onactiveElectrobikeVerkkokauppaBikeshopImatraFenix
Sivu 48 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 1497

Aihe: Polar Vantage

Pitkien taukojen aikana wattimittari (Power2max NGeco) sammuttaa itsensä ja yhteys Vantage M:ään katkeaa. Yhteys palaa kun kampia pyöräyttää ennen liikkeelle lähtöä, mun mielestä toimii ihan niin kuin pitääkin. M:ssä autostoppikin toimii, mulla on asetettu sen nopeusrajaksi 3 km/h.
    hhcmb.fi

Mulla on Stages maantiepyörässä ja Quarq gravelissa. Molemmista V2 katkoo datat. On se kummaa kun Suunnon ja Wahoo kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta Polarin kanssa kyllä. Molemmilla yhteys on ollut päällä heti kun lähtee polkemaan. Ei ole tarvinnut erikseen herätellä. Mun kokemuksissa kyse ei ole edes pitkistä tauoista ja vaan ihan tavallisista "luonto kutsuu" tauoista. Ongelma on siis Polarin päässä. Tuo nopeusraja pitää käydä tarkistamassa.

Yhteys katkeaa kun wattimittari tauolla menee pois päältä, Polar on vaan huonompi saamaan yhteyden takaisin sitten kun wattimittari taas herää ja ollaan liikkeellä. Jos en ole muistanut Power2maxia herätellä ennen liikkeelle lähtöä niin yhteyden saa takaisin kun Polarin käyttää parin sekunnin verran pausella ja laittaa taas nauhoituksen päälle. Se voisi kyllä toimia paremmin siltä osin.

Toi on hauskaa että Polarilla on vieläkin samaa ongelmaa kuin -99 että ulkoiset anturit unohtuu kesken harjoituksen. Suunnitteluprinsiipit on siis olleet varsin pitkään käytössä.

Autostop ongelmaan näyttäisi tulleen osittainen ratkaisu uusimmassa firmispäivityksessä, joka ilmaantui tunteja edellisen valitusviestin jälkeen. Edelleen kello käynnistää tallennuksen uudestaan, vaikka harjoituksen lopetuksen alaslaskenta olisi jo käynnissä, mutta päättää harjoituksen laskennan päätyttyä. Ei huono.

F. Kotlerburg Guest
    Taas on V2 imuroinut 20% akkua yhtenä yönä. Välillä kestää ettei mene kuin 2% mutta sitten tulee näitä…

Mulla rauhottu ku käytti pois päältä.
    Kokeilin eka lentotilaa mut silti meni 4'ssä päivässä tyhjäksi

Itse olen huomioinut sellaisen, että jos synkronoi kellon puhelimen (iP11) kanssa ja jättää Flown auki synkronoinnin jälkeen, kello yrittää synkronoida jonkun ajan päästä uudelleen ja jostain syystä seuraavan kerran Flown aukaisussa ilmoittaa, että synkronointi epäonnistui. Tämä kun käy illalla, akkua kuluu yön aikana enemmän. Jos synkronointi on tapahtunut jo aiemmin ja Flown on ehtinyt sulkea akkua ei kulu normaalia enempää. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta tällainen huomio on tehty.

Satunnaisesti tapahtuu noita akun normaalia nopeampia kulumisia. Ovat niin satunnaisia, ettei niihin oikein pääse jäljille.
    Muuten kyllä laite toiminut ihmeen hyvin. Julkkarista alkaen käytössä ja akku vielä ihmeen hyvässä kunnossa. Tulisikohan V3 versio lähiaikoina? Onko mitään huhuja kuulunut?

Grit X Pro tyhjenteli myös akkua välillä turhan nopeasti. Itse tein aluksi niin että annoin olla laturissa vielä jonkun aikaa sen jälkeen kun kello näytti jo 100 % + uudelleen käynnistys. Nyt on jäänyt nuo käynnistelyt laiskuuttaan tekemättä mutta ei ole ollut ongelmia nopean kulumisen kanssa. Voihan se olla että joku softapäivitys on korjannu?

Miten Vantage M malliin saa sykeraja hälytyksen? Kärsityn koronan takia haluaisin pistää hälyrajan jonnekin 140 huitteille. Mutta kuinka se onnistuu?

Harjoituksen aikana voi painaa isosta napista kun ollaan ylärajalla. Ohjelmoiduissa treeneissä ehkä oli myös?

Zone lock toiminnon löysin mutta eikö sellaista perinteistä ylärajaa ole ollenkaan?

No, pistin zone kolmosen sykkeiksi 40-140 ja sitten lenkille lähtiessä pitää vaan muistaa laittaa päälle se hälytys. Ja tosiaan joka kerta erikseen.

Eli Vantage ei siis ole mikään sydänpotilaan kello.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PKa Katso viesti
    Grit X Pro tyhjenteli myös akkua välillä turhan nopeasti. Itse tein aluksi niin että annoin olla laturissa vielä jonkun aikaa sen jälkeen kun kello näytti jo 100 % + uudelleen käynnistys.
    Mulla oli kans ongelmaa 2 vuotta vanhalla Vantage M:llä akun kanssa ja yo. oppi palautti keston. Kiitti vinkistä! Ehkä kellon akunhallinta oli pikkuhiljaa joutunut epätietoisuuteen akun todellisesta kapasiteetista.

