LostInLaplandCanyonAjopyoraElectrobikeGiant
Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 151

Aihe: Rock shox Pike RC virittäminen

Mikä charger kitti tälläiseen keulaan passaa?
    https://trailhead.rockshox.com/en/specs/31T74961036

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tepinaattori Katso viesti
    Mikä charger kitti tälläiseen keulaan passaa?
    https://trailhead.rockshox.com/en/specs/31T74961036
    Sun keula on 29" boost B1 eli 2018+ malli (tehty viikolla 31 vuonna 2017 jos tarkkoja ollaan).
    Siihen käy esimerkiksi tämä Charger 2.1 RCT3 patruuna: https://www.bike-components.de/en/Ro...lation-p69553/

Löytyykö tuohon muita vaihtoehtoja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Sun keula on 29" boost B1 eli 2018+ malli (tehty viikolla 31 vuonna 2017 jos tarkkoja ollaan).
    Siihen käy esimerkiksi tämä Charger 2.1 RCT3 patruuna: https://www.bike-components.de/en/Ro...lation-p69553/
    Ilmeisesti tämäkin sopii? https://www.bike-components.de/en/Ro...f-2018-p69558/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tepinaattori Katso viesti
    Juu.

Huom kannattaa vertailla hintoja. Esim bike24 myy samaa noin 58 euroa edullisemmin:
    https://www.bike24.com/p2330855.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Huom kannattaa vertailla hintoja. Esim bike24 myy samaa noin 58 euroa edullisemmin:
    https://www.bike24.com/p2330855.html
    Tuon hinnaks jäi tinkimisen jäkeen 250e

Hieno homma! Kerro sitten kokemuksia kun olet saanut asennettua.

Herätellään tätä Pike ketjua:
    Laitoin trekkiin RS Piken kiinni, oli uusi vehje, ostin torilta 110mm pitkänä 29+ B1 RCT3 chargerina varustettuna.
    Samalla toiselta myyjältä löytyi ilmaruoto 140mm, eli se paikalleen ja 140mm pitkä Pike ajoon.
    Ekan lenkin jäkeen kommenttina; Verrattuna Trekin alkuperäiseen vm. 2017 Fox Rhythmiin, tuli alkuherkkyyttä lisää reilusti.
    Kivikossa huomasin, että pystin vetämään 'löysin rantein' monessa kohtaa, missä Foxilla piti puristaa tangosta ihan kunnolla.
    Eli rengas taisi pysy paljon paremmin maassa kiinni kuin Rhythmillä. Eikä se rokkari sukeltanut kuitenkaan, ja sitä puolta voi myös
    säätää LSC namiskasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Herätellään tätä Pike ketjua:
    Laitoin trekkiin RS Piken kiinni, oli uusi vehje, ostin torilta 110mm pitkänä 29+ B1 RCT3 chargerina varustettuna.
    Samalla toiselta myyjältä löytyi ilmaruoto 140mm, eli se paikalleen ja 140mm pitkä Pike ajoon.
    Ekan lenkin jäkeen kommenttina; Verrattuna Trekin alkuperäiseen vm. 2017 Fox Rhythmiin, tuli alkuherkkyyttä lisää reilusti.
    Kivikossa huomasin, että pystin vetämään 'löysin rantein' monessa kohtaa, missä Foxilla piti puristaa tangosta ihan kunnolla.
    Eli rengas taisi pysy paljon paremmin maassa kiinni kuin Rhythmillä. Eikä se rokkari sukeltanut kuitenkaan, ja sitä puolta voi myös
    säätää LSC namiskasta.
    Ootko muuten huoltanu tuota Rhythmiä? Minulla taas päinvastaiset kokemukset, että Rhythm on herkempi ja smoothimpi. Tosin kevensin Piken highspeed compression shimmausta, niin homma muuttui Piken eduksi. Aika äkkiä myös tuo alkuherkkyys häviää, kun ajo tunnit alkaa olla 50h luokkaa varsinkin pölyisissä olosuhteissa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Niin ei Rhytmin varmaan huono pitäisi olla mutta tätä lukiessa tuli mieleen että oliko Rhythm selkeästi lyhyempi ja tämä Pike nyt 140 millisenä parikymmentä tai enemmän senttiä pidempi?
    Pidennetty joustomatka ja juuri huollettu keula ehkä osasyynä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ootko muuten huoltanu tuota Rhythmiä? Minulla taas päinvastaiset kokemukset, että Rhythm on herkempi ja smoothimpi. Tosin kevensin Piken highspeed compression shimmausta, niin homma muuttui Piken eduksi. Aika äkkiä myös tuo alkuherkkyys häviää, kun ajo tunnit alkaa olla 50h luokkaa varsinkin pölyisissä olosuhteissa.
    Mikä charger vaimennin sulla on? Mä ratkaisin 120mm 29+ charger 2 RCT3 Piken herkkyysongelman poistamalla compressio shimmipakan esijännityksen ja lisäämällä highspeed compressiota. Samalla lisäsin myös highspeed reboundia.
    Maastoon en ole vielä päässyt, mutta testilenkillä keula tuntui tosi herkältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaleE Katso viesti
    Mikä charger vaimennin sulla on? Mä ratkaisin 120mm 29+ charger 2 RCT3 Piken herkkyysongelman poistamalla compressio shimmipakan esijännityksen ja lisäämällä highspeed compressiota. Samalla lisäsin myös highspeed reboundia.
    Maastoon en ole vielä päässyt, mutta testilenkillä keula tuntui tosi herkältä.
    Oiskohan se ollut toi RC B1 29+ keula kyyseessä. 2017 malli muistaakseni. Silkolenen 2.5w vaimentimessa. Low speed kompressio neulaa, kun pitää tiukemmalla aukeaa preloadkin helpommin noin niinku huomiona aiheeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Oiskohan se ollut toi RC B1 29+ keula kyyseessä. 2017 malli muistaakseni. Silkolenen 2.5w vaimentimessa. Low speed kompressio neulaa, kun pitää tiukemmalla aukeaa preloadkin helpommin noin niinku huomiona aiheeseen.
    Mun kokemus charger 2 RCT3.n alkuperäisen shimmipakan toiminnasta oli se, että kovalla esijännityksellä on haluttu saada keula lukkoon firm tilassa, mutta varsinaista highspeed compressiota on liian vähän. Keula sukeltaa tärskyissä, jotka saavat aikaan shimmipakan "blow off" ilmiön. Lowspeedin vaikutus tässä aika vähäinen, sillä charger 2 RCT3.ssa ei ole kunnollista lowspeed neulaa vaan erikoinen parabolinen RCT3 säätötappi.

