskahti 30% pois. Iltasella tunnin reeni ja akku on nyt 62%. Tällaista akun kulumista on nyt tapahtunut muutaman viikon ajan. Akku kestänyt siis nyt järjestäen kahdesta kolmeen päivään, kun aiemmin akku kesti viisi tai kuusi päivää. Laturiin napsautan siinä 10-15% kohdilla, jos mahdollista. Polarille laitettu huoltopyyntö. Katsotaan, miten edetään. Ei leimata vielä. Muuten toimii loistavasti kello.

Polar Vantage

Tuntuu, ettei tuohon akunkulutukseen pääse oikein mitenkään kiinni. Välillä pärjää liki viikon, välillä saa ladata parin päivän välein.
    Esimerkiksi eilen latasin täyteen ja n 90 min maastopyöräilyä ja yöllinen sykkeen seuranta. Nyt 64% jäljellä vajaa vuorokausi latauksesta.
    Itse en ole viitsinyt laittaa postia asiakaspalveluun, kun sieltä tulevan vastauksen arvaa jo ennakolta: tehdasasetusten palautus. Kuten Kanuuna tuossa edellä toteaa, ei siitäkään ole apua.

^Voisko olla synkronoiti ongelma päällä, tai liittyä siihen, kun tämähän näkyy tekevän sitä automaattisesti? Tai välillä harjotus synkronoituu välittömästi kun lopettaa, mutta välillä taas ei ollenkaan.
    Itsellä pari akullista menny tästä joulupukin tuomasta V mallista pikaseen....jonka nimesin jo kyllä uudelleen natsisiaksi.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Tuota synkronointia epäilisin itsekin. Välillä se jumiutuu totaalisesti kaataen myös sovelluksen (iOS).
    Otin talteen muutamat logit, mutta Polarin päästä todettiin vain, että näyttää olevan synkronointiongelmaa ja yhteyttä ei saada. Ja suositus olikin tuttu: tehdasasetusten palautus.

Itsellä ei ole ollut koskaan ongelmaa synkrononnin kanssa. Eikä muutenkaan yhteyksien kanssa. Siitä en tiedä, jos vehjes koittaa taustalla synkronoida jonkun kanssa, mutta iPuhelimesta pidän pullatuutin yleensä pois päältä, joten siihen ei VV ainakaan saa yhteyttä. Synkronoinnin aikana tietysti pidän pullatuutin päällä. Muualle kuin puhelimeen kelloa ei ole paritettu. Hämärää.

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 757
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar M400
    By Kaifas in forum Varusteet
    Vastaukset: 167
    Viimeinen viesti: 09.02.2018, 15.46
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7