F. Kotlerburg Guest
    Vantage on käytännössä lopettanut nightly recoveryn laskemisen. Ehkä kaks yötä viikossa onnistuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Vantage on käytännössä lopettanut nightly recoveryn laskemisen. Ehkä kaks yötä viikossa onnistuu.
    Puuttuuko yölliset ans-käppyrät kokonaan tai osittain?

Mulla oli vastaava tilanne Gritin kanssa, käppyrät puuttuivat suurelta osalta yötä, maksimissaan oli pikku pätkiä siellä täällä. Mulle tuli uus Gritti tilalle takuuseen.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Puuttuuko yölliset ans-käppyrät kokonaan tai osittain?

Mulla oli vastaava tilanne Gritin kanssa, käppyrät puuttuivat suurelta osalta yötä, maksimissaan oli pikku pätkiä siellä täällä. Mulle tuli uus Gritti tilalle takuuseen.
    Kokonaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kokonaan.
    Ok, jos täydelinen resetti ei korjaa tilannetta, niin sököltä vaikuttaa. Laita joka tapauksessa tiketti Polarille (vaikkei olis takuutakaan enää).

F. Kotlerburg Guest
    Eipä auttanut. Pitääpä laittaa tiksu Polarille. Vuoden vanha kello.

Oli aika kurja viime yö ja yritin PC:ltä katsoa että mitä Nightly Recharge siitä tuumaa, mutta en löydä koko Rechargea lainkaan.
    Kännykän appissa se kyllä on, mutta tuosta PC:n Flow:sta en löydä sitä lainkaan. Enkö osaa, vai eikö sitä siellä oikeasti ole?

Tuo uniraportti on kyllä ihan pihalla, näyttää että kahdeksan tuntia unta ja 36 minsaa keskeytyksiä. Vaikka varmaan tuosta 30 minsaa meni pelkästään pojan oksennusten siivoamiseen viime yönä.

Ehkä nuo mittarin algoritmit on kehitetty sellaiseen "normaaliin" nukkumiseen, eikä ne osaa huomioida että joku kuuraa mattoja keskellä yötä tai koettaa rauhoitella ykskivää poikaa Ventoline / Flixotide lääkityksellä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

^Joo ei ole nettipalvelussa sitä.
    Totta se sulla jatkuva sykeseuranta on päällä? Se on aika olennainen unta seuratessa

Sykemittaus pitää olla päällä, ilman sitä uupuu koko toiminto.

Onkohan tulossa V2 mallin tilalle uutta versiota lähiaikoina, kun Polarkin kauppaa jo -30% alennuksella? Onko huhuja kuulunut?

Kysytään tas tyhmiä.

Jos tässä keväällä elvyttäisi jonkin sorttista "juoksu-lenkkeilyä", tai siis kävelyä jonka sekaan yrittäisi vähän juostakin. Niin onko tosiaan niin että Vantageen ei saa mitään järkeviä sykehälytyksiä? Että kun syke laskee alarajalle se hälyttäisi että pistäppä taas juoksuksi. Ja sitten yläraja-hälytys että nyt pitää kävellä taas hetki.

Eikö tuollaiset ennen olleet ihan peruskauraa kaikissa sykemittareissa? Muistaakseni jotain rinnevetoja kävin aikanaan treenaamassa niin että se alaraja-hälytys oli aina uuden vedon lähtömerkki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kysytään tas tyhmiä.

Jos tässä keväällä elvyttäisi jonkin sorttista "juoksu-lenkkeilyä", tai siis kävelyä jonka sekaan yrittäisi vähän juostakin. Niin onko tosiaan niin että Vantageen ei saa mitään järkeviä sykehälytyksiä? Että kun syke laskee alarajalle se hälyttäisi että pistäppä taas juoksuksi. Ja sitten yläraja-hälytys että nyt pitää kävellä taas hetki.

Eikö tuollaiset ennen olleet ihan peruskauraa kaikissa sykemittareissa? Muistaakseni jotain rinnevetoja kävin aikanaan treenaamassa niin että se alaraja-hälytys oli aina uuden vedon lähtömerkki.
    Itte oon ainakin tommosta käyttänyt. En kyllä pitkään aikaan, mutta pitäisi olla mahdollista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...Niin onko tosiaan niin...
    Ei tietenkään ole niin

https://support.polar.com/fi/how-to-...ge-m-vantage-v

Kyllä tuo ZoneLock on tuttu, mutta sen käyttö vaatii ihan tyhmää kikkailua, ensin pitää käsin pilkkoa muuten järkevät 15-18 pykälän Zone-asetukset ja ottaa käyttöön yksi mega-kokoinen Zonealue, mallia 110-160. Ja sitten kytkeä se erikseen päälle aina joka lenkillä.

Kyllä tuolla sen jotenkuten pärjää, mutta sen seurauksena harjoitusten zone-alueiden historia-data menee ihan persiilleen.

Ps. Wanhoissa Polareissa oli minusta ihan intervalli-treeneihin asetuksetkin erikseen. En muista oliko ne syke- vai aika-perustaiset.

Tee tallennettu harjoitus, kesto esim 2h ja sykealueet 1-3.

Ahaa, siis hälyttääkö Polar jos poistuu etukäteen valituilta sykealueilta? Pitääkö silti käyttää ZoneLockia jotenkin apuna?

Hälyttää, ei tarvii käyttää Zonelockia jos on tehty harjoitus mikä käynnissä.

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 757
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar M400
    By Kaifas in forum Varusteet
    Vastaukset: 167
    Viimeinen viesti: 09.02.2018, 15.46
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7