Mulla vaimentimessä Motorexin 2.5w öljyä, joka on muistaakseni vähän tuota silkoleneä paksumpaa. Testilenkin perusteella voisi harkita 4w Motorexia. Sillä voisi saada lisää vaikutusta lowspeed säätöön.

Saman pituiset nimellismitat molemmissa. Pike on tosin käytännössä vähän lyhyempi, koska debonair on sitä mallia, mikä ei tule kokonaan ulos, oisko 133 tai 135mm. Voi olla että muisti pettää millainen fox oli uutena, nyt sillä on ajettu 4,5 vuotta ja 8000km. Itse oon huoltanut. Täällä tuntuu porukalla olevan syvällisempää tietoa aiheesta kuin mulla.

Nyt on testattu uudelleen shimmittua Pikeä kunnolla. Asetuksiksi valikoitui LSC 5 ja rebound 8 klikkiä auki. Keulassa siis 120mm C1 debonair ilmajousi ja nolla tokenia.
    Keula on herkkä ja pito patikossa erinomainen. LSC.tä on nyt sen verran, että jousto matkaa jää n. 10mm käyttämättä keskuspuiston pahimmissa paikoissa. Sagia mulla n. 20% ja keula pysyy "pitkänä" helpossa maastossa.

Tästä jos haluaisi vielä jatkaa hifistelyä, niin pitäisi varmaan koneista reboundmännän checkvalveen vähän lisää liikevaraa, niin saisi enemmän irti LSC säädöstä. Nyt rebound säätö vaikuttaa LSC.n, koska checkvalve on todella jäykkä.

Onko kenelläkään kokemusta sopiiko Boost Charger 2- vaimennin non-Boost Pikeen? Kyseessä siis tämä vaimennin mitä mietin ostavani : https://www.bikester.fi/rockshox-rct...t-M459550.html ja itse keula non 2018 non-Boost Pike 140mm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta sopiiko Boost Charger 2- vaimennin non-Boost Pikeen? Kyseessä siis tämä vaimennin mitä mietin ostavani : https://www.bikester.fi/rockshox-rct...t-M459550.html ja itse keula non 2018 non-Boost Pike 140mm
    Ei sovi. Boost ja non-boost keuloissa on eri kokoiset kierteet kruunussa.

Jos kerran on niin että joustinjalkoihin pistettävä öljy on vain voitelua varten niin miten vaimentimen vaimennusöljyn voi vaihtaa?
    Pitäisi saada nopea sisäävaimennus vähän löysemmäksi.

Kyseessä on kaksi toisistaan erillään olevaa öljytilaa.Vaimenninöljy on siellä yläjalassa,missä vaimenninkin.Vaimenninhuollolle löytyy ohjeet valmistajan sivuilta.
    Tuolla ;https://www.sram.com/en/service tai https://www.servicearchive.sram.com/...rockshox/7,581

Vaimenninöljyn viskositeettia muuttamalla kevennät pääasiassa keulan hidasta vaimennusta, joka tuskin on tavoiteltavaa. Lisäksi RS.n alkuperäisöljyt on jo aika lirut. Merkittävän muutoksen niihin taitaa saavuttaa vain redlinen extralight ja likewater öljyillä.

Kannattaa kokeilla ajaa LSC täysin auki ja siirtää kantavuus rebound männän midvalvelle (eli laittaa lisää reboundia). Voisit myös kertoa vaimentimen mallin, niin selviää onko kyse oikeasti liiallisesta vaimennuksesta vai shimmipakan esijännityksestä.

Kokeilin joskus non boost pike rc laittaa likewater ölyt, niin sillä ei saanut kovuutta pois.
    Rumppasin shimmipakkaa useamman kerran, kunnes sain suunnilleen kelvollisen paketin aikaan kevyelle kuskille.
    No helpommalla olis päässyt, jos olis vienyt jonnekin ammattilaiselle, mutta oppipahan purkamaan keulan muutamassa minuutissa.

Jep Likewater (kirkas) on liian löysää. Ei kannata vaivautua siihen.

Sopiiko 2019 lyrikin rc2 vaimennin päikseen 2021 rc pikeen ja toisinpäin?
    Kai toi jonkunlainen upgrade olisi pikelle vaikka 2019 vaimennin ei ole ihan uusinta uutta.

Täyty varmaan sen prikkapakan kimppuun käydä. Keulassa on kuitenkin pidettävä hidasta sisään vaimennusta reiluhkosti jotta keulan käytös hitaassa kivikossa (20-40cm keulapudotuksissa) toimisi kunnolla. Ilman LSC:tä keula on velton oloinen. LSC toki vähän koventaa mutta josko siihen saisi sitten apua prikkoja vekslaamalla.
    Kiituri muokkasi tätä : 10.06.2021 at 18.34

Tietääkö joku mistä shimmejä saa ostettua muutamia kappaleita kerralla ?
    Olen pari kertaa säätänyt Pike RC (A1 model) vaimenninta ja ongelmaksi tuli että originaali shimmit on kaikki 0,2mm paksuja ( ja 18mm OD). Tämä johti jossain vaiheessa siihen että yhden siirto/poisto oli liikaa tai liian vähän ja olisin tarvinnut muutamia 0,1mm tai 0,15mm shimmejä 18mm halkaisijalla optimin löytämiseksi.

Mä muistaakseni siirsin sitä preload rinkulaa pari shimmilätkää ylemmäksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Mä muistaakseni siirsin sitä preload rinkulaa pari shimmilätkää ylemmäksi.
    Oliko toi sitä nopean sisäänvaimennuksen vähentämistä varten?

Joo nopelle vaimennukselle. Alle 70 kiloselle vanha pike oli tosi kova tai mun vauhti liian hidas. Yks token ja 3w öljy. Tuli mulle huomattavasti miellyttävämpi. Vähän tukevamman jos haluaa niin siirtää vain yhden lätkän verran.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cain Katso viesti
    Tietääkö joku mistä shimmejä saa ostettua muutamia kappaleita kerralla ?
    Olen pari kertaa säätänyt Pike RC (A1 model) vaimenninta ja ongelmaksi tuli että originaali shimmit on kaikki 0,2mm paksuja ( ja 18mm OD). Tämä johti jossain vaiheessa siihen että yhden siirto/poisto oli liikaa tai liian vähän ja olisin tarvinnut muutamia 0,1mm tai 0,15mm shimmejä 18mm halkaisijalla optimin löytämiseksi.
    Mä tilasin shimmejä ktm-versand.de kaupasta. Tulivat n. viikossa, ja olivat sitä mitä piti.

Jätin sen preload ring shimmin omasta shimmipakastani kokonaan pois. Mun näkemys keulan toiminnasta oli se, että HSC.n kovuus tuli preloadista, mutta sen auetessa vaimennusta oli sitten liian vähän ja keula sukelsi. Tämä pätee siis C2 RCT3 vaimentimeen, RC vaimentimessa HSC.tä on enemmän. Muutaman kokeilun jälkeen päädyin seuraavaan pakkaan:

8x6x0,3
    14x6x0,15
    16x6x0,15
    18x6x0,15
    18x6x0,1
    18x6x0,1
    18x6x0,1

Tota pakkaa on helppo tuunata, lisää tai poistaa vaan 18x6x0,1 shimmejä. Jos pakasta meinaa tulla liian paksu, niin kolme 0,1mm shimmiä voi korvata yhdellä 0,15mm shimmillä. Mulla painoa ajokamoissa 75kg.
    SaleE muokkasi tätä : 12.06.2021 at 11.31

Samanlaisia aiheita

1. rock shox xc32
    By aakeli in forum Jousitus
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 14.05.2019, 17.25
  2. Rock shox XC 30 säätö
    By MMatkaaja in forum Jousitus
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 31.05.2016, 13.51
  3. Rock Shox: mallien erot
    By rnd in forum Jousitus